Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...
aansprakelijkh...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 14:06
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Te oud om advocaat te worden?
Moderators: StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Milli



Leeftijd: 35
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 12


BerichtGeplaatst: di 16 apr 2013 11:52    Onderwerp: Te oud om advocaat te worden? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo,

Zoals de titel al aangeeft, vraag ik me af of ik te oud ben om nu nog een WO rechtsgeleerdheid studie te gaan volgen, om uiteindelijk dus de advocatuur in te gaan? Ik ben 24 jaar en ik wilde als kleine meid al advocaat worden. Ik heb dit toen ik naar het vmbo ging maar naast me neergelegd, omdat ik toen dacht "ik ben daar te dom voor". En toentertijd interesseerde mij studeren ook totaal niet.

Uiteindelijk ben ik dus ook gaan werken en op mijn 21e ben ik met een MBO studie maatschappelijk dienstverlening gestart. Deze rond ik volgende maand af. Dit was voor mij ook een veel te makkelijke studie, maar vond het leuk om te doen.

Nu wil ik in februari 2014 starten met de WO Rechtsgeleerdheid op de OU, ik ben dan 25 jaar en ik zou dan na 9 jaar klaar zijn om mezelf aan te mogen melden bij de Advocaten van de Orde voor mijn 3 jarige advocaten-stage.
Ik ben dan dus 34 jaar, is dat oud voor een beginner in dat wereldje? Of juist normaal?

Ik weet dat je nooit te oud bent om te studeren en mijn motivatie is dan ook dat ik rechten interessant vind en ik het geweldige vind om te zien als een advocaat aan het pleiten is.

Ik zou graag wat ervaringen horen en advies.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: di 16 apr 2013 13:44    Onderwerp: Re: Te oud om advocaat te worden? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Milli schreef:
Nu wil ik in februari 2014 starten met de WO Rechtsgeleerdheid op de OU, ik ben dan 25 jaar en ik zou dan na 9 jaar klaar zijn om mezelf aan te mogen melden bij de Advocaten van de Orde voor mijn 3 jarige advocaten-stage.
Ik ben dan dus 34 jaar, is dat oud voor een beginner in dat wereldje? Of juist normaal?

34 jaar is zeker niet te oud, maar ik zou proberen flink minder dan 9 jaar over de studie te doen.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Milli



Leeftijd: 35
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 12


BerichtGeplaatst: di 16 apr 2013 17:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dat wil ik ook zeker doen! Ik wil toch proberen om het tussen de 6 en 7 jaar af te ronden. Maar mijn grootste zorg is natuurlijk dat ik dan een oudere beginneling ben zonder ervaring. Al denk ikzelf ook ergens dat je je moet bewijzen tijdens je 3 jaar advocaat-stage.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: wo 17 apr 2013 0:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Milli schreef:
Maar mijn grootste zorg is natuurlijk dat ik dan een oudere beginneling ben zonder ervaring.

In plaats daarvan heb je als het goed is weer andere werkervaring.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: wo 17 apr 2013 20:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Die studie is makkelijk in twee of drie jaar te doen. Waar je wellicht wel tegenaan zult lopen is dat kantoren minder snel stagiaires aannemen, vanwege de fors hogere kosten van de nieuwe opleiding.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Milli



Leeftijd: 35
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 12


BerichtGeplaatst: wo 17 apr 2013 20:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
Milli schreef:
Maar mijn grootste zorg is natuurlijk dat ik dan een oudere beginneling ben zonder ervaring.

In plaats daarvan heb je als het goed is weer andere werkervaring.


Ja, goed er is wel werkervaring maar waarschijnlijk zal het meet in de welzijn sector zijn of zelfs iets totaal anders ivm de bezuinigingen. Ik ben wel van plan om tijdens de studie vrijwilligerswerk of een soort stage te doen in de juridische sector, staat altijd goed op het CV.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Milli



Leeftijd: 35
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 12


BerichtGeplaatst: wo 17 apr 2013 21:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:
Die studie is makkelijk in twee of drie jaar te doen. Waar je wellicht wel tegenaan zult lopen is dat kantoren minder snel stagiaires aannemen, vanwege de fors hogere kosten van de nieuwe opleiding.


Het is mijn bedoeling om er wel fulltime naast te werken, om alle rekeningen te kunnen betalen maar ook de opleiding natuurlijk. Dus of twee a drie jaar haalbaar is voor mij betwijfel ik, maar ik ben inderdaad niet van plan er negen jaar over te doen. Mijn streefpunt is maximaal zes jaar.

Wat betreft de stage, daar was ik nog niet van op de hoogte. Dat is natuurlijk wel een risico, maar anderzijds ik ben bereid om ervoor te verhuizen. En ik zal dan maar veel moeten gaan netwerken.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: wo 17 apr 2013 23:25    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

StevenK schreef:
Waar je wellicht wel tegenaan zult lopen is dat kantoren minder snel stagiaires aannemen, vanwege de fors hogere kosten van de nieuwe opleiding.

In verband met de economische toestand van het land neem ik aan? Die kan over een jaar of 6 natuurlijk weer heel anders zijn (bijv. als we het er allemaal flink van gaan nemen tussen nu en augustus...).
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Milli



Leeftijd: 35
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Leeuw


Berichten: 12


BerichtGeplaatst: vr 19 apr 2013 10:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

bona fides schreef:
StevenK schreef:
Waar je wellicht wel tegenaan zult lopen is dat kantoren minder snel stagiaires aannemen, vanwege de fors hogere kosten van de nieuwe opleiding.

In verband met de economische toestand van het land neem ik aan? Die kan over een jaar of 6 natuurlijk weer heel anders zijn (bijv. als we het er allemaal flink van gaan nemen tussen nu en augustus...).


Hahaha, misschien moet ik wel gewoon alle modules tegelijk bestellen op de OU. Als we Rutte mogen geloven, moet dat gewoon kunnen.

Maar ik ga er in al mijn optimisme vanuit dat het er over 6 jaar een stuk beter uitziet wat betreft de economie.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds