Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu wo 24 apr 2024 11:08
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Voortijdig beeindigen huurcontract
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  

Voortijdig beeindigen huurcontract door pers. omstandigheden
Voortijdig beeindigen
0%
 0%  [ 0 ]
huurcontract
100%
 100%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 1

Auteur Bericht
paulvrenken



Leeftijd: 52
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: wo 02 apr 2014 14:42    Onderwerp: Voortijdig beeindigen huurcontract Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb een huurcontract (als huurder) dat loopt tot december 2014. Echter door persoonlijke omstandigheden ben ik gedwongen te verhuizen (ik ben gescheiden, heb co-ouderschap over twee dochters en mijn oudste dochter van 9 jaar heeft diabetes type 1 gekregen en daar moet/wil ik dichterbij wonen).

Kan ik voortijdig de huur beeindigen?

Zie onderstaande de details over de communicatie:

In eerste instantie reageert de verhuurder afhoudend.
Dit heb ik vervolgens uitgebreid toegelicht bij de verhuurder 14 januari (per mail).
“1. de situatie met diabetes type 1 betekent een strict dagritme van iedere 4 uur bloed controleren, insuline spuiten voor het eten, gepast dieet, extra begeleiding. 
Om een en ander geregeld te krijgen zal ik wat dichter bij de kinderen en hun moeder moeten wonen. Mijn dochter is pas 9 en heeft veel steun nodig.
Nu moet ik daar (te) veel vrij voor nemen, en dat kan ik en mijn ex niet al te lang volhouden.
Ik noem dit overmacht.
2. Ik refereer aan jouw woorden, toen we het huurcontract tekenden over de termijn van twee jaar, "we zijn geen huisjesmelkers mocht er wat gebeuren  (toen was mijn moeder net met kanker gediagnostiseerd -dat gaat goed overigens-").  Daarmee heb ik de indruk gekregen dat we een component van rekbaarheid in de overeenkomst hadden zitten.”

Mijn ex heeft geen auto en bij hoge en lage bloedwaardes is het essentieel om daar direct bij te zijn en actie te nemen. Mijn dochter heeft bovendien ook nog coeliakie, een gluten intolerantie, waardoor we dagelijks overleg hebben over voeding, bloedwaardes, omstandigheden en behandeling. Ze heeft de steun van vader en moeder nodig. Het is zelfs zo dat mijn werk in het gedrang komt hierdoor. Vandaar ook dat ik wil verhuizen.

De makelaar van de verhuurder heeft 23 januari per mail mijns inziens vervolgens laten weten akkoord te zijn (e-mail van makelaar: ("Ik heb begrepen dat wij een nieuwe huurder zullen gaan zoeken, zodat jullie de huurovereenkomst ook eerder kunnen beëindigen.") .

Ik begreep daaruit dat ze overleg hadden gehad en, mijns inziens, menselijkerwijs hebben gehandeld om te besluiten de huur voortijdig te beëindigen. En zonder enige ontbindende voorwaarde mijns inziens. Althans zo heb ik het begrepen en ernaar gehandeld.
Zij gaan een nieuwe huurder zoeken. Wij kunnen het huurcontract beëindigen. Prima. Fijn.
Deze reactie vond ik ook begrijpelijk gezien de ervaringen van de moeder van de verhuurder, die weet wat de ernst van een situatie kan zijn bij diabetes problematiek. Dat zijn dood of leven vraagstukken!!! Daar moet je als vader consequenties voor nemen.
Kortom ik ging een nieuwe woning zoeken vlakbij mijn ex, en die heb ik ook gevonden, een koopwoning op 150 mtr. afstand.

Ik heb ook in mail bevestiging dat ik de bankgarantie die ik nu heb staan terug krijg bij overdracht van de woning op 30 april. (“e-mail van 17 maart: “Op welke datum verlaat u de woning precies vermoed u? Op dat moment kunnen we de laatste inspectie uitvoeren (sleutels overhandigen, meterstanden noteren etc.) en indien alles correct wordt opgeleverd de bankgarantie uitbetalen.”

M.a.w. De makelaar heeft mij de indruk gegeven dat het netjes afgehandeld zou worden. Ik heb dan ook dat in ogenschouw nemend een koopcontract getekend op 19 maart. Wetende dat ik al mijn beschikbaar geld erin moet steken en zelfs moet lenen om het te kunnen kopen. In vertrouwen. Ik zou dus meer dan blut zijn verder, maar wel opnieuw kunnen beginnen.

Vervolgens heb ik voorgesteld om de bankgarantie eerder ongedaan te maken, en daarvoor een borg van een maand huur tegenover te stellen. Dit omdat ik het geld van de bankgarantie kan gebruiken bij de aankoop van mijn nieuwe woning en daarop kreeg ik de reactie 31 maart:
“Zodra verhuurder de borg heeft ontvangen, kan de bankgarantie teruggegeven worden. “
Vervolgens heb ik dezelfde dag 900 euro overgemaakt om het te regelen.
Nu wenst de verhuurder ineens een waarborgsom ter hoogte van de bankgarantie van 10.800 euro... En wordt gesteld dat er een huurder moet zijn...Ik ben compleet op het verkeerde been gezet en wil dit graag opgelost zien.

Wat mij verder dwars zit is de handelswijze t.a.v. het bekend maken van de verhuur van de woning. Ik had er meer achteraan gezeten als het duidelijk was dat de stelling zo was.
Of zelf actie ondernomen. Nu ging ik erachteraan omdat ik de parketvloer wil verkopen aan de nieuwe huurder of verhuurder. Ook dat is nog niet gebeurd nu:
1. de makelaar schreef 14 januari dat hij binnen een week de woning weer te huur zou aanbieden op internet. Dat is niet gebeurd.
2. Pas na 3 weken werden nieuwe foto's gemaakt
3. Pas 14 maart, 2 maanden na mijn melding is actie genomen en het huis op funda gezet... Dit overigens na mail “Zandoerleseweg 13a nog steeds NIET op funda!” en telefonisch contact van mij met een medewerker (Linda) van de makelaar die aangaf, “goh ik snap het niet, er is iets fout gegaan op funda...”
4. Pas daarna kwamen inderdaad de eerste bezichtigingen los.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds