Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 16:42
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

afgestudeerd, eerste baan gevonden en toch ongelukkig
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
blackdiamond






Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 86


BerichtGeplaatst: za 16 sep 2006 0:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

zarathustra schreef:
Het lijkt mij niet echt verstanding om de naam van het kantoor te noemen. Het werk dat ik doe is gewoon typisch advocatenwerk. Niet meer en niet minder.(sectie ondernemingsrecht) Het valt mij gewoon op dat het werk ontzettend "opgeleukt" wordt dan het eigenlijk is. idd, heel veel bla bla en weinig inhoud.
Tijdens mijn studie had ik een doel, en nu ik dat doel bereikt heb, heb ik moeite om een nieuw doel in mijn leven te creeren. Alleen maar uren maken en interessant doen tegenover mijn vrienden, daar haal ik gewoon geen voldoening uit. Om uit die dip uit te komen ben ik deeltijd(in de avond dus )een andere studie gaan doen, teneinde ergens naar toe te streven. Misschien helpt dat wel. i ll see


Eh....maar wat had je dan verwacht? Je bent net afgestudeerd en dan moet je van alles nog leren! Bij ons op kantoor lopen ook pas afgestudeerde juristen. Ze hebben totaal geen enkele praktijkervaring en alles moet ze nog worden aangeleerd. Juridische stukken die opgesteld worden staan vol fouten etc etc. Je moet gewoon wat geduld hebben en als je het niks vindt dan ga je toch ergens anders solliciteren?

Had je dan verwacht om meteen een topbaan te krijgen? he he typisch een droom van een recent afgestudeerde jurist. Geduld oefenen in het "juridische" is een must.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Martine
Redacteur


Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UM
Studieomgeving (MA): UM
Berichten: 485


BerichtGeplaatst: do 21 sep 2006 23:14    Onderwerp: Hoe is het er nu mee? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zarathustra, als je nog op dit forum komt: hoe is het nu met jou en je carriere? Ik ben ontzettend benieuwd of we nog wat van je horen! Smile
Het zou erg leerzaam zijn voor anderen als je je ervaringen zou willen delen...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
sanne84



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2007 12:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk dat iedereen realistisch genoeg is om te snappen dat je niet meteen vanuit de schoolbanken een topbaan inrolt die aan al je wensen voldoet, maar er zijn inderdaad ook gewoon mensen die nadat ze aan het werk zijn gegaan en hebben gezien wat de dagelijkse praktijk is, ernstig gaan twijfelen waarom ze uberhaupt rechten zijn gaan studeren.

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dat echt een bagger gevoel is aangezien je toch 4 jaar hebt 'weggegooid'. Ik ben nu voor mezelf aan het beslissen of ik nog een carriereswitch ga maken, waarschijnlijk wel. Ik ben nu nog jong en als ik eenmaal ben gewend aan het goede salaris en dichter naar mijn werk toe ben verhuist doe ik het niet meer, dat weet ik zeker. Het is dus nu of nooit!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2007 13:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

sanne84 schreef:
Ik denk dat iedereen realistisch genoeg is om te snappen dat je niet meteen vanuit de schoolbanken een topbaan inrolt die aan al je wensen voldoet, maar er zijn inderdaad ook gewoon mensen die nadat ze aan het werk zijn gegaan en hebben gezien wat de dagelijkse praktijk is, ernstig gaan twijfelen waarom ze uberhaupt rechten zijn gaan studeren.

Maar ook wanneer een baan niet aan al je wensen voldoet, mag je toch wel als primaire eis stellen dat je in ieder geval enige lol van of voldoening in je werk hebt ?
Quote:

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dat echt een bagger gevoel is aangezien je toch 4 jaar hebt 'weggegooid'.

Weggegooid is 't zeker niet. Zelfs wanneer je iets gaat doen wat inhoudelijk niets met het juridische te maken heeft, heb je toch een stuk vorming en scholing achter de rug waar je je leven lang van profiteert.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: ma 29 jan 2007 17:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Precies!! De rechtenstudie blijkt een prima basis te zijn voor tal van activiteiten.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds