Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 29 mrt 2024 17:30
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Valse verklaringen
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Limited



Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 26


BerichtGeplaatst: za 11 okt 2014 9:10    Onderwerp: Valse verklaringen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Goedemorgen,

Wanneer iemand bij een onderzoeksrechter bewust verkeerde dingen verklaart met het doel iemand laten te veroordelen en die onderzoeksrechter hierop een onderzoek start waarop de betrokkene aan hand van die verkeerde verklaring daadwerkelijk veroordeeld wordt, is dat strafbaar?

Een ondernemer doet bijvoorbeeld aangifte tegen een andere ondernemer en geeft bij die aangifte dingen aan die aantoonbaar niet kloppen, mag dit zomaar?

Bedankt voor jullie antwoorden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Alfred777



Leeftijd: 60
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen


Berichten: 233


BerichtGeplaatst: za 11 okt 2014 12:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Op zich al vervelend dat volgens jou een gerechtelijk onderzoek is opgestart op basis van een valse verklaring.
Uiteraard is het afleggen van een valse verklaring strafbaar, maar het probleem zit hem natuurlijk in het bewijzen daarvan.
Aantoonbare onjuistheden moeten de feitelijke waarheid boven water brengen. Vervelend genoeg zul je daar energie in moeten steken.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hilde12



Leeftijd: 124
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1572


BerichtGeplaatst: za 11 okt 2014 13:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je kan niet veroordeeld worden op basis van 1 bewijsmiddel.
Er is dus geen veroordeling gekomen door alleen die valse verklaring, er moet meer bewijs zijn geweest.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: za 11 okt 2014 15:59    Onderwerp: Re: Valse verklaringen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Limited schreef:
Wanneer iemand bij een onderzoeksrechter bewust verkeerde dingen verklaart met het doel iemand laten te veroordelen en die onderzoeksrechter hierop een onderzoek start waarop de betrokkene aan hand van die verkeerde verklaring daadwerkelijk veroordeeld wordt, is dat strafbaar?

Het opzettelijk doen van een valse aangifte is strafbaar, maar dan moet wel bewezen kunnen worden dat de aangever wist dat wat hij vertelde niet waar is.

Als het onderzoek strafbare feiten aan het licht brengt, lijkt het er echter op dat de verklaring niet geheel onjuist was. Levert het onderzoek niets op, dan zal er ook geen veroordeling volgen.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
corné



Leeftijd: 61
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen


Berichten: 43


BerichtGeplaatst: za 11 okt 2014 21:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

hilde12 schreef:
Er is dus geen veroordeling gekomen door alleen die valse verklaring, er moet meer bewijs zijn geweest.
Waar staat dat in de Wet geformuleerd??
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hilde12



Leeftijd: 124
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1572


BerichtGeplaatst: za 11 okt 2014 22:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Artikel 342 lid 2 Wetboek van strafvordering

Het bewijs dat de verdachte het telastegelegde feit heeft begaan, kan door den rechter niet uitsluitend worden aangenomen op de verklaring van één getuige.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Limited



Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft


Berichten: 26


BerichtGeplaatst: di 28 okt 2014 0:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Alfred777 schreef:
Op zich al vervelend dat volgens jou een gerechtelijk onderzoek is opgestart op basis van een valse verklaring.
Uiteraard is het afleggen van een valse verklaring strafbaar, maar het probleem zit hem natuurlijk in het bewijzen daarvan.
Aantoonbare onjuistheden moeten de feitelijke waarheid boven water brengen. Vervelend genoeg zul je daar energie in moeten steken.


Heel gemakkelijk, ik kan aan de hand van een kvk uitreksel bewijzen dat ik in de genoemde branche helemaal niet actief was.

Aan de hand van een bewijs van goed gedrag kan ik aan tonen dat ik nooit in aanraking met justitie ben geweest en zeer zeker niet voor de genoemde feiten.

Het tegendeel wordt in een aangifte gewoon beweerd.

De veroordeling berust op feiten zonder een enkel bewijs. Ik heb volgens justitie iets gekraakt, zonder dat er een broncode of opname gevonden is van dat wat ik gekraakt zou hebben.

In dit geval gaat het om gecodeerd beeldmateriaal. Ik heb zogenaamd een TV-Zender gekraakt en smartcards hiervoor ontwikkeld en verkocht, terwijl er nooit een opname van die TV-Zender bij mij is gevonden, geen broncode, geen sleutels, geen software of stream die daarvoor benodigd is. Ook de apparatuur waarmee smartcards geproduceerd of gemanipuleerd zouden kunnen worden ontbreekt.

Het mooiste is, dat dat wat ik normaal ingekocht en verkocht heb zelfs nog vlak na mijn veroordeling door verschillende andere handelaren verkocht is, zonder dat justitie bij hun op de mat heeft gestaan. Ik heb met deze handelaren nooit een zakelijke verhouding gehad. De identieke producten die zij verkocht kwamen niet van mij af.

Ik neem aan dat ik dus bewijs genoeg heb, dat mij iemand heeft proberen te linken?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hilde12



Leeftijd: 124
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1572


BerichtGeplaatst: di 28 okt 2014 10:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik neem aan van niet, want anders was u niet veroordeeld door de rechter.
Als u meent dat u onterecht veroordeeld bent, moet u in hoger beroep gaan.
Maar ik neem aan dat uw advocaat direct ook op dit feit is gaan handelen.

Ik kan u wel meegeven dat een inschrijving KVK geen bewijs is van iets wat u niet doet.
Dat u niet in die branche bent ingeschreven, wil niet zeggen dat u daar niet in werkt.

Daarnaast kunt u aangifte doen van het doen van valse aangifte.
Dan moet er wel bewijs zijn dat de andere aangever deze aangifte opzettelijk vals heeft gedaan.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds