Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 16 apr 2024 11:02
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

belastingdienst dagvaarden
Moderators: Michèle, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
legalrebel



Leeftijd: 72
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 413


BerichtGeplaatst: ma 19 jan 2015 12:26    Onderwerp: belastingdienst dagvaarden Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik verwacht een geschil met de belastingdienst. Waarschijnlijk zal deze een dwangbevel uitvaardigen. Ik moet dan de Belastingdienst dagvaarden. Hoe kan ik dit doen zonder al te veel kosten te maken, en wat zijn deze kosten?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ronald78



Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 796


BerichtGeplaatst: wo 21 jan 2015 15:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Geschillen met de belastingdienst zien veelal op belastingaanslagen. Het is dan onverstandig om een dwangbevel af te wachten, omdat je binnen 6 weken na dagtekening van de aanslag in bezwaar moet gaan (respectievelijk binnen 6 weken na de uitspraak op bezwaar in beroep).

Maar wellicht gaat het om wat anders, in dat geval kun je dat beter wat toelichten.
_________________
Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
legalrebel



Leeftijd: 72
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 413


BerichtGeplaatst: wo 21 jan 2015 16:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ronald78 bedankt voor je reactie. Ja, ik begrijp dat je in eerste instantie bezwaar kan maken bij de belastingdienst zelf. Ik heb een pro-forma bezwaar gestuurd naar de belastingdienst. Het echte bezwaar kan ik nog niet sturen omdat de belastingdienst weigert een beschikking te sturen die aan de wettelijke eisen van behoorlijk bestuur voldoet. Ze zijn nu echter wel begonnen met het inhouden van mijn huurtoeslag. De belastingdienst beschikking is aangemaakt door een computer en kan niet herlijdt worden aan een mens. De ondertekening met “de belastinginspecteur” zegt hier ook niks over omdat dit een titel is en niet verwijst naar een mens. Ik heb daarom een verzoek gedaan aan de belastingdienst om mij een beschikking te sturen die aan de eisen van Awb voldoet. De naam van de inspecteur verantwoordelijk voor de beschikking. Een kleine moeite lijkt mij, maar ik heb nog geen bericht terug ontvangen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ronald78



Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 796


BerichtGeplaatst: wo 21 jan 2015 17:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dan zou ik maar eens beginnen een inhoudelijke motivering van je bezwaarschrift in te dienen, want op deze punten ga je het niet winnen. Met een inhoudelijke motivering voorkom je in ieder geval niet-ontvankelijkheid en kun je regulier in beroep. Dan heb je ook geen zinloze dagvaarding nodig en voorkom je de hoge kosten van een dwangbevel.

Heb je de relevante bepalingen uit de AWIR, AWR en Uitvoeringsregeling Belastingdienst 2003 al bestudeerd?
_________________
Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
De Fiscalist

De Fiscalist

Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 83


BerichtGeplaatst: wo 21 jan 2015 17:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik kan mij ook niet voorstellen dat je je bezwaar niet kunt motiveren omdat je meent dat de beschikking niet aan de eisen voldoet.

Ik zou het er niet op aan laten komen dat je dit formele punt gaat winnen.

Het is niet de eerste aanslag die op deze manier is opgelegd en je bent ook zeker niet de eerste die dit standpunt inneemt.
_________________
Dit bericht is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet noodzakelijkerwijs de visie uw belastingadviseur in Den Haag
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
legalrebel



Leeftijd: 72
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 413


BerichtGeplaatst: do 22 jan 2015 10:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik begrijp dat het verstandig is om mijn bezwaar toch te formuleren. De belastingdienst doet alsof zijn neus bloed en geeft geen antwoord op mijn brief. Dit tegen de regels van goed bestuur.
Ik vraag me af waarom deze schriftelijke beslissing, de beschikking, niet ondertekend is met de naam van bv. de hoofdinspecteur. Kleine moeite lijkt mij, ook om geautomatiseerd uit te printen. Is dit een soort hoogmoed van de belastingdienst of schuilt hier meer achter?
Ik heb trouwens hetzelfde probleem met het OM, die zelfs weigert de naam van de bevoegde ambtenaar te geven die de beschikking uitgeschreven heeft.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
legalrebel



Leeftijd: 72
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 413


BerichtGeplaatst: vr 23 jan 2015 10:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb van de belastingdienst een ontvangstbevestiging op mijn bezwaar ontvangen, waarin ze aangeven dat ze nog 6 weken extra nodig hebben om op mijn “bezwaar”te beslissen. Dit is maar weer eens een bevestiging dat de belastingdienst niet weet wat ze aan het doen zijn. Overwerkt? Een van de brieven heeft een verkeert beschikkingsnummer en zijn automatisch ondertekend.
Vreemd dat ze geen extra 6 weken nodig hebben om te zien of ze geld moeten korten op de toeslagen. Laat de belastingdienst ook al brieven lezen door computers? Dit moet haast wel. Hoe kunnen ze anders een pro-forma bezwaar aanzien voor een bezwaar? Een normaal wel denkend mens zou deze vergissing niet maken. Waarom kan de belastingdienst mijn eenvoudige vraag, wie heeft deze beschikking opgelegd, niet beantwoorden?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds