Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 18:08
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Zaak geseponeerd, na een jaar toch voorkomen..
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
leonahyl



Leeftijd: 33
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 7


BerichtGeplaatst: vr 27 sep 2013 16:41    Onderwerp: Zaak geseponeerd, na een jaar toch voorkomen.. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben vorig jaar opgepakt en verhoord door rechercheurs.
De zaak was de volgende dag geseponeerd omdat mijn mede-"crimineel" te laat naar de nachtbewaring werd gebracht
en ze mij te imponerend en liegend informatie lospeuterden. Iets in die trant.
De andere persoon had het delict gepleegd maar ik was medeplichtig.
Hij had zijn verboden middelen in het handschoenenvakje neergelegd, maar de auto stond op mijn naam dus moest ik ook mee. Nu is de overtreding OPEENS geworden dat ik drugs in bezit had.

Hij kreeg 30 uren taakstraf en ik moet nu na een jaar voorkomen.
Maar ik kan eerst een gesprek hebben met de officier van justitie en dat ik dan een straf krijg "toegewezen".
En als ik die straf uitvoer dan hoef ik niet voor te komen.
de vragen:

-als een zaak is geseponeerd wegens een vormfout, waarom wordt het dan opnieuw geopend en mag dat?

-krijg ik een strafblad als ik bijv. 30 uren taakstraf krijg?

op internet had ik gelezen, volgens mij op de site van het OM,
dat je een strafblad krijgt bij het plegen van een misdrijf, of een overtreding met een straf van meer dan 100 euro.
-klopt dit? Of kan ik alsnog een strafblad krijgen?

-kan ik de stempel "geseponeerd" gebruiken als tegenargument?

-kan ik ook onschuldig worden verklaard in het gesprek met de officier van justitie?

-Mag mijn advvocaat mee naar dit gesprek?

Heel graag jullie hulp want ik ben doodsbang voor voorkomen, de straf en het strafblad met mijn HBO-opleiding.

Vriendelijke groeten
Bekijk profiel Stuur privé bericht
leonahyl



Leeftijd: 33
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 7


BerichtGeplaatst: za 28 sep 2013 23:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

niemand?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
leonahyl



Leeftijd: 33
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 7


BerichtGeplaatst: za 28 sep 2013 23:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

en kijkt de officier van de justitie ook je verklaringen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
leonahyl



Leeftijd: 33
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 7


BerichtGeplaatst: ma 30 sep 2013 23:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

alsjeblieft iemand??
Bekijk profiel Stuur privé bericht
leonahyl



Leeftijd: 33
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 7


BerichtGeplaatst: za 26 okt 2013 0:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

iemand een antwoord?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alfatrion

Alfatrion

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 789


BerichtGeplaatst: za 26 okt 2013 9:33    Onderwerp: Re: Zaak geseponeerd, na een jaar toch voorkomen.. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik weet hier helaas te weinig van af om je goed te helpen. Je geeft aan een advocaat te hebben en ik vraag me af wat die hierover zegt.

In zijn algemeenheid mag een advocaat niet mee naar een gesprek. En ben je zelf niet verplicht om jezelf te belasten. Je mag dus zwijgen tijdens dat gesprek. Dit geldt in ieder geval voor een verhoor met de politie.

Als je stukken in je bezit hebt waaruit bleek dat justitie eerst vond dat de verboden middelen van de bijrijder waren en nu vindt dat deze van jou zijn dan zou ik dat zeker in een zaak aanbrengen.
_________________
Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Otis



Leeftijd: 31
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 25


BerichtGeplaatst: zo 27 okt 2013 18:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De behandeling van een proces vindt plaats op grond van de beantwoording van formele en materiële vragen op grond van Art. 348 Sv en Art. 350 Sv.

In uw geval heeft er een schorsing plaatsgevonden op grond van de formele vragen uit Art. 348 Sv, het proces is dan inhoudelijk nog niet begonnen. De officier van justitie heeft hier wel de mogelijkheid om deze vormfout te herstellen en u opnieuw te dagvaarden.

In beginsel is het zo dat u niet tweemaal voor hetzelfde feit vervolgd mag worden (ne bis in idem), maar dan moet de rechter ook in de beoordeling zijn getreden van de materiële vragen. Op grond van de materiële vragen onderzoekt de rechter ook echt uw positie in het hele strafbare feit. De zaak is bij u dus niet tot inhoudelijke behandeling gekomen, waardoor de officier van justitie u WEL opnieuw mag dagvaarden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Otis



Leeftijd: 31
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 25


BerichtGeplaatst: zo 27 okt 2013 18:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

leonahyl schreef:
iemand een antwoord?


U zou zich daarnaast kunnen beroepen op het vertrouwensbeginsel of op Art. 6 van het Evrm. Met een beroep op het vertrouwensbeginsel kaart u aan dat u na een zo een lange tijd niets te hebben gehoord er wel vanuit kon gaan dat u niet meer vervolgd zou worden.

Met een beroep op art. 6 Evrm kaart u aan dat uw zaak niet in een redelijke termijn is afgerond aangezien u een jaar lang hebt moeten wachten nadat u opnieuw een dagvaarding heeft ontvangen. Het was daarnaast ook nog eens de fout van de officier en niet van u.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Regin



Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1042


BerichtGeplaatst: zo 27 okt 2013 19:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Artikel 255 Sv bepaalt dat een verdachte niet opnieuw mag worden vervolgd nadat is besloten van vervolging af te zien, tenzij sprake is van nieuwe bezwaren. Nieuwe bezwaren zijn verklaringen van de verdachte of getuigen die pas later bekend zijn geworden of niet zijn onderzocht.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Otis



Leeftijd: 31
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 25


BerichtGeplaatst: zo 27 okt 2013 23:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Regin schreef:
Artikel 255 Sv bepaalt dat een verdachte niet opnieuw mag worden vervolgd nadat is besloten van vervolging af te zien, tenzij sprake is van nieuwe bezwaren. Nieuwe bezwaren zijn verklaringen van de verdachte of getuigen die pas later bekend zijn geworden of niet zijn onderzocht.


Volgens mij is er niet besloten om af te zien van vervolging, er is een fout gemaakt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds