Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 29 mrt 2024 16:01
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Weigering van visum, wat onrechtvaardig is!
Moderators: Michèle, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
nieuw_gebruiker



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 22


BerichtGeplaatst: za 08 sep 2012 23:53    Onderwerp: Weigering van visum, wat onrechtvaardig is! Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste mensen,

Hierbij wil ik graag weten of iemand die ooit hier langer heeft verbleven dan toegestaan nooit meer het land in mag? Het gaat namelijk om de volgende: "Het visum van mijn moeder (Chinese nationaliteit) wordt zo vaak afgewezen. Ook de rechters hebben deze ongegrond verklaard ".


Ik ben niet eens met de uitspraak van de rechters, en ervaar dat de rechters partijdig zijn. Ik dacht altijd dat het Nederlandse rechtsyteem rechtvaardig is, maar nu heb ik alle twijfels aan. Mijn moeder heeft weliswaar 7 jaar geleden iets langer hier verbleven (10/2005 - 1/2007), maar dat kwam doordat haar moeder (mijn oma ) in dramatische toestand keerde, door het overlijden van haar echtgenoot. Toen de toestand van haar moeder iets verbeterde, keerde mijn moeder zelfstandig naar het land van herkomst.

In China verhuurt mijn moeder meerdere appartementen. Ook sinds haar 55 leeftijd (ze is inmiddels bijna 59), heeft ze recht op pensioen en wordt haar ziektekosten vergoedt in China. De echtgenoot (mijn vader ) van mijn moeder woont ook in China. De rechters en IND vinden die feiten niet aannemelijk om in China te verblijven.

Voor het verkrijgen van pensioen en ziektekosten vergoeding is ieder jaar een vingerafdruk vereist in China. De rechter en IND zien theoretisch mogelijk pas na een jaar illegaal in Nederland te hebben verbleven terug zou kunnen gaan naar China om tijdig de vingerafdruk af te geven. Hierbij vraag ik mij af wat ze er aan heeft om een jaar hier illegaal te verblijven. Destijds deed ze dat voor haar moeder, nu wordt haar moeder goed verzorgt door mijn oom en is haar toestand verbeterd. Dus het is niet meer noodzakelijk om voor haar te zorgen. Bij nog een keer niet tijdig terug keer, komt mijn moeder nooit meer in aanmerking voor een visum naar Nederland. Dus dat risico loopt ze liever niet. Ze wil alleen af en toe haar kinderen en klein kinderen bezoeken, aangezien wij niet altijd te tijd hebben om haar in China te bezoeken. En als ze hier met een visum zo vaak kan komen als ze wil, heeft het überhaupt geen nut om hier illegaal te verblijven.

IND wees ook altijd af met als argument: "niet beschikken over voldoende middel van bestand ". Dat is pure onzin , wij hebben genoeg inkomen als referent en mijn moeder heeft genoeg geld in haar rekening die vele malen ruim boven de norm zit voor een kort verblijf van drie maanden.

Voor een geldig terugkeer wordt gekeken naar de economisch en sociale binding met het land van herkomst. Maar hierbij vraag ik mij af wat IND en de rechters onder economisch en sociale binding verstaan?

Ik ben vast zeker van mening dat mensen die hier ooit langer hadden verbleven dan toegestaan, nooit meer het land in mogen. Dus het maakt niet uit hoe goed de sociale en economische binding is met het land van herkomst is. De IND zal op de kleinste details afkeuren.


Het gaat het niet zo zeer dat zij hier kan komen of niet. Maar meer om het feit dat ze onterecht wordt behandeld en daar streef ik me tot het uiterste.


Hogere beroep kan niet gedaan worden op visumzaken. Dus nu mijn vraag hoe ik verder moet?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Guthman



Leeftijd: 32
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): HvA

Berichten: 436


BerichtGeplaatst: zo 09 sep 2012 10:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik weet niks van immigratiewetgeving dus daar zal ik niks over zeggen.

Maar op een meer praktisch niveau: Is het niet mogelijk dat ze een visum aanvraagt voor België/Duitsland en vanuit daar verder reist naar Nederland? Daar kleeft volgens mij geen aanzienlijk risico aan.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
nieuw_gebruiker



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 22


BerichtGeplaatst: ma 10 sep 2012 7:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Immigratie wetgeweving zegt mij ook weinig. Maar net als Nederland behoren Duitsland en België tot de Schengenlanden. Ze hebben gemeenschappelijk voorschriften vastgesteld inzake visa, asielrecht , grenscontrole etc.



Als je visum in 1 van de Schengenlanden wordt geweigerd. Denk ik dat je een SIS notering krijgt, Dan kan je niet in geen enkel Schengenlanden een visum krijgen.


Ik baal me wel heel erg van IND. Als IND niemand toe laat die hier langer had verbleven dan toegestaan. Maakt geen inreisverbod van 2 of 3 jaren of zogenaamde sociale of economische binding met het land van herkomst. Toen mijn moeder hier verliet zei de grenswachter dat ze een inreisverbod had van 3 jaren, daarna kan ze weer komen. Inmiddels is het al 7 jaren...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alfred777



Leeftijd: 60
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 233


BerichtGeplaatst: di 11 sep 2012 19:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik snap niet zoveel van je verhaal. Kun je niet de gebeurtenissen chronologisch achter elkaar zetten.

Welke feiten hebben zich afgespeeld.

Het enige wat ik uit je verhaal opmaak is dat je moeder - door familie omstandigheden - hier enige tijd illegaal heeft verbleven.
En daar zijn ze bij de IND niet zo dol op weet ik uit ervaring.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
nieuw_gebruiker



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 22


BerichtGeplaatst: wo 12 sep 2012 22:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb een lang verhaal kort samengevat.

Het visum is inmiddels al drie keren afgewezen en twee keren door de rechters ongegrond verklaard.

Tijdens de rechtzetting verliep alles volgens wens en uiteindelijk verklaart de rechter toch ongegrond.

Het punt is dat mijn moeder langer had verbleven dan toegestaan en met dit argument kunt IND altijd tegenwerpen.

Ik snap wel dat IND alles doet om immigranten tegen te houden, maar dat de rechters ook met ze in zee gaan en niet naar de feiten kijken, vind ik de Nederlandse rechtsysteem heel krom.

Vanmiddag ben ik naar een andere advocaat overgestapt om de zaak grondig te laten bekijken. De advocaat vindt het ook heel vreemd waarom de rechter ongegrond hebt verklaard. Hierbij adviseert ze me om contact op te nemen met de Nationale ombudsman.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: wo 12 sep 2012 23:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

nieuw_gebruiker schreef:
Het visum is inmiddels al drie keren afgewezen en twee keren door de rechters ongegrond verklaard.

Het beroep tegen de afwijzing zal ongegrond zijn verklaard.

Quote:
Het punt is dat mijn moeder langer had verbleven dan toegestaan en met dit argument kunt IND altijd tegenwerpen.

Als dat te lange verblijf een reden is voor afwijzing van een visumaanvraag, en dat is blijkbaar zo, dan heeft de IND gehandeld zoals hij hoort te handelen.

Wil je de regels veranderen, dan moet je je tot de politiek richten. Schrijf een brief naar je favoriete Kamerlid.

Ik merk op dat een te lang verblijf gewoon verwijtbaar is. Als er daadwerkelijk sprake was van een noodsituatie, dan vermoed ik dat er in voorafgaand overleg met de IND wel iets had kunnen worden geregeld.

Quote:
Ik snap wel dat IND alles doet om immigranten tegen te houden, maar dat de rechters ook met ze in zee gaan en niet naar de feiten kijken, vind ik de Nederlandse rechtsysteem heel krom.

Het toepassen van regels is niet krom.

Is de uitspraak gepubliceerd op www.rechtspraak.nl (zo ja, wat is het LJN-nummer) of op www.raadvanstate.nl (zo ja, wat is het zaaknummer)?
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
nieuw_gebruiker



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 22


BerichtGeplaatst: do 13 sep 2012 0:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik geef wel toe dat bij een lange verblijf verwijtbaar is. Maar dat is geen rede om iemand eeuwig tegen te houden. Ook gezien de sociale en economische reden met het land van herkomst verbeterd zijn.

Bestaat er een wet dat bij een keer niet legaal verblijf eeuwig wordt tegen gehouden , dan heb ik niks toe te voegen. [/quote]
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alfred777



Leeftijd: 60
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 233


BerichtGeplaatst: do 13 sep 2012 0:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Met Bona Fide zou ik wel eens de uitspraak in jouw zaak willen zien. Daar staan alle feiten in en de beoordeling. Dan kan misschien van gedachten worden gewisseld over de mate waarin je je verweer zou moeten aanpassen.

Heb je ooit met de behandelaar van de zaak gesproken?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
nieuw_gebruiker



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 22


BerichtGeplaatst: do 13 sep 2012 0:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heb nooit de gelegheid gekregen om met de behandelaar te spreken. Wel ben ik in staat om toe te lichten als ik die gelegenheid krijg.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alfred777



Leeftijd: 60
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 233


BerichtGeplaatst: do 13 sep 2012 0:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er staat toch een naam in de correspondentie?

En zoals Bona Fides vroeg: staat je uitspraak op www.rechtspraak.nl?

In zo'n uitspraak staan de juridische argumenten van beide zijden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
nieuw_gebruiker



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 22


BerichtGeplaatst: do 13 sep 2012 2:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heb net even opgezocht. Denk niet dat de uitspraak gepubliceerd is.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alfred777



Leeftijd: 60
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 233


BerichtGeplaatst: do 13 sep 2012 11:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat is erg jammer omdat het "waarom" van de weigering daar toch expliciet in moet staan.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
nieuw_gebruiker



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 22


BerichtGeplaatst: do 13 sep 2012 20:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zo expliciet staan de punten niet onderbouwd door de rechter:

ik kan misschien een paar punten letterlijk citeren:

Quote:

De door de eiseres aangevoerde argumenten waarom zij wel economische binding heeft met China. namelijk de pensioenuitkering, de verhuur van appartementen en de ziektekostenverzekering, zijn volgens de verweerder onvoldoende, omdat kort samengevat niet aannemelijk is dat de eiseres hiervoor in China dient te verblijven.


Hierbij is mijn vraag wat de rechter en de IND onder economische binding verstaan?

Quote:

Eiseres betoogt voorts dat verweerder het illegaal verblijf van de eiseres haar niet kan blijven tegenwerpen, zeker niet nu haar situatie is gewijzigd doordat zij nu in China een pensioenuitkering ontvangt. Dit betoog faalt eveneens. Verweerder heeft daartoe beoordeeld dat de gestelde pensioenuitkering onvoldoende is om vrees voor een niet tijdig terugkeer weg te nemen , aangezien de verplichting om zich 1 keer per jaar te melden niet waarborgt dat eiseres na drie maanden terugkeer naar China



Dus de rechter vindt hierbij dat mijn moeder hier maximaal 8 maanden niet legaal in Nederland kan blijven en daarna weer terug gaat naar China om een vingerafdruk te geven voor de uitkering?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alfred777



Leeftijd: 60
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 233


BerichtGeplaatst: vr 14 sep 2012 13:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zal er nog iets verder naar kijken, maar een pensioen uitkering waarvoor je moeder 1x per jaar in China moet zijn, waarborgt niet een tijdige terugkeer binnen drie maanden. Het is geen argument dat je moeder de termijn van drie maanden niet zal overschrijden, en bewijst niet een sterkere binding met China dan met Nederland.

Je zult meer en gewichtiger redenen moeten aanvoeren om de IND te overtuigen dat je moeder een (sociaal) leven in China heeft, waardoor de waarschijnlijkheid van een nieuwe tijdsoverschrijding gering is.

Je moet ook bedenken dat de IND een ruime ervaring heeft met gelijksoortige gevallen. Kennelijk leveren situaties als waarin jouw moeder verkeerd veel uiteindelijke termijn overschrijdingen of langdurige illegaliteit op. En vanuit hun optiek is het dan niet vreemd dat ze een negatieve beoordeling geven. Ik zie ook niet in dat de rechters bevooroordeeld zijn met een dergelijke overweging en je moeder specifiek dwars willen zitten. Als we 1 bevolkingsgroep van harte verwelkomen hier, zijn het de Chinezen wel!

Je moeder zou wat zakelijke activiteiten in China kunnen ontplooien waardoor haar aanwezigheid in China van belang wordt, nu argumenten van familiebanden daar niet voldoende worden geacht. En het herhalen van dezelfde argumenten bij een nieuwe aanvraag zullen ook niet het gewenste resultaat opleveren. Een werkelijke situatie wijziging in China wel.
Je kansen op een visum zoals je dat hebt proberen aan te vragen wordt ook aanmerkelijk groter wanneer je moeder bijvoorbeeld een georganiseerde reis naar Europa maakt en daarmee aantoont dat ze tijdig het Schengen grondgebied verlaat.

Draai trouwens jouw situatie eens om. Ga ik naar China en overschrijd ik zelfs met 1 dag de toegestane termijn, zonder dat gemeld te hebben, dan krijg ik ook niet zo makkelijk meer een nieuw visum voor China. En dan kan ik alleen maar zeggen tegen mezelf: stom, stom, stom!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
nieuw_gebruiker



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 22


BerichtGeplaatst: vr 14 sep 2012 22:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

zie volgende pagina

Laatst aangepast door nieuw_gebruiker op za 15 sep 2012 4:52, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 3 Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds