Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
VA loan rates ...
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 22:48
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Te laat door kind wegbrengen naar opvang
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Kokopelli



Leeftijd: 124
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): LOI

Berichten: 16


BerichtGeplaatst: za 08 okt 2011 16:33    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Inderdaad Guthman en dan te bedenken dat deze rechtse ballen het Nederlandse recht moeten bewaken in de rechtzaal. Zo wordt Nederland wel een bananenrepubliek, als het dat al niet is.

Waar zijn de tijden van sociaalgeorienteerde rechtenstudenten en juristen?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Kokopelli



Leeftijd: 124
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): LOI

Berichten: 16


BerichtGeplaatst: za 08 okt 2011 16:34    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dubbel bericht.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Judge Tatting



Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 222


BerichtGeplaatst: za 08 okt 2011 16:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zorgt u nou maar gewoon dat u op tijd op uw werk bent. Anders neigt uw mentaliteit op de werkvloer zo naar die uit een bananenrepubliek.
_________________
Veritas incognita ergo dubito.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Guthman



Leeftijd: 32
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): HvA

Berichten: 436


BerichtGeplaatst: za 08 okt 2011 16:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als dat is hoe je mijn post wil interpreteren...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
dr.dunno



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 774


BerichtGeplaatst: za 08 okt 2011 18:14    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kokopelli schreef:
Inderdaad Guthman en dan te bedenken dat deze rechtse ballen het Nederlandse recht moeten bewaken in de rechtzaal. Zo wordt Nederland wel een bananenrepubliek, als het dat al niet is.

Waar zijn de tijden van sociaalgeorienteerde rechtenstudenten en juristen?

Nederland is een land geworden waar iedereen maar zijn hand ophoudt en verwacht dat een ander of de overheid de problemen voor hem of haar oplost. Deze vrij verderfelijke ontwikkeling, die kennelijk het principe van de eigen broek zoveel mogelijk ophouden heeft verdrongen, kost ons (dat wil zeggen, hen die daadwerkelijk een relevant inkomen hebben en dus belasting betalen) handen vol geld en kost ons ook onze concurrentiepositie ten opzichte van andere landen, macro-economisch hebben we dat al gezien door de enorme ontwikkelslagen die in Azië worden doorgemaakt in landen als China, Taiwan en India.

Je hebt er zelf voor gekozen om kinderen te nemen, dit is niet het probleem van je werkgever voor zover zijn bedrijfsvoering hier onredelijk door gehinderd wordt. Dit is een objectieve toets die ook door de rechter kan en zal worden toegepast, die verder niets te maken heeft met politieke invalshoeken, zoals je wel suggereert.

Kortom, of je staat een kwartier eerder op, of je regelt iemand anders die voor jou de honneurs waarneemt (je hebt neem ik aan zoals iedereen wel ouders of familie, of misschien zelfs met zo'n innemende persoonlijkheid een of meerdere vrienden), of je gaat in deeltijd werken of je gaat gewoon op zoek naar ander werk. De mogelijkheden zijn legio zonder dat je anderen opzadelt met jouw eigen problemen.
_________________
Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane!


Laatst aangepast door dr.dunno op za 08 okt 2011 18:31, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Judge Tatting



Leeftijd: 35
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 222


BerichtGeplaatst: za 08 okt 2011 18:26    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Guthman schreef:
Als dat is hoe je mijn post wil interpreteren...


Ventje toch...ik heb je post niet eens gelezen...
_________________
Veritas incognita ergo dubito.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Guthman



Leeftijd: 32
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): HvA

Berichten: 436


BerichtGeplaatst: za 08 okt 2011 18:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het was geen reactie op jou.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Evil-cliniclown



Leeftijd: 42
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): HvA

Berichten: 117


BerichtGeplaatst: zo 09 okt 2011 1:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Geachte TS,

Ik u toch tot voorzichtigheid manen, want hoewel uw werkgever wel rekening dient te houden met uw persoonlijke situatie, is het omgekeerde ook waar.

Dit brengt met zich mee dat u in principe op de afgesproken tijd uw werk zou moeten aanvangen. De aard van het werk zegt veel over hoe de werkgever zou moeten reageren. Als u als verkoper in bvb de HEMA zou werken, dan zou het makkelijker voor de werkgever zijn om de switchen in werktijd als dat u in een kerncentrale zou werken, waar alles volgens een strak schema gaat. (dat is wat mijn mede forumleden wilden aangeven.)

Maar het is waar dat uw baas zegt: hij MAG u niet in uw pauze laten doorwerken. Dat is helaas een gegeven feit. Echter zijn er wel een aantal lichtpunten in dit alles, het gaat om een gering aantal uren, dus er zijn oplossingen mogelijk.

-Het ouderschapsverlof wat HILDE al heeft genoemd. (is tijdelijk)
-Aftrek van uw vakantie.... is hetzelfde als ouderschapsverlof, maar niet tijdelijk (er kan in een cao een betaalde ouderschapsverlof afgesproken zijn, maar dat staat er slechts in een aantal)
-Later doorwerken, (dit mag ook op papier zijn)
-Creatief: door opa of oma laten wegbrengen

Maar de conclusie moet helaas zijn dat u niet in de tijd van uw baas uw kind kan wegbrengen. Het kan helaas niet voor de rekening van uw baas komen.

Ik hoop dat u hier iets mee kan, tot slot zijn mijn forum leden echt zeker juridisch gekwalificeerd, mocht u daar twijfels over hebben. Ik ken teveel van hun reacties om hun als leken te kunnen bestempelen. Smile
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hilde12



Leeftijd: 124
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1572


BerichtGeplaatst: zo 09 okt 2011 19:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedankt dat u iets had aan mijn antwoord, maar de antwoorden van oa dunno en bona zijn net zo veel van belang.

Ik ben zelf een full-time werkende moeder van 3 kids, en moet ook soms avonden, nachten etc werken. Geloof me, als ik zeg dat ik het niet red ivm kids, dan kan ik het de volgende beoordeling wel schudden. Daar had ik van tevoren rekening mee moeten houden.

(en dat terwijl ik betaald ouderschapsverlof heb gehad, als ze ziek zijn naar huis toe mag, etc...)

Afdwingen van een recht doet de relatie geen goed.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
bona fides




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 22889


BerichtGeplaatst: zo 09 okt 2011 23:44    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kokopelli schreef:
Waar zijn de tijden van sociaalgeorienteerde rechtenstudenten en juristen?

Nogmaals, voor een normaal loon ben ik bereid je naar de mond te praten. Lekker nuttig.

Zolang ik dit echter voor mijn eigen plezier doe, leg ik gewoon naar beste kunnen uit hoe het recht in elkaar zit. Sue me.
_________________
Hanc marginis exiguitas non caperet.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
DENNIS79



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1754


BerichtGeplaatst: ma 10 okt 2011 10:24    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Kokopelli schreef:
...en dan te bedenken dat deze rechtse ballen het Nederlandse recht moeten bewaken in de rechtzaal. Zo wordt Nederland wel een bananenrepubliek, als het dat al niet is.

Waar zijn de tijden van sociaalgeorienteerde rechtenstudenten en juristen?


Je weet echt totaal niet waar je het over hebt... Dat er hier mensen zijn die tijd en moeite nemen om anderen belangeloos te helpen met zo goed mogelijke juridisch onderbouwde informatie, gaat volledig aan jouw kortzichtige neus voorbij.

Zo gefocussed op een "ja", heb je niet eens gemerkt dat er in eerste instantie mensen bereid waren om mee te denken voor een voor jouw gunstige oplossing. In plaats daarvan weiger je antwoord te geven op de meest fundamentele en belangrijkste vraag in het arbeidsrecht: Wat voor werk verricht je?

Succes met je vragen. Ik denk niet dat je hier nog veel welwillende reacties hoeft te verwachten!
_________________
"Nusquam est, qui ubique est"
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hilde12



Leeftijd: 124
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1572


BerichtGeplaatst: ma 10 okt 2011 15:29    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hou er rekening mee dat een moeder ook plichten heeft en niet alleen rechten.

En ja, ik ben moeder van 3 kids
Ja, ik werk fulltime time
Ja, een ervan zit nog op de BSO, max 2 dagen pw
Ja, pappa werkt ook fulltime time
Ja, ben zo een rechts georienteerde
Ja, werk bij sociale zaken

Nee, kids komen niets te kort.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
dr.dunno



Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 774


BerichtGeplaatst: ma 10 okt 2011 20:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

hilde12 schreef:
Hou er rekening mee dat een moeder ook plichten heeft en niet alleen rechten.

En ja, ik ben moeder van 3 kids
Ja, ik werk fulltime time
Ja, een ervan zit nog op de BSO, max 2 dagen pw
Ja, pappa werkt ook fulltime time
Ja, ben zo een rechts georienteerde
Ja, werk bij sociale zaken

Nee, kids komen niets te kort.


Voor de een ben je een bewonderenswaardig voorbeeld van het combineren van buitengewoon veel dagtaken, waarvoor hulde, voor de TS zo ongeveer de antichrist.

Niet dat we TS hier ooit nog zien, maar ze moet nodig een schop onder d'r achterwerk hebben in plaats van steeds d'r hand op te houden voor vermeende absolute rechten en anderen op te zadelen met haar problemen.
_________________
Catapultum habeo. Isi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
hilde12



Leeftijd: 124
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 1572


BerichtGeplaatst: ma 10 okt 2011 21:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

dr.dunno schreef:

Voor de een ben je een bewonderenswaardig voorbeeld van het combineren van buitengewoon veel dagtaken


Voor mn kids

dr.dunno schreef:

voor de TS zo ongeveer de antichrist.


Voor mn lief ook, haha Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MMA



Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): JHAF

Berichten: 24


BerichtGeplaatst: wo 12 okt 2011 8:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Quote:


Kortom, of je staat een kwartier eerder op, of je regelt iemand anders die voor jou de honneurs waarneemt (je hebt neem ik aan zoals iedereen wel ouders of familie, of misschien zelfs met zo'n innemende persoonlijkheid een of meerdere vrienden), of je gaat in deeltijd werken of je gaat gewoon op zoek naar ander werk. De mogelijkheden zijn legio zonder dat je anderen opzadelt met jouw eigen problemen.


Of een andere kinderopvang. Er zijn er genoeg die eerder geopend zijn dan 7.30 uur. Het hoeft niet moeilijk te zijn. Wink
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 2 van 3 Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds