Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
180-dagen rege...
reparatiehuwel...
Res Nullius ?
proces verbaal...
aansprakelijkh...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 28 mrt 2024 13:55
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Studeren via OU en 31 jaar
Moderators: Michèle, StevenK, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Dino78



Leeftijd: 45
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Schorpioen


Berichten: 1


BerichtGeplaatst: vr 16 jul 2010 13:35    Onderwerp: Studeren via OU en 31 jaar Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi allemaal,

Ik heb me net aangemeld en eigenlijk om advies/meningen van u te horen.

Door een aantal problemen in het verleden heb ik tot op heden niet verder kunnen studeren.
Nu ben ik er wel klaar voor, maar mijn leeftijd zegt dat ik het niet moet doen.
Vinden jullie dat ik het kan maken om nu nog aan een rechtenstudie te beginnen?

Mischien is er al vaker een vraag over geweest...
Bekijk profiel Stuur privé bericht
ouwe sloeber



Leeftijd: 50
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 342


BerichtGeplaatst: vr 16 jul 2010 14:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

31 is toch nog niet zo oud? Stel dat je klaar bent als je 37 bent (is een royale schatting). Dan kun je nog 30 jaar van je opleiding genieten.

Dus bedenk zelf of je 30 jaar langer wilt doen wat je nu doet (alhoewel er dan ook splitsende wegen open liggen) of jaag je dromen na en wordt jurist.

Ik sprak gisteren iemand die is minstens 50 die wat anders gaat doen. Sommige 'oudere' mensen doen een studie als hobby.

Hier nog een cliche, maar daarom niet minder waar: mensen hebben meer spijt van dingen die ze niet hebben gedaan als van dingen die ze wel hebben gedaan.

Nog een mooie, van mijn opa (na een teleurstellend examen in mijn jonge jaren): Als je zo oud bent als ik maakt het niet meer uit hoe oud je was toen je afstudeerde.

Overigens ben ik zelf op mijn 30e ook nog een studie gestart (in een iets andere richting dan mijn jeugdstudie). Mij ging het leren een stuk makkelijker af dan destijds. En dat terwijl ik ook full time werkt.

Kortom: Ik zeg DOEN!

Al schrijvende bedenk ik me wel dat ik het moet aanvullen: Je moet wel rekening houden met je naasten. Als je ook nog een baan hebt, zul je minder tijd hebben voor huishoudelijke klussen en sociale verplichtingen. Of je je studie volhoudt is ook afhankelijk of je omgeving accepteert dat je minder tijd voor ze zal hebben. Ook als je kinderen hebt kun je bijvoorbeeld niet meer elk weekend langs de lijn staan. Dat zijn natuurlijk ook belangrijke zaken.

Maar je laten afschrikken door je leeftijd vind ik persoonlijk een drogreden.


Laatst aangepast door ouwe sloeber op vr 16 jul 2010 14:43, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
ouwe sloeber



Leeftijd: 50
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 342


BerichtGeplaatst: vr 16 jul 2010 14:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

dubbele post verwijderd
Bekijk profiel Stuur privé bericht
StevenK
Moderator


Leeftijd: 51
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Boogschutter
Studieomgeving (BA): OU
Studieomgeving (MA): OU
Berichten: 4108


BerichtGeplaatst: vr 16 jul 2010 15:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Er zijn ook mensen die na hun pensioen rechten gaan studeren. Mij is het in ieder geval niet slecht bevallen om na mijn 30e verjaardag rechten te gaan studeren.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Britttt



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Steenbok
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 12


BerichtGeplaatst: vr 16 jul 2010 19:04    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zie je studie als een reis naar je diploma/getuigschrift, waar ook onderweg veel te genieten en reeds te benutten valt! Ik ben net begonnen aan de OU, na reeds een HTS opleiding te hebben afgerond. Waarom niet?

Om nog maar eens een cliché aan te halen:
Age ain't nothing but a number....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
ouwe sloeber



Leeftijd: 50
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 342


BerichtGeplaatst: zo 18 jul 2010 21:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Mijn opa zei ook altijd: Wees maar blij dat het niet zo makkelijk is, anders deed iedereen het wel.

De moraal: Je doet wel iets wat moeilijk is en je zult wel eens een tegenslagje hebben, maar als je het hebt gedaan, heb je wel iets knaps gedaan waarvan je later de vruchten zult plukken.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
lamaris



Leeftijd: 45
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 115


BerichtGeplaatst: di 20 jul 2010 9:54    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben begonnen op mijn 29ste. Nu zijn we 3 jaar verder en ben ik mijn Master aan het afronden en heb ik onlangs een prachtige baan gekregen die mij als het goed is een mooie juridische loopbaan garandeert en ik heb daarmee voorgoed mijn voorgaande carriere in de ICT vaarwel gezegd.
De afgelopen 3 jaren waren niet makkelijk; ik heb er hier en daar wel het een en ander voor moeten laten en leefde onder een constante stress, want ik had er ook gewoon een baan naast.
Wat hier al eerder is gezegd: het studeren ging erg goed, want ik was enorm gemotiveerd en gedisciplineerd, iets wat mij niet van nature is ingegeven. Mijn partner heeft er zeker onder geleden. Gelukkig heb ik (nog) geen kinderen want ik betwijfel of het me dan was gelukt (ik ben vrouw).
Mijn advies is, doe het, het is nooit te laat.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 1

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds