Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Outstanding С...
Gold signals -...
Gold Signal
Klacht tegen a...
Contact en str...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 09 mei 2024 9:35
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Uitspraak rechtbank niet opgevolgd - weigering tot betalen
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Vixen



Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 8


BerichtGeplaatst: wo 21 mei 2014 8:50    Onderwerp: Uitspraak rechtbank niet opgevolgd - weigering tot betalen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Sinds enkele maanden is werkgever gestopt met betaling van loon aan een van zijn werknemers.

Hier is een kort geding over geweest waarbij de uitspraak was dat werkgever loonbetaling moet hervatten voor de maanden waarop werknemer nog in dienst is bij het bedrijf en dat het achterstallig loon betaald moet worden met wettelijke verhoging en rente. Werknemer is tot op heden nog steeds formeel in loondienst bij werkgever en werkgever heeft geen ontslag aangevraagd.

Nu besluit werkgever dat hij alsnog niet betaalt.
Er is beslag gelegd, maar er is een pandakte waaruit blijkt dat alle roerende zaken verpand zijn aan de bank.

De lonen van de andere medewerkers worden doorbetaald.
Faillissement aanvragen is niet mogelijk, er zijn geen andere schuldeisers.
Derdenbeslag lijkt ook geen optie, dit gaat om kleine bedragen (facturen naar klanten).

Iemand nog suggesties over hoe werkgever alsnog gedwongen kan worden de uitspraak van de rechtbank op te volgen en over te gaan tot betaling?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Suijkerbuijk



Leeftijd: 47
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 931


BerichtGeplaatst: wo 21 mei 2014 9:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Is bankbeslag al geprobeerd? Zeker tegen het eind van de maand als de lonen betaald moeten worden zou voldoende op de rekening moeten staan.
_________________
That information is on a want-to-know basis, and trust me...you don't want to know.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Vixen



Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 8


BerichtGeplaatst: wo 21 mei 2014 10:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Enige tijd geleden is bankbeslag gelegd. De uitkomst daarvan is mij op dit moment niet bekend.

De loonbetaling van vorige maand is via een rekening van een andere BV gegaan. Werkgever heeft 2 BV's en 1 overkoepelende BV.

Loonbetaling van deze maand is mij niet bekend of dit via de BV gegaan is waar werknemer in loondienst is of wederom via de andere BV. Die vraag staat nog uit.

Zijn er nog andere maatregelen die genomen kunnen worden?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DENNIS79



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1754


BerichtGeplaatst: wo 21 mei 2014 11:48    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Vixen schreef:
Enige tijd geleden is bankbeslag gelegd. De uitkomst daarvan is mij op dit moment niet bekend.

De loonbetaling van vorige maand is via een rekening van een andere BV gegaan. Werkgever heeft 2 BV's en 1 overkoepelende BV.

Loonbetaling van deze maand is mij niet bekend of dit via de BV gegaan is waar werknemer in loondienst is of wederom via de andere BV. Die vraag staat nog uit.

Zijn er nog andere maatregelen die genomen kunnen worden?


Derdenbeslag onder die andere rekeningnummers?
_________________
"Nusquam est, qui ubique est"
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Vixen



Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 8


BerichtGeplaatst: wo 21 mei 2014 12:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dennis79, ik begrijp niet goed wat je daarmee bedoelt.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DENNIS79



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1754


BerichtGeplaatst: wo 21 mei 2014 13:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je hebt beslag gelegd op de tegoeden bij de bank, maar kennelijk worden nu salarissen via een ander rekeningnummer betaald. Je zou dan beslag kunnen proberen te leggen op die tegoeden. Echter ik voorzie dat een gewoon executoriaal beslag op die tegoeden niet gaat lukken. Daarom zou je kunnen proberen om derdenbeslag te leggen onder die B.V.'s, wat inhoudt dat die B.V.'s geen vorderingen aan de oorspronkelijke BV meer mogen voldoen.

Een betaling van die andere B.V.'s aan het personeel is uiteindelijk het voldoen van een vordering van de oorspronkelijke B.V.

Overigens zie ik niet waarom je niet ook derdenbeslag legt onder al die externe klanten. Alleen de dreiging daartoe zou al voldoende moeten zijn om de werkgever te laten betalen aan jou. Het gaat dan niet zozeer erom dat je denkt je volledige vordering betaald te krijgen, maar vooral als statement richting je ex-werkgever.
_________________
"Nusquam est, qui ubique est"
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Vixen



Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 8


BerichtGeplaatst: wo 21 mei 2014 14:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Overigens zie ik niet waarom je niet ook derdenbeslag legt onder al die externe klanten. Alleen de dreiging daartoe zou al voldoende moeten zijn om de werkgever te laten betalen aan jou. Het gaat dan niet zozeer erom dat je denkt je volledige vordering betaald te krijgen, maar vooral als statement richting je ex-werkgever.


Het lastige daarbij is dat wij dan de gegevens aan moeten leveren van al die klanten en daar hebben we geen toegang meer tot.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Vixen



Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 8


BerichtGeplaatst: wo 21 mei 2014 14:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt voor je uitleg trouwens
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Vixen



Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 8


BerichtGeplaatst: do 22 mei 2014 10:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als derdenbeslag ook niet gaat lukken, betekent dit dan dat er geen mogelijkheden meer zijn om werkgever te dwingen om tot betaling over te gaan?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
SpIn



Leeftijd: 33
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 37


BerichtGeplaatst: vr 20 jun 2014 22:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste TS,

Dit is een geval van selectieve wanbetaling zoals je ze zelden ziet. Selectieve wanbetaling betekent dat iedereen geld krijgt behalve jij. Dit levert aansprakelijkheid van de bestuurder op.

Jouw advocaat kan je hier hopelijk bij helpen, anders even roepen hier. Verwijzen we je door.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Vixen



Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 8


BerichtGeplaatst: wo 08 apr 2015 11:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het hele verhaal is dus nog steeds niet afgehandeld.

In de tussentijd al eens gewisseld van deurwaarderskantoor en er zijn een aantal betalingen ontvangen.

Nu is er echter discussie over de hoogte van het te betalen restant bedrag.

Ik ging er van uit dat de deurwaarder berekeningen hoorde te maken over de hoogte van het te innen bedrag. Echter doe ik zelf niets anders dan berekeningen maken waarbij ik toch echt een stukje juridische kennis mis.

De berekening is gemaakt op bruto loon + bruto wettelijke verhoging.
Hierbij wordt op moment van betaling een verrekening gemaakt naar netto loon.

Nu loop ik vast met de berekening van de wettelijke verhoging.
Deze wordt gemaakt over een bruto bedrag, maar hoe weet ik nu hoeveel dit netto moet zijn en moet dit netto gevorderd worden of juist bruto?

Ik zou bijvoorbeeld denken dat een afdracht pensioenpremie niet plaatsvindt over een wettelijke verhoging

Kan iemand me hierbij helpen?

De zaak loopt al meer dan een jaar en we komen er maar niet uit.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds