Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu di 04 jun 2024 18:03
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

TPG POST
Moderator: Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: za 11 dec 2004 16:09    Onderwerp: TPG POST Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi,
Ik heb een pakketje besteld via ebay. De aanbieder heeft dit pakket gewoon opgestuurd en daar ook een verzendbevestiging van. Via track en trace kan je dan kijken hoe het met de status van je pakket staat. Ik zag tot mijn verbazing staan dat mijn pakket al op 9 december was afgeleverd aan de geadresseerde. Maar ik had nog helemaal niks ontvangen. Als je tpg belt zeggen ze gewoon dat je het maar aan je buren moet gaan vragen. Dat heb ik gedaan, bij mijn directe buren, maar die hebben ook niks. Is de tpg niet gewoon verplicht om een briefje bij je in de bus te doen als je niet thuis bent, en bij wie ze het hebben afgegeven??! Voor hetzelfde geld heeft iemand het gewoon gehouden of heeft de post het gewoon achterover gedrukt.
Nu moet de verzender een formulier invullen via tpg en het proberen op te lossen, maar daar ben je dan dus ook maar afhankelijk van. Ik kan zelf niks doen zeggen ze want ik ben geen partij. Ik heb al een paar verhalen gelezen op internet waarbij mensen hun pakketje nooit meer hebben teruggezien, ookal hebben ze dus een formulier ingevuld, en dus ook nooit geld hebben teruggekregen.
Ik vraag me af of tpg niet gewoon verplicht is om hier wat aan te doen, zij dragen toch immers de verantwoordelijkheid tot het afleveren van het pakket. Ik weet dat ze niet voor schade en bla bla aansprakelijk zijn maar ze moeten het toch op zn minst afleveren, ookal is het niet aangetekend verzonden!
Ik heb wel in de Postwet gekeken maar daar kon ik niks concreets in
vinden.
Weet iemand wat mijn rechten zijn, en of de tpg verplicht is een briefje in je bus te doen als ze het aan iemand anders geven?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MterHeide



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 350


BerichtGeplaatst: za 11 dec 2004 16:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Juridisch antwoord heb ik niet, hooguit ervaringen uit de praktijk. Voortaan leveren ze namelijk weinig pakketten meer af bij de buren maar brengen ze ze veel vaker terug naar een postkantoor in de buurt en er zijn nog wel eens bezorgers die dan het formuliertje vergeten.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: za 11 dec 2004 16:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja maar dan zou er niet via track en trace staan dat mijn pakket is uitgereikt aan de geadresseerde maar dan zou er staan dat het op het postkantoor ligt en dat is dus niet zo. Met andere woorden, mijn pakket heeft de status van afgeleverd terwijl het niet afgeleverd is. Is het niet zo dat wie stelt moet bewijzen, zij stellen dat het afgeleverd is...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: za 11 dec 2004 21:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk dat Eva even over het hoofd ziet dat zij helemaal geen relatie heeft met PTT.

Het is de verzender die PTT aan moet spreken op het verkeerd afleveren, en Eva kan alleen de verzender aanspreken op het niet leveren.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: zo 12 dec 2004 1:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja dat weet ik dus. Ik zeg toch ook in mn bericht dat ik nu niks kan ondernemen en dat alleen de verzender dat kan. ( Wat ik trouwens wel een belachelijke regeling vind want ze zeggen dat als ik een briefje in de bus had gekregen ik wel partij was geweest en dus alleen omdat die debiele postbode dat niet doet kan ik niks beginnen ).
Mijn vraag was gewoon of iemand weet of het verplicht is dat ze een briefje in je bus doen als je er niet bent, dat is namelijk wel zo bij selektvracht maar ik weet niet zeker of het bij tpg ook zo is. Dat ik geen partij ben dat weet ik nu wel.... Razz
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 4351


BerichtGeplaatst: zo 12 dec 2004 17:38    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik kom dit op mijn werk ook vaak tegen. 90 % van alle 'verloren' pakketjes is afgeleverd bij de buren. TPG heeft geen verplichting jegens jou. Hebben ze geen algemene voorwaarden waarin staat omschreven op welke wijze ze gaan proberen de verplichting jegens de verzender (pakketje afleveren) gaan nakomen? Ze wanpresteren m.i. nl. jegens de verzemder door niet echt te proberen het pakketje af te leveren.
_________________
This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: zo 12 dec 2004 17:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja inderdaad ik wil ook even in die algemene voorwaarden kijken maar tot nu toe heb ik die nog niet gevonden. Even googlen maar weer.... Cool
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Eva

Eva

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1289


BerichtGeplaatst: zo 12 dec 2004 18:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Oke, dat was niet echt moeilijk te vinden... (blond).

In de algemene voorwaarden van tpg post staat in art. 8.2 dat tpg post niet aansprakelijk is voor schade die ontstaat als het pakket/post niet aangetekend of verzekerd verzonden wordt ( dat was dus ook niet zo in mijn geval). In art. 8.9 staat dan weer dat tpg zich hier NIET op kan beroepen voor zover de schade is ontstaan uit zijn eigen handelen of nalaten. ( Dat bedoelde ik dus ook, het zou belachelijk en volgens mij ook juridisch niet haalbaar zijn als je nergens recht op hebt als je pakket (niet verzekerd verzonden) kwijt raakt door de schuld van tpg ).

Ik kan helaas niet vinden of ze je pakket bij de buren mogen afleveren, er staat iig nergens dat dit niet mag en op de site zelf zeggen ze ook dat dit wel mag dus daar ga ik dan maar even vanuit. Het is iig wel zo dat in art.16.1 lid 2 staat dat als de geadresseerde niet thuis is ze verplicht zijn een schriftelijke mededeling daarvan in de bus te doen.
En dat hebben ze dus niet gedaan ( volgens mij wordt dit artikel zelfs heel vaak overtreden want ik heb al veel vaker gehad dat pakketjes voor de 2e keer aangeboden werden en dat ik geen briefje had gehad van de 1e keer niet thuis).
Met andere woorden, ze hebben sowieso hun eigen algemene voorwaarden overtreden, kan ik hieruit dan afleiden dat ze de schade aan hun eigen handelen/nalaten te danken hebben??
( wordt misschien wel moeilijk om dat aan te tonen, maar de bewijslast ligt toch bij hun?).
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds