Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 4:40
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie weet een actueel onderwerp?
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
JRH

JRH

Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): HG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 32


BerichtGeplaatst: za 28 nov 2009 1:56    Onderwerp: Wie weet een actueel onderwerp? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi allemaal,

voor school moet ik een specifiek onderwerp uitdiepen in een verslag van 10 tot 15 pagina's, waarin veel arresten en literatuur aan bod moeten komen (en eventueel mijn mening). Het moet betrekking hebben op het internationale privaatrecht. Nu vind ik het echter moeilijk om een onderwerp te kiezen. Ik zoek iets actueels en interessants, maar wil daarbij geen onderwerp kiezen wat al uitgekauwd is (zoals de invloed van het COVA-arrest, forumkeuze van partijen o.i.d.). Ik dacht, misschien heeft iemand hier een geniaal idee? Ik zoek dus een probleemstelling die ik kan uitwerken in een hoofdvraag en deelvragen.. kan iemand mij op weg helpen? Een onderwerp noemen is al voldoende! Dus weet iemand iets in de trant van de internationale onrechtmatige daad, bevoegdheid van rechters, contractenrecht o.i.d? Ik hoor het graag, alvast bedankt!
_________________
"Het recht kost veel. Daarom is men er zo zuinig mee."
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Don



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 61


BerichtGeplaatst: za 28 nov 2009 2:06    Onderwerp: Re: Wie weet een actueel onderwerp? Reageer met quote Naar onder Naar boven

JRH schreef:
Hoi allemaal,

voor school moet ik een specifiek onderwerp uitdiepen in een verslag van 10 tot 15 pagina's, waarin veel arresten en literatuur aan bod moeten komen (en eventueel mijn mening). Het moet betrekking hebben op het internationale privaatrecht. Nu vind ik het echter moeilijk om een onderwerp te kiezen. Ik zoek iets actueels en interessants, maar wil daarbij geen onderwerp kiezen wat al uitgekauwd is (zoals de invloed van het COVA-arrest, forumkeuze van partijen o.i.d.). Ik dacht, misschien heeft iemand hier een geniaal idee? Ik zoek dus een probleemstelling die ik kan uitwerken in een hoofdvraag en deelvragen.. kan iemand mij op weg helpen? Een onderwerp noemen is al voldoende! Dus weet iemand iets in de trant van de internationale onrechtmatige daad, bevoegdheid van rechters, contractenrecht o.i.d? Ik hoor het graag, alvast bedankt!


Misschien is dit een mooie plaats om te beginnen (voor bijvoorbeeld een discoursanalyse):

http://www.justitie.nl/onderwerpen/wetgeving/over_wetgeving/privaatrecht/commissies-privaatrecht/staatscommissie-ipr.aspx

Groeten,
Don
Bekijk profiel Stuur privé bericht
JRH

JRH

Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): HG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 32


BerichtGeplaatst: za 28 nov 2009 2:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Allereerst bedankt voor je reactie Don, maar de meeste onderwerpen die daar staan zijn al verouderd. Om de realisatie en het nut van boek 10 BW te onderzoeken heb ik al overwogen, maar dat moet ik dan verder afbakenen. Maar ik vind het moeilijk om daarbij een onderwerp te kiezen. Daarnaast zoek ik een redelijk opervlakkig onderwerp waar weinig kennis van het IPR voor nodig is, aangezien ik de nodige vakken nauwelijks heb gehad en het mij ook totaal niet trekt. Gelet op de tijdsdruk zoek ik dus een origineel onderwerp, wat momenteel actueel is en niet teveel voorkennis van het IPR en ook voor mij interessant is. Lastig, zoals ik zelf al heb gemerkt. Razz
_________________
"Het recht kost veel. Daarom is men er zo zuinig mee."
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds