Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Outstanding С...
Gold signals -...
Gold Signal
Klacht tegen a...
Contact en str...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu ma 06 mei 2024 3:14
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

aanschaf gsm via internet.
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Nimue



Leeftijd: 57
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: za 14 jan 2006 2:32    Onderwerp: aanschaf gsm via internet. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo, misschien weet een van jullie antwoord op de volgende vraag.

Ik heb via een internetshop een nieuwe gsm aangeschaft in combinatie met een abonnement.

Het is een leuk toestel alleen volgens de informatie van de website zou de telefoon ook 3 functies hebben die het toestel in werkelijkheid niet bezit.
Het gaat om de mp3 speler, voice memo en voice dial.

In de algemene voorwaarden staat dat de internetshop niet aansprakelijk voor de juistheid van de verstrekte gegevens van de aangeboden toestellen.

In hoeverre is dat rechtsgeldig? Het lijkt mij toch dat dergelijke gegevens iig misleidend zijn. Wat zijn mijn rechten in dit geval?

Retourneren kan alleen met niet geopende verpakkingen en natuurlijk heb ik meteen het toestel uitgepakt om uit te proberen dus dat is geen optie meer.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
abraxes

abraxes

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1624


BerichtGeplaatst: za 14 jan 2006 9:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
In de algemene voorwaarden staat dat de internetshop niet aansprakelijk voor de juistheid van de verstrekte gegevens van de aangeboden toestellen


Ik vermoed dat dit onredelijk bezwarend is op grond van de zogenaamde grijze lijst (art 6:237 BW, b en/of c). Ze kunnen wel te kennen geven niet aansprakelijk te zijn voor de verstrekte gegevens op de website, waarbij ik denk dat, indien er nog geen sprake is van een overeenkomst, hierop een gegrond beroep kan worden gedaan. thans is dit niet het geval. Indien de voorwaarde nu nog werking mocht hebben dan zou men in plaats van de (overeengekome) tv, een rol toiletpapier kunnen opsturen, zonder dat de wederpartij ze hierop kan aanspreken, iets wat logischerwijs onmogelijk is.

Even kort: ik denk dat je een beroep kunt doen op dwaling. Op grond van de gegeven informatie, is mijn verwachting dat er wordt voldaan aan de vereisten van art. (6:228 lid 1 sub a of c). Iets wat vernietiging der overeenkomst en een vordering tot schadevergoeding mogelijk zou maken. Daarnaast is het eisen van nakoming denkbaar.

Verder is er sprake van koop op afstand. Binnen 7 dagen retourneren is wellicht nog mogelijk?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Nimue



Leeftijd: 57
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: za 14 jan 2006 10:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi, bedankt voor je antwoord.

Retour sturen kan niet omdat ik het toetsel al in gebruik heb genomen.
Ik heb onderstaande e-mai verzonden naar de intershop en ik ben benieuwd hoe zij daar op reageren.

--------------------------------------

Beste,

Volgens de informatie van uw website bezit de nokia functies op basis waarvan ik mijn keuze voor dit toetsel heb bepaald.

Groot is dan ook mijn teleurstelling nu blijkt dat deze functies niet op mijn nieuwe mobiel aanwezig blijken te zijn.

Het gaat hier om de mp3 speler , de voice memo en de voice dial functie .Deze functies ontbreken op mijn toestel. Helaas heb ik het toetsel al in gebruik genomen en mag volgens uw voorwaarden niet worden geretourneerd. Heb ik wellicht een verouderd exemplaar van u ontvangen? Er ontbrak tevens een draagkoordje en het afdekplaatje voor de connector.

Toch zou ik graag samen met u hier een oplossing voor willen zoeken, immers het toestel bezit niet wat u heeft beloofd.
Ik hoor graag van u en hoop op een voor beiden bevredigende oplossing.

Met vriendelijke groeten
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: za 14 jan 2006 13:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nimue schreef:
Hoi, bedankt voor je antwoord.

Retour sturen kan niet omdat ik het toetsel al in gebruik heb genomen.

'tuurlijk wel, je kunt de overeenkomst ontbinden op basis van non-conformiteit.

Heb je trouwens wel schermafdrukken gemaakt van de foutieve gegevens ?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Nimue



Leeftijd: 57
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: za 14 jan 2006 13:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Uiteraard heb ik schermafdrukken gemaakt.

Ik wacht even af hoe op mijn e-mail wordt gereageerd, eerst maar eens aardig proberen. Dat maakt de bereidheidheid om eea op te lossen vaak wat groter.

Maar je hebt wel gelijk ja, met dat retourneren. Ik heb nog even de tijd om dat te melden, dat moet binnen 7 dagen en ik heb dat toestel sinds donderdag jl.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: za 14 jan 2006 13:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nimue schreef:
Uiteraard heb ik schermafdrukken gemaakt.

Ik wacht even af hoe op mijn e-mail wordt gereageerd, eerst maar eens aardig proberen. Dat maakt de bereidheidheid om eea op te lossen vaak wat groter.

Maar je hebt wel gelijk ja, met dat retourneren. Ik heb nog even de tijd om dat te melden, dat moet binnen 7 dagen en ik heb dat toestel sinds donderdag jl.

Oh, zo kort ? Dan kun je sowieso zonder opgaaf van reden van het toestel af.

Dat 'ie gebruikt is, zal de winkelier niet leuk vinden, maar dat is zijn probleem. Eén van de doelen van de wet koop op afstand is juist *dat* je iets kunt uitproberen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Nimue



Leeftijd: 57
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: di 17 jan 2006 20:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Pff, ik heb antwoord........

Allereerst onze excuses. U heeft geen verouderd toestel. Dit is inderdaad niet helemaal correct. Er zitten wel MP-3 beltonen op maar geen mp-3 speler blijkbaar, dit vinden wij ook vreemd.



Ten aanzien van voice dial er waren diverse sites waar dit als kenmerk op stond, vandaar ook op onze site.



De Inhoud van het verkooppakket is als volgt

Nokia 6060 telefoon
Nokia Batterij BL-5B
Gebruikershandleiding
Nokia Standard Charger, ACP-7/Travel Charger ACP-12 (varies by region)
Hierop staan geen draagkoordje en afdekplaatsjes.



Om u enigszins tegemoet te komen willen wij een korting geven van € 25 voor deze ongemakken. Aangezien u niets heeft betaald voor het toestel willen wij deze € 25 aan u overmaken. Kunt u ons uw bankrekeningnummer geven als u hiermee accoord kunt gaan.



Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.



Met vriendelijke groeten,
==========



€25 euro vergoeding voor een toestel waar ik middels een abo 2 jaar aan vastzit, denk het maar niet he?
Zucht, ga maar een nieuwe mail tikken, compleet met de juridische termen enzo.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
abraxes

abraxes

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1624


BerichtGeplaatst: di 17 jan 2006 23:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dan kun je denk ik beter de weg volgen die stevenk aangeeft (of wellicht nakoming), een beroep op dwaling is wat omslachtig. Ben je bekend met deze materie?

nb wellicht nog binnen de termijn van koop op afstand?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Nimue



Leeftijd: 57
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: wo 18 jan 2006 6:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee, nog niet. Ik begin in sept aan de studie HBO recht.
Dus als je een voorbeeld voor mij hebt om in de e-mail te zetten zou ik daar blij mee zijn.
Uiterlijk vanavond moet die mail de deur uit dus als je dit vandaag leest en mij wil helpen?
Anders kom ik met google ook wel een eind op weg denk ik.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: wo 18 jan 2006 9:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nimue schreef:
Nee, nog niet. Ik begin in sept aan de studie HBO recht.
Dus als je een voorbeeld voor mij hebt om in de e-mail te zetten zou ik daar blij mee zijn.
Uiterlijk vanavond moet die mail de deur uit dus als je dit vandaag leest en mij wil helpen?
Anders kom ik met google ook wel een eind op weg denk ik.

De ontbinding is veel simpeler dan een beroep op dwaling.

Voor de ontbinding hoef je alleen maar te melden aan de verkoper dat je je beroept op de ontbinding uit de wet koop op afstand.

Bij dwaling moet je niet alleen bewijzen dat je gedwaald hebt, maar ook nog dat dit aan de verkoper toerekenbaar was. Nu is dat simpel, omdat ze zelf hun fout toegeven. Maar het enige wat je daarmee bereikt, is dat je alsnog kunt ontbinden of schadevergoeding eisen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
abraxes

abraxes

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1624


BerichtGeplaatst: wo 18 jan 2006 14:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Inderdaad. Embarassed

Wordt de te volgen procedure niet aangegeven op de website? (wellicht middels een RMA formulier). In dat geval kunnen we beter aansluiten bij de procedure (tenzij de procedure niet strookt met het recht).
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Nimue



Leeftijd: 57
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: za 21 jan 2006 2:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gewoon een e mail gestuurd met de wens om het gebruikte artikel ivm de wet koop op afstand retour te sturen en om te ruilen voor een ander (met bijbetaling want die telefoon IS ook duurder).

Geen probleem vonden ze dat en dus is mijn telefoon nu onderweg naar de shop en krijg ik een andere.

De site hebben ze ook aangepast zag ik en bedankt voor het advies!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
abraxes

abraxes

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1624


BerichtGeplaatst: za 21 jan 2006 14:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou, dat is een prima service van de verkoper, zo mag ik het graag zien. Succes!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds