Verklaring Omtrent Gedrag (VOG)
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Bestuursrecht

#1: Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) Auteur: Patrol BerichtGeplaatst: zo 08 jan 2017 14:08
    —
Hallo!

Ik heb een vraagje omtrent de verklaring omtrent gedrag (VOG) in een bepaalde situatie. Ik hoop dat ik deze hier kan stellen.

De situatie is als volgt. Vorig jaar heeft mijn zwager de VOG aangevraagd en deze was afgewezen. Na bezwaar van mij is deze toegewezen.
Nu is het jaar rond en moet hij de VOG weer aanvragen aangezien deze maar een jaar geldig is. En tot mijn verbazing is hij weer afgewezen op dezelfde gronden als de vorige keer.

Mijn vraag is kan dit? Ik had het idee dat wanneer een VOG eenmaal toegewezen was op bepaalde gronden na bezwaar dat deze niet meer afgewezen kan worden op diezelfde gronden bij een eventuele tweede aanvraag. Klopt mijn redenatie? Of zijn er bepaalde dingen die ik mis en mag dit dus wel?

Ik hoop dat iemand het antwoord hier op weet!

Mvg,

Patrol.

#2: Re: Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) Auteur: bona fides BerichtGeplaatst: zo 08 jan 2017 22:08
    —
Patrol schreef:
Mijn vraag is kan dit? Ik had het idee dat wanneer een VOG eenmaal toegewezen was op bepaalde gronden na bezwaar dat deze niet meer afgewezen kan worden op diezelfde gronden bij een eventuele tweede aanvraag. Klopt mijn redenatie?

Waar is die redenering op gebaseerd? Een wet? Een rechtsbeginsel?

Ik zie niet in waarom dit "niet kan". En als de normen inmiddels zijn aangescherpt (of de beslissing op bezwaar vorig jaar eigenlijk anders had moeten uitpakken) houdt de afwijzing wellicht ook stand na bezwaar en beroep.

Maar als de beslissing op bezwaar vorig jaar correct was, er geen nieuwe feiten zijn bijgekomen en de normen niet zijn aangescherpt, dan gaat het nu waarschijnlijk om een verkeerde beslissing die succesvol kan worden aangevochten.



Rechtenforum.nl -> Bestuursrecht

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl