Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 16:24
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Waarom ben je rechten gaan studeren?!?
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 6 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  

Waarom Rechten?
Ik wist niks anders
6%
 6%  [ 15 ]
Als kleuter wist ik al dat ik iets met rechten wilde doen
39%
 39%  [ 86 ]
De mooiste vrouwen liepen bij de rechtenfaculteit
14%
 14%  [ 31 ]
De mooiste mannen liepen bij de rechtenfaculteit
1%
 1%  [ 4 ]
Rechten!? Wat is dat?
3%
 3%  [ 7 ]
Ik wist niks anders, maar nu wel... dit is het!
35%
 35%  [ 77 ]
Totaal aantal stemmen : 220

Auteur Bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: zo 13 sep 2009 17:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Maar ik vraag me dus af waar A. precies aan denkt. Dat er ethische keuzes kunnen worden gemaakt is duidelijk, maar het is verleidelijk om daarbij de functie die de advocaat vervult uit het oog te verliezen. In de populaire media gebeurt dit vaker wel dan niet.

Uit A.'s toelichting lees ik eerlijk gezegd niets dat mij gerust stelt dat A. niet dezelfde fout maakt. (Overigens ook niets dat onmiskenbaar op het tegendeel wijst.)

tikSimone schreef:
En A, als je rechter gaat worden, dan lijkt me je invloed het grootst!

Ik zit niet te wachten op een rechter die geen recht spreekt maar ethiek doceert.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
A.



Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 8


BerichtGeplaatst: zo 13 sep 2009 18:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

John Locke schreef:
A. schreef:
John Locke schreef:
Nou, ik wens je heel veel sterkte!


Dankje, maar het is veel wenselijker als je meehelpt Wink
Ik verdien liever later heeeel, veeeel geld! Wink
Maar zereneus: als je alleen daarvoor rechten doet, weet ik niet of dat helemaal gaat lukken en hoop ik dat je niet teleurgesteld zult zijn als het niet helemaal gaat lukken. Maar er zullen vast ook andere reden zijn.


Helaas dat je er zo over denkt, want zulke juristen zijn juist degene die dit vak niet nodig heeft. Maar we zullen zien, ik ga in ieder geval mn best doen Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
A.



Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 8


BerichtGeplaatst: zo 13 sep 2009 18:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Ik vind het wel een mooie reden om rechten te studeren, eigenlijk.
En A, als je rechter gaat worden, dan lijkt me je invloed het grootst!


Rechter is inderdaad ook hetgeen ik naar streef, alhoewel ik nog een lange weg te gaan heb. Maar waar een wil is, is een weg.. Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
John Locke

John Locke

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 343


BerichtGeplaatst: zo 13 sep 2009 18:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

A. schreef:
tikSimone schreef:
Ik vind het wel een mooie reden om rechten te studeren, eigenlijk.
En A, als je rechter gaat worden, dan lijkt me je invloed het grootst!


Rechter is inderdaad ook hetgeen ik naar streef, alhoewel ik nog een lange weg te gaan heb. Maar waar een wil is, is een weg.. Wink
Maar het is mij nog niet duidelijk waar jij op dit moment aan denkt. Waarin missen de rechters op dit moment dan ethische normen? Over welke normen heb jij het dan? Hoe zou jij het bijvoorbeeld anders doen?
Het is nog wat vaag allemaal...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
A.



Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 8


BerichtGeplaatst: zo 13 sep 2009 18:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Maar ik vraag me dus af waar A. precies aan denkt. Dat er ethische keuzes kunnen worden gemaakt is duidelijk, maar het is verleidelijk om daarbij de functie die de advocaat vervult uit het oog te verliezen. In de populaire media gebeurt dit vaker wel dan niet.

Uit A.'s toelichting lees ik eerlijk gezegd niets dat mij gerust stelt dat A. niet dezelfde fout maakt. (Overigens ook niets dat onmiskenbaar op het tegendeel wijst.)

tikSimone schreef:
En A, als je rechter gaat worden, dan lijkt me je invloed het grootst!

Ik zit niet te wachten op een rechter die geen recht spreekt maar ethiek doceert.


Met dit berichtje wil ik graag reageren op al uw berichten die naar aanleiding van mijn stuk zijn geplaatst. Ik weet niet hoe ik meerdere quote's in een bericht kan plaatsen maar ik zal het proberen zo overzichtelijk mogelijk te doen.

Als eerste uw bericht van gisteren 12:56, waarin u stelt dat het de taak is van advocaten om hun cliënten optimaal te verdedigen. Deze stelling van u deel ik niet geheel. Het klopt dat advocaten er zijn voor rechtzoekenden, voor mensen die zichzelf niet kunnen bijstaan in het grote gerommel van rechtsregels, maar niet ten koste van alles. In uw bericht doelt u al op vormfouten, wat een erg interessante kwestie is. Klopt het niet dat juristen er ook voor het recht zijn, in plaats van alleen voor de cliënt?

Ik citeer artikel 3 lid 2 Advocatenwet:
Zij [eigen toevoeging: advocaten] leggen de navolgende eed of belofte af:
'Ik zweer (beloof) getrouwheid aan de Koning, gehoorzaamheid aan de Grondwet, eerbied voor de rechterlijke autoriteiten, en dat ik geen zaak zal aanraden of verdedigen, die ik in gemoede niet gelove rechtvaardig te zijn.'

Geen woord in deze eed of belofte met betrekking tot cliëntenbelangen, nietwaar?
Het laten begaan van een vormfout komt naar mijn mening in strijd met deze belofte, immers; hoe kan een advocaat een vormfout rechtvaardig vinden?

Met bovenstaande wil ik niet zeggen dat de advocaat er niet voor de cliënt is. Uiteraard wel, maar wel binnen de perken van de wet ( én ethiek).

Een advocaat die een zaak laat lopen door een vormfout van het OM is in mijn ogen een slechte, onzekere advocaat: eentje die bang is de zaak niet op een rechtvaardige manier te winnen.

Met betrekking op uw laatste bericht aangaande op welke rechter u zit te wachten: Recht moet zeker gesproken worden, op een ethisch verantwoordde manier binnen de grenzen van de wet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
A.



Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 8


BerichtGeplaatst: zo 13 sep 2009 18:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

John Locke schreef:
A. schreef:
tikSimone schreef:
Ik vind het wel een mooie reden om rechten te studeren, eigenlijk.
En A, als je rechter gaat worden, dan lijkt me je invloed het grootst!


Rechter is inderdaad ook hetgeen ik naar streef, alhoewel ik nog een lange weg te gaan heb. Maar waar een wil is, is een weg.. Wink
Maar het is mij nog niet duidelijk waar jij op dit moment aan denkt. Waarin missen de rechters op dit moment dan ethische normen? Over welke normen heb jij het dan? Hoe zou jij het bijvoorbeeld anders doen?
Het is nog wat vaag allemaal...


Ik doel met mijn berichten meer op advocaten dan op rechters. Onomstotelijk staat vast dat er teveel advocaten in het vak zitten die geen ander doel voor ogen hebben dan geld verdienen en winpercentages. Hun doelen gaan ten kosten van het recht. Zaken worden op vuile manieren gewonnen ( bijv. het eerder genoemde voorbeeld vormfouten) die op geen enkele manier goed te praten zijn in het licht van het vak rechten.

Ik citeer uit de Volkskrant dinsdag 11 augustus 2009, pagina 4, "De grenzen van pleiten met passie":

Advocaat Jan Boone gruwt van dit soort initiatieven [mijn toevoeging: bijeenkomsten tussen advocaten en OvJ]. 'Er is onder juristen een soort cultuur gerezen van: met elkaar praten is goed. Dat is absurd. Het getuigt van 19de -eeuws denken. Waarom moet een advocaat het rechtssysteem dienen? Ik draai niet mee in dat systeem. Ik sta een cliënt bij tegen de almachtige overheid die hem een kopje kleiner probeert te maken. Het systeem moet juist falen; dat is mijn opdracht'.

Niemand die mij ervan kan overtuigen dat het recht voor zulke advocaten is opgericht. En niemand die mij kan overtuigen dat bovenstaande mening van Advocaat Jan Boone daadwerkelijk de taak van advocaten is. Of vinden jullie van wel?



P.S. Wellicht dat we deze discussie elders moeten voeren, een aparte topic moeten aanvragen? Ik kan me voorstellen dat de discussie die hier nu gaande is niet veel meer te maken heeft met de vraag waarom je rechten bent gaan studeren.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: zo 13 sep 2009 19:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Ik zit niet te wachten op een rechter die geen recht spreekt maar ethiek doceert.
Daar gaat het ook niet over. De rechter moet recht spreken. Het gaat er om dat rechters niet dat gedrag hoeven te honoreren of tolereren dat onethisch is, aan welke zijde dat gedrag ook valt.

Het gaat om inhoud, niet om vorm. En als je het accent op de inhoud wilt laten vallen, dan is rechter zijn nu eenmaal de handigste positie om daar invloed op uit te oefenen, aangezien je als advocaat in wezen slechts invloed hebt op jezelf en niet op het gedrag van de wederpartij, of dat nou het OM of een advocaat is. Het is de rechter die beslist.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: zo 13 sep 2009 21:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

A. schreef:
Als eerste uw bericht van gisteren 12:56, waarin u stelt dat het de taak is van advocaten om hun cliënten optimaal te verdedigen. Deze stelling van u deel ik niet geheel. Het klopt dat advocaten er zijn voor rechtzoekenden, voor mensen die zichzelf niet kunnen bijstaan in het grote gerommel van rechtsregels, maar niet ten koste van alles. In uw bericht doelt u al op vormfouten, wat een erg interessante kwestie is. Klopt het niet dat juristen er ook voor het recht zijn, in plaats van alleen voor de cliënt?

Dus ik had aardig in de gaten waar je aan dacht.

Kijk, als een verdachte op een "vormfout" vrij komt, dan is dat zo omdat de wetgever (of de rechtspraak) dit als sanctie op die vormfout heeft gezet. Het is niet de advocaat die dit heeft bedacht!

Quote:
Geen woord in deze eed of belofte met betrekking tot cliëntenbelangen, nietwaar?

Het is volstrekt rechtvaardig om een cliënt vrij te krijgen op een vormfout als de wetgever dit zelf als sanctie op die vormfout heeft gezet.

Voor jouw informatie: het is tegenwoordig hoogst zeldzaam dat een verdachte op een vormfout vrijkomt. Dat is eigenlijk alleen zo als de fout van zo'n aard is dat een eerlijk proces niet meer mogelijk is. Maar dit is feitelijk van geen belang voor mijn betoog.

Het is de taak van het OM om vormfouten te voorkomen. Het is de taak van de wetgever om in abstracto aan te geven wat voor vormfouten wat voor gevolgen hebben. Het is de taak van de rechter om in concreto een beslissing te nemen.

Het is de taak van de advocaat om zijn cliënt optimaal te verdedigen, om de rechten die zijn cliënt al heeft optimaal te verwerkelijken.

Wat jij voorstaat, is dat een advocaat in bepaalde gevallen verhindert dat een verdachte zich beroept op de rechten die hem zijn gegeven. Zo'n advocaat past niet in onze rechtsstaat! Zo'n advocaat hoort in een dictatuur thuis.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: zo 13 sep 2009 21:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

A. schreef:
Zaken worden op vuile manieren gewonnen ( bijv. het eerder genoemde voorbeeld vormfouten) die op geen enkele manier goed te praten zijn in het licht van het vak rechten.

Dan heb je echt nog niet goed in de gaten waar "rechtsstaat" voor staat, en hoe belangrijk dit begrip is.

Quote:
Ik citeer uit de Volkskrant dinsdag 11 augustus 2009, pagina 4, "De grenzen van pleiten met passie":

Advocaat Jan Boone heeft het perfect begrepen!!

Overleg tussen advocaten en OvJ, dat was zo in het Derde Rijk.

Het is de opdracht van de advocaat om het systeem te doen falen opdat het blijft werken!

Quote:
P.S. Wellicht dat we deze discussie elders moeten voeren, een aparte topic moeten aanvragen? Ik kan me voorstellen dat de discussie die hier nu gaande is niet veel meer te maken heeft met de vraag waarom je rechten bent gaan studeren.

Eens. Hier bijvoorbeeld.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
John Locke

John Locke

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 343


BerichtGeplaatst: zo 13 sep 2009 21:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eerlijk gezegd schrik ik nogal van de mening die A. heeft over advocaten en op de gebrekkige informatie waarop A. deze mening heeft gebaseerd.
En als reden om rechten te willen studeren en zelfs om rechter te willen worden, is deze 'mening' helemaal verkeerd.

A. zou iig juist een slechte rechter zijn aangezien hij/zij een heel duidelijk vooroordeel heeft tegenover advocaten en hier niet objectief tegenover staat. Ook dat is ethiek.
Ik hoop maar dat A. die houding tijdens de studie afleert.....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
pacta sunt servanda

pacta sunt servanda

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 805


BerichtGeplaatst: ma 14 sep 2009 8:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ach, ik vind het allemaal wel meevallen. Het is duidelijk iemand die teveel naar films (en SBS nieuws) heeft gekeken in plaats van naar de waarheid (zijn boeken). Dit zal nog wel bijdraaien tijdens zijn studie.

Het nieuws laat alleen de sappige verhalen zien (Hell's Angels of Holleeder). Hierdoor kan een "leek" het idee krijgen dat advocaten hun best doen om bepaalde evident niet de meest zuivere personen (in deze zin worden geen mensen beledigd; het betreft louter een mening/voorbeeld/gissing Mr. Green ) vrij te pleiten.

De achterliggende gedachte achter een advocaat, recht op een eerlijk proces, wordt uiteraard niet telkens bij zo'n bericht genoemd.
_________________
~Tempora mutantur, et nos mutamur in illis~
Bekijk profiel Stuur privé bericht
A.



Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 8


BerichtGeplaatst: ma 14 sep 2009 12:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

John Locke schreef:
Eerlijk gezegd schrik ik nogal van de mening die A. heeft over advocaten en op de gebrekkige informatie waarop A. deze mening heeft gebaseerd.
En als reden om rechten te willen studeren en zelfs om rechter te willen worden, is deze 'mening' helemaal verkeerd.

A. zou iig juist een slechte rechter zijn aangezien hij/zij een heel duidelijk vooroordeel heeft tegenover advocaten en hier niet objectief tegenover staat. Ook dat is ethiek.
Ik hoop maar dat A. die houding tijdens de studie afleert.....


Ik ben bang dat de uiteenzetting van mijn mening verkeerd is gevallen bij u en anderen. Dit zal ongetwijfeld te maken hebben met mijn verkeerde uitleg en het feit dat ik nog redelijk "nieuw" ben in het rechtenvak.

De ideeën die ik heb zijn verre van radicaal of bedoeld om de rechtstaat en rechtshulp te ondermijnen. In mijn berichten met bona fides heb ik me vergist in twee begrippen. 1) Vormfouten, in deze sta ik volledig achter bona fides, ik heb mij vergist in het begrip. 2) Waar ik op doelde zijn advocaten die bewust een fatale termijn laten lopen t.b.v. het winnen van een zaak.

Mijn entree tot dit forum is groots uitgepakt. Ik zal eerst eens rustig informatie inwinnen en op een geschikt moment zal ik het duidelijk(er) proberen uit te leggen. Ik bewaar deze discussie voor later Wink

A.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: ma 14 sep 2009 23:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

A. schreef:
1) Vormfouten, in deze sta ik volledig achter bona fides, ik heb mij vergist in het begrip.

Altijd fijn als het lukt iemand te overtuigen Very Happy

Quote:
2) Waar ik op doelde zijn advocaten die bewust een fatale termijn laten lopen t.b.v. het winnen van een zaak.

Als je daarbij bijv. denkt aan advocaten die bewust een procedure traineren enkel in de hoop dat er ergens iets misgaat, dan ben ik het wel met je eens. Een fout uitlokken is wat anders dan op een fout wijzen die al gemaakt is. Net zoals het wel ethisch is om iemand wegens gebrek aan bewijs vrij te pleiten, maar niet om de dader voorafgaand aan de daad voor te lichten hoe hij zo min mogelijk sporen achterlaat. Iemand die zich niet aan de wet wil houden hoef/mag je daarbij niet helpen, maar iemand die de overtreding al heeft begaan heeft recht op een optimale verdediging.

Quote:
Mijn entree tot dit forum is groots uitgepakt. (...)

Voor alle duidelijkheid, ik ben het natuurlijk niet oneens met je streven naar ethisch handelen binnen de advocatuur en andere delen van het rechtssysteem. Maar het is daarbij dus wel zaak om de verschillende rollen in het systeem goed uit elkaar te houden.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: do 17 sep 2009 22:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als advocaten en OM met elkaar praten hoeft dat toch niet tot een soort achterkamertjespolitiek te leiden? Ik vind het idee op zich helemaal niet verkeerd als de insteek is om tot verbetering van rechtsstatelijkheid te komen.

Nu kent men elkaar ook heus al wel van de rechtbank, hoor!
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
A.



Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 8


BerichtGeplaatst: do 17 sep 2009 22:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

tikSimone schreef:
Als advocaten en OM met elkaar praten hoeft dat toch niet tot een soort achterkamertjespolitiek te leiden? Ik vind het idee op zich helemaal niet verkeerd als de insteek is om tot verbetering van rechtsstatelijkheid te komen.

Nu kent men elkaar ook heus al wel van de rechtbank, hoor!


Ik vind het ook een goed idee, als het op de juiste manier wordt uitgevoerd. Denk dat begrippen als transparant en controlleerbaar daarin erg belangrijk zijn, maar met een goed werkend systeem waarbij overleg kan worden gevoerd tussen partijen, kan dat in veel gevallen leiden tot een goed einde. Een soort van mediation binnen de rechtbank.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 6 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds