Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Outstanding С...
Gold signals -...
Gold Signal
Klacht tegen a...
Contact en str...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 10 mei 2024 10:09
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Verslaglegging na dagvaarding door derdenbeslagene
Moderators: Nemine contradicente, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
PcDealer



Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 164


BerichtGeplaatst: vr 11 jul 2014 9:20    Onderwerp: Verslaglegging na dagvaarding door derdenbeslagene Reageer met quote Naar onder Naar boven

UWV is gedagvaard op 26 mei jl vanwege openstaande posten bij Zorginstituut Nederland (voorheen College voor Zorgverzekeringen (CVZ)). De juistheid van deze vordering betwist ik bij de zorgverzekeraar. Dat is een andere discussie.

Ik heb van het UWV een brief gekregen waarin staat dat er beslag is gelegd op mijn uitkering en wat de beslagvrije voet is. Tevens staat vermeld dat per 16 juni a.s. de inhouding zal gaan plaatsvinden.

De overbetekening heeft binnen 8 dagen aan mijn adres plaatsgevonden, dus correct. Ik heb nu digitaal bezwaar gemaakt over het feit dat ze op mijn eerstvolgende uitkering gaan inhouden en hen verzoek dat pas bij de daarna volgende uitkering te doen.

Als ik namelijk 476a lid 1 Rv lees, dan mag men niet eerder dan 4 weken na het beslag een verslag aan de deurwaarder afgeven van wat er onder het beslag zal vallen. Daarna pas mag er daadwerkelijk ingehouden worden en afgestaan aan deurwaarder ex 477 Rv.

Quote:
Artikel 476a

1. Zodra vier weken zijn verstreken na het leggen van het beslag, is de derde verplicht verklaring te doen van de vorderingen en zaken die door het beslag zijn getroffen. Is de executie geschorst op grond van een tegen de executoriale titel gericht rechtsmiddel of een tegen de executie gericht verzet, dan loopt de termijn vanaf de betekening van de uitspraak, waarbij het rechtsmiddel is verworpen of het verzet is afgewezen, dan wel de schorsing is opgeheven of geweigerd.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0001827/TweedeBoek/Tweedetitel/Tweedeafdeling/Artikel476a/geldigheidsdatum_09-06-2014

Quote:
Artikel 477

1. De derde-beslagene die overeenkomstig het vorige artikel verklaring heeft gedaan, is verplicht de volgens deze verklaring [u]verschuldigde geldsommen aan de deurwaarder te voldoen en de verschuldigde goederen of af te geven zaken te zijner beschikking te stellen.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0001827/TweedeBoek/Tweedetitel/Tweedeafdeling/Artikel477/geldigheidsdatum_09-06-2014


Ik ben daarop gebeld door een jurist van de afdeling Bezwaar en Beroep met de mededeling dat hij het niet eens is met mijn betoog en zal snel schriftelijk reageren op mijn bezwaar.

Nu zoek ik verder onderbouwing voor mijn bezwaar of beroep op hun te nemen beslissing. Ik zie dat de jurisprudentie en kennelijk de memorie van toelichting elkaar tegenspreken zoals ook vermeld in http://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:GHAMS:2008:BD5766

Waar kan ik de documenten vinden van de Parl. Gesch. Wijz. waarin staat dat de bedoeling is om wel [u]na
4 weken pas beslag te laten uitvoeren teneinde de beslagene debiteur de kans te geven juridisch advies in te winnen n.a.v het derdenbeslag?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail AIM naam MSN messenger ICQ nummer
lawyer



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 629


BerichtGeplaatst: vr 11 jul 2014 12:59    Onderwerp: Re: Verslaglegging na dagvaarding door derdenbeslagene Reageer met quote Naar onder Naar boven

PcDealer schreef:
UWV is gedagvaard op 26 mei jl vanwege openstaande posten bij Zorginstituut Nederland (voorheen College voor Zorgverzekeringen (CVZ)). De juistheid van deze vordering betwist ik bij de zorgverzekeraar. Dat is een andere discussie.

Ik heb van het UWV een brief gekregen waarin staat dat er beslag is gelegd op mijn uitkering en wat de beslagvrije voet is. Tevens staat vermeld dat per 16 juni a.s. de inhouding zal gaan plaatsvinden.

De overbetekening heeft binnen 8 dagen aan mijn adres plaatsgevonden, dus correct. Ik heb nu digitaal bezwaar gemaakt over het feit dat ze op mijn eerstvolgende uitkering gaan inhouden en hen verzoek dat pas bij de daarna volgende uitkering te doen.

Als ik namelijk 476a lid 1 Rv lees, dan mag men niet eerder dan 4 weken na het beslag een verslag aan de deurwaarder afgeven van wat er onder het beslag zal vallen. Daarna pas mag er daadwerkelijk ingehouden worden en afgestaan aan deurwaarder ex 477 Rv.

Quote:
Artikel 476a

1. Zodra vier weken zijn verstreken na het leggen van het beslag, is de derde verplicht verklaring te doen van de vorderingen en zaken die door het beslag zijn getroffen. Is de executie geschorst op grond van een tegen de executoriale titel gericht rechtsmiddel of een tegen de executie gericht verzet, dan loopt de termijn vanaf de betekening van de uitspraak, waarbij het rechtsmiddel is verworpen of het verzet is afgewezen, dan wel de schorsing is opgeheven of geweigerd.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0001827/TweedeBoek/Tweedetitel/Tweedeafdeling/Artikel476a/geldigheidsdatum_09-06-2014

Quote:
Artikel 477

1. De derde-beslagene die overeenkomstig het vorige artikel verklaring heeft gedaan, is verplicht de volgens deze verklaring [u]verschuldigde geldsommen aan de deurwaarder te voldoen en de verschuldigde goederen of af te geven zaken te zijner beschikking te stellen.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0001827/TweedeBoek/Tweedetitel/Tweedeafdeling/Artikel477/geldigheidsdatum_09-06-2014


Ik ben daarop gebeld door een jurist van de afdeling Bezwaar en Beroep met de mededeling dat hij het niet eens is met mijn betoog en zal snel schriftelijk reageren op mijn bezwaar.

Nu zoek ik verder onderbouwing voor mijn bezwaar of beroep op hun te nemen beslissing. Ik zie dat de jurisprudentie en kennelijk de memorie van toelichting elkaar tegenspreken zoals ook vermeld in http://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:GHAMS:2008:BD5766

Waar kan ik de documenten vinden van de Parl. Gesch. Wijz. waarin staat dat de bedoeling is om wel [u]na
4 weken pas beslag te laten uitvoeren teneinde de beslagene debiteur de kans te geven juridisch advies in te winnen n.a.v het derdenbeslag?

De derde-beslagene (het UWV) heeft vier weken om juridisch advies in te winnen alvorens te verklaren; dat heeft dus niets met de beslagdebiteur (met jou) te maken. Het beslag "gaat in" vanaf de dag dat het beslag gelegd is (dat volgt uit het systeem van de wet; zie bijv. art. 475h Rv).
Bekijk profiel Stuur privé bericht
PcDealer



Leeftijd: 46
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 164


BerichtGeplaatst: vr 11 jul 2014 14:17    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dan lees ik de wet kennelijk helemaal verkeerd Sad

Onderstaande
Quote:
tegen de executoriale titel gericht rechtsmiddel of een tegen de executie gericht verze

moet ik lezen als ik moet de schuldeiser dagvaarden om tegen het derdenbeslag op te komen en dan kan de derden-beslagene het beslag opschorten?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail AIM naam MSN messenger ICQ nummer
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds