Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu wo 05 jun 2024 18:23
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

a-sociale belastingbetalers
Moderators: Michèle, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Diana

Diana

Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 430


BerichtGeplaatst: wo 03 mrt 2004 11:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat is dat spreekwoord ook alweer . . . brutalen hebben de halve wereld?
Pfff, en ik vond het al belachelijk dat de winkel waar ik werk niet "thuis" bezorgd bij mensen die op een woonwagenkamp wonen. Maar tja, als je als vrachtwagenchauffeur meerdere keren bij levering op een woonwagenkamp bedreigd bent, gaat de lol er wel vanaf. Ik vind het best vervelend als iedere woonwagenbewoner dan over een kam wordt geschoven. Een paar rotte appels zorgen er niet voor dat de hele oogst bedorven is.

Alhoewel als er een paar rotte appels in mijn fruitschaal liggen, de kans erg groot is dat ik de hele fruitschaal wegknikker Confused
_________________
_______________________________________
If you always do what you always did,
you will always get, what you always got.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: wo 03 mrt 2004 12:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is net als met zovelen... de marokkaanse jongeren, de kampbewoners, de ... (noem maar een minderheid) etc. Er is weinig tegen te doen dat een minderheid van de groep de meerderheid een slechte naam bezorgd.
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Denise

Denise

Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 530


BerichtGeplaatst: wo 03 mrt 2004 14:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@ Juul dat heet vergrijzing Razz

Joepie!! Eindelijk eens iets over MIJN studie... fiscaal!!! Maar of ik iets zinnigs kan toevoegen... uh... nope...

Ik heb wel een zeer pessimistisch college LOF (Leer der Openbare Financiën) gehad, waarin ook werd verteld dat het niet echt de goede kant opgaat met NL. En Zalm kan zich ook niet meer laten zien in Europa, omdat we ook boven de 3,5 % (of wast nou 3) uitkomen...

Het moraal: BELASTINGVERHOGING hahaha... zijn jullie vast heel blij mee... Want meneer Zalm heeft al 22 miljard omgebogen (bezuinigen mag ik na gister niet meer zeggen) en hij blijft zn prognoses bijstellen, dus ik heb 1 goed advies:

Wacht rustig af totdat Balkenende I weg is!!!!

Liefs,
Denise
_________________
Always look on the bright side of life...

Liefs, Miss Flash Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: wo 03 mrt 2004 14:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk dat een systeem waarbij ieder premie betaalt voor zichzelf en mensen van 'zijn eigen achtergrond' erg ingewikkeld zou worden. Niet dat het nu eenvoudig is, maar als we dan toch massaal gaan reorganiseren zou dat ook de transparantie van het systeem ten goede moeten komen.
Ook denk ik dat zo'n systeem er in de praktijk op neerkomt dat de rijkeren er dus weer beter afkomen dan de armeren. "De Arme Nederlander" hoeft mijns inziens ook niet zo in de watten gelegd te worden als vroeger wel is gebeurd, er moet een bepaalde drive blijven voor mensen om weer zelfstandig te worden. Voor diegenen die daartoe in staat zijn dan.

Een systeem waarin iedereen moet 'sparen' of premie betalen voor zijn eigen voorzieningen, aangevuld met een algemene heffing waar nodig, zou m.i. het beste werken. Maar ja, zoiets hebben we al op dit moment, niet? Maar dan ingewikkeld.
Pim Fortuijn had volgens mij ooit voorgesteld dat iedereen zich in principe gewoon zelf moet verzekeren. Voor ziektekosten, de oude dag, aansprakelijkheid, invaliditeit, reizen etc. Je kunt zelf bepalen waar je geen risico wilt lopen. Als dat op zo'n manier ingevoerd zou kunnen worden dat de mensen met een laag inkomen zich niet blauw betalen aan dit soort dingen, vooral de basale, zou dit geen slecht idee zijn. Maar ja, ook dat hebben we al, niet? Maar dan ingewikkeld...
Confused

En dan nog is zoiets toekomstmuziek, we hebben nog steeds de vergrijzende baby-boomers die verzorging verdienen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Juul

Juul

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 2636


BerichtGeplaatst: wo 03 mrt 2004 14:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hey Michele,
Het ligt denk ik allemaal heel wat ingewikkelder dan wat nu wordt voorgesteld. Het hele punt van sparen gaat niet echt op denk ik, omdat datgene wat je nu spaart, je nu meer zorg of wat dan ook voor kunt krijgen dan later... Ivm inflatie, stijgende lonen en immer stijgende kosten. Bij het vak ziektekostenverzekeringen heb ik dan ook geleerd dat wanneer mensen moeten sparen of verzekeren, dat zij meer waarde aan de nabije toekomst hechten dan aan de verre toekomst. Een voorbeeld hiervoor is inentingen. Deze worden door een aantal redenen door het rijk betaald, het voorkomen van een epidemie is er een van, maar ook omdat anders mensen het risico niet goed genoeg in kunnen schatten en zich dus niet inenten, zonder dat ze de gevolgen hiervan kunnen overzien. Het sparen voor je eigen oude dag, wordt door veel mensen dus onderschat, en zal waarschijnlijk in de praktijk niet echt werken. Los daarvan is het zo dat de overheid een bepaalde verantwoordelijkheid heeft voor de mensen te zorgen. Wanneer iemand dringend zorg nodig heeft en dit dus niet kan betalen, zal er toch ergens geld vandaan gehaald moeten worden om de zorg voor deze persoon te betalen.
Conclusie: Het is nu lang zo slecht nog niet, alleen de asocialen moeten beter opgevoed worden, en dus belasting gaan betalen. Van mij part gaan ze er nog extra bovenop doen: Extra belasting voor Asocialen ofzo...
Zonder gekkigheid: Dat gaat natuurlijk nooit werken, maar laat de maatschappij maar in beweging komen en die mensen erop aanspreken. Dat is denk ik de beste oplossing!
_________________
Si vis amari, ama!

Verander het verleden, begin vandaag!

Kusje, Juul
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: wo 03 mrt 2004 15:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@Juul:
you've got a point.
Ik zat ook meer te denken aan een vorm van 'verplicht' sparen, maar goed als ik er zo overna denk komt het gewoon neer op het belastingstelsel dat we nu hebben! Laughing

Maarreh... ASO-belasting... klinkt wel officieel!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: wo 03 mrt 2004 20:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Denise schreef:
Wacht rustig af totdat Balkenende I weg is!!!!

We zitten al aan Balkenende II hoor Wink

Mtewes schreef:
Maar ja, zoiets hebben we al op dit moment, niet?

Nee dat hebben we nu niet, we hebben nu een systeem waarbij iedereen voor een ander betaald, en we geen rechten kunnen laten gelden in de toekomst.

Juul schreef:
Het hele punt van sparen gaat niet echt op denk ik, omdat datgene wat je nu spaart, je nu meer zorg of wat dan ook voor kunt krijgen dan later...

Daar staat netuurlijk wel tegenover dat je het dan over een samengestelde interest van (uiteindelijk) meer als 250 procent.*





* Uitgaande van een gemiddelde rente van 3% gedurende een loopbaan van 31 jaar.

103% tot de macht 31 levert een eind rendement van ongeveer 250,01%
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
BG

BG

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1134


BerichtGeplaatst: wo 03 mrt 2004 20:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Toen vadertje Drees de verzorgingsstaat schiep was een reden ook dat mensen met opgeheven hoofd hun uitkering op konden halen en op het eind schaamden sommigen zich dat ze over hadden en wilden dat terug brengen. Het is dus niet zozeer in de watten leggen, maar het is pure noodzaak, hoewel de mentaliteit bij mensen wel aan het veranderen is. Maar goed ik erger me evengoed aan mensen die opgeven uitwonend te zijn en grotere beurs beuren: Is ook roven uit de staatsruif.
_________________
Mine!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: wo 03 mrt 2004 20:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is natuurlijk niet netjes inderdaad, maar wel begrijpelijk in bepaalde situaties.
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Warda

Warda

Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 119


BerichtGeplaatst: wo 03 mrt 2004 21:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou als die aso's geen belasting willen betalen, dan vind ik dat ze er ook niet van mogen profiteren! Dat is dan wel zo eerlijk he.

xxx Warda
_________________
Love is all, hate is nothin'
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: wo 03 mrt 2004 21:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik bedoelde dus die uitwonenden die nog thuis wonen.
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Warda

Warda

Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 119


BerichtGeplaatst: wo 03 mrt 2004 21:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jaa hahaha Kafka, ik begrijp, ik reageerde (alleen een beetje laat) op de topic zeg maar.
Maar ja nu je het er toch over hebt, hoezo in sommige situaties wel begrijpelijk? Als je niet genoeg hebt aan je basisbeurs dan ga je toch gewoon naast je studie ook nog werken, heel veel studenten doen dat. Of je moet zorgen dat je op een andere legale manier aan je geld komt. Want wat die studenten nu doen is toch gewoon stelen!?

xxx Warda
_________________
Love is all, hate is nothin'
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: wo 03 mrt 2004 21:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Stelen vind ik wel een groot woord.
Dat het fraude is ben ik met je eens, maar ik til er gewoon niet zo zwaar aan.
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Juul

Juul

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 2636


BerichtGeplaatst: do 04 mrt 2004 11:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

hmmm Kafka, ga je nu meten met 2 maten??
_________________
Si vis amari, ama!

Verander het verleden, begin vandaag!

Kusje, Juul
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Warda

Warda

Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 119


BerichtGeplaatst: do 04 mrt 2004 17:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jaaa Kafkaaa had ik echt niet van jou verwacht hoor! Wink Of uhhh zit je zelf in die studiefinancieringfraude BIZZ? Wink
_________________
Love is all, hate is nothin'
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds