Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...
aansprakelijkh...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 14:37
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wie helpt mij van OHRA af, (ziektekosten verzekering)...?
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
NicovanW



Leeftijd: 59
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: di 23 sep 2014 22:03    Onderwerp: Wie helpt mij van OHRA af, (ziektekosten verzekering)...? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo... Probleempje met OHRA...

Na een geschil met OHRA dat ik verloren heb... (rechtvaardigheid en gelijk daargelaten), wil ik niets meer met deze verzekerings maatschappij te maken hebben. Maar blijkbaar kan ik niet opzeggen. Ik krijg in ieder geval helemaal geen antwoord op mijn brieven en opzegging. Ik krijg alleen maar rekeningen en meer rekeningen. Ik ben inmiddels gewoon gestopt met betalen want ik ben heel erg serieus in mijn wens dat ik NIETS meer met ze te maken wil hebben. Overstappen kan niet en rekeningen blijven komen. Nu ook van het CJIB. Was laatst bij de dokter en die kon zien dat ik nog steeds verzekerd ben via OHRA, ook al heb ik ze al een half jaar niet betaald.

Ik wil in principe echt wel een ziekte kosten verzekering, maar nooit meer bij deze ellendelingen. Hoe kom ik er vanaf...???

(ik ben dus niet op zoek naar antwoorden in de trend van "je komt er niet vanaf" Die heb ik al genoeg)...

Voor wie een interessante suggesatie heeft, alvast veel dank... Ik wil echt van die smeerlappen af, van mij part maar nooit meer verzekerd... Maar nooit meer OHRA...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Rexx



Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 34


BerichtGeplaatst: wo 24 sep 2014 8:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volgens mij biedt elke zorgverzekereraar een overstap service aan. Als jij je aanmeld bij een andere zorgverzekeraar zullen zij ervoor zorgen dat je bestaande verzekering wordt stopgezet.
Je moet dat wel voor 1 februari doen, anders zit je er weer een jaar aan vast.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DENNIS79



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1754


BerichtGeplaatst: wo 24 sep 2014 11:58    Onderwerp: Re: Wie helpt mij van OHRA af, (ziektekosten verzekering)...? Reageer met quote Naar onder Naar boven

NicovanW schreef:
Ik wil in principe echt wel een ziekte kosten verzekering, maar nooit meer bij deze ellendelingen. Hoe kom ik er vanaf...???

(ik ben dus niet op zoek naar antwoorden in de trend van "je komt er niet vanaf" Die heb ik al genoeg)...

Voor wie een interessante suggesatie heeft, alvast veel dank... Ik wil echt van die smeerlappen af, van mij part maar nooit meer verzekerd... Maar nooit meer OHRA...


Per direct naar het buitenland verhuizen... Succes!
_________________
"Nusquam est, qui ubique est"
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bronza



Leeftijd: 31
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): RUG

Berichten: 143


BerichtGeplaatst: wo 24 sep 2014 14:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik weet weinig van zorgverzeringen af, maar is het niet zo dat je alleen van zorgverzekering kan wisselen in december?
Oude verzekering max opzeggen eind van jaar, nieuwe aanvragen max eind januari?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
webcare@ohra.nl



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: wo 24 sep 2014 15:19    Onderwerp: Re: Wie helpt mij van OHRA af, (ziektekosten verzekering)...? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste Auteur,

Erg vervelend dat je een slechte ervaring hebt met OHRA.
Wil je jouw NAW-gegevens en jouw polisnummer e-mailen naar webcare@ohra.nl? Dan helpen we je graag verder.

Met vriedelijke groet,
OHRA Webcare

NicovanW schreef:
Hallo... Probleempje met OHRA...

Na een geschil met OHRA dat ik verloren heb... (rechtvaardigheid en gelijk daargelaten), wil ik niets meer met deze verzekerings maatschappij te maken hebben. Maar blijkbaar kan ik niet opzeggen. Ik krijg in ieder geval helemaal geen antwoord op mijn brieven en opzegging. Ik krijg alleen maar rekeningen en meer rekeningen. Ik ben inmiddels gewoon gestopt met betalen want ik ben heel erg serieus in mijn wens dat ik NIETS meer met ze te maken wil hebben. Overstappen kan niet en rekeningen blijven komen. Nu ook van het CJIB. Was laatst bij de dokter en die kon zien dat ik nog steeds verzekerd ben via OHRA, ook al heb ik ze al een half jaar niet betaald.

Ik wil in principe echt wel een ziekte kosten verzekering, maar nooit meer bij deze ellendelingen. Hoe kom ik er vanaf...???

(ik ben dus niet op zoek naar antwoorden in de trend van "je komt er niet vanaf" Die heb ik al genoeg)...

Voor wie een interessante suggesatie heeft, alvast veel dank... Ik wil echt van die smeerlappen af, van mij part maar nooit meer verzekerd... Maar nooit meer OHRA...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
slinger



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 65


BerichtGeplaatst: ma 29 sep 2014 13:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

beste nicovanw

Je hebt een geschil verloren van Ohra
Daardoor heb je openstaande rekeningen en zolang jij deze niet betaald kun je niet opzeggen bij de verzekering.
Je hebt nu zelfs van het Cijb(cvz) een bestuursrechtelijke boete gekregen.
Je bent nog steeds bij ohra in de administratie maar je betaald een extra boete via het Cijb/cvz .
je betaalt nu meer premie ,er word bij ohra niets afgelost.
Let op!
men kan je zorgtoeslag ook direct naar het cvz overmaken.
Ga in onderhandeling hoe je zo snel mogelijk je schuld bij ohra kan aflossen.
desnoods via schuldhulpverlening of zo maar doe er wel iets aan want je komt alleen maar verder in de schulden .
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DiederikDupont



Leeftijd: 58
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 13


BerichtGeplaatst: ma 06 okt 2014 16:40    Onderwerp: OHRA denkt niet altijd mee Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wij proberen nu al een tijdje om OHRA te overtuigen dat ze onze zorgtoeslag moeten gaan innen. We zijn Euro 300,= achter met betalen omdat onze bewindvoerder de ons toekomende zorgtoeslag (Euro 810,=) in zijn zak steekt. Volgens de geldende wet- en regelgeving komt dit recht alleen maar toe aan OHRA. Maar nee , wij moeten (zoals het er nu naar uitziet) een procedure tegen de bewindvoerder gaan starten om het allemaal recht te gaan breien, terwijl het voor OHRA slechts één telefoontje naar de belastingdienst betekend. Grrrrr
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds