Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 16 mei 2024 4:09
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wetboeken nog een jaar gebruiken?
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Gertje



Leeftijd: 37
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 111


BerichtGeplaatst: di 02 aug 2005 12:13    Onderwerp: Wetboeken nog een jaar gebruiken? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hmm ik zit er toch steeds meer over te denken om een Kluwer te kopen... maar dan nog even een vraagje, kun je komend jaar ook nog de wetboeken van 04/05 gebruiken? (wel handig voor het meenemen naar de colleges)

Moderatie: gesplitst bij onderwerp Kluwer of Vermande?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Marco

Marco

Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 20


BerichtGeplaatst: di 02 aug 2005 13:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Is meestal af te raden. Er veranderd nogal wat op wetgevingsgebied. Tenzij je nu weet dat je alleen een bepaald deel gebruikt dat niet veranderd is.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
MterHeide



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 350


BerichtGeplaatst: di 02 aug 2005 14:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Met name op het gebied van straf(proces)recht is het afgelopen jaar heel veel nieuwe en veranderde wetgeving gekomen. Zeker op dat gebied is het aan te raden toch de nieuwe wettenbundels aan te schaffen, kreeg gedurende het jaar zelfs een aanvullende syllabus bij het vak strafprocesrecht om met de nieuwe wetgeving te kunnen werken.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Machiel

Machiel

Leeftijd: 57
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 176


BerichtGeplaatst: di 02 aug 2005 16:24    Onderwerp: Wettenbundelellende Reageer met quote Naar onder Naar boven

Neem het nou alsjeblieft aan van iemand die beide kanten van de collegezaal kent: koop gewoon ieder jaar een nieuwe bundel!

Er veranderd inderdaad van alles (niet alleen in het strafrecht maar ook in het bestuursrecht) en bovendien: het hoort er gewoon bij. Je wilt nu eenmaal jurist worden en een jurist gaat de deur niet uit, komt zelfs zijn bed niet uit zonder de meest actuele wettenbundel. Het is je voornaamste stuk gereedschap om je vak te kunnen uitoefenen.

Ik weet ook uit mijn omgeving dat docenten studenten met een oudere wettenbundel niet of minder serieus nemen. Tuurlijk kan je dan gaan discussieren of dát terecht is Sleepy maar het is nou eenmaal zo, so do yourself a favour...

Persoonlijk kan ik mij de houding van sommige van mijn collegae ook wel voorstellen. Zo had ik een paar maanden geleden iemand op tentamen Inleiding Publiekrecht met een bundel 2000-2001. Neem je jezelf dan nog wel serieus, los van wat ik er verder van mag vinden? En nog mooier is de anekdote uit mijn eigen studietijd van een medestudente met een bundel die zó oud was dat hij al in gedeeltelijke staat van ontbinding verkeerde, waardoor ze bij het binnenkomen van de tentamenzaal een spoor van losse pagina's uit haar bundel achterliet... d'oh!
_________________
Liberae sunt nostrae cogitationes! - Cicero -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: di 02 aug 2005 17:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Zo had ik een paar maanden geleden iemand op tentamen Inleiding Publiekrecht met een bundel 2000-2001.


Tentamen Geschiedenis van het Publiekrecht?? Mr. Green

Even zonder gekheid: ik merk dat zelfs de collegebundels van het lopende jaar al verouderd zijn, dus zeker elk jaar een nieuwe aanschaffen, mede in verband met het "gereedschapsargument".
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 4351


BerichtGeplaatst: di 02 aug 2005 21:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn argument om ieder jaar een nieuwe te kopen was altijd dat ik het risico niet wilde lopen om onverhoopt op tentamen een verouderd artikel toe te passen. Very Happy
_________________
This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
mr. crowley








Berichten: 1185


BerichtGeplaatst: wo 03 aug 2005 9:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Aan het begin van het college jaar goed kijken welke vakken je dat jaar gaat doen en kijken of bij die vakken de wetgeving in het afgelopen jaar erg is veranderd.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Martine
Redacteur


Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UM
Studieomgeving (MA): UM
Berichten: 485


BerichtGeplaatst: wo 03 aug 2005 11:58    Onderwerp: Ieder jaar een nieuwe wettenbundel? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik koop ook ieder jaar een nieuwe. Ben van mening dat je idd niet serieus wordt genomen met een oud exemplaar. Bovendien vind ik het wel zo prettig om een nieuwe te hebben: de oude staat vol met strepen en kleuren, waar ik nu niet meer van weet waar ze voor dienen Confused
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: wo 03 aug 2005 12:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

mr. crowley schreef:
Aan het begin van het college jaar goed kijken welke vakken je dat jaar gaat doen en kijken of bij die vakken de wetgeving in het afgelopen jaar erg is veranderd.


Ha, da's een goede! Dan ken je die wet al ongeveer uit je hoofd, denk ik. Mr. Green

Houden jullie de oude wetboeken? (vanwege de strepen)
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Suijkerbuijk



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 931


BerichtGeplaatst: wo 03 aug 2005 12:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het onderstrepen heb ik al een tijdje opgegeven (sindsdien ik de boeken niet alleen voor studie maar ook voor werk gebruik).

Oude boeken doe ik meestal niet snel weg. Ze schuiven door.
Het meest recente exemplaar heb ik op mijn werk, het exemplaar van het voorgaande jaar heb ik thuis. Oudere exemplaren kunnen naar geinteresseerden in vrienden/familiekring.
_________________
That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Martine
Redacteur


Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UM
Studieomgeving (MA): UM
Berichten: 485


BerichtGeplaatst: wo 03 aug 2005 12:33    Onderwerp: Oude wettenbundels Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik bewaar de oude bundels wel, hoewel de schroeven van de boekenplanken bijna uit de muur komen.. Laughing
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Suijkerbuijk



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 931


BerichtGeplaatst: wo 03 aug 2005 12:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Ik bewaar de oude bundels wel, hoewel de schroeven van de boekenplanken bijna uit de muur komen..


Als dat door de rest van de studieboeken nog niet gebeurd. Mijn boekenplanken zakken ook al enigzins door onder de druk. Ik moet eens op zoek naar een literatuurbestendige boekenkast.
_________________
That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: wo 03 aug 2005 20:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb het geprobeerd met een oude bundel (tegen beter weten in, maar ja eigenwijs, hè?).
Het werkt niet.
Er komen wetten bij, er vervallen wetten, artikelen worden anders genummerd... en iedere keer is er wel iets wat je toch nodig hebt. Soms grote veranderingen zoals vorig jaar het huurrecht, soms kleine aanpassingen. Maar dan op je tentamen een fout maken omdat je artikel 13 in plaats van artikel 15 opschrijft, is toch zonde.
Bijkomend voordeel vind ik dat je in een verse weer lekker kan kliederen met markeerstift. Je kan de nieuwe punten aanstippen die voor jou op dát moment belangrijk zijn, terwijl die van vorig jaar misschien inmiddels vanzelfsprekend zijn of er niet meer toe doen. Maar dat hangt er natuurlijk vanaf, of je een Onderstreper bent of niet.

Groeten!
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: do 04 aug 2005 11:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vind dat nou juist altijd een nadeel, dat je dan geen markeringen/onderstrepingen erin hebt als je een nieuwe bundel koopt!!
Ik koop wel altijd een nieuwe, maar vind dat juist jammer, zo'n hele nieuwe schone ongekreukelde bundel.
Ik zou bijna alles weer opnieuw gaan inkleuren.... Very Happy Laughing Cool
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: do 04 aug 2005 11:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eva schreef:
Ik zou bijna alles weer opnieuw gaan inkleuren.... Very Happy Laughing Cool

Nou, wat let je? Da's meteen een mooie herhaling van wat je de afgelopen jaren geleerd hebt.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds