Gebruikersnaam:   Wachtwoord:   Gratis Registreren | Wachtwoord vergeten?
Rechtenforum.nl
Rechtenforum.nl Rechtenforum.nl
 
Controle paneel
Registreren Registreren
Agenda Agenda
Help Help
Zoeken Zoeken
Inloggen Inloggen

Partners
Energie vergelijken
Internet vergelijken
Hypotheekadviseur
Q Scheidingsadviseurs
Vergelijk.com

Rechtsbronnen
Rechtspraak
Kamervragen
Kamerstukken
AMvBs
Beleidsregels
Circulaires
Koninklijke Besluiten
Ministeriële Regelingen
Regelingen PBO/OLBB
Regelingen ZBO
Reglementen van Orde
Rijkskoninklijke Besl.
Rijkswetten
Verdragen
Wetten Overzicht

Wettenbundel
Awb - Algm. w. best...
AWR - Algm. w. inz...
BW Boek 1 - Burg...
BW Boek 2 - Burg...
BW Boek 3 - Burg...
BW Boek 4 - Burg...
BW Boek 5 - Burg...
BW Boek 6 - Burg...
BW Boek 7 - Burg...
BW Boek 7a - Burg...
BW Boek 8 - Burg...
FW - Faillissement...
Gemw - Gemeente...
GW - Grondwet
KW - Kieswet
PW - Provinciewet
WW - Werkloosheid...
Wbp - Wet bescherm...
IB - Wet inkomstbel...
WAO - Wet op de arb..
WWB - W. werk & bij...
RV - W. v. Burgerlijk...
Sr - W. v. Strafrecht
Sv - W. v. Strafvor...

Visie
Werkgevers toch ...
Waarderingsperik...
Het verschonings...
Indirect discrim...
Een recht op ide...
» Visie insturen

Rechtennieuws.nl
Loods mag worden...
KPN bereikt akko...
Van der Steur wi...
AKD adviseert de...
Kneppelhout beno...
» Nieuws melden

Snellinks
EUR
OUNL
RuG
RUN
UL
UM
UU
UvA
UvT
VU
Meer links

Rechtenforum
Over Rechtenforum
Maak favoriet
Maak startpagina
Mail deze site
Link naar ons
Colofon
Meedoen
Feedback
Contact

Recente topics
Pretty Girls f...
Klacht tegen a...
Contact en str...
proces verbaal...
Res Nullius ?

Carrière
Boekel De Nerée
CMS DSB

Content Syndication


 
Het is nu do 23 mei 2024 8:55
Bekijk onbeantwoorde berichten

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Sollicitatiegesprek secretaris Den Bosch.. HEllUP.
Moderators: Nemine contradicente, Moderator Team

 
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Printvriendelijk | E-mail vriend(in) Vorige onderwerp | Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Softy



Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 29


BerichtGeplaatst: do 12 mrt 2009 18:48    Onderwerp: Sollicitatiegesprek secretaris Den Bosch.. HEllUP. Reageer met quote Naar onder Naar boven

Beste medeforummers,

In het verleden hebben jullie mij meerdere malen geholpen met vragen over mijn scriptie.. Het uiteindelijk eindcijfer was een 8 en inmiddels ben ik aan de volgende fase in mijn leven beland: werk zoeken. Ik heb slechts 3 brieven de deur uit en (tot mijn schrik eigenlijk) word ik uitgenodigd op sollicitatiegesprek voor de functie van secretaris bij de strafsector bij rechtbank Den Bosch.. Had ik niet verwacht Shocked . Anyway, ik krijg zojuist de uitnodiging binnen en het gesprek is verdeeld in 2 rondes, waarbij ik 2 commissies spreek met minimaal 4 personen tegelijk.. Ik heb uberhaupt nog nooit een sollicitatiegesprek gevoerd, hoe ga ik dit voorbereiden?? Heeft iemand wellicht tips voor mij, of bepaalde weetjes over de rechtbank Den Bosch? Ik heb er keiveel zin in, mijn droom is uiteindelijk Raio dus deze functie zie ik helemaal zitten.. Sorry voor het hele verhaal, maar ik voel me echt een groentje Embarassed
Bekijk profiel Stuur privé bericht
ouwe sloeber



Leeftijd: 51
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Stier


Berichten: 342


BerichtGeplaatst: do 12 mrt 2009 20:30    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hé Groentje. Wat je schrijft is zo verschrikkelijk herkenbaar voor mij. Zo ben ik ook. Toch is de houding niet goed. Wat ik allemaal geleerd heb door me te verdiepen in sollicitatietips....
Wat je in ieder geval niet moet doen is je verbazing laten blijken dat je wordt uitgenodigd. Natuurlijk niet! Het is volkomen logisch dat ze jou uitnodigen...Jij bent immers de beste voor deze functie. De meest gemotiveerde etc.
Het excuserende van 'sorry dat ik besta en ik kan het ook eigenlijk niet helpen' is voor een sollicitatie niet goed (is een beetje een vrouwending). Ze mogen blij zijn dat ze jou kunnen krijgen! toch? Voor de rest ben je natuurlijk wie je bent. Alleen de excuserende houding achterwege laten.
Je had wel een 8 hoor! dat heb je zelf gedaan (niet de forumleden bedoel ik).

Ik hoop dat je verder veel tips krijgt over de specifiek de functie (waar je om vroeg). Je laat het ons uiteindelijk wel weten hè?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Softy



Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 29


BerichtGeplaatst: vr 13 mrt 2009 0:02    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi Wendys,

Bedankt voor je fijne antwoord, het is ook meer iets dat aan mij ligt.. Ik ga me maar goed voorbereiden op het gesprek, maar ik vind het toch erg moeilijk om in te schatten wat ze zoeken (naast het gevraagde profiel uiteraard). Aan mijn enthousiasme zal het niet liggen iig!
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Duch
Moderator
Duch

Leeftijd: 44
Geslacht: Man
Sterrenbeeld: Schorpioen
Studieomgeving (BA): RUG
Studieomgeving (MA): RUG
Berichten: 4351


BerichtGeplaatst: vr 13 mrt 2009 10:43    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Misschien kan je je via de website of info over vergelijkbare functies alvast wat inlezen in wat ze van je zullen verwachten en in hoe de organisatie werkt. Als je er blijk van kan geven je best gedaan te hebben te weten te komen wat men er zoal belangrijk vindt en wat de laatste ontwikkelingen zijn moet dat ik je voordeel zijn.
_________________
This is a court of law young man, not a court of justice
- Oliver Wendell 'the great dissenter' Holmes -
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail Bekijk de homepage
Karinxxx




Geslacht: Vrouw

Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 114


BerichtGeplaatst: do 19 mrt 2009 14:28    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hey,

Super dat je uitgenodigd bent voor een gesprek!
Ik heb vorig jaar op een soortgelijke functie gesolliciteerd en naar aanleiding hiervan ook een gesprek gehad bij de rechtbank in Den Bosch. Met verschillende mensen om de tafel gezeten (waaronder een rechter, een coordinator/afdelingshoofd en een -toekomstige- directe collega). Al met al een erg positief en informeel gesprek gehad. Redelijk jong team, dus voelde mij meteen op mijn gemak (op de een of andere manier praat dat toch altijd wat makkelijker en is/lijkt de afstand minder groot).

Redelijk standaard vragen, zoals:
- Wat verwacht je van de functie/wat denk je dat de functie inhoudt?
- Wat zijn je positieve/negatieve eigenschappen?
- Waar zie jij jezelf over 5 jaar?

Tip: Lees je goed in voor wat betreft de inhoud van de functie (heb ik zelf erg veel aan gehad).

Helaas ben ik het toen niet geworden (op het laatste moment een interne kandidaat en die heeft voorrang gekregen helaas...) maar natuurlijk wens ik jou heel veel succes! Ben erg benieuwd hoe het afloopt!

Groetjes,

Karin.
_________________
Life's what happens to you while you're busy making other plans
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Softy



Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 29


BerichtGeplaatst: do 19 mrt 2009 16:13    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hoi Karin,

Ontzettend bedankt voor je antwoord, daar kan ik zeker wat mee! Jammer dat je het destijds niet geworden bent, ze hebben bij deze functie (er zijn 2 vacatures) ook intern opengezet. Ik heb wel een globaal beeld van de functie, de functie-omschrijving telt 7 pagina's.. Moet ik die echt kunnen opdreunen of is globale kennis voldoende? Ik vind het ook erg lastig om dingen over de rechtbank Den Bosch te weten te komen, rechtspraak.nl is ook erg summier. Maar ik wil deze functie gewoon erg graag, dus ik zal bovenal laten merken dat ik erg enthousiast ben. Hoelang duurde jouw gesprek destijds, weet je dat nog? Ik hou je absoluut op de hoogte, groetjes Softy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Karinxxx




Geslacht: Vrouw

Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 114


BerichtGeplaatst: vr 20 mrt 2009 14:47    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hallo!

Mijn gesprek duurde zo'n 45 minuten. Globale kennis van de functie is voldoende hoor. Ga voor jezelf na of je een beeld kan krijgen hoe je dag er daar uit zou zien (en waarom juist dat werk je aanspreekt) en als je dit niet precies weet is dat natuurlijk een mooie vraag om te stellen (ben je ze meteen voor Wink ). Maar wie weet worden jou heel andere vragen gesteld. Ieder gesprek loopt toch weer anders en je kunt het zelf wellicht ook een bepaalde kant op sturen. Met een gezonde dosis enthousiasme kom je al een heel eind!

Nogmaals, geen zorgen hoor! Ontzettend aardige mensen en informele sfeer, komt goed! Succes!!

Groetjes, Karin.
_________________
Life's what happens to you while you're busy making other plans
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Softy



Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 29


BerichtGeplaatst: vr 20 mrt 2009 16:51    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Dnakjewel Karin! Ik voel me al een stuk relaxter, ik laat je weten hoe het is gegaan. Groetjes Softy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Karinxxx




Geslacht: Vrouw

Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 114


BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2009 9:36    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Weet je al iets meer (gesprek al gehad?)

Groetjes,
Karin.
_________________
Life's what happens to you while you're busy making other plans
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Softy



Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 29


BerichtGeplaatst: wo 15 apr 2009 18:16    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hey Karin,

Sorry, zou je idd laten weten hoe het gegaan is.. Nou, ik heb er 1 woord voor: drama Shocked . De eerste ronde met 4 personen was nog redelijk informeel: gevraagd werd naar mijn hobbies etc, wat mijn ambities waren enzovoorts.. Ronde twee was met 5 personen "directe collega's": het was van begin af aan een test naar mijn idee.. Ik kreeg verschillende soorten situaties voorgelegd waarin mij werd gevraagd hoe ik zou handelen. Wat ik ook zei, niets was goed! Ik begrijp dat ze testen of je stevig bent, maar ze waren ook niet vriendelijk en een hand kon er niet vanaf. Komt nog bij, dat ze binnen een week zouden reageren en uiteindelijk na 2 weken een brief gestuurd hebben met een afwijzing. Erg slordig vond ik zelf. Ik was eigenlijk achteraf blij dat ik het niet geworden was, ik had me er zeker niet prettig gevoeld. Dus al met een wel een ervaring rijker. Dus nu gewoon stug doorzoeken naar een baan met de wetenschap dat de gesprekken waarschijnlijk niet meer zo vervelend kunnen worden als deze Wink Bedankt voor je belangstelling trouwens! Groetjes Softy
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Karinxxx




Geslacht: Vrouw

Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 114


BerichtGeplaatst: di 21 apr 2009 14:37    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Shocked Meen je niet??

Pff, echt een tegenvaller dan zeg! Sta ik echt van te kijken.

Probeer het anders eens bij een (grote) gemeente. Was mijn 2e keus (op dat moment) na de rechtbank, maar wil nu niet meer ruilen. Echt een super baan (is mijn eerste baan na mijn afstuderen, dus heb eigenlijk ook geen ervaring binnen een andere organisatie)... Wink

www.werkenbijdeoverheid.nl en www.gemeentebanen.nl kunnen je misschien helpen aan een baan die wel bij je past. Succes met je zoektocht!

Groetjes
_________________
Life's what happens to you while you're busy making other plans
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Verstuur e-mail
Hannie



Leeftijd: 33
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): OU

Berichten: 32


BerichtGeplaatst: di 21 apr 2009 15:32    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Wij leerden op de middelbare school hoe we sollicitatiegesprekken moesten doen, jullie niet?
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Softy



Leeftijd: 44
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Maagd
Studieomgeving (BA): RUN
Studieomgeving (MA): RUN
Berichten: 29


BerichtGeplaatst: di 21 apr 2009 18:31    Onderwerp: Reageer met quote Naar onder Naar boven

Hannie schreef:
Wij leerden op de middelbare school hoe we sollicitatiegesprekken moesten doen, jullie niet?


Wat wil je daarmee zeggen? Question
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Zeemeeuw



Leeftijd: 57
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 84


BerichtGeplaatst: di 21 apr 2009 21:01    Onderwerp: ambitie en levenservaring Reageer met quote Naar onder Naar boven

Uit de verschillende posts van Hannie meen ik op te maken dat zij veel ambities en plannen heeft, maar nog wat minder levenservaring. Als ik haar een advies mocht geven, zou ik haar raden wat oog en begrip te hebben voor datgene waar andere mensen mee zitten. Dat levert alle betrokkenen het meeste op.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Zeemeeuw



Leeftijd: 57
Geslacht: Vrouw
Sterrenbeeld: Waterman


Berichten: 84


BerichtGeplaatst: di 21 apr 2009 21:14    Onderwerp: ambitie en levenservaring Reageer met quote Naar onder Naar boven

Uit de verschillende posts van Hannie meen ik op te maken dat zij veel ambities en plannen heeft, maar nog wat minder levenservaring. Als ik haar een advies mocht geven, zou ik haar raden wat oog en begrip te hebben voor datgene waar andere mensen mee zitten. Dat levert alle betrokkenen het meeste op.
Bekijk profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie Pagina 1 van 2 Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Tijden zijn in GMT + 2 uur


Wie zijn er online?
Leden op dit forum: Geen

U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
U mag geen reacties plaatsen
U mag uw berichten niet bewerken
U mag uw berichten niet verwijderen
U mag niet stemmen in polls

Ga naar:  



Home | Over Rechtenforum.nl | Agenda | Visie | Downloads | Links | Mail deze site | Contact

Sites: Rechtennieuws.nl | Jure.nl | Maxius.nl | Parlis.nl | Rechtenforum.nl | Juridischeagenda.nl | Juridica.nl | MijnWetten.nl | AdvocatenZoeken.nl

© 2003 - 2018 Rechtenforum.nl | Gebruiksvoorwaarden | Privacyverklaring | RSS feeds