Van de OU naar een reguliere universiteit.
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Deeltijd

#1: Van de OU naar een reguliere universiteit. Auteur: Nicksje BerichtGeplaatst: do 06 mrt 2014 18:00
    —
Goedemiddag,

Ik had een vraag of er misschien ook mensen hun bachelor hebben gehaald en uiteindelijk zijn beland op een reguliere universiteit.


Kan iemand mij hier enig uitleg over geven hoe dit in zijn werking gaat? Ik heb gebeld naar de OU en Universiteit Leiden, alleen kwam daar maar een vaag antwoord uit, de vrouw uit Leiden leek net of ze bezig was met iets anders...


Met vriendelijke groet,

Nick

#2:  Auteur: 1e_jaars_fiscaal_recht BerichtGeplaatst: vr 07 mrt 2014 0:34
    —
na een propedeuse van de OU kun je gewoon instromen in het 2e leerjaar van een reguliere uni mbt Rechtsgeleerdheid. Fiscaal recht heb je volgens mij wel aanvullend vak voor nodig. Uiteraard per uni vragen aan desbetreffende studieadviseur.

Na een bachelor van de OU kun je instromen in een master van Leiden. Lijkt mij toch geen beperking.

#3:  Auteur: StevenK BerichtGeplaatst: za 08 mrt 2014 1:31
    —
Volgens mij loop je als je civiel effect wilt verkrijgen wel vaak tegen aansluitingsproblemen aan, omdat de diverse vakken niet aansluiten. Maar dat is heel casuïstisch.

#4:  Auteur: Rianne999 BerichtGeplaatst: za 08 mrt 2014 14:12
    —
In bijvoorbeeld Nijmegen is dit wel mogelijk, maar er is wel toestemming van de examencommissie nodig om toegelaten te worden. Dit zal dus inderdaad afhangen van welke vakken jij in je bachelor bij de andere universiteit hebt gevolgd en of je nog bepaalde vakken mist die vereist zijn als voorkennis bij vakken uit de master. Een studieadviseur van de betreffende universiteit waar je heen zou willen zou dit toch echt moeten weten.



Rechtenforum.nl -> Nederlands Recht Deeltijd

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl