Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Tarım ve hayv...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu ma 20 mei 2024 0:25
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

WOZ taxatie vraag
Moderators: Michèle, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mr.joost



Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 79


BerichtGeplaatst: ma 16 jul 2012 12:47    Onderwerp: WOZ taxatie vraag Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb bezwaar gemaakt tegen mijn eigen WOZ beschikking. De Heffingsambtenaar heeft nu zijn taxateur opdracht gegeven tot een hertaxatie.

De taxateur heeft hiertoe de bouwer/aannemer van mijn woning benaderd en deze informatie gevraagd over een juridische procedure die tussen mij en aannemer heeft gespeeld. Deze kwestie is uiteindelijk buiten rechte afgewikkeld. Ik vind deze handelswijze van Heffingsambtenaar laakbaar nu deze zich in laat met zaken die hem niet aan gaan. Tevens vind ik dat de bouwer/aannemer deze informatie niet had mogen geven.

Zijn er wegen om hier nog iets mee/tegen te doen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: ma 16 jul 2012 16:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wat is het probleem.........
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mr.joost



Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 79


BerichtGeplaatst: ma 16 jul 2012 17:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sorry, ging iets mis, zie het bericht hieronder.

Laatst aangepast door mr.joost op ma 16 jul 2012 17:02, in totaal 2 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mr.joost



Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 79


BerichtGeplaatst: ma 16 jul 2012 17:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het probleem is dat tijdens het contact tussen de taxateur en de bouwer/aannemer informatie over genoemde procedure naar voren is gekomen die ik op zich wel kan weerleggen (nl. foutieve interpretatie van een arbitrale uitspraak) maar die ik liever gewoon in dat dossier had gehouden zonder dat taxateur er kennis van had genomen.

Ik vind in feite dat de taxateur niet op deze wijze zich tot de bouwer/aannemer van de woning had mogen wenden met vragen over een dergelijk dossier.

Het feit dat dit wel gebeurd is bemoeilijk mijn rechtspositie.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ronald78



Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 796


BerichtGeplaatst: ma 16 jul 2012 17:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Waarom zou het laakbaar zijn dat de heffingsambtenaar derdenonderzoek doet om informatie boven water te krijgen dit licht kan werpen op voor de heffing van belasting van belang zijnde zaken?

Ter vergelijk: als ik geld heb op een rekening bij een buitenlandse bank en ik heb dat niet aangegeven in box 3, dan 'bemoeilijkt' het mijn rechtspositie als de fiscus aan die bank om informatie vraagt over mijn rekening. Toch zullen weinigen betogen dat dat onrechtmatig of laakbaar handelen is van de fiscus.
_________________
Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: ma 16 jul 2012 19:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

mr.joost schreef:
Het probleem is dat tijdens het contact tussen de taxateur en de bouwer/aannemer informatie over genoemde procedure naar voren is gekomen die ik op zich wel kan weerleggen (nl. foutieve interpretatie van een arbitrale uitspraak)

Doe dat dan.

(Zoals ik al eens eerder heb opgemerkt: word toch geen beroepsklager.)
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mr.joost



Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 79


BerichtGeplaatst: di 17 jul 2012 8:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:

(Zoals ik al eens eerder heb opgemerkt: word toch geen beroepsklager.)

Uiteraard niet. Maar ik kom zowel in mijn praktijk alsook bij mezelf privé zeer veel onzorgvuldig voorbereide besluiten tegen. Je kunt mij niet kwalijk nemen dat ik namens cliënten die dat willen, dat soort besluiten aanvecht. Dat is mijn brood.

Het voorbeeld met de bank vind ik overigesn van andere orde. Een bank heeft een bepaalde informatieplichting richtign fiscus. Een aannemer schendt naar mijn oordeel de privacy van mij door inhoudelijk informatie te geven over zulke deals.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: di 17 jul 2012 11:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

mr.joost schreef:
Je kunt mij niet kwalijk nemen dat ik namens cliënten die dat willen, dat soort besluiten aanvecht.

Daar is niets mis mee, maar wat jij steeds lijkt te willen is je gram halen wegens vermeend onrecht dat je zou zijn aangedaan, waar mensen in feite gewoon hun werk doen.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
heffingsambtenaar



Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 18


BerichtGeplaatst: di 17 jul 2012 15:15    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

mr.joost schreef:
bona fides schreef:

(Zoals ik al eens eerder heb opgemerkt: word toch geen beroepsklager.)

Uiteraard niet. Maar ik kom zowel in mijn praktijk alsook bij mezelf privé zeer veel onzorgvuldig voorbereide besluiten tegen. Je kunt mij niet kwalijk nemen dat ik namens cliënten die dat willen, dat soort besluiten aanvecht. Dat is mijn brood.

Het voorbeeld met de bank vind ik overigesn van andere orde. Een bank heeft een bepaalde informatieplichting richtign fiscus. Een aannemer schendt naar mijn oordeel de privacy van mij door inhoudelijk informatie te geven over zulke deals.


misschien even artikel 3 van het Besluit gegevensverstrekking Wet waardering onroerende zaken erop na slaan Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mr.joost



Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 79


BerichtGeplaatst: do 19 jul 2012 8:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

heffingsambtenaar schreef:
mr.joost schreef:
bona fides schreef:

(Zoals ik al eens eerder heb opgemerkt: word toch geen beroepsklager.)

Uiteraard niet. Maar ik kom zowel in mijn praktijk alsook bij mezelf privé zeer veel onzorgvuldig voorbereide besluiten tegen. Je kunt mij niet kwalijk nemen dat ik namens cliënten die dat willen, dat soort besluiten aanvecht. Dat is mijn brood.

Het voorbeeld met de bank vind ik overigesn van andere orde. Een bank heeft een bepaalde informatieplichting richtign fiscus. Een aannemer schendt naar mijn oordeel de privacy van mij door inhoudelijk informatie te geven over zulke deals.


misschien even artikel 3 van het Besluit gegevensverstrekking Wet waardering onroerende zaken erop na slaan Wink

Dank voor deze reactie. Ik lees daarin niets over eventuele gerechtelijke geschillen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mr.joost



Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 79


BerichtGeplaatst: do 19 jul 2012 8:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

heffingsambtenaar schreef:
mr.joost schreef:
bona fides schreef:

(Zoals ik al eens eerder heb opgemerkt: word toch geen beroepsklager.)

Uiteraard niet. Maar ik kom zowel in mijn praktijk alsook bij mezelf privé zeer veel onzorgvuldig voorbereide besluiten tegen. Je kunt mij niet kwalijk nemen dat ik namens cliënten die dat willen, dat soort besluiten aanvecht. Dat is mijn brood.

Het voorbeeld met de bank vind ik overigesn van andere orde. Een bank heeft een bepaalde informatieplichting richtign fiscus. Een aannemer schendt naar mijn oordeel de privacy van mij door inhoudelijk informatie te geven over zulke deals.


misschien even artikel 3 van het Besluit gegevensverstrekking Wet waardering onroerende zaken erop na slaan Wink

Dank voor deze reactie. Ik lees daarin niets over eventuele gerechtelijke geschillen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
heffingsambtenaar



Leeftijd: 53
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 18


BerichtGeplaatst: do 19 jul 2012 9:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

mr.joost schreef:
heffingsambtenaar schreef:
mr.joost schreef:
bona fides schreef:

(Zoals ik al eens eerder heb opgemerkt: word toch geen beroepsklager.)

Uiteraard niet. Maar ik kom zowel in mijn praktijk alsook bij mezelf privé zeer veel onzorgvuldig voorbereide besluiten tegen. Je kunt mij niet kwalijk nemen dat ik namens cliënten die dat willen, dat soort besluiten aanvecht. Dat is mijn brood.

Het voorbeeld met de bank vind ik overigesn van andere orde. Een bank heeft een bepaalde informatieplichting richtign fiscus. Een aannemer schendt naar mijn oordeel de privacy van mij door inhoudelijk informatie te geven over zulke deals.


misschien even artikel 3 van het Besluit gegevensverstrekking Wet waardering onroerende zaken erop na slaan Wink

Dank voor deze reactie. Ik lees daarin niets over eventuele gerechtelijke geschillen.


er staat wel een informatie plicht dat niet specifiek de beroepsprocedure vermeld staat lijkt me alles behalve relevant, de informatieplicht is er, dus mijn inziens einde van deze (zinloze) discussie
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mr.joost



Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 79


BerichtGeplaatst: do 19 jul 2012 11:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als je de discussie zinloos vindt, waarom reageer je dan?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: do 19 jul 2012 13:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

mr.joost schreef:
Als je de discussie zinloos vindt, waarom reageer je dan?

Omdat hij dacht dat je voor rede vatbaar was.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mr.joost



Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 79


BerichtGeplaatst: vr 20 jul 2012 7:12    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat ben ik ook, maar ik probeer het te begrijpen. Hoe dan ook, het probleem lijkt vooralsnog via een andere manier opgelost.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds