Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Outstanding С...
Gold signals -...
Gold Signal
Klacht tegen a...
Contact en str...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu vr 03 mei 2024 12:51
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Studieduur?
Moderators: Michèle, Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  

Hoe lang ga je in totaal over je studie doen?
4 jaar
25%
 25%  [ 7 ]
5 jaar
40%
 40%  [ 11 ]
6 jaar
18%
 18%  [ 5 ]
langer dan 6 jaar
14%
 14%  [ 4 ]
Totaal aantal stemmen : 27

Auteur Bericht
Martine
Redacteur


Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UM
Studieomgeving (MA): UM
Berichten: 485


BerichtGeplaatst: di 02 mrt 2004 15:16    Onderwerp: Studieduur? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo mensen,

Ik vroeg me af hoe lang jullie in totaal over jullie rechtenstudie denken te gaan doen. Overal in Maastricht hoor ik van medestudenten geluiden over 5,6,7 jaar studie. Zelf ben ik nu 19 en 2de jaars, ik ga ervan uit dat ik er in totaal niet langer dan 4 jaar over m'n studie ga doen. Dan ben ik dus 21 en afgestudeerd... Very Happy (weet eigenlijk niet of werkgevers daar wel op zitten te wachten Confused ) Wat denken jullie?

Veel groetjes uit het zuiden,

Martine.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Michèle
Moderator
Michèle

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 3307


BerichtGeplaatst: di 02 mrt 2004 15:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi Martine,
ik denk dat, als je de studie serieus neemt en er voldoende tijd in stopt, je het gewoon in 4 jaar moet kunnen doen. Mits er geen gekke dingen in je privesfeer gebeuren in de tussentijd natuurlijk.
Ikzelf heb ook dat rekensommetje gemaakt: 21 a 22 en dan afgestudeerd? Leek mij geen goed idee, vooral ook omdat ik toen ik 18 was nog niet wist waar ik nou eigenlijk heen wilde. Dus ik ben gaan werken en gaan reizen. Dat is afgezien van heel erg leuk ook heel erg leerzaam voor jezelf. Dus als je wilt overwegen er een jaartje tussenuit te gaan tijdens of na je studie, ik kan het je van harte aanbevelen!
Maar vraag jezelf ook af wat je wilt als je de 'gewone' rechtenstudie af hebt. Ik weet niet welke kanten je allemaal opkan en hoe lang dat duurt, maar ik heb begrepen dat om b.v. rechter of advocaat te worden, je nog wel een tijdje onder de pannen zit.
Veel succes en vooral plezier met studeren!
Liefs Michèle
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Juul

Juul

Leeftijd: 42
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 2636


BerichtGeplaatst: di 02 mrt 2004 16:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo Martine,
Ikzelf ben begonnen met mijn studie aan de universiteit toen ik 17 was. Toen had ik ook bedacht dat ik wel in 4 jaar klaar zou willen zijn.
Gelukkig heb ik me bedacht! Je studietijd is de leukste tijd van je leven, dus waarom korter maken dan nodig is. Bovendien kun je beter in je studententijd met dingen op je bek gaan, dan wanneer je echt een baan hebt. Ik zie dan ook mijn studententijd als een tijd om op te groeien en volwassen te worden. Ook doe ik niet altijd even veel aan mijn studie, maar ik doe wel veel ervaring op in andere zaken ernaast, dat vind ik ook een heel belangrijk aspect van je studietijd!
Maar goed, dat is mijn visie op de zaak!
_________________
Si vis amari, ama!

Verander het verleden, begin vandaag!

Kusje, Juul
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Denise

Denise

Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 530


BerichtGeplaatst: wo 03 mrt 2004 13:49    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik wou heel graag eerst rechten doen en dan zien of ik het leuk vond, alle opties open houden en dan eigenlijk nog de studie tolk/vertaler eraan vastplakken... Maar dat idee heb ik inmiddels opgegeven haha. En vraag me niet om de combi, ik kan gewoon niet goed kiezen tussen 2 dingen die ik heeeeeel erg leuk vind. Omdat ik al een jaar studievertraging heb opgelopen kan ik het niet meer in 4 jaar doen, dus dan wordt het hopelijk 5 jaar...

Over het studentenleven... ik heb misschien een kamer in Tilburg (vers van de pers dit nieuws haha!!) dus daar ga ik dan ook maar aan meedoen maar ik ben er niet zo 1tje die eerst 6 jaar gaat "leven" en dan nog eens 4 jaar "studeren", dat is me allemaal veel te duur hahaha.

Liefs,
Denise
_________________
Always look on the bright side of life...

Liefs, Miss Flash Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
Diana

Diana

Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 430


BerichtGeplaatst: wo 03 mrt 2004 16:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik wil mijn rechtenstudie in vier jaar afronden. Ik heb hiervoor de studie Technische Bedrijfskunde gedaan en in vier jaar afgerond. Nu doe ik weliswaar ook nog veel dingen naast mijn studie erbij, maar vier jaar vind ik echt voldoende om erover te doen, aangezien ik nu derdejaars ben en volgend jaar mijn studiefinanciering stopt en ik dan alles zelf moet betalen (ik leen nu al en zit volgend jaar aan mijn maximale recht op een lening)
_________________
_______________________________________
If you always do what you always did,
you will always get, what you always got.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
Kafka



Leeftijd: 59
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 1003


BerichtGeplaatst: wo 03 mrt 2004 21:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb al twee studies (Management Economie en Recht en Marketing-Management) gedaan en ben nu anderhalfstejaars rechtenstudent in Tilburg na tweeënhalf jaar.
(2 eerstejaars vakken 5 tweedejaarsvakken en 2 derdejaarsvakken dit jaar)
_________________
Ich hab das forensische Sujet in meine surreale Welt transportiert und jeder, der behauptet, ich habe die zeitgenössische Justiz kritisiert oder wäre gar ihr Gegner, der hat meine Romane nie gelesen oder zumindest nicht verstanden...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
essie

essie

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 101


BerichtGeplaatst: wo 03 mrt 2004 21:05    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik heb eerst 2 jaar op het HBO de lerarenopleiding maatschappijleer gevolgd. na 2 jaar waren de docenten mij zat.ik had een verkeerd karakter volgens hun en kon van school af (beter gezegd: moest)
uiteindelijk bij rechten terechtgekomen maar na 1 jaar de wissel gemaakt naar bestuurskunde. ik zit nu in het 3e jaar en ga er zoals het er nu naar uit ziet 4,5 jaar over doen, volgens mij best wel goed als ik kijk naar andere bestuurskunde studenten meestal zijn die 5 of 6e jaars (e doen er veels te veel naast)
_________________
huiswerk??? ik neem de afwas toch ook niet mee naar school!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Tess








Berichten: 8


BerichtGeplaatst: do 04 mrt 2004 19:59    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ga denk ik vijf jaar over mijn studie doen, dat komt omdat ik twee studierichtingen doe, Internationaal en Europees recht en Nederlands recht. Nu ben ik derde jaars, volgend jaar wil ik me concentreren op internationaal en europees recht, het jaar daarna, 5e jaar dus wil ik voor Nederlands recht afstuderen. Ik doe dit omdat ik niet zo goed kon kiezen en omdat ik ook 18 was toen ik begon, en ik mezelf nog veel te jong vind om over 1,5 jaar al te gaan werken!

X-Tess
_________________
Hier alweer een studente uit het mooie Tilburg. Ik zit in de opleidingscommissie van de rechtenfaculteit van de UVT, en vind het interessant problemen van anderen aan te horen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Juriste






Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 8


BerichtGeplaatst: vr 05 mrt 2004 16:49    Onderwerp: Re: Studieduur? Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als je veel langer dan vier jaar over je studie doet heb je als je gaat solliciteren wel iets uit te leggen. Gezien het feit dat de rechtenstudie weinig contacturen en veel zelfstudie kent, vergt het nogal wat discipline, en dat is net waar het bij de gemiddelde eerstejaars nogal eens aan schort. Ik heb zelf de studie als avondstudent gedaan naast een fulltime baan, en vijf jaar in een keer alle (en een aantal extra) vakken gehaald, met goed resultaat, en ik was bepaald niet de eerste uit onze groep avondstudenten, er waren er die nog sneller gingen. Nu weet ik ik wel dat als je op iets oudere leeftijd gaat studeren je dat vanuit een andere motivatie doet, maar het heeft vooral te maken met plannen, je tijd efficiënt indelen, en vooral prioriteiten leggen.
Ik werk inmiddels zelf op een universiteit, en als wij vacatures voor een S.A. of tutor hebben, kijk ik vooral naar de punten, de studieduur, en naar andere relevante activiteiten. Een lange studieduur hoeft dus niet bezwaarlijk te zijn als daar iets tegenover staat.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
taat



Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 53


BerichtGeplaatst: di 09 mrt 2004 13:40    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Toch is het niet altijd zo dat als je wat langer over je studie doet, je dit moet verantwoorden bij een toekomstige werkgever. een vriendin van mij heeft 6 jaar over haar studie gedaan, maar heeft nu wel een super goede baan bij een heel vooraanstaand advocatenkantoor.

Ik ga waarschijnlijk door studievertraging 5 jaar (misschien 5,5) over mijn studie doen. balen, maar iedereen gaat een keer op zijn bek en ik had dat dus ook toen ik met mijn studie begon

groetjes Tatiana
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bernard

Bernard

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 36


BerichtGeplaatst: za 20 mrt 2004 14:42    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik Lees hier allemaal verschillende dingen. De 1 is voor 4 jaar, de ander voor minimaal 4 jaar. Ik denk dat het er uiteindelijk om gaat wat je precies wilt doen. Om het te verduidelijken: Een vriendin (oid) van me is afgelopen zomer afgestudeerd, netjes 4 jaar over gedaan. Prachtige cijferlijst... Maar ja, nu komt ze erachter dat ze eigenlijk door al dat gestudeer andere vaardigheden niet/nauwelijks heeft ontwikkelt. Sommige dingen des levens zijn nu eenmaal niet uit boekjes te leren en kosten ook tijd. Uiteindelijk gaat het erom dat je de kennis vergaart en deze aan de man kan brengen, anders heb je er tenslotte niets aan. Spread the word!

Holla

BB
_________________
Mess with the best, die like the rest.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Daniel



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): EUR

Berichten: 9


BerichtGeplaatst: zo 21 mrt 2004 13:35    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben zelf voltijd student en had een heel strak plan in gedachte:
Nederlands recht+economie (Mr.-Drs.-programma op de EUR)... internationaal recht en algemene economie...

Helaas voldeed ik niet aan de eis van 7 gemiddeld voor dit programma en deed ik slechts Nederlands recht (wat bij mij primair de bedoeling was), In het eerste jaar ben ik in contact gekomen met studentenverenigingen en studieverenigingen... waar ik bij de eerste een 'vrije' studentenvereniging heb gekozen(RSG), dus geen grote verplichtingen zoals verplichte aanwezigheid, en de tweede (JFR) wel actief ben gaan meeleven in commissies e.d.

In mij Ba1-jaar heb ik in totaal 9 soorten 'buitenschoolse activiteiten' ontplooit... waarvan een paar commissies, 2 besturen, en wat voorzitterschapjes... dat heb ik in augustus moeten bezuren, aangezien ik eerder van vakantie moest terugkomen om wat voldoendes te behalen...

Nu eenmaal in het 2e studiejaar.. doe ik Ba1 als basis, en verdiepende vakken Ba2... dit werkt prima, zelf beter dan alleen Ba1 volgen... dus ik ga door de voorgenoemde activeiten slechts 3/4 jaar studieachterstand krijgen...

Volgend jaar wil ik fulltime-baan JFR-bestuur gaan doen, en Ba2 afsluiten, zodat ik mijn 4e studiejaar met het Ba3-jaar begin... kortom 5,5 jaar met een fulltime baan JFR-bestuur ertussen, das redelijk netjes, al zeg ik het zelf... Niet?
_________________
Is er veel plezier na je studie te beleven, studeer dan snel... zo niet, probeer er nu evenredig veel uit te halen uit studie als uit het leven.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds