Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 9:42
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

bijna afgestudeerd, hoe is de arbeidsmarkt??
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  

de arbeidsmarkt voor juristen is nog steeds goed
eens
87%
 87%  [ 21 ]
oneens
12%
 12%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 24

Auteur Bericht
vidi78

vidi78

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UM

Berichten: 16


BerichtGeplaatst: di 20 apr 2004 21:35    Onderwerp: bijna afgestudeerd, hoe is de arbeidsmarkt?? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eindelijk is het dan zo ver, na ruim 5 jaar studeren heb ik het ook wel gezien: mijn scriptie zal binnen een paar weken af zijn en dan kan ik aan de slag!

Alleen: vertelden ze me op de middelbare school nog dat ze zouden zitten te smachten om fris bloed tegen de tijd dat ik afgestudeerd zou zijn, de praktijk lijkt anders... Ik word zo langzamerhand een beetje zenuwachtig van alle negatieve berichten over de arbeidsmarkt in de media.

Hierbij dus mijn vraag wie al ervaringen heeft met het zoeken naar een baan in de afgelopen maanden. Viel het mee of ben je al een half jaar zonder resultaat aan het solliciteren? Wat heb jij gedaan om jouw droombaan te krijgen? In welke sector zoek je een baan en heb je, objectief gezien (voorzover dat mogelijk is natuurlijk), een goed C.V. en/of goede cijferlijst? Welke opleiding en studierichting heb je gedaan? En ondervind je voor- of nadeel van de plaats waarin je hebt gestudeerd?

Ik zelf heb gestudeerd in Maastricht en zoek nu een baan in Utrecht of Noord-Holland. Ik heb NR gestudeerd met civielrechtelijke keuzevakken. Naast mijn studie heb ik redelijk wat gedaan, ondermeer Wetswinkel (bestuur) en opleidingscommissie. Ik zou het liefst bij een middelgroot advocatenkantoor aan de slag gaan, maar een functie binnen de rechtspraak spreekt me ook wel aan. Ik heb tot nu toe twee sollicitaties de deur uit gedaan, vooral om alvast een beetje af te tasten. Eén is jammer genoeg afgewezen, van de andere heb ik nog niks gehoord... Ik hou jullie op de hoogte...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: di 20 apr 2004 22:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tja, de arbeidsmarkt waar ik me op richt is nog steeds goed. Maar dan hebben we het over een functie binnen het notariaat. Hoe het voor de rest van de juridische functies is weet ik eigenlijk niet.
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: di 20 apr 2004 23:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ben sinds kort voorzitter van een studievereniging, en die moet het ook heel erg hebben van sponsoring e.d. Wat dat betreft is er geen vuiltje aan de lucht, (advocaten)kantoren geven nog steeds gul.
Ook is er vanuit bedrijven en kantoren veel animo om (bijna) afgestudeerden kantoorbezoeken aan te bieden of voorlichting te geven op 'bedrijvenmarkten'. Dus als je van die signalen uitgaat zit het wel goed.
Heb verder zelf helaas geen afgestudeerde vrienden in dit vakgebied met praktijkervaring voor je in de aanbieding.
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
vidi78

vidi78

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UM

Berichten: 16


BerichtGeplaatst: wo 21 apr 2004 14:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ha! Dat zal je altijd zien: vanochtend een uitnodiging voor een gesprek bij de post! Very Happy Ik word volgende week verwacht voor een gesprek bij een advocatenkantoor. Heb me misschien toch wat te vroeg laten ontmoedigen door de negatieve berichten in het nieuws... Nu maar hopen dat het gesprek goed loopt! ( Liar !!!)
_________________
Don't knock on Death's door.
Ring the doorbell and run.
He hates that.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Diana

Diana

Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 430


BerichtGeplaatst: wo 21 apr 2004 15:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Spannend!! Laat je weten hoe het gegaan is? Heel veel succes!!
_________________
_______________________________________
If you always do what you always did,
you will always get, what you always got.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: wo 21 apr 2004 15:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Veel suc6! BEn benieuwd of het wat word!
Pray
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
It's me ... Peetje!

It's me ... Peetje!

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 329


BerichtGeplaatst: wo 21 apr 2004 15:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja, ik ben ook zeer benieuwd!!

(nieuwsgierige mensen hier, hè?)

Succes alvast! Laughing
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: wo 21 apr 2004 19:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Inderdaad veel succes en ik ben benieuwd Very Happy
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
vidi78

vidi78

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UM

Berichten: 16


BerichtGeplaatst: ma 26 apr 2004 18:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor de belangstelling, al ging dit topic eigenlijk niet speciaal over mijn belevenissen in sollicitattieland...

Toch maar eventjes dan: het zit er op en het ging lekker! Heel leuk gesprek gehad, en mag later deze week terug komen voor de 2e ronde: een psychologische test... Heb ik nog nooit eerder gedaan en is voor zover ik weet ook niet "standaard" in advocatenland. Nou ja, kan er alleen maar het bestee van hopen...

Ik hoop dat er nog reacties komen die meer verband houden met het topic dan met mij, maar ik zal het zeker melden als er nieuwe ontwikkelingen zijn! Zag dat ik de enige ben die "oneens" heeft gestemd op de poll... ben blijkbaar toch een doemdenker Rolling Eyes
_________________
Don't knock on Death's door.
Ring the doorbell and run.
He hates that.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: ma 26 apr 2004 18:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Alvast gefeliciteerd met het behalen van de tweede ronde! Good
Ik heb zelf ook een psychologische test gedaan, maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet zo geloof in dat soort tests....
Ik ben er zelf doorheen gekomen in ieder geval!
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
vidi78

vidi78

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UM

Berichten: 16


BerichtGeplaatst: ma 03 mei 2004 13:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En dan krijg je toch een afwijzing in de bus... Ben blijkbaar minder intelligent dan ik zelf gedacht had Sad Nou ja, even slikken en weer doorgaan, heb halvereweg deze maand nog een gesprek en dan gelukkig zonder tests. Dus we zullen zien...
_________________
Don't knock on Death's door.
Ring the doorbell and run.
He hates that.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mr. crowley








Berichten: 1185


BerichtGeplaatst: ma 03 mei 2004 14:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jammer dat je bent afgewezen. Dat is nooit leuk. Volgende keer beter. Het klinkt heel obligaat, maar gewoon blijven proberen.

Wat betreft intelligentie tests en psychologische tests: veel oefenen. Deze tests zijn vaak hetzelfde. Nu is een psychologische wel wat anders, maar ook die zijn te oefenen. Bij die tests gaat het vooral om je instelling/mentaliteit en of je wel onder druk kunt presteren.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: ma 03 mei 2004 23:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hebben ze ook erbij gezet waarom je afgewezen bent? Want misschien ben je wel superintelligent, maar ben je de psychologische test niet doorgekomen!!!! Daarbij moet je je altijd indenken dat zo'n intelligentietest ook maar een momentopname is!
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
vidi78

vidi78

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UM

Berichten: 16


BerichtGeplaatst: di 04 mei 2004 10:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ter verduidelijking: de test bestond uit een intelligentie- en persoonlijkheidstest. Helaas stond er niet in de brief waar de afwijzing precies op gebaseerd was. Van de persoonlijkheidstest kan ik natuurlijk niet zeggen of het naar mijn idee goed ging, maar over het intellegentiegedeelte had ik eigenlijk meteen al een slecht gevoel. Ik had me daar overigens inderdaad beter op kunnen voorbereiden door er mee te oefenen. Ik heb meteen twee boeken besteld: één om IQ tetsten te oefenen en één om psychologische testen beter te kunnen doorgronden. De put dempen als het kalf al verdronken is... maar goed, bij een eventuele volgende keer kom ik in elk geval beter beslagen op het ijs...

Vinden jullie het overigens niet raar om een advocaat-stagiaire te testen op cijfermatig inzicht (rekensommetjes)? Ik ben sinds mijn middelbare school niet meer met cijfers bezig geweest, en zal dat als advocaat volgens mij ook niet meer echt zijn... Maar goed, dat gold natuurlijk ook voor de meeste andere sollicitanten...
_________________
Don't knock on Death's door.
Ring the doorbell and run.
He hates that.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mr. crowley








Berichten: 1185


BerichtGeplaatst: di 04 mei 2004 10:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Rekenkundige sommen geven inzicht in jouw logisch denkvermogen. Het gaat er niet om of jij in je werk met getallen bezig zult zijn, maar of jij goed en snel verbanden kunt leggen. Ik vind het niet raar dat een kantoor dit van je verlangt. Er zijn overig genoeg kantoren die geen gebruik maken van dit soort tests.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds