Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Outstanding С...
Gold signals -...
Gold Signal
Klacht tegen a...
Contact en str...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 03 mei 2024 6:39
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Was deze verzekering voor niets???
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
DeVries



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: zo 03 feb 2008 19:54    Onderwerp: Was deze verzekering voor niets??? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goedenavond,

Juni 2003 PL (4.500 netto) afgesloten. Daarnaast tegelijkertijd een kredietbescherming (voor arbeidsongeschiktheid) afgesloten ingaaande op de dag van afsluiting lening.
December 2003 ziek geworden.
December 2004 WAO van start op basis van 80/100% arbeidsongeschiktheid.

Helemaal vergeten dat ik nu al bijna 5 JAAR betaal voor zo'n voorziening! Te idioot voor woorden!!


Verzekerd risico: arbeidsongeschiktheid
Verzekerd maandtermijn: de nominale afbetaling PL (+/- 100 euro per maand)
Premie: 3,83 p/maand
Eigen risicotermijn: 0 dagen (wachttijd 30 dagen)

Nu heb ik nooit precies geweten wat deze verzekering inhield. Als een soort standaard werd deze verzekering erbij afgesloten op advies van Postbank zelf. Ik heb getekend dus: akoord.
Helemaal vergeten wat die maandelijks ingehouden 3,83 betekende (ik werkte en was niet bezig met "arbeidsongeschiktheid") werd deze premie maandelijks geincasseerd, TOT NU!
Zo'n sukkel als dat ik ben heb ik, door mijn lage inkomen, wel eens een automatische incasso teruggeboekt van deze verzekering (3,83). Er is dus premieachterstand. Ten tijde van aanvang ziektewet en de maanden daarna werd er stipt, op tijd betaald voor deze verzekering.

Nu las ik in de polisvoorwaarden dat ik had moeten medelen aan Postbank dat ik ziek was geworden binnen 3 weken NA 30 DAGEN VOLLEDIGE arbeidsongeschiktheid! Heb ik niet gedaan (uiteraard wel gedaan als ik bewust wist wat deze verzekering inhield).
Nu is deze verzekering voor arbeidsongeschiktheid: dus mag ik er toch op zijn minst vanuit gaan dat ik mij niet meer hoef te verzekeren vanaf de datum dat ik arbeidsongeschikt werd? Als ik op tijd had gereageerd had de verzekering namelijk de volledige leensom afgekocht! STOM!!!!
Dan zou de verzekering gestopt zijn omdat ik aan alle voorwaarden voldeed, de verzekeraar zou gaan uitkeren en de lening (te verzekeren lening) afbetaald worden.
Wat kan ik nu nog? Er staat nog een restant aan schuld open bij de Postbank (+/- 600 euro). Ik heb premieachterstand. En de verzekering loopt nog want er is woensdag weer nestjes premie afgeschreven, dus ga ik er van uit dat ik nog verzekerd ben!
Hoe of wat?
Ten tijde van intreden arbeidsongeschiktheid: NUL premieachterstand!
Mogelijk met treugwerkende kracht overgaan tot vergoeding + terugbetaling onnodig betaalde premie. Echt te bizar voor woorden!

Alstublieft een positieve melding

Met hartelijke groet, dhr de Vries
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mcvg



Leeftijd: 48
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): 
Berichten: 279


BerichtGeplaatst: di 05 feb 2008 12:57    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zonder de gehele polis te kennen zal het moeilijk zijn voor iemand om hier veel over te kunnen zeggen.

Ik neem aan dat u de schade inmiddels hebt aangemeld bij de verzekeraar. Het lijkt me dat u het beste een verzoek tot volledige uitkering kunt indienen pas als dat definitief wordt afgewezen heeft het wellicht zin om in combinatie met de polis naar eventuele wettelijke bepalingen te kijken. Uit mijn hoofd ken ik geen bepalingen die het verbieden om een termijn te stellen waarbinnen de schade gemeld dient te worden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: wo 06 feb 2008 10:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Begrijp ik het goed dat je een verzekering hebt afgesloten bij de Postbank zodat je bij arbeidsongeschiktheid je hypotheek kunt blijven betalen?

Zonder dat je de arbeidsongeschiktheid meldt kan je uiteraard geen aanspraak maken op deze verzekering. Ik weet niet of het mogelijk is hier met terugwerkende kracht een beroep op te doen. Als dat al kan zal de Postbank daar waarschijnlijk niet zonder slag of stoot mee akkoord gaan.

Het verhaal over je premieachterstand en het wel of niet doorlopen van de verzekering vind ik erg warrig. Ik denk dat je in je polis moet checken hoe het zit met het doorlopen van de verzekering na arbeidsongeschiktheid. Als blijkt dat de verzekering doorloopt zal je de premie moeten voldoen.

Het spijt me, meer kan ik er voorlopig ook niet van maken. Maar mogelijk begrijp ik je verhaal verkeerd.
_________________
www.breiwinkeltje.nl
Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds