Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 23 apr 2024 21:21
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Verlaten plaats na verkeersongeval
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Keurige_Job



Leeftijd: 33
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 9


BerichtGeplaatst: vr 05 sep 2014 15:25    Onderwerp: Verlaten plaats na verkeersongeval Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste forumleden,

Deze week heeft mijn vader een brief gekregen van een opsporingsambtenaar uit Amsterdam. Volgens de opsporingsambtenaar zou er met de auto van mijn pa (de auto staat op zijn naam) op 9 mei 2014 tussen 11.00 uur en 19:00 uur, op de voor het openbaar verkeer openstaande weg een misdrijf zijn begaan, namelijk verlaten plaats na verkeersongeval.

Mede gelet op het feit dat de identiteit van de bestuurder(ster) die het misdrijf heeft gepleegd niet konden worden vastgesteld;

overwegende, dat bij onderzoek van de Rijksdienst voor het Wegverkeer is gebleken, dat bovengenoemd kenteken op de datum en tijdstip van het misdrijf op uw naam was gesteld;

gelet op artikel 165 lid 1 van de Wegenverkeerswet 1994;

vordert van u de identiteit van de bestuur(ster) binnen een termijn van 7 dagen na de datum van het poststempel, aan mij bekend te maken.

Wij zijn met stomheid geslagen want wij wonen in Brabant en zijn op 9 mei 2014 niet in Amsterdam geweest.
Ook hebben zijn wij op geen enkele manier bij een aanrijding of ongeval betrokken geweest. De auto wordt door zowel mijn vader als ik gereden. Ik heb in mijn agenda gekeken ik was die dag de hele dag werken. Na werktijd heb ik de auto gebruikt om te gaan sporten. Mijn vader was de hele dag oppassen op zijn pasgeboren zoontje. Wij hebben vandaag gebeld en gevraagd naar de opsporingsambtenaar die de brief heeft verzonden. Hij was niet aanwezig, we hebben ons nummer achtergelaten. Hij zal ons terugbellen.

Ik was vandaag ook ff naar het Juridisch Loket, daar vertelde ze mij dat wij moeten bewijzen dat de auto niet in Amsterdam was die 9de mei. Dat wordt lastig, de auto heeft de hele dag voor de deur gestaan. Maar hoe bewijzen we dat?
Nu is mijn vraag aan de deskundigen hier, Wat ik het beste kan doen?
Alle adviezen en tips zijn welkom.

Mocht dit eventueel in de verkeerde rubriek staan,mijn excuses daarvoor.
M.v.g,
Keurige_Job
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alfatrion

Alfatrion

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 789


BerichtGeplaatst: za 06 sep 2014 10:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben het niet helemaal eens met het juridisch loket. De bewijslast ligt bij de andere partij maar daaraan wordt snel voldaan.

Ik zou getuigenverklaringen vragen op je werk en de sportschool. Het liefst dat je daar was met je auto, maar anders dat je daar was en dan kun je dit aanvullen met een bewijs dat de auto van jou is en een verklaring dat je deze hebt gebruikt om naar je werk en de sportschool te komen.

In de tussentijd zou ik wel reageren op het bevel.
_________________
Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alfatrion

Alfatrion

Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 789


BerichtGeplaatst: za 06 sep 2014 10:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Met reageren bedoel ik een aangetekende brief sturen.
_________________
Een appel per dag houdt de dokters weg, vooral als je goed mikt. - Winston Churchill
Bekijk profiel Stuur privé bericht
ArieKanarie



Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UM

Berichten: 331


BerichtGeplaatst: za 06 sep 2014 12:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als het juridisch loket dit daadwerkelijk heeft gezegd dan slaat het juridisch loket de plank volledig mis. U hoeft niets te bewijzen, de tegenpartij moet bewijzen.

Ik heb overigens hetzelfde eens meegemaakt. Als u niet betrokken bent geweest bij het incident, gewoon blijven ontkennen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: za 06 sep 2014 15:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ArieKanarie schreef:
U hoeft niets te bewijzen, de tegenpartij moet bewijzen.

Die "tegenpartij" lijkt hier het OM te zijn. Het OM is op één of andere manier aan het kenteken van de auto gekomen. Het OM zal dus over één of ander bewijs beschikken.

De boel gelaten over je heen laten komen, want "ik was het niet en dus kunnen ze niets bewijzen" is niet verstandig. Het is zaak om zo snel mogelijk contact op te nemen met justitie om te achterhalen waarom ze denken dat die auto betrokken is geweest bij het ongeval. Dan weet je waar je je tegen hebt te verdedigen.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Keurige_Job



Leeftijd: 33
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 9


BerichtGeplaatst: za 06 sep 2014 17:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ArieKanarie schreef:
Als het juridisch loket dit daadwerkelijk heeft gezegd dan slaat het juridisch loket de plank volledig mis. U hoeft niets te bewijzen, de tegenpartij moet bewijzen.

Ik heb overigens hetzelfde eens meegemaakt. Als u niet betrokken bent geweest bij het incident, gewoon blijven ontkennen.


Hoe is de zaak bij u afgelopen? Ik heb inmiddels gebeld naar de politie in Amsterdam en mijn nummer achtergelaten voor de opsporingsambtenaar die de brief heeft geschreven. Ben benieuwd naar zijn reactie en of ik naar het politiebureau moet voor verhoor.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: za 06 sep 2014 20:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Keurige_Job schreef:
ArieKanarie schreef:
Als het juridisch loket dit daadwerkelijk heeft gezegd dan slaat het juridisch loket de plank volledig mis. U hoeft niets te bewijzen, de tegenpartij moet bewijzen.

Ik heb overigens hetzelfde eens meegemaakt. Als u niet betrokken bent geweest bij het incident, gewoon blijven ontkennen.


Hoe is de zaak bij u afgelopen? Ik heb inmiddels gebeld naar de politie in Amsterdam en mijn nummer achtergelaten voor de opsporingsambtenaar die de brief heeft geschreven. Ben benieuwd naar zijn reactie en of ik naar het politiebureau moet voor verhoor.

Welk stuk aan het goede advies 'aangetekende brief sturen' heeft u gemist? Stuur die brief, leg uit waarom het niet klopt. Dat werkt een stuk beter dan 'bellen', 'terugbelverzoek' en 'ik ben benieuwd of ik naar Amsterdam moet voor verhoor'
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
cvb



Leeftijd: 71
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 1159


BerichtGeplaatst: za 06 sep 2014 20:54    Onderwerp: Re: Verlaten plaats na verkeersongeval Reageer met quote Naar onder Naar boven

Keurige_Job schreef:
overwegende, dat bij onderzoek van de Rijksdienst voor het Wegverkeer is gebleken, dat...
Ook dáár kan dus iets zijn misgegaan.
_________________
Ben geen jurist
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Keurige_Job



Leeftijd: 33
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 9


BerichtGeplaatst: za 06 sep 2014 22:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:
Keurige_Job schreef:
ArieKanarie schreef:
Als het juridisch loket dit daadwerkelijk heeft gezegd dan slaat het juridisch loket de plank volledig mis. U hoeft niets te bewijzen, de tegenpartij moet bewijzen.

Ik heb overigens hetzelfde eens meegemaakt. Als u niet betrokken bent geweest bij het incident, gewoon blijven ontkennen.


Hoe is de zaak bij u afgelopen? Ik heb inmiddels gebeld naar de politie in Amsterdam en mijn nummer achtergelaten voor de opsporingsambtenaar die de brief heeft geschreven. Ben benieuwd naar zijn reactie en of ik naar het politiebureau moet voor verhoor.

Welk stuk aan het goede advies 'aangetekende brief sturen' heeft u gemist? Stuur die brief, leg uit waarom het niet klopt. Dat werkt een stuk beter dan 'bellen', 'terugbelverzoek' en 'ik ben benieuwd of ik naar Amsterdam moet voor verhoor'


Ow sorry, ik had erovereen gelezen..
Ik heb de volgende brief opgesteld. Mochten jullie nog adviezen hebben, dan zijn die welkom!

Geachte heer *******,

Hedenmiddag, 4 september 2014, mocht ik kennis nemen van uw brief, gedagtekend 3 september 2014. In uw brief vordert u om de identiteit van de bestuurder(ster) binnen een termijn van 7 dagen na de datum van het poststempel, aan u bekend te maken.

Uw conclusie dat het genoemde motorvoertuig inderdaad op mijn naam staat is een juiste. Het is geruststellend dat mijn gegevens in het kentekenregister van de RDW nog immer blijken te kloppen. Mijn dank gaat dan ook uit naar u in het bijzonder en het politiekorps in het algemeen voor het controleren daarvan.

Waaruit u echter de conclusie trekt dat het genoemd voertuig ook op de in uw brief genoemde tijdstip en plaats betrokken is geweest bij een verkeersongeval is mij echter niet duidelijk. In uw brief wordt over veronderstelling uwerzijds verder geen uitleg gegeven of wordt deze nader uitgewerkt. Ik mag hopen dat deze gegevens niet volgen uit het raadplegen van de kentekenregisters, dat zou enigszins afbreuk doen aan mijn grenzeloze vertrouwen in uw organisatie en die van de RDW.

Gelet op het bovenstaande ben ik dan ook van mening dat ik niet de persoon ben die u zou willen raadplegen inzake de inlichtingen die u wenst, verwijzend naar aannames c.q. veronderstellingen in uw brief.

Met vriendelijke groet,
Keurige_Job
Bekijk profiel Stuur privé bericht
cvb



Leeftijd: 71
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter


Berichten: 1159


BerichtGeplaatst: zo 07 sep 2014 12:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Alfatrion schreef:
Met reageren bedoel ik een aangetekende brief sturen.
en daarin tenminste een kopie van het betreffende proces-verbaal opvragen??
_________________
Ben geen jurist
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hilde12



Leeftijd: 124
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1572


BerichtGeplaatst: zo 07 sep 2014 12:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk dat even voorbij wordt gegaan aan het feit dat verlaten plaats ongeval een misdrijf is en dat u verplicht bent de identiteitsgegevens te verstrekken op grond van art. 165 WVW.

Artikel 165

1. Indien een bij deze wet als misdrijf strafbaar gesteld feit wordt begaan door een bij de ontdekking van het feit onbekend gebleven bestuurder van een motorrijtuig, is de eigenaar of houder van dat motorrijtuig verplicht op vordering van een der in artikel 159 bedoelde personen binnen een daarbij te stellen termijn, die ten minste achtenveertig uren bedraagt, de naam en het volledige adres van de bestuurder bekend te maken.
2. Het eerste lid geldt niet, indien de eigenaar of houder niet heeft kunnen vaststellen wie de bestuurder was en hem daarvan redelijkerwijs geen verwijt kan worden gemaakt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Regin



Leeftijd: 36
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1042


BerichtGeplaatst: zo 07 sep 2014 12:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is mij werkelijk een raadsel waarom je zo een formele en cynische toon zou aanslaan als je valselijk beschuldigd wordt. Dan is er toch juist alles aan gelegen om het de politie en het OM aan jouw kant te krijgen? Met zo'n vlerkerig briefje sta je in ieder geval met 1-0 achter.

Vertel in normaal Nederlands dat je auto niet is gestolen of uitgeleend, de auto voor zover jij weet niet in Amsterdam was rond die tijd en vraag hoe de opsporingsambtenaar toch tot die conclusie is gekomen. Geef je nummer en adres en vertel dat je je graag beschikbaar houdt voor het verstrekken van verdere inlichtingen en hoopt op opheldering van dit misverstand.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: zo 07 sep 2014 13:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Deze brief lees ik als "ja dat was ik, maar probeer het maar eens te bewijzen".

Ze zijn aan jouw kentekennummer gekomen. Er is dus bewijs. Als het werkelijk niet kan kloppen, dan is het zaak om te achterhalen hoe de vork in de steel zit. Wellicht niet primair jouw taak, maar je hebt er wel belang bij...
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Keurige_Job



Leeftijd: 33
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 9


BerichtGeplaatst: zo 07 sep 2014 13:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

hilde12 schreef:
Ik denk dat even voorbij wordt gegaan aan het feit dat verlaten plaats ongeval een misdrijf is en dat u verplicht bent de identiteitsgegevens te verstrekken op grond van art. 165 WVW.

Artikel 165

1. Indien een bij deze wet als misdrijf strafbaar gesteld feit wordt begaan door een bij de ontdekking van het feit onbekend gebleven bestuurder van een motorrijtuig, is de eigenaar of houder van dat motorrijtuig verplicht op vordering van een der in artikel 159 bedoelde personen binnen een daarbij te stellen termijn, die ten minste achtenveertig uren bedraagt, de naam en het volledige adres van de bestuurder bekend te maken.
2. Het eerste lid geldt niet, indien de eigenaar of houder niet heeft kunnen vaststellen wie de bestuurder was en hem daarvan redelijkerwijs geen verwijt kan worden gemaakt.


Dat klopt, maar de laatste dagen hoor ik verschillende verhalen.
Ik heb op de dag toen we de brief ontvingen meteen gebeld naar de Politie in Amsterdam. Die agent vertelde mij dat mijn vader naar Amsterdam moet gaan. Ik heb toen uitgelegd dat wij op die datum niet in Amsterdam waren en dat de auto thuis stond. En dat wij in Brabant wonen. I.v.m. tijd en benzinegeld is het niet mogelijk om naar Amsterdam af te rijden. De agent die ik toen sprak zij dat we dan naar onze plaatselijke politiebureau moesten gaan. Die vrijdag zijn we naar het Politiebureau geweest, daarvoor was ik nog naar het Juridisch Loket geweest voor advies. Bij ons politiebureau zeiden ze dat ze niks kunnen doen, we moesten eerst contact opnemen met de opsporingsambtenaar in Amsterdam. Meteen daarna (die vrijdag) hebben we gebeld, maar de opsporingsambtenaar die de zaak behandeld was niet aanwezig, dus moesten we onze telefoonnummer achterlaten.. De afgelopen dagen hebben de zaak met verschillende mensen (kennissen) besproken.. Zo is ook bovenstaande brief ontstaan..
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Keurige_Job



Leeftijd: 33
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 9


BerichtGeplaatst: zo 07 sep 2014 13:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Regin schreef:
Het is mij werkelijk een raadsel waarom je zo een formele en cynische toon zou aanslaan als je valselijk beschuldigd wordt. Dan is er toch juist alles aan gelegen om het de politie en het OM aan jouw kant te krijgen? Met zo'n vlerkerig briefje sta je in ieder geval met 1-0 achter.

Vertel in normaal Nederlands dat je auto niet is gestolen of uitgeleend, de auto voor zover jij weet niet in Amsterdam was rond die tijd en vraag hoe de opsporingsambtenaar toch tot die conclusie is gekomen. Geef je nummer en adres en vertel dat je je graag beschikbaar houdt voor het verstrekken van verdere inlichtingen en hoopt op opheldering van dit misverstand.


Je hebt gelijk, deze brief is gisteren samen met een paar kennissen opgesteld.. We hebben erom kunnen lachen.. Maar nu is het tijd om serieus te zijn. Ik heb de brief aangepast..

Geachte heer ******,

Hedenmiddag, 4 september 2014, mocht ik kennis nemen van uw brief, gedagtekend 3 september 2014. In uw brief vordert u om de identiteit van de bestuurder(ster) binnen een termijn van 7 dagen na de datum van het poststempel, aan u bekend te maken.

Uw conclusie dat het genoemde motorvoertuig inderdaad op mijn naam staat is een juiste. Waaruit u echter de conclusie trekt dat het genoemd voertuig ook op de in uw brief genoemde tijdstip en plaats betrokken is geweest bij een verkeersongeval is mij echter niet duidelijk. Graag hoor ik hoe u tot deze conclusie bent gekomen d.m.v een kopie van het proces-verbaal. Op de door u genoemde datum was het genoemd voertuig niet gestolen of uitgeleend. Ik was op die datum ook niet in Amsterdam.

Gelet op het bovenstaande ben ik dan ook van mening dat ik niet de persoon ben die u zou willen raadplegen inzake de inlichtingen die u wenst, verwijzend naar aannames c.q. veronderstellingen in uw brief. Graag wil ik u melden dat ik mezelf beschikbaar stel voor het verstrekken van verdere inlichtingen en hoop op opheldering van dit misverstand.

Met vriendelijke groet,
Keurige_Job
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds