Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Outstanding С...
Gold signals -...
Gold Signal
Klacht tegen a...
Contact en str...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu za 11 mei 2024 7:47
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Student-stage: voor praktijkervaring of studiepunten
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  

Heb je je student-stage voor studiepunten gedaan?
Ja
29%
 29%  [ 17 ]
Nee
70%
 70%  [ 40 ]
Totaal aantal stemmen : 57

Auteur Bericht
Mevinette



Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): RUN

Berichten: 2


BerichtGeplaatst: za 20 mrt 2004 17:37    Onderwerp: Student-stage: voor praktijkervaring of studiepunten Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ben eens benieuwd...

Binnenkort ga ik een student-stage lopen in de advocatuur. Ik sta nu voor de keuze om de stage wel of niet voor studiepunten (ofwel ECTS) te doen.

Pro: geen formaliteiten, geen 'werkstukje', geen beoordeling
Contra: geen studiepunten, geen officiele vermelding op mijn cijferlijst

Zelf neig ik er naar om er voor te kiezen om stage te lopen zonder de studiepunten, omdat ik de punten niet perse nodig heb.

Ik ben benieuwd hoe jullie daar over denken. Wat hebben jullie zelf gedaan: met of zonder studiepunten? Of kun je misschien voor- of nadelen noemen uit de praktijk, bijv. tijdens je student-stage of misschien bij evt. sollicitaties?

Ik hoor het graag!
Mevinette Very Happy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Flash
Moderator
Flash

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): UvA

Berichten: 1608


BerichtGeplaatst: za 20 mrt 2004 17:41    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb het zelf niet gedaan en kan dus ook niet uit eigen ervaring spreken, maar ik denk dat de benadering van beide opties totaal anders is.

Als je kiest voor een stage voor studiepunten heb je toch de bekende 'stok achter de deur'. Het is dan toch een soort van dwang die erachter komt te staan.

Daarbij denk ik dat een positieve beoordeling altijd mooi meegenomen is, die zul je bij verdere sollicitaties altijd kunnen laten zien. De stage komt zo en zo wel op je cv te staan, maar zo'n beoordeling is toch wat directer op de persoon gericht.
_________________
Liefde in twee verschillende werelden,
maar in beide ongelooflijk krachtig.
Deze liefde is pas ontstaan,
maar nu al voor eeuwig prachtig....
Bekijk profiel Stuur privé bericht
student








Berichten: 7


BerichtGeplaatst: za 20 mrt 2004 18:01    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik had eerst zelf een stage geregeld en wist totaal niets van inbreng voor studiepunten. Toen ik dat hoorde dacht ik waarom niet. Ik ging toch al stage lopen en ik hoefde alleen maar als extra een 'verslag' van 3 pagina's te schrijven en daar kreeg ik dan 4 studiepunten voor.

Daarnaast heb ik u een beoordeling van het bedrijf gekregen (misschien als je daar naar vraagt, krijg je deze ook wel zonder dat je het inbrengt voor studiepunten) en de medewerkster zei ook dat ik met zo'n beoordeling wel werk moest vinden. Een stagebeoordeling wordt vaak bij grote bedrijven gevraagd, dus dat zou wel handig zijn als je deze kan bemachtigen.


En je vroeg om de voor en nadelen. Voor mij alleen voordelen. Ik bedoel het enig wat ik 'extra' moest doen, was bijhouden wat ik elke dag had gedaan en een verslag van ongeveer 3 pagina's schrijven met daarin enkele stukken die ik heb gemaakt tijdens mijn stage. Oh en een afsluitend gesprek met iemand van de Universiteit, maar dat was meer een formaliteit.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Meester Ruud




Geslacht: Man

Studieomgeving (BA): UvT

Berichten: 77


BerichtGeplaatst: ma 29 mrt 2004 22:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb mijn student-stage destijds voor 4 oude studiepunten gedaan, maar hoefde daar verder niets voor te doen. Naar mijn mening zijn studiepunten niet zo interessant. Je moet gewoon sowieso een stage lopen puur voor de ervaring. Het aantal uren dat dat in beslag neemt staat sowieso niet in verhouding tot de studiepunten.

Dus ik zou zeggen alleen voor de studiepunten gaan als je dat echt nodig hebt of als het weinig moeite kost. Zoals hiervoor opgemerkt is het stage-verslag veel belangrijker.

Waar ga je stage lopen trouwens?
_________________
Revenge is a dish best served cold
- Old Klingon proverb

http://www.uvt.nl/e-law
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Magdalena

Magdalena

Leeftijd: 43
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Ram
Studieomgeving (BA): 
Studieomgeving (MA): 
Berichten: 2313


BerichtGeplaatst: do 01 apr 2004 17:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb (nog) geen studentstage gedaan, maar als ik er een ga doen, doe ik dat niet voor de punten. Dan zou ik dat uit nieuwsgierigheid doen of in combinatie met het schrijven van m'n scriptie.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
skeet120



Leeftijd: 40
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UU
Berichten: 39


BerichtGeplaatst: di 28 mrt 2006 17:46    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik ga ook stage lopen, een maand of 4 fulltime en ik ga niet voor punten. Ik laat me lekker uitschrijven bij de universiteit, ik ga niet 700 euro betalen om stage te lopen!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Koen

Koen

Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): EUR
Studieomgeving (MA): EUR
Berichten: 33


BerichtGeplaatst: vr 31 mrt 2006 10:07    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik denk dat het altijd nuttig is om een studentstage te lopen. Je leert beter zoeken in juridische bronnen, doet leuke contacten op en het belangrijkst is dat je best een goed beeld van de advocatuur krijgt.

Hier op de EUR wordt je niet eens de mogelijkheid geboden studiepunten te krijgen. Dit is op zich ook niet nodig, maar een beetje meer medewerking bijvoorbeeld met het maken van tentamens zou geen overbodige luxe zijn.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
mr. NN



Leeftijd: 40
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 87


BerichtGeplaatst: do 14 sep 2006 13:08    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Afgelopen masterjaar (NR, Staats- en Bestuursrecht) heb ik twee stages gedaan. Ik heb het niet gedaan voor de ec's, maar voor de interessante en leerzame ervaring. Toch heb ik wel een stageverslagje gemaakt (weinig werk) en zodoende wordt het ook op de bul vermeld. (Heb mede hierdoor nu een master van 89 ec's...)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
LeChat



Leeftijd: 39
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): UU
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 797


BerichtGeplaatst: do 14 sep 2006 19:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik heb m'n 'gewone' studentstage tussen m'n bachelor en master in gedaan, dus niet voor de punten. Gewoon om te kijken of de advocatuur wat voor mij is. Ik heb er bewust voor gekozen om er geen punten mee te verdienen, omdat ik heel veel vakken interessant vind, dus waarom zou ik punten invullen met een stage?
Mijn huidige stage is natuurlijk een speciale, in het kader van een duale master, ik krijg er geen studiepunten voor maar 't komt wel op m'n bul.
_________________
Gelijk hebben is nog geen gelijk krijgen.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Lianne88



Leeftijd: 35
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier
Studieomgeving (BA): UU

Berichten: 69


BerichtGeplaatst: do 11 jan 2007 14:23    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ik ga een héél korte mini stage doen bij houthoff buruma alleennnn aangezien ik nog niet zo heel lang rechten studeer weet ik niet of je dan heel netjes moet gaan?? In pak ofzo, ik heb wel een pak maar ja straks kom ik daar aanzetten met een of andere 'hallo,-hier-ben-ik,-ik-ben-al-meester-in-de-rechten-look´. Da's natuurlijk niet de bedoeling. Rolling Eyes
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: do 11 jan 2007 15:45    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je moet zeker in pak gaan.. of in ieder geval netjes (als vrouw zijnde is er natuurlijk wat meer variatie mogelijk dan voor mannen)..
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
abraxes

abraxes

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1624


BerichtGeplaatst: do 11 jan 2007 15:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Nee, dat is zeker niet de bedoeling. Ik zou iets 'groens' aantrekken.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
MiriamvL

MiriamvL

Leeftijd: 41
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Vissen
Studieomgeving (BA): UL
Studieomgeving (MA): UL
Berichten: 2826


BerichtGeplaatst: do 11 jan 2007 15:52    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Je Kermit de Kikker pak dus! Laughing
_________________
If you've done nothing wrong, you've got nothing to fear. If you've something to hide, you shouldn't even be here.
We're concerned you're a threat..
We're moving to a situation, where your lives exist as information.
Pet Shop Boys - Integral
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
abraxes

abraxes

Leeftijd: 43
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Tweelingen
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1624


BerichtGeplaatst: do 11 jan 2007 17:19    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

hahaha
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Bekijk de homepage
Gwenny

Gwenny

Leeftijd: 62
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Weegschaal
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 1998


BerichtGeplaatst: do 11 jan 2007 17:20    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ik neig er zelf naar om als 'groentje' voor de gulden middenweg te gaan.

Ik zou zelf een hakje dragen, een niet al te nette broek (strakke spijkerjeans in een rustige effen kleur met mooi vallende pijp, of een pantalon die er niet al te zakelijk uitziet), een wat strakkere coltrui, andere trui of niet al te 'zakelijke' blouse, met daar overheen een niet al te gelikt jasje wat het af maakt.
Ik zou mijn make-up beschaafd houden, haren wel netjes, maar niet overdreven strak, en ik zou zuinig zijn met het dragen van sieraden.

Je bent dan wel netjes, maar geen verschijning die binnen komt. Ik vind dat kleding en uitstraling vooral iets moet zijn waar jij je prettig in voelt, maar wel binnen de 'groep' past waar je op dat moment mee omgaat.

Gwen
_________________
Het leven is een lichtflits tussen twee eeuwigheden van duisternis.
*Vladimir Nabokov*
(8/60.2 en 8/60.2)
Bekijk profiel Stuur privé bericht
MSN messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds