Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 20:49
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Waarom ben je rechten gaan studeren?!?
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 5 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  

Waarom Rechten?
Ik wist niks anders
6%
 6%  [ 15 ]
Als kleuter wist ik al dat ik iets met rechten wilde doen
39%
 39%  [ 86 ]
De mooiste vrouwen liepen bij de rechtenfaculteit
14%
 14%  [ 31 ]
De mooiste mannen liepen bij de rechtenfaculteit
1%
 1%  [ 4 ]
Rechten!? Wat is dat?
3%
 3%  [ 7 ]
Ik wist niks anders, maar nu wel... dit is het!
35%
 35%  [ 77 ]
Totaal aantal stemmen : 220

Auteur Bericht
felice



Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 33


BerichtGeplaatst: do 10 jan 2008 1:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

leuk he snuffelstages, heb ik ook bij een forensisch patoloog/patoloog anatoom gedaan. minder leuk was de losse baarmoeder die op tafel kwam te liggen voor mijn neus. "en nu zullen we eens kijken of deze persoon (welke???) kanker heeft" kwam er nog zo leuk uit.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Basa



Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 256


BerichtGeplaatst: zo 26 apr 2009 21:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Waarom rechten, uhhhm, nouja de rest had ik al geprobeerd!

ICT - hbo alleen P gehaald
MWD - hbo gehaald
BE- HBO alleen P gehaald
psychologie - aan de RU en alleen P gehaald

Toen ben ik maar rechten dus gaan studeren..... Wink Ik wordt nog steeds uitgelachen door iedereen en niemand gelooft dat ik deze studie ga afmaken, dus daarom maak ik het af. Laughing
Bekijk profiel Stuur privé bericht
erikjanneman

erikjanneman

Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): 
Berichten: 35


BerichtGeplaatst: di 07 jul 2009 9:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

MER gekozen om me meer te orienteren (lekker brede opleiding). Achteraf gezien geslaagd, omdat ik nu weet dat het juridische aspect mij trekt, aan de andere kant MER is te breed om ergens diep op in te gaan. Kennis is nu nog maar erg beperkt in mijn ogen. Daarom 4 jaar voltijd rechten er achteraan.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Mea Culpa



Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 37


BerichtGeplaatst: di 07 jul 2009 21:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hiervoor een nutteloze flower power studie gedaan. Toen ik wat ouder en wijzer werd schrok ik me rot van de kansen op de arbeidsmarkt en besloot ik dat ik liever mijn sokken op zou eten dan te eindigen als een doorgedraaide lerares maatschappijleer of beroepswerkloze te eindigen.

Dan liever advocaat;)
_________________
A little sincerity is a dangerous thing, and a great deal of it is absolutely fatal.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
JoelHendriks



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 61


BerichtGeplaatst: wo 05 aug 2009 16:24    Onderwerp: Mijn verantwoording Reageer met quote Naar onder Naar boven

Na de HAVO:

via toelating: Technische Natuurkunde (Enschede); na 1,5 jr. kreeg ik een burn-out. Vervolgens nog een half jaar gedaan; toch maar gestopt i.v.m. studievertraging en uiteindelijk verwachte studieduur.

Toen 1 jaar Integrale VeiligheidsKunde op de Saxion Hogeschool; geen studiemotivatie.

Daarna 1 jaar gewerkt.

En vorig jaar september toch maar weer studie opgepakt, maar nu iets wat ik echt leuk vind: Rechten.

Op de middelbare school was ik al lid van de MR, GMR van Ons Middelbaar Onderwijs (zeer grote onderwijskoepel in Brabant), leerlingenraad enz. enz. In mijn tijd in Enschede volgde ik voor diverse media (krant/radio) de lokale en regionale politiek met veel plezier; en tijdens het jaartje IVK vond ik eigenlijk maar één groep vakken echt leuk: de rechtvakken.

Bovendien zie ik mezelf nog wel 35 jaar volhouden (als het aan de plannen van het huidige kabinet ligt...) in de juridische sector.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MarionJ



Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 4


BerichtGeplaatst: wo 09 sep 2009 14:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik had altijd veel verschillende dingen die mij leuk leken, van koken tot het leger in
Ik heb allebei gedaan...
Ik heb op de Middelbare Hotelschool gezeten *gaaaaaap* en ik ben militair bij de luchtmacht geweest.
Bij de KLu zou ik naar de MIVD gaan, wetjes hier, regeltjes daar, echt wat voor mij.
Jammer genoeg moest ik na 4 maanden stoppen met de opleiding ivm een beenblessure.

Toen dacht ik: wat vond ik nou overal leuk?
Idea

Op de hotelschool kreeg ik recht, ik vond het geweldig toen ik een vriend van mij kon helpen met mijn kennis van het recht (overeenkomsten enzo...)
Ik heb een beveiligersopleiding gedaan (keuze was werken en trainen voor de KLu of naar school en trainen voor de KLu, school is makkelijker te vinden) Wat vond ik daar interessant? Jawel, het rechten aspect waar je mee te maken krijgt in die opleiding
En wie was er de enige in IMO-S 2008 2 Alfa die het verschil wist tussen hoger beroep en cassatie? Inderdaad, ik.

Daarom ben ik in februari begonnen met HBO rechten aan de HAN en het bevalt me uitstekend.
Interessante vakken, leuke opdrachten en eindelijk weer eens een opleiding die een uitdaging vormt (ik bedoel het niet denigrerend, maar MBO 2 en 4 gewoon echt beneden mijn niveau) en wonder boven wonder haal ik met alleen mijn MAVO diplomaatje nog goede cijfers ook Smile
Bekijk profiel Stuur privé bericht
A.



Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 8


BerichtGeplaatst: za 12 sep 2009 0:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Omdat er momenteel genoeg rotten in het vak zitten die geen enkel idee hebben waar het recht voor dient en hoe het dient te worden toegepast; die enkel en alleen uit zijn op geld of winpercentages. Deze gekke praktijken moeten worden gestopt, en wel snel voordat de samenleving alle geloof in ons rechtsysteem heeft opgegeven ( en terecht!). Ik wil meewerken aan deze omwenteling. Ik wil het recht meer ethiek inblazen.

A.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
John Locke

John Locke

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 343


BerichtGeplaatst: za 12 sep 2009 7:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou, ik wens je heel veel sterkte!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
A.



Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 8


BerichtGeplaatst: za 12 sep 2009 10:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

John Locke schreef:
Nou, ik wens je heel veel sterkte!


Dankje, maar het is veel wenselijker als je meehelpt Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
John Locke

John Locke

Leeftijd: 39
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 343


BerichtGeplaatst: za 12 sep 2009 12:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

A. schreef:
John Locke schreef:
Nou, ik wens je heel veel sterkte!


Dankje, maar het is veel wenselijker als je meehelpt Wink
Ik verdien liever later heeeel, veeeel geld! Wink
Maar zereneus: als je alleen daarvoor rechten doet, weet ik niet of dat helemaal gaat lukken en hoop ik dat je niet teleurgesteld zult zijn als het niet helemaal gaat lukken. Maar er zullen vast ook andere reden zijn.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: za 12 sep 2009 12:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik hoop niet dat A. doelt op bijv. strafrechtadvocaten die "uit geldbelustheid" de meeste zware criminelen op vormfouten proberen vrij te krijgen.

Dat hoort namelijk gewoon bij hun werk: het optimaal verdedigen van de rechten van de cliënt. Advocaten zijn er niet om hun cliënten in het gevang te krijgen; daar is de OvJ voor.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Sokratez



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 7


BerichtGeplaatst: za 12 sep 2009 17:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Daaruit vloeit geen verplichting om een ieder ook daadwerkelijk als client aan te nemen.

Het streven is nobel en ik wens A. dan ook veel succes!
_________________
Ik was altijd al het type om te vechten
Niet met jou, maar voor mijn principes en rechten
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: zo 13 sep 2009 12:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vind het wel een mooie reden om rechten te studeren, eigenlijk.
En A, als je rechter gaat worden, dan lijkt me je invloed het grootst!
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: zo 13 sep 2009 14:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sokratez schreef:
Daaruit vloeit geen verplichting om een ieder ook daadwerkelijk als client aan te nemen.

Dat is waar, maar het zou het einde van de rechtsstaat betekenen als er rechtszoekenden zouden zijn die geen advocaat kunnen vinden.

Het is de functie van de advocaat om te zorgen dat mensen die zelf geen rechtenstudie hebben gevolgd, daardoor niet in een nadelige positie komen te verkeren ten opzichte van mensen die wel een rechtenstudie hebben gevolgd. Dit is een zeer belangrijke functie, want essentieel voor het goed functioneren van de rechtsstaat. Het is gelijk ook de enige functie van de advocaat. De rest moet hij aan de rechterlijke macht en het OM overlaten.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Sokratez



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 7


BerichtGeplaatst: zo 13 sep 2009 17:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Eens.
Het kan je echter niet ontgaan zijn dat de invulling van die functie in de praktijk gepaard gaat met vraagtekens op ethisch vlak.
Van nivellering tussen mensen die een rechtenstudie hebben gevolgd is namelijk geen sprake. Er zal nou eenmaal altijd een kwaliteitsverschil optreden. Vaak volgt dan de koppeling aan het geldelijk gewin waar A. op doelde.

Uiteraard is dit niet anders in andere branches, maar uitgerekend het vak Rechten leent zich bij uitstek voor een 'ethische invulling'.
Wie weet dat A. dit ooit op zijn manier weet te bewerkstelligen
Wink
_________________
Ik was altijd al het type om te vechten
Niet met jou, maar voor mijn principes en rechten
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 5 van 7 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds