Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 16 apr 2024 8:44
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Woninguitzetting spoed
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mata



Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: za 05 jul 2014 11:47    Onderwerp: Woninguitzetting spoed Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn vriendin op wiens naam de woning staat heeft momenteel al een langere tijd last van een psychische aandoening, waarvoor ze in behandeling is. Hierdoor zijn er een aantal zaken mis gelopen, zoals de betalingen van de huur. Ik woon met haar samen en steun haar in haar proces. Momenteel geniet zij een ww uitkering op basis van een ziekteuitkering ivm haar toestand.

Door de huurachterstand heeft de woningbouw een procedure gestart bij de rechter voor uitzetting uit de woning. Ondanks het feit dat de woningbouw op de hoogte is van haar toestand en weten dat ik daar ook woon hebben ze alle schrijven aan haar gericht en ook de rechtszaak aan haar betekend. Door de omvang van haar problematiek en alles wat daarbij komt heb ik door overdruk niet adequaat gereageerd op de situatie, wat er toe heeft geleden dat de rechter een uitzetting heeft uitgesproken.

Ieder contact wat ik had met de huurvereniging werd behoorlijk grof neergeslagen aangezien ik niet de hoofdhuurder ben en ook niet op het huurcontract sta. Ik kan dus nergens enige rechten aan ontlenen.

Ik heb een mogelijke betaling afgesproken, waarbij we 1200 euro in de maand aflossen. Ik heb echter op basis van de belastingterug gave aangegeven dat een termijn 2000 euro zou zijn, dit termijn hebben we echter niet in zijn geheel kunnen voldoen, maar hebben wel een bedrag van 1200 euro kunnen betalen en hebben dit ook gedaan.

We hebben nu dus in 2 maanden tijd 2x 1200 euro betaald, waarbij we letterlijk meer dan de helft van ons totale inkomen gebruiken voor de aflossing om uitzetting te voorkomen. Nu wil de verhuurder ondanks de situatie en ondanks de betalingen toch binnen 3 dagen overgaan tot uitzetting, waarbij de kosten zullen vermeerderen met ongeveer 6000 euro.

We betalen dus de huur inclusief een grote aflossing, waardoor we als we deze wijze van betalen blijven volgen in nog 2 maanden de gehele schuld hebben voldaan en weer op een 0-punt zitten kwa huur.

De verhuurder houdt zich echter vast aan de 2000 euro, welke het termijn met 1 maand zou verminderen en heeft daarop ook de uitzettingsprocedure in werking gesteld.

Nu is mijn vraag.
Is er een mogelijkheid dit te stoppen aangezien we aantoonbaar van goede trouw zijn en aantoonbaar in 2 maanden (maximaal 3) de schuld in zijn geheel hebben afgelost.
Is het aantoonbare gegeven van de toestand van mijn vriendin een noodsituatie, waardoor de uitzetting als zijnde onverantwoord kan worden aangegeven.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
marja.verstralen



Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 1100


BerichtGeplaatst: za 05 jul 2014 16:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het ziet er somber voor u en uw vriendin uit. Ook al betaalt u de huur alsnog, het is aan de verhuurder of hij het vonnis ten uitvoer gaat leggen. Kennelijk heeft hij besloten dat te gaan doen.

Lees ook de informatie op de volgende site eens:
http://www.corposcoop.nl/index.php/easyblog/entry/ontruimingsproblematiek-huurders-die-zich-verzetten-tegen-een-ontruiming

Misschien kunt u een urgentieverklaring vragen bij de gemeente om snel nieuwe woonruimte te krijgen.

Sterkte toegewenst met deze lastige situatie.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Mata



Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal


Berichten: 5


BerichtGeplaatst: za 05 jul 2014 16:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat is nog zwak uitgedrukt, maar het is inderdaad een lastige situatie.
Punt is dat ze weten van de toestand van mijn vriendin, maar dit niet hebben aangedragen in de zaak zover ik kan nagaan.
Tevens het gegeven dat ze ondanks deze kennis niet mij in persoon hebben aangeschreven, dit terwijl mijn contact gegevens bij hen bekend zijn en het feit dat wanneer ze tot uitvoer overgaan de totale schuldenlast met tenminste 6000 euro toeneemt is voor mij een onbegrijpelijke kwestie.

De reden hiervan is dat op basis van de huidige aflossing die feitelijk al boven de momentele draagkracht ligt, de huidige schuldenlast in 2 a 3 maanden is opgelost.

Eigenlijk is het dus zo dat de kosten in deze onnodig worden verhoogt, daarnaast zou het gehele proces niet gebeurd zijn indien ze mij in persoon hadden aangeschreven of me gewoonweg gebeld hadden in de voorgaande periode.

Een erg zure appel en op dit moment geen idee hoe dit op te lossen.

Ik vraag me af of de argumenten die ik kan aandragen en hier ook deels benoem afdoende zullen zijn voor een herziening van de uitspraak, maar dan zou er een kort geding moeten worden gestart. Is het dan zo dat lopende de zaak een ten uitvoering geschort dient te worden?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
marja.verstralen



Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 1100


BerichtGeplaatst: za 05 jul 2014 20:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als de situatie van uw vriendin niet in de rechtszaak is genoemd, dan is dit wellicht een feit dat pas ná het vonnis aan het licht is gekomen en waardoor een noodsituatie voor de huurder kan ontstaan. Dan maakt u misschien een kans in kort geding.

Aan een kort geding zijn kosten verbonden. U moet een advocaat betalen (u komt waarschijnlijk in aanmerking voor gesubsidieerde rechtsbijstand), griffierechten betalen en een deurwaarder betalen.

Of in kort geding de tenuitvoerlegging van het vonnis geschorst wordt, is aan de kantonrechter:

http://www.atmadvocaten.nl/9445/atmadvocaten/executiegeschil-wanneer-schorsing-tenuitvoerlegging-vonnis/
"In een executiegeschil kan de voorzieningenrechter volgens vaste rechtspraak (Hoge Raad 22 april 1983, LJN AG4575, NJ 1984,145) de tenuitvoerlegging van een vonnis slechts schorsen, indien hij van oordeel is dat de executant – mede gelet op de belangen aan de zijde van de geëxecuteerde die door de executie zullen worden geschaad – geen in redelijkheid te respecteren belang heeft bij gebruikmaking van zijn bevoegdheid om tot tenuitvoerlegging over te gaan. Dat zal het geval kunnen zijn indien het te executeren vonnis klaarblijkelijk op een juridische of feitelijke misslag berust of indien de tenuitvoerlegging op grond van na dit vonnis voorgevallen of aan het licht gekomen feiten klaarblijkelijk aan de zijde van de geëxecuteerde een noodtoestand zal doen ontstaan, waardoor een onverwijlde tenuitvoerlegging niet kan worden aanvaard. (bron.www.rechtspraak.nl)"
Bekijk profiel Stuur privé bericht
SpIn



Leeftijd: 33
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 37


BerichtGeplaatst: zo 06 jul 2014 15:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zoals Marja ook aangeeft lijk het mij in dit geval zinvol om het juridisch loket morgen te raadplegen en een advocaat op toevoeging te benaderen om via die weg te bekijken of een kort geding mogelijk is.

Wellicht dat dit de situatie kan redden!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds