Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu zo 28 apr 2024 10:27
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

bijteling huurauto
Moderators: Michèle, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Lennart12



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 8


BerichtGeplaatst: di 01 mrt 2011 19:15    Onderwerp: bijteling huurauto Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo allen,

Sinds enige tijd rij ik in een huur auto, dit doordat de reparatie's aan mijn lease auto te duur waren.

Voor die lease auto betaalde ik ongeveer 370 euro bijtelling.
Nu kreeg ik van de lease maatschappij een huur auto, waarvan de bijtelling 554 euro is.
Zonder overleg met mij hebben ze dus die 554 bijtelling ingehouden van mijn salaris.

Het volgende wordt er omschreven in ons auto regelement.

Quote:
1 Vervangend vervoer
Bij reparaties van de lease-auto in Nederland, die niet binnen 4 uur kunnen worden uitgevoerd, (zon- en feestdagen niet meegerekend), kan de werknemer, indien dit noodzakelijk wordt geacht, beschikken over een vervangende auto gedurende de periode dat de auto niet ter beschikking van de werknemer staat. De leasemaatschappij bepaalt het merk en het type van de vervangende auto.

In principe wordt er een vervangende auto ingezet die qua huurklasse, zoveel mogelijk gelijkwaardig, is aan de lease-auto. Zodra de lease-auto na reparatie weer ter beschikking van de werknemer staat, dient de vervangende auto onverwijld te worden ingeleverd en door de werknemer afgemeld te worden bij de verhuurmaatschappij


Dit heb ik ook naar onze wagenparkbeheerder gestuurd.
Die kwam met dit antwoord; De fiscale gevolgen van het gebruik van de auto van de zaak is altijd voor rekening van de berijder.

Mogen ze zomaar die bijtelling inhouden en mogen ze uberhaubt wel die bijtelling van die duurdere auto aan mij doorberekenen?

Ik hoor graag van jullie
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Jet



Leeftijd: 61
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 322


BerichtGeplaatst: di 01 mrt 2011 20:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik neem aan dat je de lease-auto uitgezocht hebt op je uitgave patroon, zodat de bijtelling daar keurig in zou passen.

De lease-maatschappij moet je een auto meegeven die qua waarde gelijk staat aan de auto die je voor reparatie achtergelaten hebt. Je bijtelling kan mijns inziens dan nooit hoger uitkomen dan datgene wat je gewend was.
Zou toch mooi zijn dat een ander gaat beslissen wat jij aan bijtelling wel kan betalen.

€ 184,00 hogere bijtelling kan net dat zetje zijn om je maandelijks in het rood te doen komen staan.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Lennart12



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 8


BerichtGeplaatst: di 01 mrt 2011 20:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn vorige lease auto, waar ik dus die €370 voor betaalde is er vroegtijdig uit gegaan. Dit omdat de lease maatschappij de reparaties te duur vond.
Nu hebben ze me een huur auto gegeven, die een stuk duurder is. En over die huur auto moet ik nu dus bijteling betalen.
Wat ik altijd dacht is dat ik de bijtelling bleef betalen van mijn vorige lease auto totdat mijn nieuwe auto er is.

Wat ik nu begrepen heb is dat als je langer dan 3 weken in vervangend vervoer rijd je daar bijtelling over moet betalen.
Maar dan zou dat alsnog in overleg met mij moeten gebeuren.

Het zou inderdaad prettig zijn als je weet wat je gaat betalen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Jet



Leeftijd: 61
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 322


BerichtGeplaatst: di 01 mrt 2011 20:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat zeg ik. Van € 370,00 naar € 554,00 is een verschil van € 184,00 dat je extra moet betalen.
Daar zou overleg wel over wel heel wenselijk zijn.

Wij hebben een maand of 3 in een huur-auto gereden. Een tussen periode tussen inleveren ene lease-auto en afleveren andere huur-auto.
We kwamen uit een Touran, zouden overstappen naar een Passat en reden in die tussentijd in een Vectra.
Pas nadat de Passat aan ons afgeleverd was, werd de nieuwe (hogere) bijtelling in rekening gebracht.
Prima geregeld dus en volgens mij de gang van zaken zoals die hoort te gaan.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: di 01 mrt 2011 22:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Lennart12 schreef:
Nu hebben ze me een huur auto gegeven, die een stuk duurder is. En over die huur auto moet ik nu dus bijteling betalen.
Wat ik altijd dacht is dat ik de bijtelling bleef betalen van mijn vorige lease auto totdat mijn nieuwe auto er is.

Jij en/of je baas kunnen niet zelf gaan bepalen wat voor bijtelling er moet worden gerekend. Art. 3.20 Wet IB 2001 bepaalt de bijtelling.

Het idee is dat je effectief nu meer inkomsten hebt: de leaseauto is duurder, je baas betaalt de hogere leasekosten. Doordat je nu meer inkomsten hebt, betaal je ook meer belasting.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Jet



Leeftijd: 61
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 322


BerichtGeplaatst: wo 02 mrt 2011 0:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Lennart12 schreef:
Nu hebben ze me een huur auto gegeven, die een stuk duurder is. En over die huur auto moet ik nu dus bijteling betalen.
Wat ik altijd dacht is dat ik de bijtelling bleef betalen van mijn vorige lease auto totdat mijn nieuwe auto er is.

Jij en/of je baas kunnen niet zelf gaan bepalen wat voor bijtelling er moet worden gerekend. Art. 3.20 Wet IB 2001 bepaalt de bijtelling.

Het idee is dat je effectief nu meer inkomsten hebt: de leaseauto is duurder, je baas betaalt de hogere leasekosten. Doordat je nu meer inkomsten hebt, betaal je ook meer belasting.


Maar ze mogen toch niet zomaar een duurdere auto meegeven die hoger in de belasting ligt? Dat zal even lekker worden dat een ander gaat bepalen hoe ik mijn geld uitgeef. Of in dit geval TS.

Kan TS niet vragen om een goedkopere huur-auto? Dat is toch billijk?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: wo 02 mrt 2011 3:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jet schreef:
Kan TS niet vragen om een goedkopere huur-auto? Dat is toch billijk?

Vragen kan altijd, maar of hij daarop "recht" heeft zal afhangen van hoe één en ander is gegaan. Hij schrijft dat die 554 euro bijtelling zonder overleg is ingehouden, niet dat hij zonder overleg met een duurdere auto is opgescheept.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds