Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Merkrecht en r...
WOZ waarde bij...
ww, vakantie e...
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu wo 05 jun 2024 1:13
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Stage opdracht Lijst met 'gevoelige' gebouwen samenstellen
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jurgaah



Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 9


BerichtGeplaatst: di 31 aug 2010 15:36    Onderwerp: Stage opdracht Lijst met 'gevoelige' gebouwen samenstellen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste mensen,

Ik had een vraagje ik moet als stageopdracht bij de gemeente een lijst met zogenoemde gevoelige gebouwen samenstellen. Dit houdt in gebouwen waarvan het verlenen van de bouwvergunning/tekening gevaar voor publieke veiligheid zorgen. Om deze gebouwen te kunnen selecteren moet ik criteria opstellen waaraan een gebouw moet voldoen, maar dat blijkt voor mij erg lastig. Nu had ik er een paar opgesteld en ik vroeg me af of jullie misschien nog aanvullingen hadden zoniet verbeter ideéen.

- Capaciteit van het gebouw is gelijk aan of meer dan 12.000 mensen.
- Wanneer een transformator gebouwen van stroom voorziet die:
meer of precies dan 12.000 mensen kunnen herbergen
de stroom nodig hebben voor hun primaire processen
- Wanneer aanslag op gebouw de economie een ernstige klap bezorgt
- Een gebouw publiek belang heeft

Ik begin al aardig vast te zitten dus elke hulp zo welkom zijn.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
WimWest



Leeftijd: 124
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 1040


BerichtGeplaatst: di 31 aug 2010 15:55    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zie http://www.rivm.nl/milieuportaal/bibliotheek/databases/bestand-brzo-bedrijven.jsp
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Jurgaah



Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 9


BerichtGeplaatst: wo 01 sep 2010 9:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Oke, bedankt daar heb ik in ieder geval al wat aan.

Daardoor heb ik weer een goed criteria erbij namelijk als het op die lijst staat dan is het een gevaar om de bouwvergunning/tekening zo vrij te vergeven.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Jurgaah



Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 9


BerichtGeplaatst: wo 01 sep 2010 16:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Als er nog meer mensen zijn die een idee hebben zeg het aub.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Don



Leeftijd: 41
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 61


BerichtGeplaatst: wo 01 sep 2010 18:03    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jurgaah schreef:
Als er nog meer mensen zijn die een idee hebben zeg het aub.


Wellicht kun je uitzoeken wat de criteria voor RIVM zijn om gebouwen op de BZRO-lijst te plaatsen en kijken of er een overlap is met de criteria die je zelf hebt vastgesteld.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Jurgaah



Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 9


BerichtGeplaatst: ma 06 sep 2010 11:18    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

-verwijderd-

Laatst aangepast door Jurgaah op wo 17 nov 2010 16:22, in totaal 1 keer bewerkt
Bekijk profiel Stuur privé bericht
WimWest



Leeftijd: 124
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Steenbok


Berichten: 1040


BerichtGeplaatst: ma 06 sep 2010 15:11    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

ontruimingstijd - beschikbare hulpdiensten - aantal nooduitgangen per aantal bezoekers ??
Bekijk profiel Stuur privé bericht
BG

BG

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1134


BerichtGeplaatst: ma 06 sep 2010 15:44    Onderwerp: Re: Stage opdracht Lijst met 'gevoelige' gebouwen samenstellen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jurgaah schreef:
ik moet als stageopdracht bij de gemeente een lijst met zogenoemde gevoelige gebouwen samenstellen. Dit houdt in gebouwen waarvan het verlenen van de bouwvergunning/tekening gevaar voor publieke veiligheid zorgen. Om deze gebouwen te kunnen selecteren moet ik criteria opstellen waaraan een gebouw moet voldoen, maar dat blijkt voor mij erg lastig.


Ik vind het nogal een vage opdracht. De gemeente hanteert dus eigen criteria en een eigen voorraad aan gevoelige gebouwen? Dit doet een gemeente dus naast bijv. normen voor externe veiligheid, milieuvergunningen en andere regelgeving omtrent bescherming van mogelijke doelwitten bij aanslagen?

Heb je verder helemaal geen aanknopingspunt gevonden op basis van welke wet- of regelgeving je deze opdracht moet uitvoeren?

Overigens is de term 'gevoelige gebouwen' ook terug te vinden in het Activiteitenbesluit (in het kader van geluid).

Mijn tip zou zijn om terug te gaan en te vragen wat precies de opdracht is en of ze zeker weten dat jij naast alle wetgeving opnieuw criteria moet aanleggen of dat het wellicht niet de bedoeling is om aan de hand van bestaande criteria te inventariseren welke gebouwen daar binnen de gemeentegrenzen onder vallen.

Toevoeging: gevoelige gebouwen: woningen en gebouwen die op grond van artikel 1 van de Wet geluidhinder worden aangemerkt als andere geluidsgevoelige gebouwen, met uitzondering van die gebouwen behorende bij de betreffende inrichting (uit het Activiteitenbesluit).
_________________
Mine!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Jurgaah



Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 9


BerichtGeplaatst: wo 08 sep 2010 8:50    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Het is inderdaad een vage opdracht, maar inmiddels is die wel iets duidelijker geworden. Mijn plan van aanpak is inmiddels ook al goed gekeurd met een paar kritiek punten om het verslag te perfectioniseren.

Ik moet dus ook een betere naam verzinnen voor 'gevoelige' gebouwen. Als iemand daar een idee over heeft deel het gerust!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
BG

BG

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1134


BerichtGeplaatst: wo 08 sep 2010 10:10    Onderwerp: Re: Stage opdracht Lijst met 'gevoelige' gebouwen samenstellen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Jurgaah schreef:
Dit houdt in gebouwen waarvan het verlenen van de bouwvergunning/tekening gevaar voor publieke veiligheid zorgen.


Kun je dit nauwkeuriger definieren want ik snap er weinig tot niets van. Bedoel je dat het niet de bedoeling is dat iemand de bouwvergunning en bouwtekening van een kerncentrale mag inzien om daarmee een indruk te krijgen hoe hij/zij in een gebouw kan geraken etc.? Je hebt het namelijk over verlenen en dat is iets heel anders en impliceert dat een gebouw er staat zonder bouwvergunning en dus illegaal maar dat er door het alsnog verlenen van een vergunning gevaar bestaat voor de "publiek" (ik zou kiezen voor openbare) veiligheid Confused Question
_________________
Mine!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Jurgaah



Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 9


BerichtGeplaatst: wo 08 sep 2010 10:18    Onderwerp: Re: Stage opdracht Lijst met 'gevoelige' gebouwen samenstellen Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bedoel je dat het niet de bedoeling is dat iemand de bouwvergunning en bouwtekening van een kerncentrale mag inzien om daarmee een indruk te krijgen hoe hij/zij in een gebouw kan geraken etc.?

Ja, en dan zo een centrale als voorbeeld. Maar om een goed voorbeeld tegeven in Arnhem: Het Gelredome. Maar ook gebouwen als politie e.d.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
BG

BG

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1134


BerichtGeplaatst: wo 08 sep 2010 10:39    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Zomaar een vraagje he maar ik wil op grond van de WOB de tekening van het Gelredome hebben. Op welke grond ga jij mijn verzoek afwijzen?
_________________
Mine!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Jurgaah



Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 9


BerichtGeplaatst: do 09 sep 2010 16:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

dat is een goede vraag, dat moet ik nog maar eens gaan uitzoeken..

wellicht Bedrijfs- en staatsgeheimen kunnen dan weggelaten worden uit vertrouwelijke stukken (art. 19.3 Wm.). ?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
BG

BG

Leeftijd: 38
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Leeuw
Studieomgeving (BA): UvT
Studieomgeving (MA): UvT
Berichten: 1134


BerichtGeplaatst: do 09 sep 2010 16:22    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Bij een stadion... Ik denk dat je sowieso punten gaat scoren door de WOB en wetsvoorstel openbaarheid van overheidsinformatie (even uit de losse pols) in je opdracht te betrekken aangezien dat wellicht een complicerende factor kan worden. Wellicht kun je echter aanknopingspunten vinden om dit te ondervangen en dan zou het helemaal goed zijn. Succes in ieder geval en laat ook nog eens wat horen over feedback die je krijgt van organisatie en eindresultaat!
_________________
Mine!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail MSN messenger
Jurgaah



Leeftijd: 34
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Kreeft
Studieomgeving (BA): HAN

Berichten: 9


BerichtGeplaatst: vr 10 sep 2010 9:00    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Ja bedankt voor het meedenken, en zal af en toe met vragen dingen posten;) en wat het resultaat is geworden ook.

Ik ben nu de wob aan het doorspitten en daarin staan al een paar handreikingen naar andere wetten. Als ik hier meer over vind zal ik het melden.

Mijn plan van aanpak was bijna in 1 keer goedgekeurt, moest paar dingen aanpassen. Maar kreeg er zowaar een compliment over. 21 September heb ik weer een afspraak met de begeleider en dan krijgt hij ook mijn juridische stuk te lezen. Met welke wetten dit vraagstuk allemaal een rol speelt, daar hebben jullie in ieder geval me al aardig mee op weg geholpen:).
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds