Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...
aansprakelijkh...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 11:13
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Weigering van visum, wat onrechtvaardig is!
Moderators: Michèle, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
nieuw_gebruiker



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 22


BerichtGeplaatst: za 15 sep 2012 2:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Alfred, allereerst dank ik voor het verschaffen van nuttige informatie. Sommige punten heeft u wel gelijk in , maar wel iets te ver gezocht. Een dagje overschrijding van de toegestaande termijn zou in principe geen probleem opleveren in China. Uit ervaring kan ik u zeggen dat een visumaanvraag naar China veel minder moeite kost, dan een visumaanvraag van China naar Nederland. Althans geef ik wel toe dat de rechtsysteem in China niet helemaal deugd. Hier gaan wij toch geen vergelijking van maken? Anders ben ik nooit in Nederland gebleven.

Het is eigenlijk meer dat IND het aanvraagproces dwars wil gaan zitten en de rechters geven hun gelijk.

Elk aanvraag is in het begin door IND afgewezen met als argument "onvoldoende middel van bestaan" De rechters hebben dit argument wel twee keren ongegrond verklaard. Maar zien de rechters niet dat IND opzettelijk wil tegenwerpen met verzonnen feiten?

Mijn ouders hebben gezamenlijk een rekening van ver boven een ton Euro. Tijdens de bezwaarperiode verklein IND simpelweg het bedrag met meer dan factor 5. Tijdens de hoorzetting gaf IND toe: "sorry , foutje van IND".


Om een beslissing tegen te werpen moet er naar nieuwe feiten gekeken worden. IND bestrijdt dit gedrag met de volgende zin. "selectief informatie verschaffen".

Quote:


Je moet ook bedenken dat de IND een ruime ervaring heeft met gelijksoortige gevallen. Kennelijk leveren situaties als waarin jouw moeder verkeerd veel uiteindelijke termijn overschrijdingen of langdurige illegaliteit op. En vanuit hun optiek is het dan niet vreemd dat ze een negatieve beoordeling geven.


Als er opzettelijk wordt tegengehouden, twijfel ik aan of IND daadwerkelijk naar gelijksoortig gevallen kijkt.

IND definieert familieleden als enige sociale binding met het land van herkomst. Dus IND kunt altijd afwijzen met als argument: "Familieleden zijn geen rede geweest dat u tijdig terugkeer naar het land van herkomst, dus er zijn geen sociale binding met het land van herkomst". Met deze rede kunt IND u eeuwig tegenhouden. Rechters zien ook niet dat dit argument een doodgraaf is voor mensen die hier langer had verbleven dan toegestaan.

Quote:

Ik zie ook niet in dat de rechters bevooroordeeld zijn met een dergelijke overweging en je moeder specifiek dwars willen zitten.


Wellicht heeft u gelijk dat rechters niet bevooroordelen zijn. Hier geef ik wel aan dat de rechters niet goed hebben gekeken naar de standpunten. De laatste zitting was ik zelf niet aanwezig, via mijn advocaat kreeg ik te horen dat de zitting vrij kort is en dat de rechter niet veel vragen stelde. Als de rechter wat meer tijd gunt voor dit proces had het misschien anders verlopen.

Wat de sociale binding betreft is mijn vraag hierbij, of sociale binding niet iets meer is? Mijn moeder geniet echt van haar leven in China. Ze gaat om de maand op vakantie. Ze heeft bijvoorbeeld in die zeven jaren heel China bekeken en ze was ook in malaisia , Singapore , Taiwan .. etc. geweest.

Verder geeft ze ook danslessen en ze speelt bijna elke dag mahjong.

Ook heeft ze een dure oogoperatie gedaan waar de verzekering het vergoedt. Als ze illegaal in Nederland zou verblijven, zou ze dit allemaal zelf moeten betalen en voor velen is het onbetaalbaar!

Pensioen en ziektekosten vergoeding behoren tot de sociale zekerheid van de Chinese overheid ofwel de "social security". Het is een systeem dat de Chinese overheid hun burgers beschermt. De sociale zekerheidrecht geldt alleen voor bepaalde (rijke) delen van China. http://en.wikipedia.org/wiki/Social_security


Als ze in de illegaliteit belandt kunt ze ook nergens naar toe (op reis).

Als er een wet bestaat dat financiële borg toestaat voor een tijdig terugkeer. Dan hebben wij al onze huizen, auto's en zaak ingezet omdat wij zeker van zijn dat ze dit keer tijdig zal terug keren en daar streef ik naar!


Laatst aangepast door nieuw_gebruiker op ma 17 sep 2012 15:07, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alfred777



Leeftijd: 60
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 233


BerichtGeplaatst: za 15 sep 2012 18:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Staat er geen naam van een behandelaar op correspondentie van de IND?

Je nadere toelichting lezend, is het inderdaad van de zotte dat je moeder geen visum krijgt. Ik probeer wel wat zinnigs boven water te krijgen.

Daarnaast zou je je verhaal naar de nationale ombudsman kunnen opsturen. Duidelijk en kort. Al is het waarschijnlijk niet helemaal zijn werkterrein, hij zal je toch moeten antwoorden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
nieuw_gebruiker



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 22


BerichtGeplaatst: zo 16 sep 2012 9:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heb eigenlijk niks te vrezen. Vertel alles wat ik ervaar. De laatste behandelaar is R. Drooger, plv. unitmanager
Bekijk profiel Stuur privé bericht
nieuw_gebruiker



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 22


BerichtGeplaatst: zo 16 sep 2012 22:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste Alfred ,

bedankt voor uw begrip.

Deze zijn niet de enige "tips en trucs" die IND hanteert om iemand tegen te houden. IND laat bijvoorbeeld belangrijke feiten onbeschouwd achter (misschien ziet hij als “selectief informatie verschaffen”?). Die worden simpelweg niet in de beslissing meegenomen. De behandelaar heeft bijvoorbeeld de meldingsplicht en de andere sociale binding niet meegenomen in zijn besluit. Bewijs van het meldingsplicht heb ik expliciet laten uitzoeken en vertaalt door een beëdigd vertaler. Misschien kan hij niet goed verwoorden , dus weg ermee ?

De tips en trucs die IND hanteert kan ik wel een boek over schrijven. Maar ik geef toe dat iedereen weleens een fout maakt. Als de IND toegeeft dat hij fout is , dan stop ik hiermee. Anders volgen er wel 30 pagina's!. Dus IND blijft niet voor eeuwig stenen (eigenlijk modder)op mijn moeder gooien. Maar als u vindt dat u geen fouten maakt, dan heb ik wel meer toe te voegen!! U als een instantie die wetten en regels hanteert, moet de wetten en regels veel beter kennen dan ik, toch?


Laatst aangepast door nieuw_gebruiker op zo 23 sep 2012 21:54, in totaal 4 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
nieuw_gebruiker



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 22


BerichtGeplaatst: zo 16 sep 2012 22:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nog toelichting over de meldingplicht.

Hebben jullie van gedacht waarom de Chinese overheid hun burgers die sociale zekerheid krijgen ieder jaar laten melden?


Heel simpel eigenlijk. De vraag is al beantwoord voor mensen met een hoog IQ. Alleen de IQ van IND is op zo'n laag niveau, sorry dat ik zo moet zeggen! Zo ervaar ik!!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
nieuw_gebruiker



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 22


BerichtGeplaatst: ma 17 sep 2012 1:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn moeder erkent dat ze fout was. IND, heb genade! Het is maar een visum die ze aanvraagt, geen verblijfsvergunning of paspoort! Ze heeft niemand vermoord of misdaan, dus vormt ze ook geen "gevaar voor de openbare orde"! 7 jaren is toch voldoende genoeg? Ze is bijna 60, wil alleen af en toe haar kinderen en klein kinder bezoeken.

Op zo'n leeftijd is medische zorg erg van belang, dus geen rede voor haar om hier te blijven zonder ziektevergoeding! Als u genade heeft zal god u wel zegenen!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hermanJ



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 237


BerichtGeplaatst: ma 17 sep 2012 3:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste Nieuwe Gebruiker. Ik ben het 100% met je eens. Ik heb ook meerdere malen met de IND van doen gehad en er werken daar veel "achterlijke zolen", "Excusez le mot". Ik heb onmetelijk geluk gehad omdat ik zeer goed en precies wist welke Europese regels er golden voor mijn situatie. Zo slim was ik dat zelfs een gerenommeerde immigratie-advocaat (Prawo, hier ook wel eens actief geweest maar ook b.v. op de site Buitenlandse partner), die mij 0% kans gaf, later zijn ongelijk moest toegeven, omdat ik toch maar mooi een EU-verblijfsvergunning voor mijn partner wist te regelen. Maar de brieven van de IND stonden (tot de laatste brief) vol met onzin. Puur om tegen te werken en om alle mensen maar in het keurslijf te dwingen en veel geld uit te geven aan onzin (= hun bureaucratie).

Van de baas van de IND, de achtereenvolgende Ministers tegen Immigratie, hebben ze gewoon de opdracht om zoveel mogelijk de immigratie te frustreren, door zoveel mogelijk onzinnige dingen te vragen (vooral ook dingen die de overheid al van je weet als verblijfsgever). Dat heeft niks meer met behoorlijk en verstandig toepassen van wetten te maken. Ze zoeken spijkers op laag water, verzinnen desnoods zelf regels, als ze niet in de Wet staan, of passen de verkeerde regels toe op de verkeerde situatie. De meeste medewerkers van de IND zijn matig geschoolde HBO-ers of minder, en mislukte juristen, die blij zin dat ze een vast baantje hebben, en er na verloop van tijd lol in hebben om mensen dwars te zitten.

Ook de meeste rechters hebben er geen kaas van gegeten. Bij de Raad van State (die club van gelauwerde Beatrix-liefjes, met als baas de "held van de drugscriminelen" Donner) maken ze er al helemaal een een grap van. Ga je daar in beroep, en kom je met valide argumenten, dan incasseren ze met liefde 400 euro griffie-rechten, en vervolgens gaan ze niet in op je argumenten en geven ze de IND gelijk (Bij de EU wordt nu onderzocht of de RvSt de EU regels wel goed toepast, er is een sterk varmoeden dat ze dat niet doen en allerlei niet legitieme eisen aan immigranten stellen).

Ik zou zeggen, neem contact op met Prawo (zit in Utrecht), want veel immigratie advocaten brouwen er ook maar weinig van. Hij is vrij succesvol en kent de regels vele malen beter dan de rechters en de IND-middelmaat.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
nieuw_gebruiker



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 22


BerichtGeplaatst: ma 17 sep 2012 7:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

IND denkt misschien dat alle alochtonen zo dom zijn als hun!

Maar rechters, U als een onafhankeijk instantie, U als een handhaving van rechtvaardigheid, U als iemand die de wetten en regels bewaakt. Laat u dit zomaar toleleren door IND?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alfred777



Leeftijd: 60
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 233


BerichtGeplaatst: ma 17 sep 2012 12:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik geloof nog wel in juist instelling van rechters en dat ze proberen onpartijdig te zijn.
Beoordelingen moeten ze maken aan de hand van feiten, en hoe de feiten beoordeeld moeten worden wordt door de politiek voorgeschreven. Dus zo erg willekeurig is het allemaal niet hoor.

Maar er is een zegswijze waar heel veel waarheid in zit:"" De aanhouder wint ".

Door, bijvoorbeeld op dit forum, maar er zijn ongetwijfeld andere mogelijkheden, over je probleem te praten, krijg je in de eerste plaats meer inzicht in je eigen zaak en leer je de hoofdzaken van de bijzaken te scheiden, maar voed je ook anderen op.

Het probleem waar jij nu mee te maken hebt, is iets waar 80% van de Nederlanders niet mee te maken heeft of echt mee bezig is.

Met jouw volhardingsvermogen zul je uiteindelijk slagen!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
nieuw_gebruiker



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 22


BerichtGeplaatst: ma 17 sep 2012 19:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

verwijderd

Laatst aangepast door nieuw_gebruiker op do 20 sep 2012 6:07, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
nieuw_gebruiker



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 22


BerichtGeplaatst: do 20 sep 2012 6:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

IND voerde als arugument dat mijn moeder theoretisch gezien pas na max. 8 maanden illegaal in Nederland te hebben verbleven terug zou kunnen gaan naar China om tijdig de vingerafdruk af te geven. Dit is helemaal onzin, want met “niet tijdige terugkeer” wordt in de wet bedoeld dat iemand illegaal permanent naar Nederland migreert. Het is natuurlijk sowieso niet de bedoeling dat mijn moeder een jaar in Nederland zou verblijven met haar visum kort verblijf, maar dat is niet wat de wetgever bedoelt met “niet tijdige terugkeer”
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Prawo



Leeftijd: 70
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 102


BerichtGeplaatst: zo 30 sep 2012 10:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

nieuw_gebruiker schreef:
In China verhuurt mijn moeder meerdere appartementen.
Ook sinds haar 55 leeftijd (ze is inmiddels bijna 59),
heeft ze recht op pensioen en wordt haar ziektekosten vergoedt in China.
De echtgenoot (mijn vader) van mijn moeder woont ook in China.
De rechters en IND vinden die feiten niet aannemelijk om in China te verblijven.
Ik zou zeggen nodig nu eerst je vader eens uit voor een kort bezoek (2 à 3 weken) en zorg dat hij zich wel aan de regels houdt (o.a. melden bij de politie binnen drie werkdagen na aankomst en tijdige terugkeer). Of laat hem een volledig georganiseerder groepsreis nemen door Europa.
Gaat dat goed laat dan pas je moeder weer aan de beurt komen.

Ondertussen kun je (laten) nagaan of je moeder geregistreerd staat in het Schengeninformatiesysteem (SIS) en zo ja neem stappen haar daar uit te krijgen.


.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
nieuw_gebruiker



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 22


BerichtGeplaatst: zo 30 sep 2012 12:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Prawo schreef:


Ik zou zeggen nodig nu eerst je vader eens uit voor een kort bezoek (2 à 3 weken) en zorg dat hij zich wel aan de regels houdt (o.a. melden bij de politie binnen drie werkdagen na aankomst en tijdige terugkeer). Of laat hem een volledig georganiseerder groepsreis nemen door Europa.
Gaat dat goed laat dan pas je moeder weer aan de beurt komen.

.


Mijn vader was ook een keer hier gekomen en tijdig teruggekeerd. IND kijkt niet naar feiten. Enege feit die hij kijkt is alles tegenwerpen en de rechters geven hem ook gelijk!

Prawo schreef:


Ondertussen kun je (laten) nagaan of je moeder geregistreerd staat in het Schengeninformatiesysteem (SIS) en zo ja neem stappen haar daar uit te krijgen.

.

Mijn moeder kreeg destijds toen ze hier zelfstandig verliet een SIS notering van 3 jaren. 3 jaren zijn allang voorbij!


Laatst aangepast door nieuw_gebruiker op zo 30 sep 2012 12:53, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Prawo



Leeftijd: 70
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 102


BerichtGeplaatst: zo 30 sep 2012 12:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dan zou ik zeggen probeer eens een afspraak te maken op mijn kantoor in Utrecht voor een second opinion.
Ik neem nog maar heel weinig eigen zaken aan maar wil hier best nog wel eens naar kijken.
In de regel wint kantoor acht van de tien visumzaken, vooral in bezwaar.
De gegevens staan op www.prawo.nl
En neem het procesdossier van het laatste beroep mee (daar zouden alle relevante stukken in moeten zitten). Plus de gronden van dat beroep en de uitspraak. Of (beter) stuur alles op voor de afspraak.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
nieuw_gebruiker



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 22


BerichtGeplaatst: zo 30 sep 2012 13:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Harstikke bedankt dat u mijn zaak wil inzien.

Zodra ik de stukken heb verzammeld stuur ik zo snel mogelijk naar u toe om een afspraak met u te maken.

Aangezien het twee keren al door de rechters ongegrond is verklaard, ben ik bang dat IND dit argument gaat gebruiken om de visum te weigeren. Want hogere beroep is niet meer mogelijk.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds