Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 23 apr 2024 15:56
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

...
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jeffreytjuhh



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 5


BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2016 16:30    Onderwerp: ... Reageer met quote Naar onder Naar boven

...

Laatst aangepast door jeffreytjuhh op wo 22 apr 2020 3:58, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Hakkelaar



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 151


BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2016 20:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Enigszins vervelend is dat niet valt te bepalen wie het ding gebogen heeft.

Wel is het volgens mij zo dat heel veel mensen hier last van hebben.

Dan zou je op grond van 'ondeugdelijk product' de koop kunnen ontbinden.

Hoe lang had je die eerste iPhone 6 al voordat ie werd vervangen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Hakkelaar



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 151


BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2016 21:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nu op NPO1 (lees: Nederland 1) Radar met iets over Dynafix.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: ma 07 nov 2016 23:15    Onderwerp: Re: Wat is je recht bij Gebogen Iphone 6 (1,2 jaar oud) Reageer met quote Naar onder Naar boven

jeffreytjuhh schreef:
Mij lijkt dit wel erg raar als er geen verwijtbare sporen zijn die kunnen duiden op het buigen van de Iphone. Daarnaast zou het ook raar zijn, dat ik een goed functionerende telefoon zelf zou gaan buigen. De schade is dan ook ontstaan bij 'normaal' gebruik.

Is het ding gebrekkig? De gemiddelde gebruiker is er niet zo heel voorzichtig mee en een telefoon lijdt daar natuurlijk onder. Dat duidt m.i. niet op een gebrek. Zit je er wel eens op?
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
jeffreytjuhh



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 5


BerichtGeplaatst: di 08 nov 2016 18:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb deze Iphone (na vervanging van de eerste) nu iets langer als een jaar. Ik gebruik hem met regelmaat, alleen heb hem altijd in een hoesje zitten, draag hem in mijn voorzak van de broek, zodat ik er niet op zit. Kortom ga er zuinig mee om.

De Iphone was laatst dus gebogen, toen ik hem uit het hoesje haalde, precies op dezelfde plaats als dat de andere gevallen ook gebogen zijn. Verder is er geen schade waarbij er kan gewezen worden op een val of iets dergelijks. Het scherm is intact en er zit alleen hele lichte gebruikersschade aan de onderkant van het toestel.

Ik vind het gewoon een rare gang van zaken dat een Apple/Dynafix gewoon kan zeggen: je garantie vervalt, omdat je Iphone is gebogen en dit komt door jezelf, terwijl er hier totaal geen aanleiding voor is.

Waarom zou ik echter een goedwerkende telefoon, die enorm weinig schade heeft en een goed werkend scherm expres gaan buigen met het risico dat hij helemaal doorknakt en dat inderdaad de garantie vervalt door schade door eigen toedoen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: di 08 nov 2016 21:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

jeffreytjuhh schreef:
Ik vind het gewoon een rare gang van zaken dat een Apple/Dynafix gewoon kan zeggen: je garantie vervalt, omdat je Iphone is gebogen en dit komt door jezelf, terwijl er hier totaal geen aanleiding voor is.

OK, dat is raar. Als een lichte verbuiging, zoals ik redeneerde, geen gebrek is, dan kan zij ook de garantie niet doen vervallen.

Maar als ik je eerste bericht nog eens goed lees, zegt Dynafix niet dat de garantie is vervallen, maar dat de verbuiging niet onder de garantie valt.

Een boek, bijvoorbeeld, zal bij normaal gebruik door de gemiddelde lezer er al snel niet meer als nieuw uit zien. Maar dat is geen gebrek en valt dus ook niet onder de garantie.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DENNIS79



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1754


BerichtGeplaatst: wo 09 nov 2016 12:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

jeffreytjuhh schreef:
Ik heb deze Iphone (na vervanging van de eerste) nu iets langer als een jaar. Ik gebruik hem met regelmaat, alleen heb hem altijd in een hoesje zitten, draag hem in mijn voorzak van de broek, zodat ik er niet op zit. Kortom ga er zuinig mee om.

Als jij die telefoon in je broekzak aan de voorkant hebt zitten, dan komt er toch nog steeds enige druk op die telefoon te staan? Ik draag zelf mijn telefoon ok aan de voorkant, en dat levert druk op weet ik uit ervaring. Ermee fietsen kan ik ook niet. Het komt op mij niet onlogisch over dat de telefoon verbuigt als je hem in een broekzak draagt... zeker als je een skinny of een andersoortige strakke broek draagt.

Quote:
Ik vind het gewoon een rare gang van zaken dat een Apple/Dynafix gewoon kan zeggen: je garantie vervalt, omdat je Iphone is gebogen en dit komt door jezelf, terwijl er hier totaal geen aanleiding voor is.

Zoals gezegd... ik vind het niet zo raar. Maar goed, relevanter is wat er wettelijk geregeld is, en dat is niet in jouw voordeel. Namelijk alleen de eerste zes maanden dient de verkoper aan te tonen dat het gebrek is ontstaan door de koper, daarna dient de koper aan te tonen dat het gebrek is ontstaan door de een aan de verkoper (leverancier/fabrikant) te wijten reden. Dat lijkt haast onmogelijk, omdat zo'n telefoon nou eenmaal niet uit zichzelf buigt. Wellicht is er sprake van een zwakke plek in de constructie, maar dan nog dien jij dat, als koper, aan te tonen.
_________________
"Nusquam est, qui ubique est"
Bekijk profiel Stuur privé bericht
jeffreytjuhh



Leeftijd: 49
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 5


BerichtGeplaatst: wo 09 nov 2016 13:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja het aantonen dat het door de leverancier komt dat is onmogelijk, want deze is er niet fysiek aan gekomen het laatste jaar, maar goed als er zo veel mensen zijn waarbij de Iphone 6 op dezelfde plek buigt, lijkt het mij toch meer een gebrek in de constructie.

Daarnaast zegt Dynafix wel dat mijn garantie is vervallen. Ik had namelijk twee klachten. De andere was dat mijn telefoon uitviel als de telefoon onder koude omstandigheden was. Hier is helemaal niet naar gekeken.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds