Scriptie-onderwerp: Herziening en Commissie Buruma
Selecteer berichten van
# tot #
Afdrukken

Rechtenforum.nl -> Scriptieforum

#1: Scriptie-onderwerp: Herziening en Commissie Buruma Auteur: Karsten BerichtGeplaatst: vr 03 nov 2006 13:20
    —
Hallo 'forumers',

Ik heb besloten om mijn strafrechtelijke scriptie over het buitengewone rechtsmiddel herziening te doen, in samenhang met de Commissie Buruma (Posthumus II).
Ik ben benieuwd wat de mening van jullie 'forumers' over dit onderwerp is en of jullie nog interessante ideëen hebben?!

Ik ben benieuwd!
Alvast bedankt,

Groeten Karsten

#2:  Auteur: mieke v BerichtGeplaatst: wo 10 jan 2007 19:22
    —
Misschien wat laat om te antwoorden, maar ik heb nog wel een reactie.

Het lijkt me een leuk onderwerp. Ik denkd dat er weinig bekend over is en dat de buitengewone herziening in ontwikkeling is. Immers, er wordt steeds meer gefaald bij de rechterlijke macht, zeker in het strafrecht.

Wie weet kun je eens nagaan of de commissie alleen over strafrecht gaat, of weet je dat al? Laughing

#3: Commissie Evaluatie Afgesloten Strafzaken Auteur: Karsten BerichtGeplaatst: do 11 jan 2007 22:13
    —
Ja de commissie gaat alleen over het strafrecht, zoals de naam ook al doet vermoeden. De commissie is ingesteld door het College van Procureurs-Generaal, een onderdeel van het Openbaar Ministerie. De commissie heeft totaal niets met het civielrechtelijke rechtsmiddel herroeping te maken (zie art. 382-392 Rv).



Rechtenforum.nl -> Scriptieforum

Tijden zijn in GMT + 2 uur

Pagina 1 van 1

© 2003 - 2005 Rechtenforum.nl