Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...
aansprakelijkh...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 14:20
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

beslag woonhuis in eigendom van derden
Moderators: StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
bacohol



Leeftijd: 77
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 53


BerichtGeplaatst: vr 23 jan 2009 18:50    Onderwerp: beslag woonhuis in eigendom van derden Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wie kan me verder helpen.
Ik huur een woning, tesamen met mijn vrouw.
Lig thans in scheiding
Mijn ex laat door haar advocaat beslag leggen op de woning die ik huur
Ben zelf gedagvaard en de verhuurder wordt natuurlijk ook gedagvaard.
De eis is, dat de verhuurder , de woning moet terug leveren aan de huurder., c.a de woning moet in de echtscheidings boedel worden terug geleverd.
Hoe groot is de kans, dat de rechter de eis zal inwilligen ?

Het beslag brengt schade , wie is hier voor verantwoordelijk, mijn ex vrouw of haar advocaat.

De bank gaat haar hypotheek rechten uitwinnen, en het object op een veiling aanbieden.

Wel in deze tijden , zal de opbrengst op een executie veiling wellicht 60 % -65 % van de taxatie waarde zijn, wie is aansprakelijk voor de vermogens schade van de eigenaar van de woning ?

Mijn ex heeft geen snars vertstand van zaken.

Wie kan me verder helpen.

Groeten

Bacohol
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: vr 23 jan 2009 20:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het lijkt me dat je maar de helft van het verhaal vertelt. Je huurt nu een woning waar je voorheen eigenaar van was?

De advocaat handelt namens zijn cliënt, dus de cliënt is aansprakelijk. Bij een beroepsfout kan de cliënt eventueel de advocaat aanspreken.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bacohol



Leeftijd: 77
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 53


BerichtGeplaatst: vr 23 jan 2009 21:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

nee, ik ben nimmer ooit eigenaar van de woning geweest.

van af dag een, dat we deze woning betrokken, ben ik alleen huurder geweest.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cvb



Leeftijd: 71
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 1159


BerichtGeplaatst: vr 23 jan 2009 22:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bacohol schreef:
nee, ik ben nimmer ooit eigenaar van de woning geweest.

van af dag een, dat we deze woning betrokken, ben ik alleen huurder geweest.

hallo bacohol,
wat bedoel je dan precies met: 'moet in de echtscheidings boedel worden terug geleverd'??
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bacohol



Leeftijd: 77
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 53


BerichtGeplaatst: vr 23 jan 2009 22:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

hallo CvB

Wel haar advocaat stelt dat deze huurwoning toebehoord aan de echtscheidings boedel.

Bij scheiding , zal ook de boedel verdeeld moeten worden.

Wel , hoe kan een huurwoning ooit tot de gezammelijke vermogen van de echt lieden behoren ?

De eigendom staat bij het kadaster ingeschreven op naam van de verhuurder, zo ook de hypotheek

Zie nog niet gebeuren dat een rechter , zal beslissen, dat de verhuurder, zijn eigendom ziet overgaan in de handen van de huurder.

Te gek volgens mij voor woorden.

De tegenpartij had al medio oktober 2008, een verstek vonnis kunnen vragen, echter dat wordt telkenmale voor uit geschoven.

Ja, het beslag, noopt de tegen partij vroeg of laat de zaak voor de rechtbank te brengen, anders vervalt het beslag.

Ik ben van mening ( maar misschien zie ik dit niet juist, ) dat de advocaat die het beslag heeft aangevraagd verantwoordelijk is voor de schade welk het beslag thans met zich mee brengt. Zijn cliente ( mijn ex vrouw ) heeft in īt geheel geen verstand van rechtszaken.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cvb



Leeftijd: 71
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 1159


BerichtGeplaatst: vr 23 jan 2009 22:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bacohol schreef:
Ja, het beslag, noopt de tegen partij vroeg of laat de zaak voor de rechtbank te brengen, anders vervalt het beslag.

Wat is zo'n beslag? daar wie is dat gemaakt, waarover, voor wie??
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bacohol



Leeftijd: 77
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 53


BerichtGeplaatst: za 24 jan 2009 9:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goeden morgen CvB

Ja, inderdaad, de advocaat va mijn tegen partij had al drie keer de gelegenheid om de rechtbank een verstek vonnis te vragen.

Maar laat tot op heden na dit ook daadwerkelijk te doen.

Vraag me alleen af, wie is er nu gek, mijn ex of haar advocaat ?

Over anderhalve week gaat het pand op de veiling, de bank wil natuurlijk haar hypotheek centjes terug zien.

Bestaan er zulke stupide advocaten. ??
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: za 24 jan 2009 22:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En de verhuurder zit lekker stil?
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bacohol



Leeftijd: 77
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 53


BerichtGeplaatst: za 24 jan 2009 22:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

beste bonafides,

ja bonafides , je zegt het helemaal correct.

mijn advocaat in mīn echtscheidings zaak , stuurt me onlangs een voorschot nota ad 4000 euro, en zegt vervolgens, als mijn verhuurder die nota niet p.o niet direct betaald, ( dan volgt er het dreigement ), dan zal ik jou verhuurder niet vertegenwoordigen.

moet ik hiervan nu wakker liggen ?

niet geschoten is natuurlijk altijd mis geschoten.

ja, een mens weet maar nooit hoe een koe kans zal zien ooit een haas te vangen.

in de hedendaagse advocatuur moet je soms kunnen lachen nietwaar.

groeten

bacohol
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cvb



Leeftijd: 71
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 1159


BerichtGeplaatst: za 24 jan 2009 23:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bacohol schreef:
Goeden morgen CvB

Ja, inderdaad, de advocaat va mijn tegen partij had al drie keer de gelegenheid om de rechtbank een verstek vonnis te vragen.

Maar laat tot op heden na dit ook daadwerkelijk te doen.

Vraag me alleen af, wie is er nu gek, mijn ex of haar advocaat ?

Over anderhalve week gaat het pand op de veiling, de bank wil natuurlijk haar hypotheek centjes terug zien.

Bestaan er zulke stupide advocaten. ??

Bacohol,
Met alle respect: als jij altijd je huur betaalt, heb je in Nl toch huurbescherming en kan een nieuwe eigenaar je i i g niet zomaar uit het door gehuurde huis zetten??
En: wat voor beslag is dat in vredesnaam???


Laatst aangepast door cvb op za 24 jan 2009 23:51, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: za 24 jan 2009 23:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De verhuurder op wiens huis door een schuldeiser van de huurder beslag wordt gelegd, is nogal dom bezig als hij geen actie onderneemt. Maar goed, als die verhuurder zelf geen actie onderneemt moet ie dat zelf weten.

Ik kan me intussen niet veel bij dit verhaal voorstellen.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bacohol



Leeftijd: 77
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 53


BerichtGeplaatst: zo 25 jan 2009 9:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

beste CvB

Wel de zaak is simpel. in 1998 , wilden we verhuizen

we zagen een woning in het noorden van īt land te koop staan.

kreeg de financiering niet rond.

een zaken relatie schoot te hulp en hij kreeg 100 % hypotheek los ( ja het was toen nog makkelijk om een hypotheek te krijgen , zolang als je maar de juiste relaties hebt.

Huis op naam van zijn BV, hypotheek op zijn prive naam.

Alle maal blij. ik betaal huur, relatie betaald de rente , zolang de huur betaald wordt, wordt ook de rente betaald voor de hypotheek.

niets aan de hand, tot dat ik een nieuwe liefde van mīn leven ontmoet.

ik weg , mijn a.s ex blijft in de woning wonen, ik betaal huur en de rest van haar kosten.

4 jaar later zit ik zelf financieel aan de grond. Een van mijn debiteuren betaald niet , waardoor ik een advocaat moet in huren. Kost ook geld.

ja het was kiezen advocaat betalen of huur en alimentatie door blijven betalen. kort om het een of het ander.

Ik kies voor de advocaat, immers ik heb een vordering van 5 ton, op een BV en heb hiervan thans 2 ton in depot onder een notaris staan.

Gevolg van geen huur meer betalen , wel mijn relatie die de hypotheek geregeld heeft,betaald de bank niet meer.

Wel ik kan in overleg en goedkeuring van de eerste hypotheek houder met een andere relatie een tweede hypotheek regelen, ad 100.000 Euro,

Weg zouden mijn zorgen zijn , de huur kon weer betaald worden, mijn ex zou weer haar alimentatie krijgen en ik kon de advocaat blijven betalen.
en de bank zou haar rente centjes ook weer gekregen hebben.

Helaas, mijn ex , denkt dat ik samenspan met de relatie die de aankoop en hypotheek van īt eerste uur heeft geregeld , ze vreest dat de woning verkocht wordt , en geeft haar advocaat opdracht tot het leggen van een conservatoir beslag. (een conservatoir beslag tegen een derde , die geen partij is in onze echtscheidings procedure. )

Ja, dan loopt alles vast, weg tweede hypotheek in schrijving, de financier
in kwestie haakt direct natuurlijk af.

Tig keer ex vrouw tevergeefs gevraagd dat stupide beslag door te halen.
want dan kunnen we allemaal weer verder natuurlijk.

Mijn ex duidelijk gemaakt, dat ze bezig is met het doorzagen van de tak waar ze op zit.

Een relatie van me, wil proberen te bemiddelen, eerst geeft ze toe, maar als ze dit doorspreekt met haar advocaat, zegt deze, niet aan beginnen.

Voorlopig eind van īt verhaal, dat mijn zaken relatie ( waar aan ik nog een redelijke som geld ben verschuldigd , hij heeft de woning als zekerheid ) thans wel gedagvaard is, maar de advocaat van mijn vrouw tot op de dag van heden, nog immer geen verstek vonnis heeft gevraagd of verkregen omdat de zaak steeds maar uitgesteld wordt.

zie niet gebeuren dat een rechter ooit zal bevelen mijn zaken relatie de woning moeten laten overschrijven op naam van mijn ex vrouw.

derhalve , zit hij stil en wacht de gebeurtenissen af.

de bank heeft inmiddels aangekondigd de zaak te gaan veilen, ( veiling is komende maand )

vraag me af, wie is nu straks aansprakelijk voor het vermogensverlies van de woning, immers de opbrengst zal mogelijk slechts 50 % van de taxatie waarde zijn. 4 ton taxatie, 2 ton opbrengst .( wat nog niet eens zeker is. ) mijn ex ? ( die geen bal verstand heeft van juridische zaken ) of haar advocaat ? , (die naar mijn idee beter had moeten weten. misbruik van zijn bevoegdheden ? )

Zeker is door deze move, zal mijn ex het huis eerdaags leeg moeten opleveren.

Beslag komt bij de executie veiling natuurlijk te vervallen.

Wel dit is de geschienis.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cvb



Leeftijd: 71
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 1159


BerichtGeplaatst: ma 26 jan 2009 13:15    Onderwerp: Re: beslag woonhuis in eigendom van derden Reageer met quote Naar onder Naar boven

bacohol schreef:
Wie kan me verder helpen.
Ik huur een woning, tesamen met mijn vrouw.
Lig thans in scheiding
Mijn ex laat door haar advocaat...

Hallo bacohol,
Begrijp ik goed, dat je formeel nog gehuwd bent met bewoonster van het betreffende huis en (mede-)aansprakelijk voor haar handelen??
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bacohol



Leeftijd: 77
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 53


BerichtGeplaatst: ma 26 jan 2009 13:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goeden morgen CvB

Bedankt voor je snelle reactie.

De scheiding is 11 maart 2008 ( beschikking van de rechtbank Gronoingen ) j.l uitgesproken,

Verzoek tot beslaglegging dateerd van 11 maart j.l.

Het beslag daadwerkelijk ingeschreven op 13 maart 2008

Hoor graag van je nader.

BACOHOL
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cvb



Leeftijd: 71
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 1159


BerichtGeplaatst: ma 26 jan 2009 13:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bacohol schreef:
Goeden morgen CvB

Bedankt voor je snelle reactie.

De scheiding is 11 maart 2008 ( beschikking van de rechtbank Gronoingen ) j.l uitgesproken,

Verzoek tot beslaglegging dateerd van 11 maart j.l.

Het beslag daadwerkelijk ingeschreven op 13 maart 2008

Hoor graag van je nader.

BACOHOL

Hallo bacohol,
Ben je wel of niet (mede-)aansprakelijk voor wat ze doet en laat?
cvb
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds