Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 19:48
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Te weinig juristen in de exchange programs
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Koen

Koen

Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 33


BerichtGeplaatst: di 20 jan 2004 17:57    Onderwerp: Te weinig juristen in de exchange programs Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo beste mensen,

Dit is mijn eerste post hier en om maar gelijk met de deur in huis te vallen begin ik met wat kritiek en een vraag.
Waarom zijn er zo weinig rechtenstudenten in de exchangeprograms die worden aangeboden door de rechtenfaculteiten in Nederland. Op dit moment schrijf ik dit vanaf de Florida State University en over de lawschool hier kan ik alleen maar lovend zijn. De studenten accepteren je direct, (ook al is het leeftijdsverschil best groot) zijn geinteresseerd in Europa en haar gedachten en ook de colleges zijn uistekend.
Er wordt les gegeven in kleine groepen, massa colleges kennen ze dan ook niet. De lawschool hier kent dan ook maar 600 studenten.

Waarom is het zo dat de studenten van studies als bedrijfskunde en economie in de rij staan voor wat internationale ervaring, terwijl de rechtenfaculteiten moeite moeten doen om genoeg studenten bij elkaar te krijgen om de exchangeprograms in stand te houden?
Je leert je talen spreken.
Je krijgt inzicht in andere culturen.
En je leert de werking van een ander rechtssysteem.

Ga dus ABROAD en verrijk jezelf! Cool
Bekijk profiel Stuur privé bericht
josseposse






Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 14


BerichtGeplaatst: zo 25 jan 2004 0:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

He, Koen, jij hier?

Is het ook mogelijk om een weekje naar FSU te komen, denk je? Is Tampa een beetje in de buurt??? Very Happy

Je hebt natuurlijk gelijk. Ik ben sinds jouw forumbericht ook maar eens op zoek gegaan. Voorlopig denk ik dat ik het beperk tot een summer school, die in Ierland over het Internationaal Strafhof lijkt me wel wat. Zoals sommigen weten ben ik een enorme twijfelkont over welke afstudeerrichting te kiezen (in sollicitatie-termen: een brede interesse in het recht!) dus wellicht ga ik twee Masters volgen. In die tweede zou een tijd in het buitenland verwerkt kunnen worden.

Mijn enige ervaring met studeren in het buitenland zijn bezoekjes aan vrienden die daar zitten, en horen van. Ik heb geen enkele negatieve reactie gehoord. Tuurlijk, men heeft wel eens heimwee, maar daar word je sterk en zelfstandig van!!

Maar tot ik het echt zelf heb gedaan heb ik natuurlijk geen recht van spreken. Koen wel, houd ons op de hoogte op dit forum, jongen!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: di 27 jan 2004 19:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Misschien gaan weinig mensen naar de VS omdat het zo schandalig duur is.
En natuurlijk is een internationale uitwisseling naar een Anglo-Saxisch land minder opportuun als je niet Internationaal rechtelijk afstudeerd.
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: di 27 jan 2004 19:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Toch denk ik dat het een verrijking zal zijn, al is het alleen maar voor je 'persoonlijke bagage'. Ja, als je natuurlijk echt voor je studie een tijd naar het buitenland wilt, is het natuurlijk ook wel leuk als de tijd daar een beetje aansluit op je studie...
Maar ik kan het mensen ook van harte aanbevelen om een tijd naar een ander land te gaan als het niets met studie of werk te maken heeft. Het is behalve heel leuk en spannend enzo, ook heel goed voor jezelf.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: di 27 jan 2004 19:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat geloof ik meteen.
Maar ik ga liever een tijdje naar het buitenland ná m'n studie.
Dan heb ik tenminste niet meer de druk van m'n studieschuld boven me hangen.
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: di 27 jan 2004 19:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Studiefinanciering = goede bron van inkomsten overseas, Laughing
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: di 27 jan 2004 19:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben al veelstejaars Studiefinanciering is een droom voor mij na aankomende September. Confused
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
saimen






Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1


BerichtGeplaatst: di 17 feb 2004 18:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mensen ik denk niet dat de kennis die wordt opgedaan door een studie in het buitenland onderschat moet worden.

Al ga je maar net de grens over naar bijv. België of Duitsland, de kennis die je opdoet is werkelijk enorm. Een aanrader voor iedereen!

Het excuus dat je geen geld hebt gaat niet eens op, er zijn genoeg subsidiemogelijkheden en je moet gewoon investeren in je studie!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: di 17 feb 2004 18:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

@Saimen, als jij mijn studieschuld ziet, dan zie je wel hoeveel ik in de afgelopen 6 jaar geïnvesteerd heb Wink.
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: di 17 feb 2004 21:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hahahaha!
Toch heeft Saimen gelijk, Kafka Razz
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: di 17 feb 2004 23:27    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Saimen heeft ook gelijk daar gaat het niet om, maar dat betekend niet dat ik niet óók gelijk heb.
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
BG

BG

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1134


BerichtGeplaatst: wo 18 feb 2004 17:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

"Alle varkens zijn gelijk, sommigen zijn meer gelijk dan anderen", vrij naar Orwell's Animal Farm.
_________________
Mine!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: wo 18 feb 2004 22:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat is waar, maar dat betekend niet dat je een paard met een koe kunt vergelijken.
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
essie

essie

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 101


BerichtGeplaatst: do 19 feb 2004 22:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

als grote koeien liefhebster kan ik dit alleen maar beamen hahahhah Laughing
_________________
huiswerk??? ik neem de afwas toch ook niet mee naar school!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: do 19 feb 2004 22:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

En ik kan je garanderen dat ik die vergelijking dus niet trok omdat ik deze reactie verwachte Wink
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds