Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 29 mrt 2024 3:54
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Verweerschrift bij ontslag
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Comp02



Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: do 17 sep 2015 20:40    Onderwerp: Verweerschrift bij ontslag Reageer met quote Naar onder Naar boven

Volgende week moet ik naar de rechter, omdat werkgever een ontslagaanvraag heeft ingediend. Niet heel spannend, werkgever hoopt alleen zo min mogelijk te betalen.

Ik heb zelf een verweerschrift tegen betaling gedownload: Verweerschrift ex artikel 7:685 BW. In het verzoek staat ook dat reden voor aanvraag ontslag is door verandering van omstandigheden.

Kom er verder ook wel redelijk uit, alleen nu is er echter één issue. 29 juli zou ik op staande voet zijn ontslagen, ik heb hier tegen verweer gevoerd en aangegeven beschikbaar te blijven voor werkzaamheden en verzocht op gebruikelijke wijze het loon uit te betalen. Het gemiddelde aantal uren over de laatste 3 maanden was 110 uur. Dus dat heb ik ook gevorderd.

Werkgever is teruggekomen en ik mocht de werkzaamheden weer hervatten op 25 augustus. Werkgever voerde aan dat hij het wel via de kantonrechter doet op grond van wijziging van omstandigheden. Over de maand augustus heb ik slechts uitbetaald krijgen op basis van 30 uur.

Werkgever weigert, ook deel uit arrogantie, het overige loon uit te betalen. Ik wil dit dus mee vorderen in het verweerschrift, maar kan dit eigenlijk wel? Of kan ik alleen maar een vergoeding vorderen conform de kantonrechtersformule, indien rechter de arbeidsovereenkomst ontbind.

DIT STAAT ER NU ONDER:

REDENEN WAAROM:
Verweerster zich wendt tot U E.A. Vrouwe/Heer Kantonrechter, met het eerbiedig verzoek
primair de gevraagde ontbinding af te wijzen en subsidiair, bij toewijzing van het
ontbindingsverzoek, ten laste van verzoekster aan verweerder een vergoeding toe te
kennen ter hoogte van een bedrag ad [_____],- bruto, als suppletie op een uitkering
krachtens de sociale verzekeringswetten of een eventueel lager inkomen elders.
Te voldoen binnen 14 dagen na de ontbinding. Voor het overige kosten rechtens.


Alleen het liefst en ik weet niet hoe ik dit moet vermelden in deze tekst, dat ik ook me loon vorder tot de arbeidsovereenkomst rechtsgeldig is ontbonden.

Want stel de rechter ontbind de arbeidsovereenkomst per 1 oktober en kent bijvoorbeeld een vergoeding toe, dan heb ik geen zin dat ik nog in gevecht moet gaan om het verschuldigde loon tot die periode.

Kan iemand me hierbij helpen evt tegen betaling heeft wel enige spoed.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: do 17 sep 2015 21:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Alleen al het feit dat u het over de kantonrechtersformule hebt geeft aan dat u niet goed bezig bent. Die bestaat niet meer. Er is nu de transitievergoeding en/of billijke vergoeding. U hebt dringend hulp nodig lijkt mij.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: do 17 sep 2015 21:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En ja, u kunt samenhangende vorderingen zoals loon meenemen in het tegenverzoek. Maar als u dat niet goed doet, lukt dat niet. Gebrek aan kennis van het arbeidsrecht ziet de rechter niet door de vingers.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Comp02



Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: do 17 sep 2015 22:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Naar mij weten heb je geen recht op een transitievergoeding als je minder dan 2 jaar bij werkgever in dienst bent.

Ik snap dat rechters streng zijn, vandaar ook mijn vraag. Het is een vrij kleine zaak, alleen wil wel het verschuldigd loon ontvangen.

Het verzoekschrift van werkgever is nog minder dan een A4tje groot en heeft hier verder geen gemachtigde voor ingeschakeld. Het boeit hem zelf weinig en ziet wel wat ie moet betalen.

Ik heb voldoende onderbouwing en bewijs. Alleen het stukje loon vorderen daar zoek ik hulp / voorbeeld voor.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
UwJurist.nl

UwJurist.nl

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 1012


BerichtGeplaatst: vr 18 sep 2015 9:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Comp02 schreef:
Naar mij weten heb je geen recht op een transitievergoeding als je minder dan 2 jaar bij werkgever in dienst bent.
.
U geeft nu pas aan dat u - blijkbaar - korter dan 2 jaar in dienst bent. Bovendien gaf ik niet aan dat ú daar aanspraak op kan maken. Ik gaf slechts in het algemeen aan welke soort vergoedingen er nu zijn. Als u hulp wil, kunt u mij benaderen, bijv. via een persoonlijk bericht op deze site.
_________________
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
UwJurist.nl
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Comp02



Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Ram


Berichten: 3


BerichtGeplaatst: do 24 sep 2015 9:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

De zitting heeft inmiddels plaatsgevonden. Hoe de situatie ook zal zijn, de rechter heeft al aangegeven dat de werkgever verplicht is het loon door te betalen tot in ieder geval november.

De arbeidsovereenkomst liep al af eind november en een verlenging zat er toch niet aan te komen.

Dus zoals het er nu uitziet komt het sowieso goed. Of de gevraagde ontbinding nou wel of niet wordt toegewezen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds