Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Tarım ve hayv...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu ma 20 mei 2024 19:18
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Unieke casus en vraag Wet WOZ
Moderators: Michèle, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
minofmeer



Leeftijd: 48
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 10


BerichtGeplaatst: wo 27 okt 2010 21:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@ Derhalve ben ik voornemens in januari 2010 beroep in te stellen tegen het uitblijven van een beslissing op bezwaar.
-> moet januari 2011 zijn.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
BG

BG

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1134


BerichtGeplaatst: wo 27 okt 2010 21:53    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

minofmeer schreef:

Nu nog aan de gemeente vragen hoe het nou zit lijkt me minder handig, aangezien er dan het verwijt bestaat van late reactie.


Diepe zucht. Wat denk je met jouw opstelling precies te bereiken? Die verschoonbare termijnoverschrijding waar jij straks eventueel een beroep op wil doen, is niet iets waar je mee moet spotten om het zo maar eens te zeggen. Op dat moment moet je namelijk zsm handelen. Stilzitten wordt afgestraft ondanks dat wellicht de eerdere correspondentie vaag was.
_________________
Mine!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
minofmeer



Leeftijd: 48
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 10


BerichtGeplaatst: wo 27 okt 2010 22:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi BG

Wil me helemaal niet beroepen op verschoonbare termijnoverschrijding.
Maar op artikel 30 lid 8: niet tijdig nemen beslissing.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ronald78



Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 796


BerichtGeplaatst: do 28 okt 2010 15:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Maar dat is het probleem: als er gesteld wordt dat er wél een uitspraak op bezwaar is, ben je te laat. Dan heb je dus een verschoonbare termijnoverschrijding nodig.

Ik ben voor iets soortgelijks wel eens naar de rechtbank geweest, juist om te voorkomen dat ik later niet-ontvankelijk verklaard zou kunnen worden. Er was toen namelijk net een uitspraak verschenen (die ben ik even kwijt) waarin de rechtbank stelde dat er wel degelijk sprake was van een uitspraak op bezwaar en dat een uitspraak op bezwaar niet kan worden ingetrokken. De rechter heeft de inspecteur toen flink op zijn vingers getikt dat hij wel op moet letten wat hij er boven zet en ik kreeg een proces-verbaal mee waar in staat dat de inspecteur uitdrukkelijk heeft verklaard dat het geen uitspraak op bezwaar was (ik wilde geen uitspraak, want er was een nogal stevige kans op niet-ontvankelijkverklaring door de rechter en dan zou ik geen pressiemiddel meer hebben in de verdere onderhandelingen met de inspecteur).
_________________
Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
minofmeer



Leeftijd: 48
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 10


BerichtGeplaatst: do 28 okt 2010 20:56    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Geef toe dat ik mogelijk in het voorjaar meteen in beroep had moeten gaan. Nu lijkt me nog steeds het beste te wachten tot januari, zoals ik al zei. En vertrouw er maar op dat het bij ontvangst van de brief door mij in alle redelijkheid -gezien de inhoud- niet beoordeeld had kunnen worden als definitief besluit (in dit kader zie de onderstaande quotes).

Ik stel dus in januari dat er geen definitief besluit is genomen. Als de gemeente en de rechter beiden vinden van wel is dat bizar (of netter: 'onredelijk'), maar ik zal het merken.

Quote:
Dit is naar alle waarschijnlijkheid een voorgenomen besluit. Ik zou eerder af gaan op de inhoudelijke zin dan op het onderwerp.


Quote:
Hier klopt geen donder van. Dit is een zogenaamd voorgenomen besluit. Een beslissing op bezwaar dient een afgeronde beslissing te zijn dus daar moet ook in staan waarom er niet is afgeweken, dat de WOZ-waarde van de eerste beslissing in stand blijft, dat de rechtsmiddelenclausule ontbreekt en op welke artikelen de beslissing is gebaseerd.


Quote:
In dit geval is dit materieel vermoedelijk geen beslissing op bezwaar; de inhoud heeft namelijk niets met een definitief besluit te maken en spreekt ook expliciet over een voornemen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Ronald78



Leeftijd: 45
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 796


BerichtGeplaatst: vr 29 okt 2010 11:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ook in dat geval helpt het als je er een kopie van een briefje aan de gemeente bij kunt doen waarin je vraagt wanneer ze denken op het bezwaar te kunnen beslissen.
_________________
Ik weet niet zoveel van rechten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
BG

BG

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1134


BerichtGeplaatst: vr 29 okt 2010 12:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En dat ik vind dat er geen donder van klopt, zegt alleen iets over de werkwijze van de gemeente. Niet over hoe dit beschouwd wordt door de rechter zoals Ronald ook al opmerkt.
_________________
Mine!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
minofmeer



Leeftijd: 48
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 10


BerichtGeplaatst: za 30 okt 2010 16:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Ook in dat geval helpt het als je er een kopie van een briefje aan de gemeente bij kunt doen waarin je vraagt wanneer ze denken op het bezwaar te kunnen beslissen.


Als ik als antwoord krijg dat men een definitief besluit heeft genomen kan ik m.i. in januari geen beroep meer instellen (op basis niet tijdig nemen besluit) en is elk beroep uitgesloten?!

Of is dat 'antwoord' ook weer een besluit? waar beroep tegen mogelijk is?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
BG

BG

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1134


BerichtGeplaatst: za 30 okt 2010 16:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het eventuele antwoord van een gemeente dat er reeds eerder een besluit is genomen, is mijns inziens louter een mededeling waartegen geen bezwaar of beroep open staat.
_________________
Mine!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22893


BerichtGeplaatst: zo 31 okt 2010 0:06    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zo'n antwoord is inderdaad geen besluit, maar is wel het teken dat je binnen twee weken beroep moet instellen tegen wat volgens de gemeente de uitspraak op bezwaar was.

Stel namelijk dat de rechter het met de gemeente eens is dat de "uitspraak op bezwaar" de beslissing op bezwaar is. Dan heb je hoe dan ook de beroepstermijn overschreden. Je kunt dan alleen nog een beroep doen op de verschoonbaarheid van de termijnoverschrijding (art. 6:11 Awb). Voorwaarde voor zo'n beroep is echter dat je dat zo snel mogelijk instelt. Vanaf het moment dat de gemeente je heeft verteld dat die "uitspraak op bezwaar" de beslising op bezwaar was, kun je niet meer beweren dat je nergens van wist. Als je dan nog langer dan 3 weken wacht, zal een beroep op art. 6:11 Awb niet meer kunnen slagen.

Mocht de rechter het niet met de gemeente eens zijn dat de "uitspraak op bezwaar" de beslissing op bezwaar is, dan is er natuurlijk niet veel aan de hand. Maar die garantie kunnen wij je niet geven.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds