Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?
180-dagen rege...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 4:14
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

UL Burgerlijk Procesrecht: Oefententamens gevraagd!
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 4 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Cytherea



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 42


BerichtGeplaatst: za 03 jan 2009 21:38    Onderwerp: UL Burgerlijk Procesrecht: Oefententamens gevraagd! Reageer met quote Naar onder Naar boven

Heeft iemand voor mij oude tentamens uit 2006, 2007 en 2008? De SIL heeft ze in ieder geval niet..

Heel erg bedankt alvast! Very Happy
(tips zijn ook welkom)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
tikSimone

tikSimone

Leeftijd: 58
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 12147


BerichtGeplaatst: za 03 jan 2009 21:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb wel oude tentamens voor je, maar niet die uit Leiden. Maar dat moet natuurlijk geen verschil maken. PB maar even je mailadres als je die wilt.
_________________
Nait soez'n, moar doun!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Madison



Leeftijd: 36
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 46


BerichtGeplaatst: di 13 jan 2009 17:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoe ging het tentamen bij jullie? Ik vond casus I en II wel te doen, maar III vond ik wat lastiger, mede omdat ik conservatoir beslag en executie niet zo goed had voorbereid. Maar ik hoop op een voldoende! En jullie? Ik vond het in ieder geval minder lastig dan ik had gedacht.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Cytherea



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 42


BerichtGeplaatst: di 13 jan 2009 17:58    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het ging wel redelijk. (met de arresten wat minder: wist wel waar het over ging maar had de namen niet uit mijn hoofd geleerd)

Ik had voor casus 1 ontzettend veel tijd nodig waardoor casus 2 en 3 er een beetje bij inschoten. Hoe lang waren jullie antwoorden eigenlijk?

Ik heb soms bijvoorbeeld antwoorden van 2 a 3 zinnen bij casus 3. Zou dit wel voldoende zijn Laughing
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Madison



Leeftijd: 36
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 46


BerichtGeplaatst: di 13 jan 2009 18:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Haha, ja bij casus III had ik ook bij de meeste vragen maar een paar zinnen met een wetsartikel erin genoemd, haha. Zal wel goed zijn hoop ik, haha Wink. Maar casus I kostte mij inderdaad heel veel tijd. Maar ja, dat vond ik wel gelijk de makkelijkste.
Weet iemand trouwens waar je kon vinden of ze die echtscheidingszaak ook bij een scheidsgerecht konden aanbrengen? Die vraag wist ik namelijk niet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Paulusb22



Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 21


BerichtGeplaatst: di 13 jan 2009 18:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik vond casus 1 wel prima, de andere 2 behoorlijk verwarrend. Vooral omdat er bij casus 2 geen bodemprocedure was en ik dus niet zeker wist of de kantonrechter mocht behandelen (had uiteindelijk van wel). Maar na casus 1 was de hoogmoed ineens weer weg...

Ik had dat het niet bij het scheidsgerecht mocht omdat:
-Het moest gewoon via verzoekschriftprocedure, stond in het art. (uit mn hoofd 1:105)
-Een arbitragezaak(=scheidsgerecht) moet overeengekomen worden tussen partijen (met bijbehorend artikel, ergens in de 1000).
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Madison



Leeftijd: 36
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 46


BerichtGeplaatst: di 13 jan 2009 19:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Oh, thanks! Was even vergeten dat scheidsgerecht een andere naam was voor arbitrage Embarassed anders had ik de vraag wel goed kunnen beantwoorden. Maar dat van die kantonzaak was bij casus III en ik had dat het niet mocht, omdat het geen hoofdprocedure is, maar een voorlopige voorziening. Maar ja joh, we zien het wel, zal vast wel goedgekomen zijn hoop ik Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Cytherea



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 42


BerichtGeplaatst: di 13 jan 2009 21:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik had dat er wel arbitrage kon plaatsvonden indien er een compromis was voor arbitrage...

Ik probeer er maar niet te veel aan te denken. Aanstaande vrijdag heb ik alweer een tentamen (ondernemingsrecht). Confused
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Madison



Leeftijd: 36
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 46


BerichtGeplaatst: di 13 jan 2009 23:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja, veel mensen hebben dat tentamen vrijdag. Ik heb het gelukkig vorig jaar al gehaald. Maar het gaat je vast lukken! Heel veel succes vrijdag! Smile
Bekijk profiel Stuur privé bericht
lamaris



Leeftijd: 46
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 115


BerichtGeplaatst: di 13 jan 2009 23:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ook ik had voor casus 1 bijna de helft van de tijd nodig. Casus twee was erg verwarrend omdat er geen bodemprocedure was. Geen idee wat ik daarvan heb gebakken...

Bij casus 3 had ik net op tijd in de gaten dat art. 800 Rv e.v. opgingen. Art 816 Rv bijv. voor het uit huis kunnen gooien van die vrouw!
Arbitrage bij echtscheiding kan niet omdat dat een openbare ordezaak is en die worden niet behandeld bij arbitrage. Dit komt uit het boek van Snijders. Ik had hem fout, ik dacht dat het wel kon op grond van art. 1020. Enne, het woord 'scheidsgerecht' staat gewoon in het register van je wetboek en zo kom je dan bij arbitrage uit!

En bij Casus 1 leek het me wel duidelijk dat de omkeringsregel kan worden toegepast.

Ik heb verder de arresten Janssen/Hobbelen en Ponteecen/Stratex er nog ingegooid (weet niet meer waarom) ergens en ook Ajax/Reule (ivm art. 700 lid 3 Rv).
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Cytherea



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 42


BerichtGeplaatst: di 13 jan 2009 23:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

lamaris schreef:
Ook ik had voor casus 1 bijna de helft van de tijd nodig. Casus twee was erg verwarrend omdat er geen bodemprocedure was. Geen idee wat ik daarvan heb gebakken...

Bij casus 3 had ik net op tijd in de gaten dat art. 800 Rv e.v. opgingen. Art 816 Rv bijv. voor het uit huis kunnen gooien van die vrouw!
Arbitrage bij echtscheiding kan niet omdat dat een openbare ordezaak is en die worden niet behandeld bij arbitrage. Dit komt uit het boek van Snijders. Ik had hem fout, ik dacht dat het wel kon op grond van art. 1020. Enne, het woord 'scheidsgerecht' staat gewoon in het register van je wetboek en zo kom je dan bij arbitrage uit!

En bij Casus 1 leek het me wel duidelijk dat de omkeringsregel kan worden toegepast.

Ik heb verder de arresten Janssen/Hobbelen en Ponteecen/Stratex er nog ingegooid (weet niet meer waarom) ergens en ook Ajax/Reule (ivm art. 700 lid 3 Rv).


Lutz had ik wel. De rest niet. Embarassed
Nu maar hopen op een voldoende. Confused
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Madison



Leeftijd: 36
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 46


BerichtGeplaatst: wo 14 jan 2009 18:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hee, casus II was toch over die echtscheidingszaak en casus III over het conservatoire beslag (die zonder de bodemprocedure). Staat op mijn tentamenblad Surprised
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Cytherea



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 42


BerichtGeplaatst: wo 14 jan 2009 18:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Madison schreef:
Hee, casus II was toch over die echtscheidingszaak en casus III over het conservatoire beslag (die zonder de bodemprocedure). Staat op mijn tentamenblad Surprised


Klopt. Lamaris haalde ze een beetje door elkaar, maar ik wist wel waar die het over had.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
lamaris



Leeftijd: 46
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 115


BerichtGeplaatst: wo 14 jan 2009 18:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Madison schreef:
Hee, casus II was toch over die echtscheidingszaak en casus III over het conservatoire beslag (die zonder de bodemprocedure). Staat op mijn tentamenblad Surprised


Klopt, je hebt helemaal gelijk! En de casus waren voor mij precies op volgorde van moeilijkheid Razz
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Madison



Leeftijd: 36
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UL

Berichten: 46


BerichtGeplaatst: wo 14 jan 2009 18:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Oh, thanks! Ik was bang dat ik een verkeerd tentamenblad had ofzo Wink Haha. En inderdaad waren ze op volgorde van moeilijkheid volgens mij! En ik had ook dat de omkeringsregel duidelijk kon worden toegepast aan de hand van de arresten Gouda/Lutz en Gemeente/Achtkarspelen. Smile
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 4 Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds