Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 7:00
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Vraag: Privacy en Google
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
rbruggemans



Leeftijd: 55
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: di 20 jan 2009 11:06    Onderwerp: Vraag: Privacy en Google Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo allen,

Ik ben geen jurist, dat is waarom ik mijn vraag hier stel en hopelijk ook antwoord krijg.

In de tijd dat nieuwsgroepen iets waren waar je zo in kon posten en deze nog niet toegankelijk waren voor de hele wereld, heb ik veel posts gedaan. Dit is de periode (ruw gezegd) 1998 - 2002.

Nieuwsgroepen zijn daarna naar Deja.com gegaan en zij hebben als eerste alles toegankelijk gemaakt. Daarna is Deja overgenomen door Google.

Nu wil ik die berichten het liefst verwijderd hebben. Ik heb 2 brieven naar Google gestuurd, waarvan vorig jaar december 1 die ik met ontvangstbevestiging heb verstuurd via het postkantoor. De ontvangstbevestiging is mooi teruggekomen en ondertekend, hij is dus ontvangen daar.

In mijn brief heb ik heel duidelijk gemaakt waarom ik de berichten graag laat verwijderen (eventuele zoekopdracht door toekomstige werkgevers op mijn naam). Ik heb hiervan nog steeds niks gehoord.

Het lijkt mij dat bij zulke berichten een soort bewaarplicht is van een aantal jaar en deze na het verstrijken van die datum dus weggegooid worden.

Als ik nog 1 brief zou sturen met ontvangstbevestiging en ik hoor weer niks, wat kan ik hieraan doen?

Kan ik bijvoorbeeld in Amerika (met behulp van een jurist uit California, de staat waar Google is gevestigd) een rechtszaak starten tegen Google wat betreft mijn privacy?

Of kan ik vanuit Nederland iets hieraan doen?

Hopelijk heeft u een antwoord.

Vriendelijke groet,
R.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
sabri

sabri

Leeftijd: 48
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 441


BerichtGeplaatst: di 20 jan 2009 15:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Enkele jaren geleden heb ik ook wat oude posts van mezelf verwijderd via de tool die ze daarvoor beschikbaar hebben:

http://groups.google.com/groups/msgs_remove

Meer info hierover op: http://groups.google.com/support/bin/answer.py?hl=en&answer=46493

Edit: overigens klopt je verhaal niet geheel. Nieuwsgroepen zijn nooit naar Deja.com gegaan. Elke (zichzelf respecterende) internetprovider heeft een nieuwsserver en krijgt de artikelen via een soort peer-to-peer systeem. Elk artikel is dan ook op duizenden servers tegelijk te vinden. Vanwege de schaalgrootte worden op de meeste servers artikelen niet langer dan een maand, hooguit twee maanden bewaard. Deja.com heeft destijds een archief aangemaakt een deze doorzoekbaar gemaakt. Dat archief is overgenomen door Google. Met veel marketingblabla heeft Google geprobeerd om mensen te laten denken dat Google eigenaar is van nieuwsgroepen, maar dat is dus niet zo. Zelfs als Google jouw postings weghaald kunnen deze nog in tientallen archieven staan en zelfs opvraagbaar zijn.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
rbruggemans



Leeftijd: 55
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 2


BerichtGeplaatst: di 20 jan 2009 16:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi
Bedankt voor je reactie!

De tool was ik al bekend mee, dat was ik vergeten in het verhaal te zetten. In de brieven die ik heb geschreven heb ik gevraagd een exclude op mijn naam te doen zodat die postings niet meer opvraagbaar zijn op mijn naam maar ik gaf aan dat ik ze liever verwijderd zie van de server. Dit omdat het veel postings zijn om handmatig te gaan opzoeken en verwijderen etc. Dit zou Google met mijn toestemming makkelijker kunnen (delete *.* of exclude *.? zoiets).

Je verhaal over dat artikelen nog op duizenden andere servers kunnen staan is schrikbarend. Maar het goede daarvan is dat zij WEL na 2 maanden de cache leeggooien ivm ruimtegebrek.

Trouwens ook bedankt voor de correctie wbt Google en Deja. Klopt, dat archief is overgenomen. Bij mij archief kan dynamisch zijn (stukken worden nog vaak opgevraagd/gebruikt), semi-statisch of statisch. Lijkt mij dat de posts die IK heb gedaan tot het laatste behoren en dus zeker weg kunnen. Als er al een soort selectie van archieven op die bestanden wordt gedaan!

Ik wil dus heel graag dat Google die postings uit dat nieuwsarchief gooien of mijn naam excluden.

Wat kan ik dus concreet doen na verschillende (gedocumenteerde) verzoeken aan Google en zij verwijderen dit niet/excluden mijn naam niet?

Groet,
R.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds