Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Outstanding С...
Gold signals -...
Gold Signal
Klacht tegen a...
Contact en str...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu ma 06 mei 2024 8:16
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

door collega bedreigd
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
dalica



Leeftijd: 54
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 7


BerichtGeplaatst: do 06 sep 2007 19:06    Onderwerp: door collega bedreigd Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn collega heeft mij bedreigd met in elkaar slaan.Hier zijn getuigen van.Hij heeft vaker woede aanvallen waarbij hij gaat trillen en schreeuwen.Mijn manager wilde hem overplaatsen maar daar gaat hij niet mee akkoord,nu is mij gevraagd of ik overgeplaatst wil worden maar dat wil ik niet.Ik ga nu met erg veel tegenzin en angst naar mn werk.Mijn vraag is wat zijn mijn rechten?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: vr 07 sep 2007 9:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Aangifte doen bij de politie.

De bedreiging zou m.i. reden tot ontslag op staande voet van de collega zijn.
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
dalica



Leeftijd: 54
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 7


BerichtGeplaatst: vr 07 sep 2007 11:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dank je wel,ik ga aangifte doen wat zijn daarna de verdere stappen die ik moet gaan ondernemen?vr gr Dalica
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Lucas



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UM

Berichten: 431


BerichtGeplaatst: vr 07 sep 2007 11:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Is je werkgever op de hoogte gesteld van de bedreigingen (en van het feit dat daarvan getuigen zijn)? Mocht dat nog niet gebeurd zijn, zou ik dat direct doen.

Als je werkgever op de hoogte is van de bedreigingen, lijkt het mij niet dat hij jou dan met overplaatsing moet 'straffen'. Het zou van goed werkgeverschap (art. 7:611 BW) getuigen om juist de andere werknemer over te plaatsen, te schorsen, of misschien zelfs te ontslaan op staande voet (bedreiging is een misdrijf en dat is een mogelijke grond voor ontslag op staande voet (art. 7:678 lid 2 sub d BW)). Maar voor ontslag op staande voet is hij -als hij weet had van het laatste incident- waarschijnlijk toch te laat, dit had dan direct gemoeten.

Een en ander hangt ook weer af van de omstandigheden van het geheel; wat was de aanleiding, wat was jouw rol bij dit incident en bij incidenten in het verleden en hoe is er in het verleden door de werkgever tegen (vergelijkbaar?) wangedrag van deze werknemer opgetreden? (dit laatste met name met betrekking tot het ontslag op staande voet)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
dalica



Leeftijd: 54
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 7


BerichtGeplaatst: vr 07 sep 2007 12:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mn werkgever is op de hoogte en heeft al getuigen gehoord die de bedreigingen hebben bevestigd.Het is niet de eerste keer van deze weknemer,hij heeft zelfs al iemand geduwd en een ander persoon aangevallen.Deze twee werknemers zijn jammer genoeg zelf vertrokken.Mijn aandeel is klein want ik ga deze werknemer liever uit de weg.Hij begon collegas tegen mij op te zetten en ik vroeg hem niet met mijn werk te bemoeien,toen begon hij te schreewen en zei:als je je bek niet houd dan sla ik je inelkaar.........Heb zometeen weer gesprek met leidinggevende en persoon in kwestie...vr gr Dalica
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: vr 07 sep 2007 12:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heeft deze collega bijzondere vaardigheden ofzo? Want ik vind de werkgever in kwestie wel erg geduldig met hem.

Hoe dat ook allemaal zij: jouw werkgever heeft de verplichting te zorgen voor een veilige werkplek voor jou. Dat vloeit bijvoorbeeld voort uit de Arbeidsomstandighedenwet (zie voor dingen waar de werkgever op moet letten bijvoorbeeld artikel 3). Je staat sterk. Je hebt recht op een veilige werkomgeving.

Zeker nu het gedrag van je collega geen incident lijkt lijkt het mij tijd geworden om samen met je andere collega's eens harde afspraken met de werkgever te maken.

Maar onthoud goed: JIJ bent niet degene die hier onder moet gaan lijden. Jij veroorzaakt het probleem niet, dus ik zie niet in waarom jij bijvoorbeeld overgeplaatst zou moeten worden.

Tip voor straks: luister vooral maar en neem de tijd om te reageren. Je mag gerust zeggen dat je over sommige zaken even wilt nadenken, dat je daar begin volgende week op terugkomt. Dat geeft je de kans om in deze stresssituatie de dingen eerst even zelf op een rijtje te krijgen. Wellicht kun je iemand van PZ bij dat gesprek vragen of het gesprek verzetten naar een moment dat zo iemand (of iemand die je vertrouwt) er bij kan zijn.

Maak zéker geen afspraken nu!

Heel veel succes gewenst.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Michaelm

Michaelm

Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 1661


BerichtGeplaatst: vr 07 sep 2007 12:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Heeft deze collega bijzondere vaardigheden ofzo? Want ik vind de werkgever in kwestie wel erg geduldig met hem.


Ik zou me zo voor kunnen stellen dat er wel van een bijzondere relatie sprake is. Vriendjespolitiek in de volksmond.
_________________
All errors are intentional but mistakes could have been made.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: vr 07 sep 2007 13:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Voor ontslag op staande voet is het uiteraard te laat. Maar de werkgever had het m.i. wel kunnen geven.
Anyway, daar heb je nu niets meer aan. De werkgever kan de collega wel 'gewoon' ontslaan en tot die tijd op non-actief stellen.

Maar het belangrijkste is wat men hierboven al heeft gesteld: je hoeft niet te tolereren dat je bedreigd wordt op je werk, dus de werkgever moet daar wat op verzinnen. Jou overplaatsen is geen optie, wanneer jij daarvan nadeel ondervindt. De collega is de brokkenmaker en heeft weinig te vertellen over waar hij wel of niet mee akkoord zal gaan. Is je werkgever soms ook bang voor dit heethoofd?
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
dalica



Leeftijd: 54
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 7


BerichtGeplaatst: vr 07 sep 2007 21:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn rayonmanager is met een plan van aanpak gekomen waarin staat dat bij het eerst volgende incident er sancties volgen.Ik kan morgenochtend aangifte doen (dat weet mijn manager en rayonmanager) daarin word ik gesteund.Ik krijg een copie van het plan van aanpak en van mn aangifte.Ik heb wel ingestemd met het plan van aanpak maar daarbij gezegd dat het voor mij nog niet klaar is.Ik lees nu pas dat ik nog nergens mee akkoord had moeten gaan....helaas te laat.Wat kunnen jullie mij adviseren nog meer te doen?vr gr Dalica
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Marco Knol



Leeftijd: 54
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 598


BerichtGeplaatst: za 15 sep 2007 3:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ontslag op staande voet van de collega is dan wellicht niet meer mogelijk vanwege het tijdsverloop, een ontslag wegens een dringende reden of vertrouwensbreuk via het CWI of de kantonrechter is nog altijd een optie.
In beide gevallen echter zal men meewegen dat werknemer er voorheen mee weg kwam, anderzijds zal men waarschijnlijk ook overwegen dat dit enkele feit sowieso een dringende reden oplevert en dan boeit het ook niet meer zo dat ie er voorheen mee weg kwam.
_________________
Gelijk hebben is niet hetzelfde als bewijs hebben.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
dalica



Leeftijd: 54
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 7


BerichtGeplaatst: za 22 sep 2007 17:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tja we hebben een gesprek gehad,hier is niets uitgekomen!en nu krijg ik vandaag een brief waarin staat dat alles is uitgepraat....ik weet het ook niet meer volgens mij wacht de werkgever er gewoon op tot 1 van ons zelf ontslag neemt....zou dit zo graag anders willen.groetjes
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: za 22 sep 2007 20:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat zou ik dan toch maar even (per brief) corrigeren.

Eerder schrijf je namelijk:
Quote:
Mijn rayonmanager is met een plan van aanpak gekomen waarin staat dat bij het eerst volgende incident er sancties volgen.Ik kan morgenochtend aangifte doen (dat weet mijn manager en rayonmanager) daarin word ik gesteund.Ik krijg een copie van het plan van aanpak


Er is dus een schriftelijk plan van aanpak en er is ook afgesproken dat bij een volgend incident sancties volgen.

Dus het lijkt me wel goed dat dit even netjes wordt vastgelegd. Daarmee sta jij ook sterker. Je weet niet hoe het loopt in de toekomst. Wellicht vind jij ook reden om zelf om ontbinding van de arbeidsovereenkomst te vragen en dan is dit een van die dingen die je wel kunt gebruiken.

De aangifte loopt toch nog, he?
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
dalica



Leeftijd: 54
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 7


BerichtGeplaatst: zo 23 sep 2007 16:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ja de aangifte loopt nog.In het plan van aanpak staat alleen dat hij zn excuses heeft aangeboden en ik dat heb geaccepteerd(niet helemaal waar)Ik ben op zoek naar een andere baan maar wil dat eigenlijk niet is het mogelijk naar een rechtswinkel te gaan en kunnen die wel wat voor mij doen?Hartelijk dank voor alle reacties trouwens!Ik weet niet meer zo goed wat ik moet doen...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: zo 23 sep 2007 18:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
In het plan van aanpak staat alleen dat hij zn excuses heeft aangeboden en ik dat heb geaccepteerd(niet helemaal waar)
Ik zie het "plan" en "aanpak" daar niet zo in ......

Ik begrijp wel dat je nu even niet goed weet wat je verder kunt doen. Wat je dus in elk geval kunt (en volgens mij ook zou moeten) doen is het laten corrigeren van die brief. Er is namelijk wél afgesproken dat er sancties zouden volgen, dus waarom zouden ze dat dan niet even bevestigen? Ik mag toch aannemen dat de werkgever bij een volgend incident wel die sancties toepast? En omdat je collega vaker ernstig uit zijn slof lijkt te schieten lijkt me iets als een cursus agressiebeheersing wel op zijn plaats.

Je vraagt of je naar een rechtswinkel kunt. Natuurlijk. Maar wat zou jij van die rechtswinkel willen?

Is je bedrijf aangesloten bij een Arbodienst? Dan kun je daar ook eens mee praten. Wellicht dat zij iets voor je kunnen betekenen.

Hoe lang werk je nu bij deze werkgever? Ik vraag dat in verband met de mogelijkheid die je hebt om de arbeidsovereenkomst te ontbinden (7:685 BW). Dat zou nog de kans op een vergoeding door de werkgever geven. Als je gewoon ontslag neemt krijg je niets.

Maar nogmaals: JIJ bent niet degene die het probleem veroorzaakt, dus jij hoeft niet weg. Als je daar zelf voor kiest dan staat je dat natuurlijk vrij, maar ik begrijp niet waarom jij risico's moet nemen terwijl zo'n collega gewoon zijn gang kan gaan en de werkgever zich nalatig toont.

Hoe lastig het ook is: niet opgeven! En beslist niet terugkomen op je aangifte, hoor!!!
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
dalica



Leeftijd: 54
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 7


BerichtGeplaatst: ma 24 sep 2007 9:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik werk 9 jaar bij deze werkgever.Ik ben vanmorgen om 6 uur begonnen en moest persoon in kwestie overnemen,hij had zijn werkzaamheden niet afgemaakt en liet mij zitten met de troep,in combinatie met de brief waarin staat dat alles is uitgepraat(wat niet het geval is)werd het me teveel en kreeg een huilbui en heb me ziekgemeld.Om 3 uur vanmiddag komt de vertouwenspersoon van het bedrijf naar mn huis.gr Dalica
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds