Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...
aansprakelijkh...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 10:05
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Tijdelijk gekort op salaris
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jpst



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 256


BerichtGeplaatst: wo 22 mrt 2017 14:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

In de afgelopen dagen blijkt ook mijn eigen chef gehoord te zijn in deze kwestie en ook deze gaf aan dat men niet zal wijken van het standpunt.

Ik ga er dan ook vanuit dat dit niet (meer) onderling opgelost zal worden.
Dan zit er niets anders op dan te gaan dagvaarden met alle gevolgen van dien.

Daarover heb ik een aantal vragen.
- de vertragingsrente, vanaf welk moment moet ik die berekenen? Of meer vanaf welk moment is werkgever in verzuim? Kan ik daarvoor de vastgestelde betaaldata aanhouden van de werkgever (ook voor toeslagen en overuren) of ik moet ik de ruimere termijnen aanhouden die in de wet beschreven staan? Want bv bepaalde zaken mogen wettelijk gezien ook pas later betaald worden.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
jpst



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 256


BerichtGeplaatst: zo 26 mrt 2017 13:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Alsnog een mooie wending aan het verhaal. Het gaat alsnog gecorrigeerd worden door werkgever.
Jammer dat het op zo'n manier moet, goed dat het wordt opgelost.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Vermeulen_J



Leeftijd: 52
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 164


BerichtGeplaatst: ma 15 mei 2017 21:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

jpst schreef:
Na een gesprek zou er eea uitgezocht gaan worden door werkgever.
Ik heb vandaag een gesprek gehad met een andere persoon van personeel en deze gaf mij aan dat het onwaarschijnlijk is dat werkgever van standpunt zal wijken.
Hij zou uit zichzelf nog eea voor mij gaan uitzoeken, maar gaf al direct aan dat ook al mocht ik in mijn gelijk staan dat voor het bedrijf niet uit gaat maken. Heel apart, wie laat hen dan inzien dat het zo niet de bedoeling is?


Hier zou ik al niet eens meer zijn ingetrapt. "we gaan het nog even uitzoeken, maar ons standpunt zal niet veranderen".
Tja, je vestigt je hoop op een andere uitkomst maar kunt op je klompen aanvoelen dat je nul op het rekest krijgt.

Het feit dat je zelf geen ondersteuning hebt gezocht bij partijen die enig gewicht in de strijd gooien (een bond, rechtsbijstand of een willekeurige jurist) maakt je zaak er op dat moment niet beter op. Je werkgever (of andere mensen binnen het bedrijf) zegt dingen wel 'uit te zoeken', maar dat is (indien het slecht voor je uitpakt) alleen maar meer voer om hun acties kracht bij te zetten.
De werkgever zou het tenslotte wel zogenaamd hebben uitgezocht en jij komt met je eigen bevindingen. Dan komt het onder aan de streep toch gewoon weer uit op 'jouw woord tegen dat van een ander'. De baas betaald, dus de baas bepaald.

Wie hen dan zou kunnen hebben laten inzien dat ze mogelijk fout bezig waren? Nou in ieder geval niet iemand intern die naar de mond van de baas praat, want die wilt ook graag tot zijn pensioen op die lekkere kantoorstoel blijven zitten.


Quote:
Kortom ik moet iets gaan slikken van mijn werkgever wat hij niet heeft mogen doen. Ik kan dan gaan dagvaarden en daarmee kennelijk de boel op scherp zetten. Dat is echt een hele nare situatie en wat mij betreft de omgedraaide wereld.


Life is a bitch, en ik heb hier persoonlijk mee te maken gehad en het is gewoon een stap die je moet zetten.
Jouw werkgever gaat niks doen als je alleen maar een beetje blaft. En blaffende honden...

En zoals ik in mijn verhaal al aangaf is het maar net hoeveel jouw principes je waard zijn. Voor een paar centen zou ik de boel niet op scherp willen zetten. Praten we over een paar goede maandsalarissen dan wordt het al een heel ander verhaal. En als het zover moet komen dan moet je eigenlijk al bij jezelf tot de conclusie zijn gekomen dat het geen werkgever is waar je oud bij wilt worden...

jpst schreef:
Alsnog een mooie wending aan het verhaal. Het gaat alsnog gecorrigeerd worden door werkgever.
Jammer dat het op zo'n manier moet, goed dat het wordt opgelost.


Gelukkig dat het toch nog is opgelost zonder dat het 'uit de hand' is gelopen.

Maar dan is wel de vraag wat ze nu tot deze beslissing heeft gebracht?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Vermeulen_J



Leeftijd: 52
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 164


BerichtGeplaatst: ma 15 mei 2017 21:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dubbelpost-
Bekijk profiel Stuur privé bericht
jpst



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 256


BerichtGeplaatst: di 16 mei 2017 12:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
Hier zou ik al niet eens meer zijn ingetrapt. "we gaan het nog even uitzoeken, maar ons standpunt zal niet veranderen".
Tja, je vestigt je hoop op een andere uitkomst maar kunt op je klompen aanvoelen dat je nul op het rekest krijgt.

Ja ik ken die mooie verhaaltjes inmiddels ook wel. We zoek het graag voor je uit hoor! Eigenlijk bedoelen ze daarmee, we gaan niets uitzoeken over 2 weken wimpelen we je nogmaals af.
In dit geval heeft iemand anders binnen de organisatie de opdracht gekregen een en ander uit te zoeken.

Quote:
Het feit dat je zelf geen ondersteuning hebt gezocht bij partijen die enig gewicht in de strijd gooien (een bond, rechtsbijstand of een willekeurige jurist) maakt je zaak er op dat moment niet beter op

Ben ik het totaal niet mee eens. Als ik direct met allerlei juridische brieven aan ga komen, gooi ik ook mijn eigen glazen in. En waarom zou ik zelf geen druk kunnen uitoefenen? De volgende stap had gewoon het inschakelen van een incassobureau geweest. Als ze mij daarin dan niet serieus nemen, hebben ze enkel zichzelf daar mee.

Quote:
Wie hen dan zou kunnen hebben laten inzien dat ze mogelijk fout bezig waren? Nou in ieder geval niet iemand intern die naar de mond van de baas praat, want die wilt ook graag tot zijn pensioen op die lekkere kantoorstoel blijven zitten.

De chef zou het uitzoeken, maar heeft het bij iemand van personeel neergelegd. Aanvankelijk kwam ook hij met een afwimpelverhaal. Ik heb hem toen duidelijk gemaakt hier niet van gediend te zijn en dit onacceptabel te vinden. (bij een vorige werkgever ook eens een conflict gehad over geld, toen heb ik mijn sleutels op tafel gelegd en ben per direct weggegaan) Hierop heb ik hem nogmaals gemaild en een en ander toegelicht. Vervolgens is mij beloofd hier op terug te komen. Hij heeft zeker zijn werk gedaan en daadwerkelijk dingen opgezocht en is zelfs met de directeur om de tafel gegaan. Toen is er aangegeven dat wat men heeft gedaan niet helemaal juist is geweest en men er verder ook geen tijd meer aan wil besteden en zou het gecorrigeerd gaan worden.

Quote:
Voor een paar centen zou ik de boel niet op scherp willen zetten

Al gaat het om een euro. Werkgever dient zich ook over die ene euro als goed werkgever te gedragen.

Quote:
En als het zover moet komen dan moet je eigenlijk al bij jezelf tot de conclusie zijn gekomen dat het geen werkgever is waar je oud bij wilt worden...

Dat is het zeker niet met alle mooie praatjes en ik ben dan ook al een tijdje rond aan het kijken voor iets anders.

Quote:
Gelukkig dat het toch nog is opgelost zonder dat het 'uit de hand' is gelopen.

Niet helemaal. De reservering voor vakantiegeld wordt maandelijks opgeteld op basis van het bruto basissalaris. Dit heeft men over de gecorrigeerde maanden niet mee gecorrigeerd.
Tevens heb ik hen gewezen op vertragingsrente en dat begrijpt men kennelijk niet. Zij zitten volgens mij in de positie dat ze iets hebben gedaan wat niet kan. Ze doen het voorkomen alsof ze mij een gunst verlenen. Mij bevalt dat niet. Ze moeten naar mijn oordeel volledig inzien dat ze fout zitten en openlijk toegeven dat ik hen tegemoet kom als ik die vertragingsrente laat zitten. Niet andersom.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Vermeulen_J



Leeftijd: 52
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd


Berichten: 164


BerichtGeplaatst: wo 17 mei 2017 16:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:

Quote:
    Het feit dat je zelf geen ondersteuning hebt gezocht bij partijen die enig gewicht in de strijd gooien (een bond, rechtsbijstand of een willekeurige jurist) maakt je zaak er op dat moment niet beter op


Ben ik het totaal niet mee eens. Als ik direct met allerlei juridische brieven aan ga komen, gooi ik ook mijn eigen glazen in. En waarom zou ik zelf geen druk kunnen uitoefenen? De volgende stap had gewoon het inschakelen van een incassobureau geweest. Als ze mij daarin dan niet serieus nemen, hebben ze enkel zichzelf daar mee.


Ik bedoelde het niet dat je gelijk maar een advocaat naar je werkgever zou moeten sturen (of een andere instantie), maar dat je in ieder geval voor jezelf alles 100% zeker hebt.
Het leek er immers op dat het een wellus-nietus gesprek werd. Als je jouw kwestie zou voorleggen aan een juridisch iets zwaarder wegend orgaan (zoals een rechtsbijstand, bond of jurist/advocaat) heb je een bevestiging van je gelijk in je broekzak.

In mijn geval met mijn werkgever was ik 110% overtuigd van mijn gelijk. Een CAO was daar duidelijk over, maar de werkgever gaf daar een andere interpretatie aan. Als je dan de zaak niet escaleert ga je er niet uitkomen.
En de werkgever weet ook wel dat een werknemer niet zo snel zwaar geschut gaat inzetten.

Als het niet nodig is is het fijn, ook in mijn geval gingen er maanden aan interne discussies aan vooraf voordat het zo onprettig werd dat het maar met wapengekletter moest. Blijkbaar ging het in jouw geval nog enigszins goed.

Quote:

Quote:
    Voor een paar centen zou ik de boel niet op scherp willen zetten


Al gaat het om een euro. Werkgever dient zich ook over die ene euro als goed werkgever te gedragen.


Ben ik ook helemaal met je eens. Het is een principekwestie. Maar als voor die 'ene euro' er de donder op kunt zeggen dat je over een maand op straat staat (bij wijze van spreken) dan is de vraag of dat je het waard is. Maar dat zal bij elk geval anders zijn.

Quote:
Quote:
    Gelukkig dat het toch nog is opgelost zonder dat het 'uit de hand' is gelopen.


Niet helemaal. De reservering voor vakantiegeld wordt maandelijks opgeteld op basis van het bruto basissalaris. Dit heeft men over de gecorrigeerde maanden niet mee gecorrigeerd.

Tevens heb ik hen gewezen op vertragingsrente en dat begrijpt men kennelijk niet. Zij zitten volgens mij in de positie dat ze iets hebben gedaan wat niet kan. Ze doen het voorkomen alsof ze mij een gunst verlenen. Mij bevalt dat niet. Ze moeten naar mijn oordeel volledig inzien dat ze fout zitten en openlijk toegeven dat ik hen tegemoet kom als ik die vertragingsrente laat zitten. Niet andersom.


Nou, ik zou zeggen succes daarmee Smile. Maar dan kom je in hetzelfde vaarwater als de quote hierboven, een principekwestie.
Maar goed, gelijk aankaarten!

Ik voorspel dat er reacties komen als 'Nou moet je een keer tevreden zijn, de zaak is voor ons nu afgehandeld'. Een goede werkgever zal uiteraard gelijk zeggen "Helemaal gelijk werknemer x, we gaan dat met de volgende salarisperiode nog bijwerken".

En datzelfde zal dan voor de vertragingsrente gelden. Als je het aangeeft dat je er recht op hebt dan kan het bedrijf dat even uitzoeken, berekenen en bevestigingen. Maar net zo goed afketsen waardoor je weer spierballen moet laten zien.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
jpst



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 256


BerichtGeplaatst: zo 21 mei 2017 16:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:
maar dat je in ieder geval voor jezelf alles 100% zeker hebt.

En dat kan niet als je zelf iets uitzoekt en onderbouwt met wetteksten?

Ik heb dat bij een vorige werkgever aan de hand gehad. Ik was daar halverwege het jaar overgegaan van uitzendbureau naar vast. Ik heb hen toen verzocht mijn vakantiedagen toe te kennen die nog openstonden bij het uitzendbureau. Men weigerde dit aanvankelijk, want het was toch reeds uitbetaald? Men snapte niet dat het recht op x dagen per jaar gebaseerd is op de vrije tijd en niet op het geld.
Uiteindelijk had iemand het uitgezocht, kwam tot dezelfde conclusie en wetsartikel als ik en vroeg mij vervolgens wat ik nu wilde. Nou niets, ik wilde enkel de bevestiging dat wat je eerder meldde niet juist was. Vervolgens een kwade blik, want meneer had voor niets hier tijd in gestoken. Tja.. als je gewoon in eerste instantie je werk goed had gedaan ipv mij had afgescheept...

Quote:
Als je jouw kwestie zou voorleggen aan een juridisch iets zwaarder wegend orgaan (zoals een rechtsbijstand, bond of jurist/advocaat) heb je een bevestiging van je gelijk in je broekzak.

Wat is de meerwaarde daarvan als je reeds zelf met diverse artikelen en uitspraken je gelijk kunt aantonen?

Quote:
En de werkgever weet ook wel dat een werknemer niet zo snel zwaar geschut gaat inzetten.

Ik heb sinds ik bij deze werkgever werk, iets van 4 andere zaken gevoerd. Werkgever moet dan wel heel naïef zijn om te denken dat ik zoiets niet zou doen.

Quote:
'Nou moet je een keer tevreden zijn, de zaak is voor ons nu afgehandeld'.

Wat bij mij verkeerd valt op het moment dat ik in het gelijk ben gesteld.

Quote:
Een goede werkgever zal uiteraard gelijk zeggen "Helemaal gelijk werknemer x, we gaan dat met de volgende salarisperiode nog bijwerken".

En dat is ook exact wat ik verwacht. Ik heb notabene zelf vooraf een uitgebreide berekening opgesteld. Wat er wel was gecorrigeerd kwam exact overeen. Dus ze snappen het wel.

Quote:
En datzelfde zal dan voor de vertragingsrente gelden. Als je het aangeeft dat je er recht op hebt dan kan het bedrijf dat even uitzoeken, berekenen en bevestigingen. Maar net zo goed afketsen waardoor je weer spierballen moet laten zien.

Ik denk dat dit ook valt onder het motto van "het is wel goed zo". En dat terwijl zij degene zijn die zonder rechtsgrond het salaris hebben verlaagd. Als je dat ook nog eens toegeeft, maar niet de consequenties wilt dragen...
Ik ga alleen achter dat te weinig vakantiegeld nog aan. Die vertragingsrente wordt in de praktijk door de rechter toch vaak gematigd. Op een bedrag van iets van 600 euro bruto zet dat ook geen zoden aan de dijk.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 2 Ga naar pagina Vorige  1, 2

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds