Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 23 apr 2024 17:54
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Weigering van visum, wat onrechtvaardig is!
Moderators: Michèle, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Prawo



Leeftijd: 70
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 102


BerichtGeplaatst: zo 30 sep 2012 13:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

nieuw_gebruiker schreef:
Hartstikke bedankt dat u mijn zaak wil inzien.

Zodra ik de stukken heb verzameld stuur ik zo snel mogelijk naar u toe om een afspraak met u te maken.

Het advies contact met mij op te nemen kreeg je al veel eerder in dit topic.
hermanJ schreef:
Ik zou zeggen, neem contact op met Prawo (zit in Utrecht), want veel immigratie advocaten brouwen er ook maar weinig van. Hij is vrij succesvol en kent de regels vele malen beter dan de rechters en de IND-middelmaat.


Quote:
Aangezien het twee keren al door de rechters ongegrond is verklaard, ben ik bang dat IND dit argument gaat gebruiken om de visum te weigeren.
Zie het maar als "nieuwe ronde, nieuwe kansen".
Want volgens de Visumcode mag een eerdere weigering niet ten grondslag worden gelegd aan de weigering van een volgende aanvraag.
Hoe zich dat verhoudt met art. 4:6 van onze Awb (anders dan wat betreft een andere reisperiode) laat ik om te beginnen graag aan de theoretici onder ons over.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
nieuw_gebruiker



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 22


BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2012 1:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Prawo , het is eigenlijk op mijn eigen initiatief dat ik mijn ouders hier wil laten komen.

Na de eerste zitting geloven mijn ouders niet meer in rechtvaardigheid of de gerechtigheid van de immigratie beleid hier. Maar ik bleef bij mijn standpunt dat de Nederlandse rechtsysteem rechtvaardig is, althans wat de rechters betreft.

Ik heb aan mijn moeder van alles en wat beloofd, alleen dat ze nog een keer een visumaanvraag indient. Mijn vader krijg ik niet meer voor elkaar om hier te komen "Hij zei , ik heb het zo goed in China, wat doe ik in nederland? Ik spreek de taal niet. Als ik hier ben. ben ik afhankelijk van jullie".


IND beseft wel dat mijn moeder tijdig zou keren, zo dom zijn ze weer niet. Ik noem ze dom in de zin dat ze alles gaan tegenwerpen dat geen enkel nut oplevert. Dit proces is al zo'n vier jaren bezig. Kost alleen geld en tijd voor beide partijen. Wat bereikt IND hiermee? Wat voor toegevoegde waarde? Voelt IND zo goed om mensen dwars te gaan zitten of gezinnen uit elkaar te laten scheiden?

Tijdelijk krijg ik niet voor elkaar om mijn moeder nog een keer visum aan te vragen. Is het mogelijk om de rechters te wraken, aangezien ze alle onzin tot een feit maakt?

Theoretisch gezien pas na max. 8 maanden illegaal hier hebben verbleven terug naar china gaan is niet de enige onzin die de rechters tot feit verklaarde.

Mijn ouders hebben een flat met zo'n 900 m 2, zo'n 24 kleine appartmenten waarvan de huur wordt geïnd. Ze hebben hier ook notaris papieren, huurovereenkomsten, ook in het engels vertaald door een beeidgd vertaler. Omdat mijn ouders op zo'n leeftijd belanden dat digitale bankieren niet een optie, wordt de huur contant afgerekend.

IND bestrijdt dit feit als volg:

Quote:

"Betrokkene heeft weliswaar aangetoond dat ze eigenaresse te zijn van appartementen, ze heeft echter niet aangetoond dat de inkomsten uit de huur ontvangt. Uit de door de betrokkene overgelegde bankafschriften, blijkt niet dat ze de huur ontvangt".


De rechter verklaarde deze onzin ook als een feit.

De beslissing van de IND is van begin tot eind alleen maar onzin.

IND ziet alle buitenlanders als terroristen, alle mensen die hier lange hadden verbleven dan toegestaan of mensen die geen sterke feiten hebben om hier te komen. IND bestrijdt dit met de volgende zin:

"gevaar voor de openbare orde, openbare rust en nationale veiligheid".

Ik zou hoe dan ook ervoor zorgen dat mijn moeder haar visum laat indienen. Ik vecht niet alleen voor de rechtvaardigheid van mijn moeder, maar ook voor alle gedupeerde!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Prawo



Leeftijd: 70
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 102


BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2012 7:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als je haar nu maar niets laat indienen voordat wij elkaar hebben gesproken.
Want anders loop je straks weer achter de feiten aan.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
nieuw_gebruiker



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 22


BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2012 21:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Prawo , bedankt voor uw advies. Hier zal ik zeker niet doen. Deze keer zal ik zo goed doen dat IND geen kans krijgt om onzin te verzinnen.

Net als de bankafschriften met stempel en handtekening van de directie van de bank. Hier kan een goed opgeleide IND ambtenaar zich niet verwoorden. dus alleen met de zin "sorry , foutje van IND".

Om een andere forum word ik bestorm door een forum gebruiker met de mening "Omdat mijn moeder ooit eist fout deed, doet het bij IND een rood licht branden"

Hierbij kan ik u zeggen dat het rood lichtje altijd aanstaat bij IND en bij elke aanvraag. Het gaat niet erom of IND jou verstouwd of niet , IND beseft wel dat mijn moeder tijdig gaat terugkeren. IND zoekt redenen om iemand af te wijzen. Als er geen redenen zijn verzin ze dat ter plekke als het mogelijk is.

IND bestrijdt feiten als “selectief informatie verschaffen”, ze willen helemaal niet naar feiten of verbeterde toestanden met het land van herkomst kijken.

IND ziet een keertje niet tijdig terugkeer rede genoeg om u eeuwig te laten boeten. Terwijl de SIS notering voor mijn moeder maar drie jaren zijn!

IND ziet de rede als “niet tijdig terugkeer” zo geweldig groot is dat ze de omringde familieleden ook kunt boeten. Mijn vader was een keer hier geweest en tijdig terugkeer. Maar de IND houdt hem hier als rede tegen voor de tweede aanvraag. Hierbij wordt o.a. de volgende onzin verzonnen “niet genoeg middel van bestaan”. Hij heeft meer dan een ton euro op zijn rekening , niet genoeg?

IND haalt feiten weg en verzin feiten.

Wat is er zo leuk aan om mensen dwars te gaan zitten, en gezinnen uit elkaar te laten scheiden? Worden er bijvoorbeeld bonus uitgereikt aan wie het meest kunt dwars zitten of wie het meest andere familieleden uit elkaar kunt laten scheiden? IND kijkt het eens in uw perspectief. Als ik u laat scheiden met u en uw kinderen en hun geen kans geven om jou te zien, hoe erg zou u zelf vinden?

Zulke mensen die doelbewust andere mensen leven kapot willen maken , heb ik geen medelijden. En degene die met IND mee eens zijn, die hebben ook geen gevoel voor medemensen!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
nieuw_gebruiker



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 22


BerichtGeplaatst: za 15 dec 2012 22:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Brief van SP

Quote:

Geachte heer ...,

Uw verhaal is helaas een bekend verhaal. Deze problematiek hebben we aangekaart bij de minister, maar hier is nog steeds niets in veranderd. We krijgen ook klachten over de werkwijze van de IND, die uitvoering geeft aan een steeds strenger vreemdelingenbeleid.

Uw problematiek blijven we aan de kaak stellen. Dit is immers hard nodig en hopelijk kunnen we met een grotere linkse meerderheid meer betekenen voor een rechtvaardiger en humaner vreemdelingenbeleid.

Met vriendelijke groet,

Fractiemedewerker Justitie, Immigratie & Asiel SP Tweede Kamer der Staten-Generaal

Bekijk profiel Stuur privé bericht
nieuw_gebruiker



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 22


BerichtGeplaatst: za 15 dec 2012 23:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Na toelichting van de advocaat begrijp ik de standpunten van IND en de rechter. Aangezien het feit dat IND geen kans maakt om mijn ouders te beschuldigen van “onvoldoende middelen van bestaan” draaien ze de zaak om.

IND en de rechter gaan er van uit dat mensen die niet arm zijn ook geen behoefte hebben voor extra inkomen. Mijn ouders zijn wellicht niet arm maar ook geen miljonair, zo'n middenklasse. Maar zelf miljonairs hebben pensioen en ziektekosten vergoeding nodig. Er is ook nooit bewezen dat miljonairs geen (of minder) behoefte hebben aan extra inkomen, en zelf voor de meeste als tegendeel ervaren.


Quote van de advocaat:
Quote:

"Eiseres betoogt voorts dat verweerder het illegaal verblijf van de eiseres haar niet kan blijven tegenwerpen, zeker niet nu haar situatie is gewijzigd doordat zij nu in China een pensioenuitkering ontvangt. Dit betoog faalt eveneens. Verweerder heeft daartoe beoordeeld dat de gestelde pensioenuitkering onvoldoende is om vrees voor een niet tijdig terugkeer weg te nemen , aangezien de verplichting om zich 1 keer per jaar te melden niet waarborgt dat eiseres na drie maanden terugkeer naar China "

Dus de rechter vindt hierbij dat mijn moeder hier maximaal 8 maanden niet legaal in Nederland kan blijven en daarna weer terug gaat naar China om een vingerafdruk te geven voor de uitkering?

Ja, dat klopt, het is gelijk aan het vorige, je moeder hoeft niet terug na 3 maanden voor het pensioen, hiervoor heeft ze theoretisch maar 1 dag nodig.

Je moet het als volgt zien, jouw moeder heeft vele bezittingen en er komt geld binnen, of ze nu hier is of niet. Dit wordt nu tegen haar gebruikt, naar mijn mening omdat de IND dit leuk vindt om te doen.
Normaal gezien zouden deze feiten juist wel een visum opleveren, omdat jouw moeder geen reden heeft om illegaal hier te verblijven.


De uitspraak van de rechter is zo krom dat iedereen ziet dat het niet klopt , maar niemand is bevoegd om de rechtelijke uitspraak te toetsen.

Naar mijn mening is IND is zo oppermachtig met de rechtelijke macht aan hun zijde.


bona fides schreef:

Als dat te lange verblijf een reden is voor afwijzing van een visumaanvraag, en dat is blijkbaar zo, dan heeft de IND gehandeld zoals hij hoort te handelen.


Mijn vader dan ?


bona fides schreef:

Het toepassen van regels is niet krom.


Als ze hun eigen regels toepassen? Ook niet krom?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Prawo



Leeftijd: 70
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 102


BerichtGeplaatst: zo 18 jan 2015 9:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dit is weliswaar al een wat ouder onderwerp, maar een discussie als deze is op dit moment helaas nog steeds actueel.

Als een voorstel van de Europese Commissie voor herziening van de Visumcode wordt aangenomen zal dat echter gaan veranderen.
Dan zullen bijv. ook ouders die hun Nederlandse kinderen in Nederland gaan bezoeken (waarbij er per definitie geen aanknopingspunt is met het recht op vrij verkeer zoals vastgelegd in Richtlijn 2004/38/EG) recht krijgen op een gratis visum, af te geven binnen vijf dagen.

Dat wijzigingsvoorstel uit 2014 is met een uitgebreide toelichting er op na te lezen op mijn recente Startpagina over vreemdelingenrecht: http://vreemdelingenrecht.startpagina.nl (op dit moment de laatste link in het eerste blokje van de tweede kolom).


.
_________________
Ik beheer een aantal startpagina's met betrekking tot Vreemdelingenrecht. De hoofdpagina is http://vreemdelingenrecht.startpagina.nl


Laatst aangepast door Prawo op zo 18 jan 2015 9:59, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Prawo



Leeftijd: 70
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 102


BerichtGeplaatst: zo 18 jan 2015 9:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

hermanJ schreef:
Ik zou zeggen, neem contact op met Prawo
(zit in Utrecht),
want veel immigratie advocaten brouwen er ook maar weinig van. Hij is vrij succesvol en kent de regels vele malen beter dan de rechters en de IND-middelmaat.


Helaas heb ik mijn kantoor begin 2013 gesloten omdat ik na een hersenbloeding arbeidsongeschikt ben geworden.
Daardoor ben ik minder actief en doe het vooral rustig aan, maar heb de kennis van (en belangstelling ) voor EU zaken rond vrij personenverkeer en m.b.t. visa behouden.

Een adviesgesprek (nu in Zeist) over kwesties met een vreemdelingrechtelijk aspect in ruime zin (naast de België-route en vragen over een EU inreisvisum) blijft zeker mogelijk. En is vaak en goede aanzet voor het oplossen van een probleem.

Neem in voorkomende gevallen gerust contact op via een van de knoppen onder mijn berichten en/of lees mijn profiel op dit forum dan wel kijk eens op de door mij beheerde Startpagina over vreemdelingenrecht. Of op een van mijn andere startpagina's. Dit zijn ze alle vijf:
-- Vreemdelingenrecht http://vreemdelingenrecht.startpagina.nl
-- Advocaten-Vreemdelingenrecht http://advocaten-vreemdelingenrecht.startpagina.nl
-- Schengenvisum http://schengenvisum.startpagina.nl
-- Inburgering http://inburgering.startpagina.nl
-- Belgiëroute http://belgie-route.startpagina.nl


.
_________________
Ik beheer een aantal startpagina's met betrekking tot Vreemdelingenrecht. De hoofdpagina is http://vreemdelingenrecht.startpagina.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 3 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds