Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...
aansprakelijkh...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 12:00
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Werk uitgevoerd zonder opdracht daar toe
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jpst



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 256


BerichtGeplaatst: ma 19 jun 2017 21:58    Onderwerp: Werk uitgevoerd zonder opdracht daar toe Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zoals de titel al stelt.
Ik lig met een garagebedrijf overhoop.
Men is erg voortvarend te werk gegaan en heeft reeds werkzaamheden uitgevoerd zonder dat ik ergens opdracht toe gegeven heb.
Nu meent men op basis daarvan dat er een (opeisbare) vordering is en geeft men de auto niet terug.

Men beroept zich er op dat er sprake is van een mondelinge overeenkomst. Zo noemt men bv ook een afgesproken prijsrange. Dit is onjuist, want de genoemde bovengrens had voor mij sowieso een no go geweest, dat vond ik teveel.

Ik heb aangegeven geen opdracht te hebben gegeven en niet voornemens te zijn te betalen. Nu heeft men een advocaat een brief laten sturen.

Er komen nu wel wat vervelende details bij, zoals een monteur die iets wil gaan getuigen als het op een zaak aankomt. Dit terwijl ik enkel met 1 persoon heb gesproken.

Wat nu?
Uitgangspositie is 'wie eist, bewijst'. Hoe ver gaan ze komen met een getuige die (uiteraard) in hun voordeel zal verklaren? En wat kan ik er tegenin brengen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hilde12



Leeftijd: 124
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1572


BerichtGeplaatst: di 20 jun 2017 9:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Misschien handig om extra informatie gewoon in het eerdere topic hierover te zetten ipv twee verschillende topics te openen over dezelfde casus.
http://rechtenforum.nl/forum/thread/p/228869/highlight//#228869
Bekijk profiel Stuur privé bericht
V&VD



Leeftijd: 32
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 124


BerichtGeplaatst: di 20 jun 2017 10:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vervelend dat ze uw auto vasthouden. Daar zie ik niet direct een grond voor. Wellicht dat u afgifte van de auto in kort geding kunt vorderen, als u deze snel nodig heeft (bijvoorbeeld voor uw werk of gezin).

Op basis van Boek 7 titel 7, i.h.b. de artt. 7:401 en 7:403 heeft u voldoende munitie om goed verweer te voeren.

Het adagium 'wie eist, bewijst' vindt bij sommige auteurs kritiek en bij andere juist weer niet, ook op dit forum. De wet zet i.i.g. dat de partij die zich op het rechtsgevolg beroept de bewijslast draagt (150 Rv). De garage beroept zich op het positieve feit (dat u opdracht voor de werkzaamheden heeft verricht). Dus de garage zal moeten stellen en onderbouwen dat dat ook het geval is.

Het Nederlands procesrecht kent een vrije bewijsleer (en waardering) (149 en 152 lid 2 Rv). Bij een partijgetuige zal de rechter dus naar zijn eigen overtuiging de verklaring waarderen. U kunt daarentegen alles in het geding brengen waarvan u denkt dat het uw zaak dient. U zou dus ook een getuige mee kunnen brengen die uw relaas ondersteunt. Of e-mails / smsje's..
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DENNIS79



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1754


BerichtGeplaatst: di 20 jun 2017 11:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

V&VD schreef:
De garage beroept zich op het positieve feit (dat u opdracht voor de werkzaamheden heeft verricht). Dus de garage zal moeten stellen en onderbouwen dat dat ook het geval is.


Vragensteller heeft zijn auto achtergelaten bij de garage. Dat doe je niet als je daar geen reden voor hebt. Ik denk dus dat vragensteller zal moeten onderbouwen dat hij niet akkoord gegeven heeft voor een dergelijke reparatie.
_________________
"Nusquam est, qui ubique est"
Bekijk profiel Stuur privé bericht
jpst



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 256


BerichtGeplaatst: di 20 jun 2017 13:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De auto stond er reeds voordat ik hem kocht. Deze is nadat hij stuk is gegaan, voordat ik hem kocht, daar naartoe gebracht. De vorige eigenaar had de auto daar in onderhoud omdat hij de eigenaar kent.

Ik zal vanavond even op de rest reageren.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
jpst



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 256


BerichtGeplaatst: di 20 jun 2017 17:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een plotse wending in het verhaal.
Garage belt mij net of hij de auto niet kan overnemen voor een bepaald bedrag. Akkoord gegaan en zaak gesloten.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds