Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 23 apr 2024 20:01
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Verdacht van mishandeling
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Fiene



Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): LOI

Berichten: 5


BerichtGeplaatst: vr 11 dec 2015 8:36    Onderwerp: Verdacht van mishandeling Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ga proberen de zaak zo kort mogelijk uit te leggen;

na 12 jaar lang treiterijen en gedoe met een buurvrouw lopen van de zomer de emoties bij mij zo hoog op dat ik haar persoonlijk aanspreek en vraag waarom ze zich nu precies gedraagt zoals ze doet. (dit na aanleiding van alweer een incident)

Ik heb op dat moment al 12 jaar alles geslikt, nooit geklaagd, nooit de betreffende vrouw persoonlijk aangesproken, ook niets bij de woningbouw aangegeven. Ze heeft dan al voor de 2e keer directe buren van mij weggejaagd en ik heb stenen door mijn ramen heen gekregen die voor de buren bestemd waren. De betreffende vrouw en haar familie staan ook als zeer berucht in de wijk waar we wonen.

Nadat ik haar op normale wijze aanspreek begint zij te dreigen, intimideren en schreeuwen. Op dat moment begint ook haar dochter zich ermee te bemoeien en sta ik tegenover 2 scheldende en dreigende vrouwen. (voor de beeldvorming; ik ben 1,56 en op dat moment hoogzwanger, zij zijn rond de 1,80 en tegen de 130 kilo per stuk)

De dochter maakt scheldend een trappende beweging richting mijn buik, waarop ik ter bescherming van mijn kind haar afweer. Iets wat iedere zwangere in deze situatie zou doen. Ik ben daarop weggelopen en mijn partner heeft bemiddeld en afgesproken dat we de zaak tot rust zouden laten komen en later een gesprek aan konden gaan.

Die avond, na 23u staan er 2 agenten op de stoep. De dochter heeft aangifte gedaan van zware mishandeling. Sad Haar vader heeft in beschonken toestand de politie gebeld.

Het advies is tegenaangifte doen. Daarmee zou evt rechtsvervolging komen te vervallen. Ik heb een moeilijke zwangerschap en kan niet veel vanwege zware bekkeninstabileit en het gaat gewoon niet lekker. Ik doe tegenaangifte van het voorval en hoop dat de zaak is afgehandeld.

Recherche komt langs vanwege mijn gezondheid voor verhoor waarin ik verdachte ben en op dat moment komen we er achter dat de data op mijn aangifte niet klopt. Mijn buurvrouw wordt niet vervolgd vanwege te weinig bewijs; er heeft immers op de datum op mijn aangifte geen incident plaatsgevonden.

Ondertussen wordt ik benaderd door de reclassering voor een persoonsonderzoek.

Ik heb nog geen dagvaarding als verdachte in deze zaak ontvangen. Volgens de mw van reclassering zou de zitting in januari zijn. Een gesprek met reclassering heb ik kunnen uitstellen omdat ik inmiddels net bevallen ben.

Ik weet niet wat ik moet doen. Is het zinvol opnieuw aangifte te doen met de correcte datum? Inmiddels heeft de betreffende de buurvrouw haar naaste buren bereid gezien een valse getuigenis af te leggen. Er waren op het moment dat het incident plaatsvond niemand anders in de buurt dan de 2 vrouwen, ikzelf en mijn bemiddelende partner. De betreffende getuige is beinvloedbaar omdat zij onder toezicht staat van BJZ en zich makkelijk laat omkletsen.

Hoe kom ik erachter of ik gedagvaard ben? Ik wil niet bij verstek veroordeeld worden. En al helemaal niet opgesloten worden met 2 jonge kinderen die afhankelijk van mij zijn.

Gesprekken met politie en recherche heb ik opgenomen, hierin geef ik meerdere malen aan dat de data aangifte niet klopt. Ook heb ik de politie hierover schriftelijk benaderd.

Geld voor een advocaat heb ik helaas niet. Ik zou mijn bezwaar/verdediging dus zelf voeren en het willen gooien op noodweer. Ikzelf vind mijn reactie niet meer dan logisch en de situatie was zeer bedreigend.

Iemand wat richtlijnen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
ThessaK



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 13


BerichtGeplaatst: ma 18 jan 2016 15:09    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

He Fiene,

Wat een vervelende situatie.
Als er per ongeluk een verkeerde datum in jouw aangifte staat, dan kan dat makkelijk gecorrigeerd worden door bijvoorbeeld een aanvullende aangifte of een politieagent die een pv bevindingen opmaakt waarin hij/zij aangeeft dat dit een verkeerde datum is en welke het wel moet zijn.

Wanneer je gedagvaard zou worden, krijg je hiervan bericht op het adres waar je staat ingeschreven.

Als dit de eerste en enige zaak tegen je is, dan zou ik mij niet te druk maken over dat je moet gaan zitten.

Misschien kan je rechtshulpverzekering nog iets voor je betekenen? In nederland krijgen mensen met een lager inkomen vaak rechtshulp. Ik weet niet of dat in het strafrecht ook zo is.

Ben je op het zwijgrecht gewezen tijden het verdachteverhoor?

Als je wilt weten hoe het is met je zaak, dan kun je altijd zelf met de politie bellen om daar naar te vragen. Wanneer zij een dossier hebben opgemaakt zou je het OM kunnen bellen om te vragen hoe het er mee staat.

Groeten
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds