Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu wo 17 apr 2024 1:12
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Vraag over werkgever.
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Mike030



Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 18


BerichtGeplaatst: zo 28 sep 2014 16:57    Onderwerp: Vraag over werkgever. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo allemaal.
Ik ben hier nieuw, en heb een brandende vraag die ik maar eens hier neer ga zetten. erg ingewikkeld is het niet, maar wat is nou de juiste stap? zeker in deze moeilijk tijd, is men erg zuinig op zijn baan. maar wat als:

Mijn vrouw werkt bij AxionContinu te Utrecht. daar waar ze gastvrouw is.
Mijn vrouw is in het verleden vaak ziek geweest, ( ik citeer vorig jaar)
De reden hiervan was dat het, in het prive leven niet zo best ging.

Hiervan was de werkgever op de hoogte, en mijn vrouw kreeg op een dag een gesprek. dit vanwege de ziekmeldingen. vorig jaar heeft haar werkgever een soort van overeenkomst opgesteld waar in stond dat mijn vrouw dit jaar (2014) niet meer ziek mocht worden. Haar werkgever achte dat ze deze overeenkomst zou ondertekenen. iets wat ze NIET heeft gedaan.

Dit is, op één dag na niet meer gebeurd. op die bewuste dag is mijn vrouw door werkgever naar huis gestuurd ivm ziekte.
Na aanleiding van haar goede cijfers heeft ze 5 uren per week extra gekregen op haar contract. erg fijn, zou je denken tot dat:

Mijn vrouw loopt al ruim 2 weken met pijn in haar onderbuik. dit kan natuurlijk van alles zijn. zij is naar de huisarts gegaan vanwege haar klachten. de dokter vertrouwde het niet en heeft haar meteen met spoed door gestuurd naar het ziekenhuis.

Daar bij een gynaecoloog geweest en die kon niet vinden.
Wel vertelde hij dat het verstandig is om toch weer naar de huis arts te gaan en te zeggen dat er bij de gynaecoloog niks te vinden was maar de pijn er nog wel is.

Toen gingen we het weekend in. mijn vrouw ging echt kapot van de pijn.
Hap gebeld en ze moest komen, ook omdat ze het verslag in hadden gezien van de gynaecoloog.

nadat ze daar was geweest heeft de huisarts zelf weer onderzoek gedaan en wat blijkt, ze heeft ontstekingen aan haar uitstulpingen van haar dikke darm. de dienstdoende arts heeft haar verzocht om rustig aan te doen en om haar rust te nemen.

Aangezien dat in de familie zit, en iemand uit de familie hiermee is doorgelopen en de rest van haar leven aan de stoma zit heeft mijn vrouw haar dienstdoende CO dienst gebeld vanmorgen met de mededeling dat zij dus die ontstekingen heeft en rust moest nemen van de huisarts en dat ze maandag naar haar eigen praktijk moest voor door verwijzing.

Echter vertelde de co dienst dat ze haar ziek melding niet mochten accepteren. ook werd er bij gezegd "Als je toch besluit om niet te komen, dan schrijf ik dat op als werk weigering"

Waarop mijn vrouw vandaag huilend op de werk vloer heeft gestaan van de pijn. dit bleef ook niet onopgemerkt bij haar collega's. die vroegen aan haar ben je ziek? je ziet er slecht uit. waarop mijn vrouw aangaf dat ze dus die ontstekingen heeft. waarop een collega zegt die zelf daar in de zorg zit "Wist je wel dat je niet meer dan een half uur per dag achtereen mag lopen met die ontstekingen?!" waarop mijn vrouw reageerde dat zij niet ziek gemeld mocht worden ivm haar achtergrond van vorig jaar.

Mijn vraag is:
Mag een werkgever een doktersadvies negeren, en haar werknemer erop wijzen dat als ze naar dat advies luistert dat dat dan werk weigering is?

Ook krom vind ik de manier van omgaan daar.
Want ze mag niet meer ziek worden geheel dit jaar maar geeft wel 5 uren per week extra op contract, mijn reactie is dan "Als je zo bang bent dat ze steeds ziek word, waarom dan wel 5 uren per week extra op contract als het gaat om een werknemer die veel ziek is geweest?

Nogmaals mijn vrouw heeft die overeenkomst nooit getekend.
Mijn laatste reactie is, Een werkgever kan in mijn ogen nooit een werknemer verplichten te komen werken als een dokter een heel ander advies geeft. oftewel, gewoon komen werken tegen je eigen gezondheid, en doktersadvies in.

Morgen gaan we zo wie zo de bond bellen.
Hebben jullie toevallig tips? wat is wel verstandig en niet?
Moeten we naar de dokter luisteren of naar de werkgever?

In afwachting,
groet Mike.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: zo 28 sep 2014 17:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Uw vrouw is ziek en moet dus niet gaan werken. Uw werkgever stelt dat ze niet ziek is. Dan is het erg verstandig een deskundigenoordeel bij het UWV te vragen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: zo 28 sep 2014 18:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De werkgever verbiedt uw vrouw om zich ziek te melden.

Dat is verwerpelijk en daarom zonder meer slecht werkgeverschap!

Ik raad aan om direct, dus nog vandaag, per telefoon, sms, heb, e-mail en brief een ziekmelding te versturen, en aan te geven een jurist in te schakelen!
Neem morgenochtend direct contact op met de vakbond waar uw vrouw blijkbaar lid van is.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
DENNIS79



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1754


BerichtGeplaatst: ma 29 sep 2014 11:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Een werkgever mag een ziekmelding (in principe) niet weigeren. Dat kan hij pas doen nadat een bedrijfarts daar iets zinnigs over heeft gezegd. Uw vrouw mag het werk staken en haar rust pakken. Wel moet ze ingaan op elk (redelijk) verzoek van de werkgever of elk verzoek van de ingeschakelde bedrijfarts om over haar beperkingen tot het verrichten van werk te praten.
_________________
"Nusquam est, qui ubique est"
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Mike030



Leeftijd: 37
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 18


BerichtGeplaatst: do 16 okt 2014 9:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt allemaal voor de reactie's!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds