Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 20:01
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Waarom ben je rechten gaan studeren?!?
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 7 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  

Waarom Rechten?
Ik wist niks anders
6%
 6%  [ 15 ]
Als kleuter wist ik al dat ik iets met rechten wilde doen
39%
 39%  [ 86 ]
De mooiste vrouwen liepen bij de rechtenfaculteit
14%
 14%  [ 31 ]
De mooiste mannen liepen bij de rechtenfaculteit
1%
 1%  [ 4 ]
Rechten!? Wat is dat?
3%
 3%  [ 7 ]
Ik wist niks anders, maar nu wel... dit is het!
35%
 35%  [ 77 ]
Totaal aantal stemmen : 220

Auteur Bericht
Bernard

Bernard

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 36


BerichtGeplaatst: za 20 mrt 2004 13:53    Onderwerp: Waarom ben je rechten gaan studeren?!? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als je zegt dat je Rechten studeert, krijg je altijd een cliché te horen, namelijk: Wist je niet wat je wilde studeren!?
Net zoals dat bij economen gedacht wordt dat zij dromen over snel rijk worden, grote auto voor de deur en dat soort nonsens.

Ik vraag me af of dat nog steeds geldt....

Dus laat je stem gelden!!!!

Holla

Bernard

ps. voor de moddereter en de webmeester, ik weet niet of dit de goede plaats is...voor deze poll.
_________________
Mess with the best, die like the rest.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
de Webmeester
Webmeester
de Webmeester

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 15631


BerichtGeplaatst: za 20 mrt 2004 14:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

netjes gedaan, Bernard! Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger ICQ nummer
Warda

Warda

Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 119


BerichtGeplaatst: za 20 mrt 2004 16:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Waarom ben ik rechten gaan studeren? Rolling Eyes Nou voor mij geldt die cliché cker niet! Ik wil al héééééééééééééééééééL lang advocate worden, dus vandaar dat ik dus ook al heel lang wist dat ik rechten wilde gaan studeren. De studie is trouwens precies wat ik rvan had verwacht: LEUK n INTERESSANT (vind ik dan he). Ik vind ook dat mensen die zeggen dat rechten n saaie studie is niet weten waar ze t over hebben. Wanneer ik zei dat i rechten wilde gaan studeren, kreeg ik altijd te horen (altijd mensen die t zelf niet hebben gedaan Wink ) oow vet saaie studie man! Nou tot nu toe ben ik t daar ABSOLUUT niet mee eens!

xxx Warda
_________________
Love is all, hate is nothin'
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: za 20 mrt 2004 16:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ook ik wist al vrij vroeg dat ik Rechten wilde gaan studeren.

Niettemin denk ik dat het vooroordeel nog wel correct is. In mijn propedeusejaar zijn een hoop studenten gestopt omdat ze Rechten waren gaan studeren omdat ze niets anders wisten en ze bleken het te saai te vinden.

Het saaie hangt denk ik samen met hoe leuk je de studie zelf vindt. Als jij het recht echt interessant vindt, vind je de studie vaak leuker en niet saai. Op het moment dat je het gekozen hebt omdat je niets anders wist en er dan naderhand achterkomt hoeveel je moet lezen en het je niet 'boeit'.....dan kan ik me best voorstellen dat je het saai vindt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ramonkey

Ramonkey

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UvA
Studieomgeving (MA): UvA
Berichten: 2280


BerichtGeplaatst: za 20 mrt 2004 16:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik wist het ook altijd al dat ik met iets met rechten wilde gaan doen. Ik heb een hekel aan die clichés, maar goed dat hou je gewoon.
Wel makkelijk dat ik precies wist wat ik wilde want ken genoeg mensen die het nu nogsteeds niet weten Sad
_________________
Be the change you want to see in the world
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Bernard

Bernard

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 36


BerichtGeplaatst: za 20 mrt 2004 18:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

-Uit Opa's verhalenboek-

Er was eens een kleine pinda, deze kleine knul wilde als kind altijd piloot worden of op een kraan werken... Naarmate dit pinda-tje een baard in zijn keel kreeg, ging hij nadenken over wat hij nu werkelijk wilde worden. Iets met milieurecht leek hem wel leuk. Dus ging hij zich orienteren en kwam erachter dat er op dat moment niet een aparte studie aan toegewijd was... Eenmaal in de eindexamenklas ging hij toch maar eens op een rijtje zetten wat ie leuk vond. Iets met rechten, dat was zeker... maar ook iets met wiskunde, want met cijfertjes was ie ook wel sterk.
En dus kwam hij tot de samensmelting: Fiscale economie.
Eenmaal studerende aan de UvA, smaakte het fiscale naar meer en dus wilde hij zich het fiscaal recht meester maken (let op de woordspeling Wink !!!).
En hij leefde nog lang en gelukkig..
_________________
Mess with the best, die like the rest.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Diana

Diana

Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 430


BerichtGeplaatst: zo 21 mrt 2004 21:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Op de Havo hebben allerlei opleidingen mijn aandacht getrokken, maar doordat ik beslist niet naar het VWO wilde, vielen universitaire studies af en ben ik technische bedrijfskunde gaan doen. Tijdens deze studie kwam ik er achter dat het rechtenvak me toch bleef trekken en heb ik na het afstuderen de keuze gemaakt om er nog een studie van vier jaar achter te gaan doen en dat is dus rechten geworden.

En met die keuze ben ik echt reuze blij. Mijn gevoel voor rechtvaardigheid lijkt hier prima op zijn plek te zijn Very Happy
_________________
_______________________________________
If you always do what you always did,
you will always get, what you always got.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
Denise

Denise

Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 530


BerichtGeplaatst: zo 21 mrt 2004 23:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nou dit verhaal staat volgens mij al elders op het forum maar ok...

Ik wou oorspronkelijk tolk/vertaler doen in Antwerpen, omdat ik helemaal gek ben op de franse taal en cultuur. Ik zag hier niet echt perspectief in (slechts 4 tolken per jaar die afstuderen van de zoveel 100 in het 1e jaar zeg maar) dus ben een keer met een vriendin meegeweest naar een open dag rechten. Dus zodoende. Vond het echt super (en die vriendin is uiteindelijk iets anders gaan doen haha)

Liefs,
Denise
_________________
Always look on the bright side of life...

Liefs, Miss Flash Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
aran

aran

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 44


BerichtGeplaatst: vr 23 apr 2004 20:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik had op de middelbare school een maatschappijleerdocent die zo enorm de bom was dat ik dacht'dat wil ik ook' dus dan maar rechten gaan doen he want dan kan je maatschappijleerdocent worden.

of zo iets, nee ik had echt geen idee wat ik wilde, maar ik wist wel wat ik niet wilde en na het wegstrepen van alle andere studies bleef rechten over en ik moet zeggen dat het een enorm goede keus is geweest van mezelf Cool
_________________
"Ik vind jou echt giega goed als je zelf je gordel om doet"
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
It's me ... Peetje!

It's me ... Peetje!

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 329


BerichtGeplaatst: zo 25 apr 2004 13:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik volg nu de opleiding MER, maar naar mijn mening te breed om een leuke juridische functie (op HBOniveau) te gaan bekleden. Graag zou ik als parketsecretaris bij het OM terechtkomen, maar daarvoor is wel Nederlands Recht vereist met de afstudeervariant strafrecht verplicht. En aangezien ik in twee jaar mijn meestertitel kan halen, ga ik dus in september beginnen met het vrijstellingenprogramma in Nijmegen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Céline

Céline

Leeftijd: 45
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): HZu

Berichten: 57


BerichtGeplaatst: zo 25 apr 2004 13:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Al heel vroeg wist ik dat ik iets richting Rechten wilde studeren.
Helaas had je dit alleen op uni niveau en ik vond MER te breed, dit was niet wat ik wilde

Nu heb ik 2 jaar de opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening gedaan, dit was namelijk mijn tweede keus. Toch na 2 jaar kon ik de drang van rechten niet weerstaan en ben toch begonnen aan rechten op de uni...


tot nu toe bevalt het me uitstekend, ik weet echt zeker dat ik hiermee doorwil. Nu nog alle studiepunten halen voor mijn bindend studieadvies en dan ben ik helemaal blij Very Happy
_________________
Wanneer iets niet zeker is...
... is alles mogelijk!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage MSN messenger
Sanne



Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): UM

Berichten: 6


BerichtGeplaatst: zo 25 apr 2004 15:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik wist het in het begin niet tot ik bij wat studies rond ben gaan kijken... En toen ik op de UM binnen liep bij een open dag dacht ik meteen, hier ga ik studeren!
En ik vind het bijzonder leuk!!
_________________
MaY AnGelS LeAd U In
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: ma 26 apr 2004 20:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Toen Kafka nog een klein Kafkaatje was zeiden alle mensen in zijn omgeving dat hij iets moest doen met zijn verbale "gaven" en dat hij een goed advocaat zou zijn.
Toen hij iets groter (en misschien ook een beetje wijzer) was begon hij serieus na te denken over zijn toekomst.
Daarbij was verbazingwekkend genoeg niet het recht belangrijk maar meer de rechtvaardigheid.
En toen een oud en wijs man hem ooit vertelde dat je "het systeem" alleen kunt aanpassen van binnenuit het systeem was de keuze makkelijk gemaakt.
Na de toenmalige studie doorgefietst te zijn toch maar aangemeld bij de UvT.
En na een paar omweggen uiteindelijk toch uitgekomen bij de studie Rechten.
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Linde

Linde

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 373


BerichtGeplaatst: do 29 apr 2004 11:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ok, je bent alvast gewaarschuwd, dit wordt een lang verhaal...

Ik wist eigenlijk nooit wat ik wilde gaan studeren, alleen dat ik wilde gaan studeren. Mijn probleem is dat ik alles leuk vindt... Op de middelbare school zei ik altijd dat ik later minister president wilde worden, want dan had je overal mee te maken, dus van alle vakgebieden wat (was mijn theorie). Toen ik in mijn eindexamenjaar zat moest ik toch gaan kiezen, en ik had een leuke lerares Economie, dus dat werd het dan maar. Wat al wel duidelijk was is dat ik in Rotterdam ging studeren, want mijn toenmalige vriendje zat in Den Haag... Jammer genoeg heeft Rotterdam alleen geen Letteren faculteit, waar ik achteraf gezien misschien meer thuis zou hebben gehoord... Maar alleen Economie vond ik echter een beetje saai, en in Rotterdam hebben ze het meester-doctorandus-programma, wat betekent dat je zowel Economie als Rechten doet, en dat dan (als het goed is) binnen 6 jaar afrondt... Dus dat werd het.
Maar na een trimester had ik het al wel gezien bij Economie, dat past echt totaal niet bij mij (het bedrijfsleven heeft zij sowieso nooit getrokken, dus waarom ik ooit gedacht heb dat economie mij lag weet ik ook niet...), dus toen ben ik maar doorgegaan met rechten.
Ik moet wel zeggen dat rechten mij echt is meegevallen in vergelijking tot het beeld dat ik er van te voren van had. het is helemaal niet saai, maar juist levend en verassend vaak actueel. Ik vind mijn studie ook zeker interessant, maar er is wel een maar...
Misschien klink ik een beetje als een zeikerd, maar ik vind rechten wel interessant enz, maar het is niet mijn ding. Niet dat ik er helemaal warm voor loop ofzo. Ik zit ook nog steeds over mijn studiekeuze te twijfelen, of ik niet toch iets anders moet gaan doen, of misschien hierna nog een andere studie, of wat anders... Best wel frustrerend. Vooral als ik naar veel van mijn vrienden kijk die echt een passie hebben voor wat ze doen. Dat wil ik ook! Maar bij rechten heb ik dat niet... Maar ik weet ook niet wat het dan wel zou moeten zijn... Ik heb wel een passie, namelijk boeken en lezen, maar dat houdt ook op wanneer mijn studie begint, want als ik dingen verplicht moet lezen, heb ik er geen zin meer in...
Kortom, ik ben gewoon moeilijk, daar ben ik me ook terdege van bewust, en diegene die nu nog niet is afgehaakt of gedemotiveerd door mijn onnoemelijk lange verhaal, is op de hoogte van mijn diepste zieleroerselen (voor zover het mijn studie betreft dan... Smile )

Dat was het wel, sorry dat het zo'n lang verhaal is geworden...
Liefs Linde
_________________
Pluk de dag!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Juul

Juul

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 2636


BerichtGeplaatst: do 29 apr 2004 13:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik zie dat ik nog niet gereageerd heb op dit onderwerp, nu is dat ook niet zo raar, ik studeer immers geen rechten. Maar toch wil ik graag wel mijn keuze voor Beleid en Management in de Gezondheidszorg toelichten.
Ik heb voor deze studie gekozen omdat mijn interesse heel breed ligt, en ik altijd iets met gezondheidszorg heb gehad. Ik kom al van kinds af aan in ziekenhuizen, niet omdat me iets mankeerde, maar omdat mijn mamma er werkte.
Verder zit organiseren mij in het bloed, ga ik graag met mensen om, en beleid, daar ligt mijn interesse. Ook heb ik een wereldverbeteraar in mij, en waar kun je dat beter in kwijt dan in beleid? Heb wel lang gezocht naar iets waarbij ik direct had: Hier wil ik verder mee! En nu ik er al zolang mee bezig ben, heb ik af en toe ook wel genoeg van de gezondheidszorg. Maar uiteindelijk blijft het wel trekken. Ik krijg op 4 vlakken onderwijs: Beleid en organisatiewetenschappen, Gezondheidseconomie, Sociaal Medische Wetenschappen en Gezondheidsrecht.
Heb niet echt een voorkeur voor een van deze vlakken. Neig wel naar de beleid en organisatiekant, maar of dat nou meer beleid of organisatiekunde is, dat weet ik niet.
Op dit forum lees ik dan ook graag over de actualiteiten, en geef graag daar mijn mening over. Kan dat doen vanuit verschillende velden. Breng graag die velden samen, om daarna een zo compleet mogelijke mening te vormen.
Verder heeft het recht natuurlijk een nauwe band met het beleid. Het recht is afhankelijk van politiek en beleid en andersom. Heb ook weleens overwogen om politicologie te studeren, maar ben er niet van overtuigd dat ik dat ook helemaal zou afmaken. Dus hou het voor nu maar bij BMG.
Zo en dat was mijn verhaal in het kort....
_________________
Si vis amari, ama!

Verander het verleden, begin vandaag!

Kusje, Juul
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 7 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds