Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu wo 05 jun 2024 8:15
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Wat wordt gezien als het moeilijkste vak?
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 4351


BerichtGeplaatst: wo 29 sep 2004 21:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sovereign schreef:
Dianaa schreef:

Het zijn gewoon niet mijn vakken. Ik ga niet voor niets privaatrechtelijk afstuderen Wink
Staatsrecht is inderdaad blehblah. Maar een mondeling van Koekkoek is pas erg. Laughing


Staatsrecht is dus niet blehblah, maar dat vindt jij. Maarre Dianaa, I stand corrected Wink Smile . Ik vind staatsrecht geweldig!
_________________
This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Roos

Roos

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 43


BerichtGeplaatst: wo 29 sep 2004 21:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Duch schreef:
Staatsrecht is dus niet blehblah, maar dat vindt jij. Maarre Dianaa, I stand corrected Wink Smile . Ik vind staatsrecht geweldig!


I agree with you, Duch Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: wo 29 sep 2004 22:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@duch: ....maar dat VIND jij Laughing

Staats en bestuursrecht zijn ook absoluut niet mijn favoriete vakken maar dat komt ook wel een beetje door wat Ramonkey al zei, de wijze van tentamineren( op de UvA dan dus tenminste).
Ik vond het vak bestuursrecht eerst zelfs best wel leuk en aardig en had alles redelijk onder de knie ( yeah right ) dacht ik dus... dan ging ik het tentamen maken en dacht dat ik het allemaal behoorlijk snapte had ik gewoon een 4! En dat twee keer achter elkaar. Vanaf toen is bij mij de lol er nogal vanaf gegaan. Ook al helemaal omdat de vakgroep bestuursrecht echt de slechtse van de hele f*##@îng UvA is!!!!!!!!! Dat speelt bij mij nogal een rol.

Ik heb ook het idee dat je een soort tweedeling ziet, aan de ene kant de mensen die staats en bestuursrecht interessant vinden en privaatrecht/strafrecht niet echt en andersom. Beetje soort van alfa/beta-gedoe.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mr. crowley








Berichten: 1185


BerichtGeplaatst: do 30 sep 2004 8:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het moeilijkste vak vond ik bedrijfseconomie. Maar dat was vooral omdat ik niet zo'n rekenwonder ben. Ook begreep ik toendertijd niet helemaal waarom je bij een rechtenstudie bedrijfseconomie moet doen. Nu merk ik dat ik er toch wat van heb opgestoken en dat niet helemaal futiel was.

Ik vond bijna alle vakken die ik gedaan heb wel interessant. Ik heb van alles wel iets geleerd. Ik had niet zoals sommige op dit forum een uitgesproken hekel aan een vak. En het is als je later aan de slag gaat als privaatrecht jurist of bestursrecht jurist zeer handig als je van beide terreinen iets weet. Zeker in een samenleving als Nederland waarin een grote inmenging van de overheid in het dagelijks leven is.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Okidoki

Okidoki

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 1645


BerichtGeplaatst: do 30 sep 2004 16:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Funky schreef:
Faillissementsrecht... wel leuk!!!


Bovenstaand antwoord/quote zegt voldoende...

ps. Leuk je weer eens actief te zien Funky Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Sovereign



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 667


BerichtGeplaatst: za 02 okt 2004 1:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Duch schreef:

Staatsrecht is dus niet blehblah, maar dat vindt jij. Maarre Dianaa, I stand corrected Wink Smile . Ik vind staatsrecht geweldig!
Dat vind ik inderdaad, en velen met mij. Cool

Ik haat het vak trouwens niet, zover wil ik niet gaan en ik heb ook niet echt een hekel aan bepaalde vakken. Maar aan de andere kant, het heeft mijn interesse gewoon niet. Bestuursrecht was niet geheel oninteressant trouwens.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Cyclonus



Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 20


BerichtGeplaatst: do 07 okt 2004 14:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zelf vond ik Europees Recht I echt vervelend, met die essayvraag op het laatst. Maar ook hier, evenals bij bestuursrecht, geldt dat het vak verziekt wordt door bepaalde mensen van de vakgroep. Het is wel een belangrijk vak, heb ik gemerkt met mediarecht.
_________________
"And Death shall have no diminion"
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Arno



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 81


BerichtGeplaatst: di 19 okt 2004 12:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb het idee dat Rechtstheorie een van de schrikwekkendste vakken is aan de UL. Maar misschien komt dat wel doordat je voor dat vak veel te weinig studiepunten krijgt, gezien de tijd die je erin moet steken.
Opvallend trouwens dat zoveel mensen een afkeer hebben van staats- en bestuursrecht! Het is ook niet mijn favo rechtsgebied, maar heb het nooit als een hindernis ervaren... ook nooit anderen over gehoord trouwens. Misschien is het erg universiteitsgebonden? Think
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 4351


BerichtGeplaatst: di 19 okt 2004 14:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben bang van niet. Bij ons is Staats- 1A iig voor velen een struikelblok en een gruwel. Ik heb het idee dat bij ons Staatsrecht lastig, stoffig en boring wordt gevonden, terwijl bestuursrecht weliswaar relatief makkelijk wordt gevonden, maar vooral ook enorm saai en duf.
_________________
This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: di 19 okt 2004 15:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Gek, want staats-en bestuursrecht is juist zo actueel, je hoeft maar een blik op de krant te werpen...

Tja, ik kan niet zoveel over dit onderwerp zeggen, aangezien in nog maar halverwege mijn eerste twee vakken ben, maarre... wat ik pas echt duf vind is dat geblaat over die filosofen (Hobbes, Locke, Rousseau, Montesquieu enz. enz.) Ik bedoel: *G A A P*!! Rolling Eyes
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 4351


BerichtGeplaatst: di 19 okt 2004 16:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je bedoelt niet G A A F?!

Maarre, pas maar op want Hobbes en Rousseau hebben veel betekend voor het huidige staatsrecht. Je zou er eigenlijk niet uit weg kunnen denken. Maargoed, ik denk dat het strikt gezien rechtsfilosofie of algemene staatsleer is en niet staatsrecht.
_________________
This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: di 19 okt 2004 16:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee! Ik bedoel absoluut niet gaaf... Ik vind het wel interessant als er over ze verteld wordt, en wat voor invloed ze gehad hebben.. maar het lezen van die teksten Shocked Brrr..
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 4351


BerichtGeplaatst: di 19 okt 2004 16:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Lang leve de secundaire literatuur!
_________________
This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: di 19 okt 2004 16:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Verklaar je nader!!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 4351


BerichtGeplaatst: di 19 okt 2004 16:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Lang leve de boeken waarin wordt samengevat wat bepaalde filosofen gezegd hebben. Dat is namelijk erg makkelijk lezen. Laughing
_________________
This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds