Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...
aansprakelijkh...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 12:01
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Verzuim is verrekend met reguliere salaris i.t.t. VSO
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Natalia74



Leeftijd: 49
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: wo 28 jun 2017 15:17    Onderwerp: Verzuim is verrekend met reguliere salaris i.t.t. VSO Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goedemiddag,

Ik heb op 31 mei jl een vaststellingsovereenkomst ondertekend. Hierin is o.a. vastgelegd dat ik tot 1 augustus 2017 ben vrijgesteld van het verrichten van arbeid. Ook is er vastgelegd dat ik t/m 31 juli recht heb op mijn reguliere salaris. Tot vandaag zat ik in de ziektewet. Met mijn werkgever heb ik afgesproken dat ik mij vandaag zou betermelden.

Nu wil het geval zijn dat het verzuim met mijn reguliere salaris van de maand juni is verrekend.

Ik ben er vanuit gegaan dat als ik ben vrijgesteld van werk het verzuim niet van toepassing is.

Sta ik in mijn recht om alsnog mijn volledige salaris te ontvangen?

Ik hoop dat iemand mij kan adviseren.

Alvast bedankt voor de genomen moeite.

Mvg,
Natalia
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: wo 28 jun 2017 16:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedoelt u dat er 30% (of minder) is ingehouden? Dat mag bij ziekte, tenzij anders overeengekomen of een CAO anders bepaalt. En dat mag tot de dag van betermelding.

De vraag is dus wat er in uw vaststellingsovereenkomst letterlijk staat over doorbetalen salaris. Kunt u dat citeren?

Normaar gesproken staat er namelijk niet veel meer als bijvoorbeeld:
Werkgever betaalt Werknemer het salaris en het bijbehorende vakantiegeld door tot einde dienstverband.
Als er iets dergelijks staat, zult u genoegen moeten nemen met de inhouding.

Overigens schrijft u: Ik ben er vanuit gegaan dat als ik ben vrijgesteld van werk het verzuim niet van toepassing is.
Dat klopt niet. U bent ziek of niet ziek. En als u ziek bent kunt u niet ook vrijgesteld zijn van werk.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl


Laatst aangepast door UwJurist.nl op wo 28 jun 2017 16:57, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Natalia74



Leeftijd: 49
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: wo 28 jun 2017 16:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er staat het volgende:

Tot en met 31 juli 2017 behoudt werkneemster recht op haar reguliere loon (incl 8% vakantietoeslag)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: wo 28 jun 2017 16:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tja, dat is discutabel. Wat is regulier? Regulier is mijns inziens wat geldt volgens uw arbeidsvoorwaarden. En als dat minder salaris betekent bij ziekte, heeft de werkgever in principe een sterke zaak.
Maar, is hier uitdrukkelijk over onderhandeld? Bent u juridisch bijgestaan? Ligt hierover iets vast in mails o.i.d.? Wie heeft de overeenkomst opgesteld?
Dat kan allemaal van invloed zijn.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Natalia74



Leeftijd: 49
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: wo 28 jun 2017 17:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De VSO is opgesteld door mijn werkgever en dit heb ik laten controleren door een advocaat die mij juridisch heeft bijgestaan.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: wo 28 jun 2017 21:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dan hebt u een professional ingeschakeld die alert hoort te zijn op zulke zaken. Heeft de advocaat dezelfde mening als ik? Is dit met de advocaat van te voren besproken?
En nogmaals, u kunt niet ziek zijn (tegen 70%) en dan verwachten gedurende die tijd vrijgesteld te zijn van werk (tegen 100%).
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Vermeulen_J



Leeftijd: 52
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 164


BerichtGeplaatst: do 29 jun 2017 8:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Is er een CAO van toepassing op uw AO? En zo ja welke? Mogelijk dat hier verduidelijking in staat.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Natalia74



Leeftijd: 49
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: do 29 jun 2017 8:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb de volgende reactie van mijn advocaat ontvangen:

U heeft recht op uw voltallige salaris ongeacht het feit dat u zich met ingang van vandaag heeft beter gemeld. Dat is vermeld in artikel 2 van de VSO.

Artikel 2 van de VSO: Tot en met 31 juli 2017 behoudt werkneemster recht op haar reguliere loon (incl 8% vakantietoeslag)

Ik begin nu echt te twijfelen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Vermeulen_J



Leeftijd: 52
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 164


BerichtGeplaatst: do 29 jun 2017 8:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

één regeltje uit uw VSO kan een vertekend beeld geven.
Het lijkt mij dat hier ongeacht wel wat voorwaarden aan zitten.

Staat er ook niet een regeltje "Verder is op deze overeenkomst de *dit* en *dat* van toepassing"?

Als je het heel letterlijk leest kun je heel veel domme dingen uithalen met je werkgever en nog steeds recht hebben op je geld.

'Regulier' is hier denk ik het magische woord, want wat is regulier in uw situatie?


In mijn persoonlijke situatie zijn bijvoorbeeld wachtdagen van toepassing, waardoor bijvoorbeeld de eerste dag van ziekteverzuim voor eigen rekening komt (een verlofdag, of indien geen verlof meer, onbetaald verlof).
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Natalia74



Leeftijd: 49
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: do 29 jun 2017 9:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beëindiging arbeidsovereenkomst
1. De tussen Werkgeefster en Werkneemster bestaande arbeidsovereenkomst eindigt met
wederzijds goedvinden met ingang van 1 augustus 2017. Vanaf datum ondertekening
vaststellingsovereenkomst tot einde dienstverband is Werkneemster vrijgesteld van het
verrichten van arbeid. Werkneemster verleent op verzoek haar medewerking aan een juiste
overdracht van haar taken en verantwoordelijkheden en blijft tot de einddatum beschikbaar
om vragen te beantwoorden over de door haar uitgevoerde taken. Eventueel openstaande
vakantiedagen en overwerkuren worden als opgenomen beschouwd.
2. Tot en met 31 juli 2017 behoudt Werkneemster recht op haar reguliere loon (incl. 8%
vakantietoeslag).
Eindafrekening
3. Na beëindiging dienstverband zal Werkgeefster een definitieve eindafrekening aan
Werkneemster doen toekomen en tot financiële afwikkeling overgaan. Hieronder valt ook
het eventueel opgebouwde vakantiegeld. Werkgeefster zal deze eindafrekening uiterlijk 31
augustus 2017 aan haar voldoen.
Postcontractuele verplichtingen
4. Werkneemster blijft gebonden aan het overeengekomen concurrentiebeding c.q.
relatiebeding en het daaraan mogelijk gekoppelde boetebeding.
5. Het eventueel tussen Werkgeefster en Werkneemster geldende geheimhoudingsbeding blijft
onverminderd van kracht. Tevens komen Werkgeefster en Werkneemster overeen dat zij de
getroffen regeling jegens derden geheim zullen houden. Slechts indien partijen daartoe
wettelijk zijn gehouden, staat het hen vrij informatie te verstrekken over de getroffen
regeling. Voorafgaande aan de verstrekking van deze informatie zal hierover overleg
plaatsvinden tussen partijen en dienen partijen over de te verstrekken inform
overeenstemming met elkaar te bereiken. Daarnaast blijft het voor Werkneemster geldende
anti-ronselbeding onverminderd van kracht.
Verzekeringen
6. Per datum einde dienstverband eindigen alle mogelijke verzekeringen en regelingen waaraan
de Werkneemster uit hoofde van de arbeidsovereenkomst deelneemt. Verder handelt
Werkgeefster ten aanzien van een eventuele pensioenvoorziening overeenkomstig de wet-
en regelgeving bij einde dienstverband.
Eigendommen
7. Alle eigendommen (waaronder o.a. begrepen sleutels, tag, passen, (digitale) bestanden en
correspondentie, etc.) van Werkgeefster, die Werkneemster nog in haar bezit heeft, zullen
door Werkneemster uiterlijk op 31 juli 2017, bij Werkgeefster worden ingeleverd.
Werkneemster zal van de in te leveren (al dan niet elektronisch opgeslagen) eigendommen
geen exemplaren voor zichzelf behouden.
WW-uitkering
8. Werkgeefster en Werkneemster hebben er belang bij dat Werkneemster tijdig een WW-
uitkering aanvraagt. Daarom is Werkneemster verplicht om één maand voor de einddatum
van de arbeidsovereenkomst een WW-uitkering aan te vragen. Werkneemster verklaart
verder dat Werkgeefster haar erop heeft gewezen dat Werkgeefster niet kan garanderen dat
Werkneemster aanspraak heeft op een WW-uitkering.
Arbeidsongeschiktheid werknemer
9. Indien Werkneemster voordat vier weken zijn verstreken na het eindigen van deze
arbeidsovereenkomst ziek wordt, is Werkneemster niettegenstaande het eindigen van het
dienstverband verplicht om:
- zich onmiddellijk ziek te melden bij Werkgeefster;
- gehoor te geven aan een oproep te verschijnen bij de bedrijfsarts en/of arbeidsdeskundige
van Werkgeefster;
- aan Werkgeefster alle informatie te verstrekken die zij op grond van de Ziektewet of de WIA
aan Werkgeefster als eigenrisicodrager of aan het UWV dient te verstrekken. Indien
Werkneemster geen toestemming geeft medische gegevens aan Werkgeefster te
verstrekken, dient zij deze wel aan een bedrijfsarts of arts-gemachtigde te verstrekken;
- alle verplichtingen na te komen die volgen uit de Ziektewet en de WIA;
- mee te werken aan een door of namens Werkgeefster aangeboden re-integratietraject of
proefplaatsing;
- een (vervroegde) IVA-uitkering aan te vragen indien en zodra de bedrijfsarts dit mogelijk
acht.
10. De verplichtingen genoemd onder artikel 9 blijven bestaan zolang Werkneemster
arbeidsongeschikt blijft en een Ziektewetuitkering of een WIA WGA-uitkering ontvangt. Is
Werkneemster volledig hersteld, dan eindigen de verplichtingen, tenzij Werkneemster
binnen vier weken na hersteldmelding opnieuw arbeidsongeschikt raakt.

Indien Werkneemster het in onder artikelen 9 en 10 bepaalde overtreedt, verbeurt zij aan
Werkgeefster een direct opeisbare boete van € 5.000,00 voor iedere overtreding, alsmede
een bedrag van € 350,00 voor iedere dag, een gedeelte van een dag daaronder begrepen, dat
de overtreding voortduurt. Deze boete is rechtstreeks verschuldigd aan Werkgeefster en
strekt deze tot voordeel. Deze boete laat onverminderd het recht van Werkgeefster om
nakoming van voornoemde verplichtingen te vorderen.
Verklaring werknemer
12. Als Werkneemster voor 1 augustus 2017 elders een arbeidsovereenkomst aanvaardt, dan
eindigt de arbeidsovereenkomst tussen partijen op de datum waarop de nieuwe
arbeidsovereenkomst aanvangt. Werkneemster hoeft daarbij geen opzegtermijn in acht te
nemen, maar zal wel uiterlijk twee werkdagen voorafgaand aan de indiensttredingsdatum
Werkgeefster schriftelijk informeren.
Slotbepalingen
13. Bij einde dienstverband zal aan Werkneemster een positief getuigschrift worden verstrekt.
14. Partijen zullen zich, ook na einde dienstverband, niet in negatieve zin over elkaar uitlaten.
Bovendien zullen partijen zich onthouden van het doen van en/of het verlenen van
medewerking aan enige publicatie of mededelingen over de andere partij betreffende deze
overeenkomst. Overigens zullen partijen zich ten opzichte van de ander blijven gedragen,
overeenkomstig de eisen van het normale maatschappelijke verkeer en zich derhalve
onthouden van negatieve berichtgeving over de ander. Werkneemster zal bij het einde van
de arbeidsovereenkomst de profielen op LinkedIn en andere sociale media aanpassen voor
wat betreft de status van het dienstverband.
15. In deze overeenkomst is als uitgangspunt genomen dat de arbeidsovereenkomst niet
voorafgaand aan de overeengekomen einddatum op een andere wijze is geëindigd wegens
gedragingen van Werkneemster die een dringende reden opleveren in de zin van artikelen
7:677 juncto 7:678 BW. In geval zich voor de genoemde einddatum voor Werkgeefster een
dringende reden voordoet die een ontslag op staande voet rechtvaardigt, eindigt de
arbeidsovereenkomst op het moment dat de arbeidsovereenkomst vanwege deze grond
eindigt. In afwijking van het in deze overeenkomst bepaalde eindigt in dat geval de
verplichting van Werkgeefster tot doorbetaling van het loon op het moment van
ontslagverlening c.q. op het moment van ontbinding en kan Werkneemster ook overigens
aan deze vaststellingsovereenkomst geen aanspraken meer ontlenen.
16. Deze overeenkomst is een vaststellingsovereenkomst in de zin van artikel 7:900 BW. De
artikelen 7:900 tot en met 7:906 BW zijn derhalve van toepassing.
17. Werkneemster heeft het recht om binnen veertien dagen na de datum waarop deze tot
stand is gekomen, zonder opgaaf van redenen, de ontbinding van deze
vaststellingsovereenkomst met een schriftelijke verklaring aan Werkgeefster in te roepen
zoals bepaald in artikel 7:670b lid 2 BW
18. Op deze overeenkomst is Nederlands recht van toepassing. Partijen doen uitdrukkelijk
afstand van ieder recht om ontbinding, vernietiging of anderszins beëindiging van de werking
van deze vaststellingsovereenkomst te bewerkstelligen.
19. In het geval enige bepaling van deze vaststellingsovereenkomst door de rechter nietig,
vernietigbaar of anderszins niet verbindend wordt geacht, blijven de overige bepalingen van
deze overeenkomst onverkort van kracht. Werkgeefster en Werkneemster zullen de
nietige/vernietigbare of anderszins niet verbinden bepaling(en) vervangen door (een) geldige
bepaling(en) die zo dicht mogelijk zal/zullen aansluiten bij de doelstelling van de
oorspronkelijke bepaling(en).
20. Na uitvoering van de getroffen regeling zijn Werkgeefster en Werkneemster over en weer
jegens elkaar gekweten en hebben zij uit hoofde van de arbeidsovereenkomst niets meer van
elkaar te vorderen. Werkgeefster en Werkneemster verklaren daarnaast uitdrukkelijk dat zij
geen andere (mondelinge en/of schriftelijke) afspraken met elkaar hebben gemaakt, dan
hetgeen in deze vaststellingsovereenkomst uitdrukkelijk is opgenomen. Werkgeefster en
Werkneemster verlenen elkaar met andere woorden volledige en finale kwijting

Ik zie de regel er niet tussen staan
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: do 29 jun 2017 10:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vind uw advocaat bijzonder stellig. Waarschijnlijk om zich zelf te beschermen qua beroepsaansprakelijkheid. Hij/zij had beter moeten opletten.

Naar mijn mening is het dubieus. Uw reguliere salaris als u ziek bent is namelijk anders dan wanneer u beter bent. In beide gevallen kun je van regulier spreken. Het gewoonlijke salaris bij arbeidsgeschiktheid en het gewoonlijke salaris bij arbeidsongeschiktheid.

Regulier is niet hetzelfde als een term zoals volledig.

Als ik voor u op zou treden zou ik wel stellen dat u recht hebt op honderd procent, maar dat cliënte het niet op de spits wil drijven en genoegen neemt met het delen van het verschil.
Indien werkgever daarmee akkoord gaat heb u een mooi resultaat m.i.

Wel zou ik eerst nog even goed zoeken in de jurisprudentie in de hoop daarin steun te vinden voor uw standpunt (de tijd ontbreekt mij hiervoor en ik hoef niet het werk van uw advocaat te doen).
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: do 29 jun 2017 11:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk ook dat de redelijke uitleg van regulier is dat u voor de periode dat u ziek bent het gebruikelijke salaris dat u bij ziekte toekomt ontvangt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
hilde12



Leeftijd: 124
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1572


BerichtGeplaatst: do 29 jun 2017 18:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat is ook mijn mening.
Het reguliere salaris tijdens de ziekte was 70%.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Natalia74



Leeftijd: 49
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 6


BerichtGeplaatst: do 29 jun 2017 18:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn werkgever geeft nu het volgende aan:
Ik wil het ook zeker netjes houden en niet vervelend uit elkaar gaan. Ik heb het nogmaals nagevraagd bij de salarisadministratie en het volgende is gebeurd met je loonstrook van juni. 1. Volledig salaris voor de maand juni. 2. Correctie salaris ivm ziekte welke betrekking heeft op de voorgaande maand, in dit geval mei. Over de maand juni zullen we geen correctie ziekte toepassen.

Ik wist niet dat met terugwerkende kracht het ziekteverzuim werd verrekend. Er staat op mijn loonstrook geen periode van het verzuim. Helaas.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: do 29 jun 2017 21:21    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Tja. Voortaan een betere advocaat inschakelen ...
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds