Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 29 mrt 2024 0:31
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Verklaring van de rechten van de mens en de burger
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
S515

S515

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): HG

Berichten: 52


BerichtGeplaatst: ma 27 mei 2013 20:14    Onderwerp: Verklaring van de rechten van de mens en de burger Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Zijn de verklaring van de rechten van de mens en de burger ten alle tijden in Nederland geldig? Of zijn er jurisdicties waarin deze niet gelden of geen kracht hebben?

Gr. S515
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: ma 27 mei 2013 21:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Doe wat nuttigs met je leven en blijf weg van die geestesverstorende complotleutersites. Je bent er blijkbaar gevoelig voor en dat kan je alleen maar slecht bekomen.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
svdongen



Leeftijd: 27
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 359


BerichtGeplaatst: ma 27 mei 2013 21:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik snapte al niets van de vraag?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
S515

S515

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): HG

Berichten: 52


BerichtGeplaatst: ma 27 mei 2013 21:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Waar slaat dit op? Ik stel gewoon een vraag..
Bekijk profiel Stuur privé bericht
S515

S515

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): HG

Berichten: 52


BerichtGeplaatst: ma 27 mei 2013 21:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dit is nou al de derde keer, bona fides, dat je me dingen in de schoenen schuift waar ik het niet eens over heb. Ik heb het niet over complottheorieën en ik snap niet hoe je daar bij komt. Ik ben iedere keer netjes en heb een oprechte vraag over rechten. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je me zo belachelijk maakt.

En in plaats van mij belachelijk te maken omtrent zaken waar ik het niet eens over heb, en iedereen kan mijn post geschiedenis bekijken, stel ik voor dat je hiermee ophoud. Dit is een rechtsforum en ik stel een vraag over rechten. Als jij wil fantaseren over het feit dat ik een complottheorie aanhanger ben ga je gang, maar val mij er niet mee lastig.

Ik ben hier om kennis van zaken te vergaren. Ja ik ben leek, ja ik weet bijna niks over rechten. Daarom stel ik mijn vragen. Als je me wil helpen vind ik dat vriendelijk van je. Als je me belachelijk wil maken stel ik voor dat je een tienerforum opzoekt en daar creatief gaat zijn.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
jeroen1989



Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 168


BerichtGeplaatst: ma 27 mei 2013 21:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Doel je op de Déclaration des Droits de l'Homme et du Citoyen (de universele verklaring) of het Verdrag (EVRM)?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
S515

S515

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): HG

Berichten: 52


BerichtGeplaatst: ma 27 mei 2013 21:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja, ik doelde inderdaad op de Déclaration des Droits de l’Homme et du Citoyen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
ArieKanarie



Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UM

Berichten: 331


BerichtGeplaatst: ma 27 mei 2013 23:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het EVRM is door Nederland geratificeerd. Volgens de grondwet gaan verdragen boven wetten (art. 94 GW). Verder kent Nederland een monistisch rechtsstelsel waardoor verdragen rechtstreeks van toepassing zijn. Zodra alle rechtsmiddelen in Nederland zijn uitgeput kan men de stap maken naar het Europees Hof voor de Rechten van de Mens.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: di 28 mei 2013 0:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

S515 schreef:
Dit is nou al de derde keer, bona fides, dat je me dingen in de schoenen schuift waar ik het niet eens over heb. Ik heb het niet over complottheorieën en ik snap niet hoe je daar bij komt. Ik ben iedere keer netjes en heb een oprechte vraag over rechten. Ik snap eerlijk gezegd niet waarom je me zo belachelijk maakt.

Het is in jouw bestwil. Het patroon is herkenbaar, want je bent de zoveelste hier. (Of je bent weer één van de vele aliassen van @Paul.)

Quote:
En in plaats van mij belachelijk te maken omtrent zaken waar ik het niet eens over heb, en iedereen kan mijn post geschiedenis bekijken, stel ik voor dat je hiermee ophoud. Dit is een rechtsforum en ik stel een vraag over rechten. Als jij wil fantaseren over het feit dat ik een complottheorie aanhanger ben ga je gang, maar val mij er niet mee lastig.

Vertel ons eens hoe je op deze vragen bent gekomen.

Quote:
Ik ben hier om kennis van zaken te vergaren.

Van welke zaken?
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
S515

S515

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): HG

Berichten: 52


BerichtGeplaatst: di 28 mei 2013 7:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@ArieKanarie:
Bedankt.

@Bona Fides:
Dankjewel. Het is wel grappig om te lezen dat de vragen uit de linkjes die je geeft een beetje dezelfde kant op gaan als die van mij echter mijn intentie is wel anders en ik ben geen complottheorie aanhanger, ik ben ook geen soeverein(?) persoon. Bij mij begonnen de vragen over rechtspraak na de inhuldiging van onze Koning omdat ik leerde dat hij de hoogste macht is in ons land. Dus, wees gerust. Aangezien we allemaal best wel veel belasting moeten betalen begonnen mijn vragen eerst daar en later vroeg ik me af of er ook wetten zijn die onze Kroon overstijgen. That's it. Dat zijn de twee draadjes die ik ben gestart. Ik vind het wel jammer dat u andere punten uit andere vragen negeert maar ik zie aan uw profiel dat u behoorlijk wat mensen enthousiast krijgt en ik zou het prettig vinden om met u in gesprek te blijven, mocht u daar interesse inhebben.

En in het geval dat de lariekoek terug komt in draadjes van andere mensen, kunt u deze simpelweg niet weerleggen met wetsvoorbeelden? In dat geval zijn de ellelange gesprekken die u me met de linkjes laat zien niet nodig.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
jeroen1989



Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 168


BerichtGeplaatst: di 28 mei 2013 9:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ArieKanarie schreef:
Het EVRM is door Nederland geratificeerd. Volgens de grondwet gaan verdragen boven wetten (art. 94 GW). Verder kent Nederland een monistisch rechtsstelsel waardoor verdragen rechtstreeks van toepassing zijn. Zodra alle rechtsmiddelen in Nederland zijn uitgeput kan men de stap maken naar het Europees Hof voor de Rechten van de Mens.


Het EHRM heeft geen jurisdictie m.b.t. de Universele Verklaring dacht ik!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
svdongen



Leeftijd: 27
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 359


BerichtGeplaatst: di 28 mei 2013 17:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@jeroen: klopt - alleen komt de strekking van artikelen soms wel overeen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
S515

S515

Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): HG

Berichten: 52


BerichtGeplaatst: di 28 mei 2013 18:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Staan er ook uitspraken van rechters online die zaken behandelen waar er eventueel conflict is tussen de hoger gelegen verdragen en de Nederlandse wet?

Aangezien ik een leek ben mis ik de kennis om mijn vraag beter te formuleren dan dit.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: di 28 mei 2013 19:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

S515 schreef:
Ja, ik doelde inderdaad op de Déclaration des Droits de l’Homme et du Citoyen.

Dat is een symbolische verklaring uit de Franse Revolutie.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: di 28 mei 2013 19:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

S515 schreef:
Staan er ook uitspraken van rechters online die zaken behandelen waar er eventueel conflict is tussen de hoger gelegen verdragen en de Nederlandse wet?

Te veel om op te noemen. Een bekend recent maar heel complex voorbeeld is het gedoe rond de SGP. Op www.rechtspraak.nl zoeken naar EVRM kan helpen.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds